BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Dördüncü Grup Altıncı Harf Ç sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
EBOB EKOK.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
HİKMET SIRMA (ARİFİYE/SAKARYA) 1-A SINIFI 1 Mehmet YÜCEDAĞ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
MATRİSLER ve DETERMİNANTLAR
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ (B FOMU)

KULLANILIŞ AMACI: Yansıtma tekniklerinden olan bu test, geniş kullanım alanına sahiptir. Bireylerin ve grupların tutum ve duygularının incelenmesinde yararlanıldığı gibi, klinik çalışmalarda da kullanılmaktadır. Bu testle okul , işyeri gibi ortamlarda sıklıkla rastlanılan sorunlarda tespit edilmektedir.

Beier Cümle Tamamlama Testinin dayandığı temel varsayım, diğer yansıtma tekniklerininki gibidir. Birey, bu test aracılığıyla, bir ölçüde belirsiz bir uyarıcı karşısında kendi ilgilerini, duygularını tutumlarını, isteklerini, üzüntülerini ve kişiliğinin diğer önemli isteklerini yansıtmaktadır. Eksik cümleleri tamamlarken, genel durumunun yanı sıra, iç durumunu yansıtan tepkilerde bulunmaktadır.

Beier Cümle Tamamlama Testinin üstünlükleri, şöyle sıralanmaktadır. Uygulanması özel bir uzmanlık gerektirmektedir. Uygulama süresi açısından oldukça ekonomiktir. Bu test kolaylıkla değerlendirilmektedir. Bireyin duygu, tutum ve kaygıları konusunda çabuk ve oldukça doğru bilgi vermektedir. Bireyin kişisel dünyasına ilişkin sorunlarının ortaya çıkarılmasını sağlamaktadır. Sağırlık, topallık gibi sakatlıkları, verem gibi hastalıkları bulunulan kişilerin tutum duygu ve sorunlarını kolayca ortaya çıkarmaktadır.

Diğer yansıtma tekniklerinden farklı olarak bu test, geçerlilik ve güvenirliğinden bir şey kaybetmeden gruplara da uygulanmaktadır. İyi, kötü yada doğru, yanlış biçiminde, yanıtlanmadığından, deneklerde fazla direnmeye yol açmamaktadır. Uygulayıcının yan tutmasını önlemektedir. Sağaltımın (tedavi) planlanmasında yararlanılabilecek ipuçları vermektedir. Sağaltımın sonundaki tutum ve davranış değişikliklerini değerlendirmek için de kullanılmaktadır.

KİMLERE UYGULANIR: B formu ise, daha yukarıdaki yaşlara özgü bir testtir. B formunda da 67 eksik cümle vardır.

UYGULANIŞI Uygulanması özel bir uzmanlık gerektirmektir. Bireye uygulanabileceği gibi gruba da uygulanabilir. Form öğrenciye verilerek, açıklamayı okuyarak, eksik cümleleri tamamlamaları istenir.

DEĞERLENLENDİRME VE YORUMLANMA Bu test projektif bir testtir. Projektif nitelikli testler uygun bir davranış dinamiği bilgisini gerekli kılar. Ancak cümle tamamlama testini öğretmen, aşağıda belirtilen analiz formuna göre değerlendirmelidir. Analiz cümleleri pozitif, negatif ve nötr olduğu belirlenerek yapılır.

Pozitif: Duruma ilişkin olumlu duygusal ifadelerdir. Negatif: Duruma ilişkin olumsuz duygusal ifadelerdir. Nötr: cümle ile alakasız duygu ifadesinin pozitif ve negatif olarak belirlenemeyen belirsiz ifadelerdir.

Projektif testlerde her bir cümlenin karşılığı bir davranış dinamiğini ifade eder. Bu testte öğrencinin ifade ettiği cümlelerin tek tek üzerinde durulur. Cümle tamamlama testinde cümlelerin aşağıdaki çözümleme kağıdında belirtilen alanları vardır. Değerlendirme bu gruplara göre de yapılabilir. Genellikle psikolojik danışma ortamında kullanılan bir tekniktir. Psikolojik danışmada danışan direnç gösterirse danışman tarafından uygulanır.

BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ : (FORM B) ANALİZ KAĞIDI Geçmişe karşı tavırlar. 2-14-30-45-51 Geleceğe karşı tavırlar. 1-20-35-41-58 Benlik duygusu ve kendi kabiliyetlerine karşı tavırlar. 10-21-31-42-61-67 Anneye karşı tavırlar. 3-13-28-56-66 Babaya karşı tavırlar. 8-19-27-36-53 Ev ve aile münasebetlerine karşı tavırlar. 7-22-34-49-62 Arkadaşlara karşı tavırlar. 15-23-32-44-63 Otoriteye karşı tavırlar. 6-26-48-50-65 Korku ve endişeler. 9-24-33-55-64 Suçluluk hisleri. 5-17-37-43-54 Okul ve işe karşı tavırlar. 4-16-38-47-57 Karşı cinsle olan münasebetlerle ilgili tavırlar. 12-25-39-46-60 Genel tavırlar. 11-18-29-40-52-59

BEIER CÜMLE TAMAMLAMA – A FORMU- Aşağıda 56 eksik cümleler var. Bunları birer birer oku ve eksikliklerini tamamla. Elinden geldiği kadar çabuk ol ve hepsini tamamlamaya çalış. Cümleleri istediğin gibi tamamlayabilirsin.

TEŞEKKÜRLER