Yard.Doç.Dr. Selim YILDIRIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
CEIT 101 Teorik Emrah Soykan - Konu 3 -.
Advertisements

Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI
ŞAHİN AKDAĞ.
Sık Kullanılan Kontroller
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
ADOBE FİREWORKS CS5 PROGRAMA GENEL BAKIŞ.
5. FONKSİYONLAR VE ALT PROGRAMLAR
ENF 101 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
Windows Nasıl Çalışır? Pencereler (window) , Hareketler (event) ve Mesajlar (message) Pencere, hareket ve mesaj, VB ile Windows uygulaması geliştirmek.
BİLGİSAYAR SİSTEMİ.
BLG 201 ŞAHİN AKDAĞ.
10. DOĞRUSAL DENKLEM TAKIMLARININ ÇÖZÜMÜ (Matris Uygulamaları)
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
Visual Basic 6.0 Ders Notları
Ders Adı: Bilgisayar Donanımına Giriş
ENF 101 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
Hazırlayan: Emin BORANDAĞ
2. VISUAL BASIC PROGRAM YAPISI
4. KONTROL VE DÖNGÜ KOMUTLARI
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI
5. FONKSİYONLAR VE ALT PROGRAMLAR
PROSEDÜRLER (YORDAMLAR) (FONKSİYONLAR VE ALT PROGRAMLAR)
BDEM 105.
BİLGİSAYAR DONANIMI SELİN POSBIYIK 9/H 551 SIDIKA RODOP ANADOLU LİSESİ
Excel’de VBA programlama (Visual Basic Application) Ders 7
Ders Notları 1. HAFTA (29 Kasım – 2 Aralık 2010)
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
İşletim Sistemleri Hazırlayan Hakan YİĞİT.
WINDOWS TEMEL İŞLEMLER
8. VİSUAL BASİC İLE TEMEL DOSYALAMA İŞLEMLERİ
6. MENÜ TASARIMI Visual Basic’ de Menü Editör ile yeni menüler ve menü çubukları oluşturulabilir, var olan menülere yenileri eklenebilir; mevcut menüler.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 8: Windows Formları
Chapter 13: Handling Events. 2Microsoft Visual C# 2012, Fifth Edition Olay İşleme Olay – Bir nesne için ilginç bir şey olduğu zaman oluşur. – Programın.
Chapter 12: Using Controls. IDE’nin Otomatik Olarak Oluşturduğu Kodun İncelenmesi FormWithALabelAndAButton adı verilen yeni bir Windows Form Projesi başladı.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
İÇİNDEKİLER-1 Başlangıç Bilgisayarı düzgün Şekilde Çalıştırma
C# ile OOP GİRİŞ.
MESAJ KUTUSU.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I
VİSUAL BASIC İLE GRAFİK ÇİZİMİ
Menu ve Toolbar oluşturma
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Anahat 4.1 Inventory uygulamasını çalıştırmak 4.2.
Visual Basic Windows Programlama.
Değişken Türleri.
4. KONTROL VE DÖNGÜ KOMUTLARI
11. MÜHENDİSLİK PROBLEMLERİNİN ÇÖZÜMÜ
Windows 8.
WEB TASARIMININ TEMELLERİ
Diziler Diziler, sayısal veya alfanümerik (string) bir veri setinden oluşur. Tanımlama: Dim Diziadı (DiziBoyutu) As DataType Dim isimler(15) As String.
İŞLETİM SİSTEMLERİ – I : WINDOWS XP
Bilgisayara bilgilerimizi saklayabiliriz.
Bilgisayar (Computer) Bilgisayar, uzun ve çok karmaşık hesapları bile büyük bir hızla yapabilen, mantıksal (lojik) bağlantılara dayalı karar verip işlem.
Bilgisayar Donanımı Bilgisayarın elle tutulup gözle görülen parçalarına donanım denir. Bilgisayar kasasının içindeki parçalara iç (dahili) donanım, dışındaki.
1 Genel Olarak Pazarlama Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN.
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
BİLGİSAYARIN YAPISI Donanım ? Yazılım.
STRING FONKSİYONLARI Dim ders As String
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
2. VISUAL BASIC PROGRAM YAPISI
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir. * Donanım somut bir kavramdır. Bu nedenle donanımı, elle tutulur,
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA
6. MENÜ TASARIMI Visual Basic’ de Menü Editör ile yeni menüler ve menü çubukları oluşturulabilir, var olan menülere yenileri eklenebilir; mevcut menüler.
S1. Aşağıda Form dizaynı Şekil 1’de verilen Visual Basic projesinde;
5. FONKSİYONLAR VE ALT PROGRAMLAR
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir. * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir.
BİLGİSAYAR DONANIM ELEMANLARI * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir. * Fiziksel olarak bir bilgisayarı oluşturan tüm birimlerdir.
Sunum transkripti:

Yard.Doç.Dr. Selim YILDIRIM GÖRSEL PROGRAMLAMA Yard.Doç.Dr. Selim YILDIRIM

Bilgisayar ve Bileşenleri Donanım (hardware) - Yazılım (software) Donanım (hardware) İç birimler (kasa) : Ana kart, CPU, RAM, hard disk, ekran kartı, ses kartı vs. Dış birimler : Klavye, mouse, monitör, yazıcı vs.

Yazılım (software) İşletim sistemi Örneğin; MsDOS, Windows, Unix, Linux, Mac OS X Programlama dilleri Örneğin; Basic, Pascal, Fortran, Cobol Uygulama programları Örneğin; Word, Excel, Explorer, Firefox Veri ve çalışma dosyaları Örneğin; Tezçalışması.doc, Data.xls, Index.htm

Dosya Sistemi Sürücüler Örneğin; A:\ B:\ C:\ D:\ Klasörler Örneğin; C:\Belgelerim Dosyalar Örneğin; C:\Belgelerim\ödevim.doc

Microsoft Visual Basic 5.0 – Programlama Penceresi Araçlar (Tools) Özellikler (Properties) Özellikler (Properties)

Araçlar (Tools) Programlamada kullanacağımız görsel araçların bulunduğu penceredir. Bunlardan bazıları : Form : Program penceresi Label : Tanımlama etiketleri Text : Giriş kutucukları Command : Komut butonları Check, optionbox : Seçenek kutucukları Özellikler (Properties) Araçların özelliklerini ayarlayabilmemiz için çeşitli seçeneklerdir. Name : Kullandığımız aracın (tool) programlamadaki adıdır. Örneğin: Form1 Caption : Kullandığımız aracın görünen adıdır. Örneğin: Label1 Backcolor, Forecolor : Renk seçimi. Font : Yazı tipi. Height, width : Yükseklik ve genişlik ölçüleri. Left, Top : Soldan ve yukarıdan konum ölçüleri.

Olaylar (Events) Programda kullandığımız araçlar için program çalışırken gerçekleşen olaylar karşısında yazdığımız komut satırlarını içeren program parçalarıdır. Bunlardan bazıları : Form_Click : Programda kullandığımız form’a mouse ile tıkladığımızda gerçekleşir. Form_DblClick : Form’a mouse ile çift tıklama. Form_MouseMove : Mouse ile üzerinde dolaşma. Text1_Change : Text1 yazı kutucuğundaki bilginin değişmesi. Text1_KeyPress : Text1 yazı kutucuğunda iken klavyede bir tuşa basılması. Text1_GotFocus : Başka bir araçtan text1’e geçilmesi ve aktif olması. Örnek Program: Private Sub Form_Click() Form1.Caption = "Deneme" End Sub

Form’un Özellikleri Name : Programlama satırlarında (code) kullanılan isim Appearance : 3d veya düz görünüm Backcolor : Zemin rengi Borderstyle : Çerçeve stili (sabit, değiştirilebilir) Caption : Form’un pencere başlığı Controlbox : Pencere kontrol tuşlarını (min, max) açar veya kapatır Enabled : Form’u aktif (enable-kullanılabilir) veya pasif (disable-kullanılamaz) yapar Icon : Form’un ve buna bağlı olarak programın simgesini (icon) belirler MaxButton, minbutton : max ve min butonlarını açar veya kapatır. Moveable : Form’un program çalışırken mouse ile taşınabilmesini açar ve kapatır Picture : Form’un zeminine bir resim yüklenebilmesini sağlar ScaleMode : Form ölçülerinde skala tipi (pixel, inch, millimeter) ShowInTaskbar : Form’un görev çubuğunda görünmesi veya görünmemesi StartUpPosition : Form’un program çalışırken ekranda başlangıç pozisyonu Visible : Program çalışırken Form’un kullanıcıya görünmesi veya görünmemesi WindowState : Başlangıç hali (normal, min, max)

Örnek1 : Sayı Bulmaca Programı Label1 Form1 Label2 Command1 Command2

Örnek1 : Sayı Bulmaca Programı (Properties - Araçların özellikleri) Form1 BackColor = &H00FFFFC0& BorderStyle = 3 'Fixed Dialog Caption = "SAYI BULMACA" Icon = "\Vb5\Graphics\Icons\Writing\Pencil04.ico" StartUpPosition = 2 'CenterScreen Label1 AutoSize = -1 'True BackStyle = 0 'Transparent Caption = "Tahmininiz" Font Name = "Arial" Size = 14.25 Label2 BackStyle = 0 'Transparent BorderStyle = 1 'Fixed Single Caption = "Sonuç :" Font Name = "Times New Roman" Size = 15.75 ForeColor = &H000000C0& Text1 Font Name = "Times New Roman" Size = 14.25 TabIndex = 1 Command2 BackColor = &H00C0FFC0& Caption = "&Çıkış" Enabled = 0 'False Font Name = "Arial" Size = 14.25 Style = 1 'Graphical Command1 BackColor = &H00C0FFC0& Caption = "&Tahmin" Font Name = "Arial" Size = 14.25 Style = 1 'Graphical

Örnek1 : Sayı Bulmaca Programı (Code - Programlama) Dim Tahmin As Integer, Ts As Integer ’ Tahmin ve Ts isminde 2 değişkenin (integer=tamsayı) belirlenmesi Private Sub Command1_Click() ’ Command1 butonuna click’lendiğinde çalışacak alt programın başlangıcı If Command1.Caption = "&Tahmin" Then ‘ If (eğer) bir grup komutu koşullu olarak çalıştırır Ts = Ts + 1 If Text1 > 100 Or Text1 < 1 Or Text1 = "" Then Label2.Caption = "Sonuç :" & Chr(13) & "Tahmininiz 1 ile 100 arasında olmalı !" Ts = Ts - 1 ElseIf Text1 = Tahmin Then Label2.Caption = "Sonuç :" & Chr(13) & "Tebrikler !" & Chr(13) & Ts & " Denemede bildiniz !" Command1.Caption = "Yeni O&yun" Command2.Enabled = True ElseIf Text1 > Tahmin Then Label2.Caption = "Sonuç :" & Chr(13) & "Tuttuğum sayı " & Text1 & "'den daha küçük" & Chr(13) & "Deneme sayısı = " & Ts ElseIf Text1 < Tahmin Then Label2.Caption = "Sonuç :" & Chr(13) & "Tuttuğum sayı " & Text1 & "'den daha büyük" & Chr(13) & "Deneme sayısı = " & Ts End If Text1 = "" Else Command1.Caption = "&Tahmin" Command2.Enabled = False Label2.Caption = "Sonuç :" Form_Load End Sub ’ Command1 butonuna click’lendiğinde çalışacak alt programın sonu

Örnek1 : Sayı Bulmaca Programı (Code - Programlama) Private Sub Command2_Click() End End Sub Private Sub Form_Load() Randomize Timer Tahmin = Int((100 * Rnd) + 1) Ts = 0 Private Sub Text1_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer) If KeyCode = 13 Then Command1_Click