TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Bankacılık Etik İlkeleri
DENİZLİ 18. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
EVDE BAKIM HİZMETİ SUNAN SAĞLIK KURULUŞU DENETLEME FORMU
ORMAN KADASTRO KOMİSYONLARI KOORDİNATÖRLÜĞÜ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GENEL MÜDÜRLÜK
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI Hazırlayan : Muharrem GÜLER
CENDERE İYİLEŞTİRME TAKIMI
BAŞARI İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU
BURSA 4. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
1/25 TAPU VE KADASTRO I. BÖLGE MÜDÜRLÜ Ğ Ü TAKIM ADI.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Fen Dairesi Başkanlığı
Kadastro Haritalarının Yeniden Düzenlenmesi ve Tapu Sicilinde Gerekli Düzeltmelerin Yapılmasında Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik (Yüklenici.
Yapılan Çalışmaların Tesis Kadastrosu ile Karşılaştırılması
Optimum İyileştirme Takımı Antalya 2012 OPTİMUM İyileştirme Takımı Çalışma Raporu.
TAPU VE KADASTRO XI. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SİVAS TAPU VE KADASTRO XX.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Doruk İyileştirme Takımı
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ÇÖZÜM İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU Şubat 2012 ANTALYA TAPU VE KADASTRO VIII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Tapu ve Kadastro VIII. Bölge Müdürlüğü KARDELEN İYİLEŞTİRME TAKIMI TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
ESKİŞEHİR TAPU VE KADASTRO XVII.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
1 Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Diyarbakır Bölge Müdürlüğü İMAJ İyileştirme Takımı Ocak 2012.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
TODUP VE ÖĞRENCİ ARAŞTIRMALARI GRUBU.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi Kalite Yönetim Sistemi ‘‘PRİZMA’’ İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU OCAK 2012 Diyarbakır DİYARBAKIR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
NO SAYFA NO SAYFA 1-Anma 1 1-Anma 1 2-Kapak 2 2-Kapak 2 3-İçindekiler 3 3-İçindekiler 3 4-Sunuş Sunuş Tanıtım Tanıtım Problem.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Güney Ege İyileştirme Takımı Çalışma Raporu.
TRABZON TAPU VE KADASTRO IX. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Diferansiyel Denklemler
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Çalışmanın Yapıldığı Bölge Müdürlüğü : TKGM Hatay 12
PUSULA GRUBU TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Ankara I.Bölge Müdürlüğü
1 AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI. AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA SUNUMU.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI. AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA SUNUMU.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kastamonu XIX. Bölge Müdürlüğü DENETİM İyileştirme Takımı Süreli Denetimler, Genel Denetimler, İnceleme, Ön İnceleme ve.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü MAYIS 2010 “3G” İYİLEŞTİRME TAKIMI Fotogrametri ve Geo. Daire Bşk. ÇALIŞMA RAPORU TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Fotogrametri.
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Denizli Horozu İyileştirme Takımı Çalışma Raporu.
TAPU ARŞİV DAİRESİ BAŞKANLIĞI FERMAN İYİLEŞTİRME TAKIMI FERMAN İYİLEŞTİRME TAKIMI.
FEN DAİRESİ BAŞKANLIĞI ATILIM İYİLEŞTİRME TAKIMI.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Kadastro Dairesi Başkanlığı ~ Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi ~ ~ Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi ~ “ Yalnızca Çözüm.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü POYRAZ İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA SUNUSU

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 2 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Çalışmanın Yapıldığı Bölge Müdürlüğü : TKGM Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü İyileştirme Takımını Adı : POYRAZ İyileştirme Takımı Takımın Lideri : Hasan BEKTAŞ Takımın Raportörü : İmdat GÜLTEKİN Takım Üyeleri : Abdulkadir KULEYİN Yalçın AKAR Nurhayat CÖMERT Fatih YAVUZ Hurrem BAL Özgür ÇOLAK Yasin GÜRER Özgür DOĞAN Zafer SARGUT Muharrem USTA Ali Osman ŞAHİN 2

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 3 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İyileştirme Çalışmasının Konusu: İhaleli Yenileme kadastrosu sırasında oluşan problemler 3

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 4 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 31/01/2012 TARİHİNDE İLK TOPLANTI YAPILDI.TAKIM LİDERİ VE RAPORTÖRÜ SEÇLİDİ. İYİLEŞTİRME TAKIMIN ADI “POYRAZ” OLARAK OY BİRLİĞİ İLE KABUL EDİLDİ. 4

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü 5 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü 01/02/2012 TARİHLİ TOPLANTIMIZDA BEYİN FIRTINASI METODUYLA PROBLEM HAVUZU OLUŞTURULDU. 5

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 6 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PROBLEM HAVUZU 1-) Yenileme Kadastrosu olarak bilinen 22-a uygulamalarındaki problemler 2-) Yeni çıkan kanun ve genelgelerin uygulanması sırasında oluşan problemler 3-) Arşivle ilgili problemler 4-) Paydaş kurumlarla irtibat konusunda yaşanan problemler 6

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü 7 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü PROBLEM HAVUZU 5-) Teknik bilgi ve ekipman eksikliği problemi 6-) Lihkab ile müdürlükler arasındaki problemler 7-) Fen kontrol ve tasarruf kontrol personel eksikliği konusundaki problemler 8-) Fiziki mekan sorunu 9-) Hizmet içi eğitim sorunu 10) Personel yetersizliği 7

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 8 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PROBLEM HAVUZU ÖNCELİK OYLAMASI 8

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü 9 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü Yapılan bu puanlamadan oluşan sıralamaya göre öncelikli sorun/konu olarak belirlenen “İhaleli Yenileme Kadastrosu sırasında oluşan veya oluşabilecek problemlerin” nedenlerinin araştırılmasına başlanılmıştır. 9

NEDENLERİN İRDELENMESİ 10 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ NEDENLERİN İRDELENMESİ Sorun 1 İhaleli Yenilme Kadastro Çalışmaları Hakkındaki Mevzuatın yetersiz oluşu ve Personel tarafından Yeterince Bilinmemesi 22-a yenileme kadastrosu konusunda gerek mevzuat ve gerekse uygulanabilirlik konusunda yeterli bilgiye sahip olunmaması Mevzuat konusundaki karmaşıklık ve mevzuatın yeteri derecede açık ve kolay anlaşılır olmaması ve ortaya çıkacak muhtemel sorunlarla ilgili net bilgilerin olmaması 10

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 11 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Çözüm 1 22-a uygulamaları ile ilgili mevzuatın yeniden gözden geçirilerek daha anlaşılabilir bir yapıya kavuşturulması ve eksik yönlerinin de araştırılarak talebi karşılayacak daha işlevsel hale getirilmesi ve bu konuda personelin gerek teknik ve gerekse hukuki açıdan bilgilendirilmesi sağlanmalıdır. Uygulamada karşılaşılan sorunlarla ilgili gerek kurum içerisinde ve gerekse bölge müdürlükleri kapsamında bilgilendirici kurs ve seminerler düzenlenmelidir. 11

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 12 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ NEDENLERİN İRDELENMESİ Sorun 2 İhaleli Yenilme Kadastro Çalışmaları Hakkındaki Mevzuatın yetersiz oluşu ve Personel tarafından Yeterince Bilinmemesi 22-a yenileme kadastrosu konusunda gerek mevzuat ve gerekse uygulanabilirlik konusunda yeterli bilgiye sahip olunmaması Mevzuat konusundaki karmaşıklık ve mevzuatın yeteri derecede açık ve kolay anlaşılır olmaması ve ortaya çıkacak muhtemel sorunlarla ilgili net bilgilerin olmaması 12

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 13 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Çözüm 2 Kadastrosuna başlanılacak birimle ilgili tüm belge ve belgelerin temin edilerek kadastrosuna başlanılmasının sağlanması ve bu konudaki eksikliklerin giderilmesi Diğer Kurumlarla irtibat sağlanmalı ve çalışma yapılacak birimle ilgili çalışmaları varsa bu çalışmalar değerlendirilmelidir. 13

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ NEDENLERİN İRDELENMESİ Sorun 3 Kadastrosuna başlanacak birimdeki taşınmaz sahiplerine yenileme çalışmaları ile ilgili bilgilendirme yapılmaması Yapılacak işin mahiyeti konusunda taşınmaz sahibinin bilgisinin olmamasının yapılacak olan işe ilişkin süreci olumsuz etkilemekte ve kadastroya olan güven azalmaktadır. 14

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 15 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Çözüm 3 Kadastrosuna başlanacak birimdeki taşınmaz sahiplerine yenileme çalışmaları ile ilgili bilgilendirme Yapılarak yenileme çalışmalarının nedeninin anlaşılır bir dille anlatılması ve işlem sonunda da hatanın kaynağının ne olduğunun anlatılarak olası muhtemel olumsuzlukların önüne geçilmesi. 15

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 16 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ NEDENLERİN İRDELENMESİ Sorun 4 22-a uygulaması sırasında bilgisine başvurulabilecek tecrübeli eleman (tasarruf kontrol memuru, fen kontrol memuru v.b) olmayışı veya yetersiz oluşu Kadastro Çalışmaları çok geniş kapsamlı bir iş olup; bu konuda gerek teknik ve gerekse hukuki anlamda ortaya çıkabilecek sorunların tek bir kişi tarafından çözülmesinin istenmesi 16

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 17 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Çözüm 4 22-a uygulaması sırasında gerek teknik ve gerekse hukuki sorunların çözümünde bilgi ve tecrübesinden yararlanılabilecek kontrol memuru ve mühendislerin bulundurulması ve bu konuda kendilerine eğitim verilmesi 17

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 18 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ NEDENLERİN İRDELENMESİ Sorun 5 22-a uygulamalarında yeterli personelin bulunmaması ve dolayısıyla kadastrosu yapılacak olan birimlerde bir kişinin birden fazla birimde görevlendirilmesi 18

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 19 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Çözüm 5 Kadastrosu yapılacak birimlerde personel sayısına göre çalışmaya başlanılması ve her birim için bir kişinin görevlendirilerek çalışmanın birinci elden takip edilmesi sağlanmalı ve böylece daha etkin bir çalışma yapılmalıdır. Birden fazla birimin bir kişi veya bir ekibe verilmesi denetim ve kontrol açısından da yapılan işin doğru ve güvenilir olmasını sağlayacaktır. 19

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 20 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ NEDENLERİN İRDELENMESİ Sorun 6 İhale ile ilgili yapılacak çalışmalarda yüklenici firmadan yeterli düzeyde teknik eleman bulundurma ve bu konuda bilgili eleman bulundurmalarının sağlanamaması 20

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 21 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Çözüm 6 Yüklenici firmadan yeterli ve yetişmiş eleman istenmeli, yenileme kadastrosu konusunda teknik anlamda bu işi yapabilecek firmalar tercih edilmelidir. Yüklenici firmaların işi aldıktan sonra taşeron firmalara işi ihale etmeleri yasal olarak da önlenecek şekilde düzenleme yapılmalı ve bu durumun yaptırım şeklinde de önüne geçilmelidir. . 21

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 22 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ NEDENLERİN İRDELENMESİ Sorun 7 Yapılan kadastro çalışmalarının bir an önce bitirilmesinin istenerek acele edilmesi ve bu konuda yapılan işin doğru ve yanlışlığının denetlenmemesi 22

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 23 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Çözüm 7 Acele edilerek yapılarak yapılan işlerle ilgili atasözlerimiz mevcut olup; acele edilerek yapılacak kadastronun yeniden yenileme çalışmalarına sebep olacak şekilde yapılmasının çok yönlü olarak olumsuz sonuçları olacağı düşünülerek, yapılacak işin “ne zaman bitireleceği” yerine “ne kadar doğru” olacağı sorgulanmalıdır Süre konusu öne sürülerek çalışan personelin acele ve dolayısıyla yanlış yapmasına sebep olunmamalıdır. 23

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 24 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ NEDENLERİN İRDELENMESİ Sorun 8 Yapılan çalışmaların yeterli denetim ve kontrol sağlanmadan sonuçlandırılması ve askı ilanı ile duyurulması 24

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 25 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Çözüm 8 Yapılan çalışmalar denetlenmeli, kontrol edilmeli ve doğruluğu onaylanarak sonuçlandırılmalı ve sonuçlar gerekirse ilgililer ile değerlendirilerek askı ilanı ile duyurulmalıdır. 25

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü 26 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü SONUÇ: “Poyraz İyileştirme Takımı” olarak karanlığa kızmaktansa mum yakmayı Süreçleri ve insanları suçlamaktansa, sorgulamayı tercih ettik. Buzdağının görünmeyen yüzünü de dikkate alarak, Teşkilatımızın “Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi” ile fitilini ateşlediği gelişim – ilerleme ve iyileştirme hareketine katkı sağlayabilecek fikirler üretmeye çalıştık. 26

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü 27 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trabzon IX. Bölge Müdürlüğü Çıkmış olduğumuz gelişim – ilerleme ve iyileştirme (kalite) yolculuğumuzun her aşamasında vizyonumuzu, fayda üretmek ve çözüm odaklı projeler geliştirmek olarak belirledik. Ufkumuza, eksik ve hatalı işleyen süreçleri düzeltmek, doğru ilerleyen süreçleri ise geliştirmek idealini yerleştirdik. Poyraz İyileştirme Takımı olarak; “Kurumumuzun ilerlemesi, biz çalışanlarının da ilerlemesidir” düşüncesinden hareketle, Teşkilatımızın yürüttüğü bu projenin her aşamasında üzerimize düşen görevi sonuna kadar yapmaya hazırız. 27