Halkla İlişkiler Yard. Doç. Dr. Sevil Bayçu
Halkla ilişkiler, kurumun iç ve dış çevreleri arasında karşılıklı iletişim ve işbirliğini sağlayıp sürdürmeye yardımcı bir yönetim fonksiyonudur. Halkla ilişkilerin işlevleri; Uzman reçeteci İletişim sağlayıcı Sorun giderme uzmanı İletişim teknisyeni
Proaktif İletişim; Halkla ilişkilerin sorun çözme yerine, sorun önleyici, hatta olası sorunları önceden görüp, bu sorunları etkileyerek,kurumsal bir fırsata ve kurum imajına dönüştürme sürecidir.
Reaktif İletişim; Sadece kurum açısından bir rahatsızlık söz konusu olduğunda uygulamaya konulur. Reaktif iletişimde öneli olan “nasıl” söylendiğidir.
İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler İletişim sürecinin öğleri; kaynak, mesaj, hedef, kanal, geri besleme ve gürültü.