I.MEŞRUTİYET VE MUTLAKİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAZANIMLAR 22. Atatürk döneminde sağlık alanında yapılan işleri devletin temel görevleri bağlamında inceler.
Advertisements

MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM
I.MEŞRUTİYET VE MUTLAKİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM KURUMLARINDAKİ YENİLİKLER
TEVHİD-İ TEDRİSAT (ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ) ve LAİK EĞİTİM
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ
MİSAK-I MİLLİ (28 OCAK 1920).
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
D) TANZİMAT SONRASI OSMANLI EĞİTİMİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ÇAĞDAŞ DEVLETE DOĞRU
OSMANLI DEVLETİ’NDE ISLAHATLAR
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI ÖNCESİ’DE OSMANLI DEVLETİ’NİN GENEL DURUMU
Tanzimat Dönemi Osmanlı Adliye Teşkilatı
Öğretmenler.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
ANAYASA HUKUKUNA GİRİŞ
TÜRK KADININA SAĞLANAN HAKLAR
MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE OSMANLI DEVLET TEŞKİLATI
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
OSMANLI DÖNEMİNDE EĞİTİM-2
OSMANLI DÖNEMİNDE EĞİTİM
Öğretmenler Günü.
Eğitim Alanındaki Yenilikler
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
Sınıf Geçme Yönetmeliği
Dünya ve Türk Tarihinde Eğitim için Çerçeve
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
MEHMET KÜÇÜKYILMAZ TARİH ÖĞRETMENİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
MEŞRUTİYET DÖNEMİ Meşrutiyetin ilan edilmesinde;
AİT Ders - Çalışma Soruları. 1. I. Meşrutiyetle beraber Türk Tarihinin ilk anayasası olan Kanun-i Esasi ilan edilmiştir. Milletvekillerini halk.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
DOÇ.DR.ABDULLAH DEMİR ZİRVE ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
Çalışma soruları eğitim kültür. Tevhid-i Tedrisat ve Maarif Teşkilatı kanunlarının çıkarılması ile eğitim alanında öncelikle aşağıdakilerden hangisi amaçlanmıştır?
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
19. YÜZYIL OSMANLI DEVLETİ ISLAHATLARI
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
TOKİ TURGUT ÖZAL İMAM HATİP ORTAOKULU
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
Tanzimat Dönemi Osmanlı Adliye Teşkilatı
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
TARİH PROJE ÖDEVİ KONU=TANZİMAT FERMANI KONU=TANZİMAT FERMANI HAZIRLAYAN=ABDULLAH İZCİ HAZIRLAYAN=ABDULLAH İZCİ.
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM
Tanzimat Dönemi Osmanlı Adliye Teşkilatı
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

I.MEŞRUTİYET VE MUTLAKİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ

I.Meşrutiyet dönemi eğitiminin temel özellikleri: Osmanlı Devletinin ilk anayasası olan Kanun-i Esasi’ye eğitimle ilgili önemli maddeler girmiştir.

Kanun-i esasî’de eğitimle ilgili hükümler nelerdir? 1876 tarihli Kanun-i Esasî’nin üç maddesi eğitimle ilgilidir.bunlardan ilk ikisi özel öğretime,üçüncüsü ilköğretim zorunluluğuna ilişkindir: 15.madde: Öğretim işini herkes özgürce yapabilir;ilgili kanuna uymak şartıyla her Osmanlı vatandaşı genel ve özel öğretim yapmaya izinlidir.

16.madde: Ülkedeki çeşitli dinsel inanışlardaki toplumların din ve inanışlarına ilişkin öğretim yöntemi ve biçimine dokunulmayacaktır.Aynı maddede ,ülkedeki tüm mekteplerin Devletin denetiminde olduğu da belirtilir.

114.Madde:Osmanlı bireylerinin tümü için ilköğretim zorunlu olacak ve bunun ayrıntıları ayrı bir düzenleme ile belirlenecektir.

Mutlakıyet dönemi eğitiminin genel özellikleri: Bir çok meslek ve sanat okulu açılmıştır.Bu,Mutlakıyet dönemi eğitiminin en belirgin özelliğidir. Üstün zekalı Hıristiyan çocuklarının eğitimi için kurulmuş olan Enderun Mektebi’nden sonra ilk kez özel eğitim alanında bir girişim olmuş,sağır,dilsiz ve körler için bir okul açılmıştır.

Türk,azınlık ve yabancı özel öğretim büyük gelişme göstermiştir Türk,azınlık ve yabancı özel öğretim büyük gelişme göstermiştir.Ancak,azınlık ve yabancı özel öğretim kurumlarının denetlenememesi çok önemli sakıncaları da beraberinde getirmiştir. Genel eğitimde ve okulların yaygınlaşmasında önemli gelişmeler kaydedilmiştir.Rejimin ilk yılları içinde,bu alandaki çabaların daha yoğun olduğu görülür Ortaöğtertim düzeyinde kızların eğitiminde gelişmeler sağlanmıştır Rüşdiye ve İdadiyelerin yaygınlaştırılmasına önem verilmiş,ancak,özellikle parasal kaynak yetersizliği nedeniyle ilköğretime aynı özen gösterilmemiştir

Nicelik bakımından gözlenen başarılar eğitimin niteliğini yükseltmek gibi bir amaçla beraber yürütülmemiştir.Azınlık ve yabancı öğretim kurumları hariç okullar,öğretmenler,programlar,kitaplar, basın sıkı bir denetim altına alınmış,yeni düşünceler engellenmeye çalışılmıştır

Bu dönemde yetiştirilmek istenen insan tipi,Tanzimatın “osmanlıcılık” idealine bağlı,dindarlık,itaatkârlık,Padişah Abdülhamit’e sadakat vs. özellikleri güçlendirilmeye çalışılan bir insan tipidir.Eğitimin amaçları,ders kitapları,programlarda buna özen gösterilmiştir.Ancak,azınlıklar ve yabancılar,milli,dinî,siyasi,ayrılıkçı emellerini yinede eğitim yoluyla sürdürmüşlerdir

Programlardan hayata dönük ve bazı başka dersler çıkarılmış,Din ve Ahlâk derslerinin saatleri arttırılmıştır Öğretmenliğin meslekleşmesine ilişkin bazı önemli hukukî düzenlemelere başlanıldığı görülür Ordunun eğitimi Alman subaylarına teslim edilmiştir

Maarif Nezareti,1894-1895’ten itibaren,ilk kez ülke çapında eğitim istatistikleri yayınlanmaya başlanmış ve yine ilk kez, 1898-1904 yılları için Salname-i Nezaret-i Maarif-i Umumiye adıyla,ülke çapında önemli eğitim,öğretim yıllıkları yayınlanmıştır.bu belgeler,ülkenin eğitim durumunu rakamsal olarak ve topluca gösterdikleri için,eğitim sorunlarının daha iyi anlaşılıp değerlendirilmesine yardımcı olmuştur