EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Hazrlayan: Sebiha Şafak
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Okul Başarısında Ailenin Rolü
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİ
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
REHBERLİK DERS II.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
Sınav Rehberliği Konusunda
DEĞERLER EĞİTİMİ.
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
Ana sınıflarımıza Karagöz-Hacivat Tiyatro Gösterisi düzenlendi.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KAYNAŞTIRMA.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Aile katılımının artırılması
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
REHBERLİK DERS II.
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ

Eğitimciler, öğrencinin okuldaki başarışını artıracak, toplumda iyi vatandaş olmasını sağlayacak yollar bulmaya ve geliştirmeye çalışmaktadır. Bu amaca ulasmak için de, egitim ve ögretim, ancak aile-okul-çevre isbirliginde mümkün olabilmektedir. Nitekim bunlar arasında olumlu bir bag kuruldugu zaman egitim ve ögretim istenilen düzeyde gerçekleşir.

Araştırmalar, okul-aile işbirliği programlarına erken yaslarda başlanılmasının ve okul yılları boyunca sürdürülmesinin, çocukların davranışlarını ve akademik başarılarını etkilediği ve olumlu yönde artırdığını göstermektedir. Ayrıca çocuğun gelişimi de, erken ve devamlı okul-aile işbirliğinden önemli derecede etkilenmektedir.

Etkili ve başarılı okul-aile işbirliğini yaratmak için, okul; ev ziyaretleri düzenleme, ana-babalar, öğretmenler ve çocukların katılacakları gezi, gözlem, konferans, gece gibi etkinlikler planlama, ana- babalardan sınıf-içi kaynak kişi olarak yararlanma, meslekî rehberlikte ana- babalardan yararlanma, velilerle görüşme toplantıları programlama ve ilân etme gibi etkinlikler yapılabilir.

Ayrıca velilerin okul hakkındaki görüşlerini almak için anket uygulama, önemli günlerin kutlanmasında velilere görev verme, velilerin, okul bültenine yazı yazmalarını sağlama, belirli aralıklarla sınıflarında gösteriler düzenleme ve velilerin bu yolla öğrenci performansı hakkında bilgilendirilmelerini sağlama, veliye örnek ders gösterisi yapma vb. etkinlikler de düzenlenebilir.

Okul-veli ve aile ilişkileri, ailenin okul süreçlerine katılması, özellikle 1980’li yıllardan itibaren etkili okullar üzerinde yapılan araştırmalarla birlikte yeniden önem kazanan bir konudur. Bu konuda yapılan araştırmalarda çıkarılabilecek temel sonuç, ailelerin okula katılımının çok yönlü olumlu etkileri olabileceğidir.

Türkiye’de okul-aile ilişkileri bağlamında yapılan araştırmalardan çıkarılabilecek temel sonuç ise, özellikle eğitsel konularda sağlıklı bir iletişim ve işbirliğinin olmadığıdır.

Aile-okul ilişkileri, çeşitli boyut ve tiplerde olabilmektedir Aile-okul ilişkileri, çeşitli boyut ve tiplerde olabilmektedir. Araştırmalar, ailelerin ev ödevlerine yardım etmelerinin ve ev eğitiminin zenginleştirilmesinin, öğrencilerin akademik başarılarını artırdığını göstermektedir. Aileler, çocuklarının okula devam etmesini destekleyerek okulla ilgili sorumlulukların yerine getirilmesinde yardımcı olabilir.

Bunu çocuklarını cesaretlendirerek, ödevlerinde yardımcı olarak, gerekli zaman ve mekân tahsisi yaparak, iyi davranışlar konusunda model oluşturarak gerçekleştirebilirler. Ayrıca aileler, okul süreçlerinde çeşitli roller alarak planlama ve geliştirme çalışmalarında da katkı sağlayabilirler

Sevgili anne babalar her öğretmen bir anlamda anne ve babadır Sevgili anne babalar her öğretmen bir anlamda anne ve babadır.Her anne ve baba da bir anlamda öğretmen.Çocuklarımıza verdiğimiz eğitimin ; Onları hoşgörülü,topluma duyarlı,uyumlu,başarılı,özgüven sahibi,kendini ifade edebilen,farklılıkları kabullenebilen,kendi kendine yetebilen bireyler olma konusunda etkin rol alabilmesi için okul - aile işbirliğinin sağlanması ve sağlıklı sürdürebilmesi kaçınılmazdır.

Bizlere bu konuda verdiğin destekten dolayı sizlere…