C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE...

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI
Advertisements

KAZANIMLAR 5. Bir Türk vatandaşı olarak cumhuriyetin Türk milletine kazandırdığı vatandaşlık temel hak ve sorumlulukları bilincini kazanır.
Nurcan CİVELEK Yeter ALTUNTAŞ
Yönetimin Özü Seyit Ahmet MIRIK.
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
İÇ ANADOLU AKDENİZ DOĞU ANADOLU BAYRAĞIMIZ.
HUKUKUN KAYNAKLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
HAZIRLAYAN: YUSUF SÜNETCİ 4-B
YARGI BAĞIMSIZLIĞI & YASAMA VE YÜRÜTME İLE İLİŞKİLER
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYET’İN İLANI
1924 ANAYASASI.
MİLLİ GÜVENLİK Hazırlayan : Kudret Uğurlu EMİNSOY.
ATATÜRK İLKELERİ.
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
Hukukun Temel Kavramları
6 ÜNİTE YAŞAYAN DEMOKRASİ KURULTAYDAN MECLİSE KONULAR
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
CUMHURİYET DÖNEMİNDE HUKUK
DEMOKRATİK YÖNETİM Demokrasi halk idaresi anlamına gelmektedir. Demokrasinin olmadığı toplumlarda insan hakları, eşitlik, özgürlük gibi değerler korunamaz.demokratik.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
ANAYASA REFERANDUMU’NA NE DİYORUZ ? Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları Birliği *İstanbul Barosu Başkanlığı’nın çalışmasından yararlanılarak hazırlanmıştır.
VATANDAŞLIK BİLGİSİ ESRA ERİŞ 4-B KONU : YARGI
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
TÜRK ANAYASALARININ “KUVVETLER AYRILIĞI” YÖNÜNDEN MUKAYESESİ
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
5/A MERKEZİ YÖNETİM HARUN DOLMA.
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
K ü bra AVCI / / 4-B 3. POZİTİF HUKUKUN KAYNAKLARI Pozitif hukuk kaynaklarını üç başlık altında inceleyebiliriz: Yazılı Kaynaklar Yazısız Kaynaklar.
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Türk Yargı Sistemi
DEVLET TEŞKİLATI SORULARI
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
LİDERLİK.
MEŞRUTİYET DÖNEMİ Meşrutiyetin ilan edilmesinde;
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
Kaynak: Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri mutlaka okunacak
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
NORMLAR HİYERARŞİSİ.
Sağlık Hukukuna Giriş.
Kamu Yönetiminin Yapısı. Türkiye’de Kamu Yönetiminin Yapısı Merkezi Yönetim Türkiye’nin yönetim yapısı, örgütlenme ilkelerine göre «merkezi» ve «yerinden.
TOKİ TURGUT ÖZAL İMAM HATİP ORTAOKULU
Süleyman Demirel Üniversitesi Aday Memur Temel Eğitimi
Hukuk Başlangıcı Hukukun Yürürlük Kaynakları
YENİ ANAYASA OCAK 2017 OCAK 2017 TARİHLİ ANAYASA MADDELERİNDEN KISALTILARAK ALINTI YAPILAN , GENEL BİLGİLENDİRME AMAÇLI, ÖZET BİR ÇALIŞMADIR.
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
VETERİNER HEKİMLİĞİ MEVZUATI
YÖNETİM BİÇİMLERİ MONARŞİ OLİGARŞİ TEOKRASİ CUMHURİYET.
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
CUMHURBAŞKANALRIMIZ TÜRKİYE TÜRKİYE.
ANAYASA REFERANDUMU’NA NE DİYORUZ
MEVZUATLA İLGİLİ KAVRAMLAR
TBMM’den geçmişte ve bugün yer alan kadın milletvekillerimiz
SOSYAL BİL. PERFORMANS GÖREVİ
Hukukun TEMEL kavamları
HUKUK BAŞLANGICI 3 PROF.DR.ABDULLAH DEMİR.
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
SİGORTA HUKUKU GENEL KAVRAMLAR Güliz Evren KIRBAŞ Hazine Uzmanı
1982 TARİHLİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI’NDA İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞ. gör. Benay KESKİN İŞOĞLU 3. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VII. Yasama yetkisi Yasama yetkisi Türk Milleti adına Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu yetki devredilemez.
II. Anayasa Mahkemesi’nin «Norm Denetimi» İşlevi
HUKUK BAŞLANGICI 12.
Sunum transkripti:

C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE... DEMOKRASİ İLE… C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE...

TÜRKİYE’NİN YÖNETİM YAPISI

Egemenliğin kaynağının halka dayandığı demokratik bir yönetim biçimine sahip Türkiye’de ‘’güçler ayrılığı’’ilkesi benimsenmiştir.Yani,yasama,yürütme ve yargı organları birbirleri ile ilişkili olsalar da birbirlerinden bağımsız çalışmaları esastır.Türkiye’de egemenliğin kullanılmasında halkın seçimiyle oluşan parlamentonun büyük bir ağırlığı söz konusudur.Halkın oylarıyla seçilen milletvekillerinden oluşan TBMM,devleti yönetecek yasaların teklif edildiği ve görüşülüp tartışılarak karara varıldığı kurumdur.

TBMM,genel seçimin sonucundaki halk oylarıyla seçilen 550 milletvekilinden oluşur.Milletvekilleri,seçildiklerine dair mazbatalarını seçim kurulundan aldıktan sonra TBMM Genel Kurulu huzurunda yemin ederek göreve başlarlar.Görev süreleri boyunca seçildikleri bölgeyi ve kendi seçmenlerini değil bütün ulusu temsil ederek çalışırlar.

BAKANLAR KURULU CUMHURBAŞKANI Yasaları uygulama yani yürütme yetkisi cumhurbaşkanı ve bakanlar kuruluna aittir.

İŞTE CUMHURBAŞKANLARIMIZ…

Cemal Gürsel Mustafa Kemal Atatürk İsmet İnönü Cevdet Sunay Celal Bayar Kenan Evren Turgut Özal Ahmet Necdet Sezer Fahri Korutürk Süleyman Demirel Abdullah Gül

Anayasamıza göre;başbakan,bakanlar kurulunun başı olarak bakanlılar arasındaki işbirliğini sağlar.Bakanlardan her biri başbakana karşı sorumludur,kendi yetkisi içindeki işlerden ve emri altındakilerden eylem ve yaptıklarından da sorumludur. BAŞBAKAN

Bakanlar kurulu,halktan aldığı yetkiyle devleti,anayasaya bağlı kalarak kanunlar ve kurallar çerçevesinde yönetir.Devletin varlığının ve bağımsızlığının devamı,ülkenin bütünlüğünü ve bölünmezliği,toplumun huzur ve güvenliğinin korunması konularında gerekli çalışmalar yapar. Ülkeyi çağdaş uygarlık düzeyine eriştirecek gerekli planlama ve yatırımları yapar. BAKANLAR KURULU

Özgürlükçü demokratik düzeni devam ettirecek temel hak ve özgürlüklerin yaşanmasını sağlayacak ortamın hazırlanmasında ve korunmasında gerekli önlemleri alır.Zorunlu gördüğü hallerde olağanüstü hal,sıkı yönetim ve seferberlik kararları verir. BAKANLAR KURULU

Yargı,hukuk devletinin en büyük güvencesidir Yargı,hukuk devletinin en büyük güvencesidir.İnsan haklarına dayalı demokratik,laik ve sosyal bir hukuk devleti olan ülkemizde yapılan her uygulama anayasal sınırlar içinde olmalıdır. Anayasaya aykırı olan her hareket bağımsız mahkemelerde değerlendirilerek yapanlar hakkında yaptırımlar uygulanır.Anayasaya göre;’’Yargı yetkisi,Türk milleti adına bağımsız mahkemelerce kullanılır.’’

Yargının bağımsız olması;mahkemelerin ve yargıçların yargılama yaparken hiçbir makamdan emir alamamasıyla ve yargıçların meslek güvencesine sahip olmasıyla sağlanır.Bu konuda anayasada;’’Hakimler görevlerinde bağımsızdırlar; anayasaya,kanuna ve hukuka uygun olarak vicdani kanaatlerine göre hüküm verirler.Hiçbir organ,makam,merci veya kişi,yargı yetkisinin kullanılmasında mahkemelere ve hakimlere emir ve talimat veremez;tavsiye ve telkinde bulunamaz.’’hükmü vardır.

YASALAR TBMM’DE NASIL ÇIKARILIR? 2)Kanun tasarı ve teklifleri Türkiye Büyük Millet Meclisinde Komisyonlar tarafından görüşülür.

YASALAR TBMM’DE NASIL ÇIKARILIR? 3)Komisyon tarafından kabul edilen yasa rapor olarak TBMM Genel Kuruluna sunulur.

YASALAR TBMM’DE NASIL ÇIKARILIR? 1)Anayasamızın 88. maddesine göre kanun teklif etmeye Bakanlar Kurulu ve milletvekilleri yetkilidir.

YASALAR TBMM’DE NASIL ÇIKARILIR? 4)Daha sonra meclis tarafından çıkartılan kanun Cumhurbaşkanının onayına sunulur. Cumhurbaşkanı, Türkiye Büyük Millet Meclisince kabul edilen kanunları on beş gün içinde yayımlar ya da yayımlanmasını kısmen veya tamamen uygun bulmadığı kanunları, bir daha görüşülmek üzere, bu hususta gösterdiği gerekçe ile birlikte aynı süre içinde, Türkiye Büyük Millet Meclisine geri gönderir. Geri göndermesine veto denir.

YASALAR TBMM’DE NASIL ÇIKARILIR? 5)Son olarak Cumhurbaşkanının onaylamasından sonra çıkan kanunun Resmi Gazetede yayımlanması ile kanun yürürlüğe girer.

TBMM BAŞKANLIĞI KOMİSYONLAR KOMİSYON RAPORU TBMM GENEL KURULU KANUN KANUN NASIL YAPILIR? TASARI TASARI TBMM BAŞKANLIĞI KOMİSYONLAR KOMİSYON RAPORU TBMM GENEL KURULU KANUN CUMHURBAŞKANI RESMİ GAZETE

SOSYAL DEVLET; DEVLETİN SOSYAL BARIŞ VE SOSYAL ADALETİ SAĞLAMAK ÜZERE,SOSYAL VE EKONOMİK HAYATA AKTİF OLARAK MÜDAHALE ETMESİDİR.SOSYAL DEVLET KANUNLARINDA VE UYGULAMALARINDA TOPLUM YARARINI GÖZETİR.

“Konuları unutmamak için, tekrar etmeyi ve soru çözmeyi unutmayalım”