Yol Üst Yapısı Plentmiks Temel.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sorular ve Cevaplar.
Advertisements

Hayvansal Atıklar ve Alınacak Önlemler
“ÇOCUKLARIMIZIN SAĞLIĞI İÇİN GÜVENLİ ALANLAR”
ZEMİN AKSU TİCARET BİR KERVANCI KURULUŞUDUR.
ARAZİ TESVİYESİ.
BÖLÜM 4. BİTÜMLÜ KARIŞIMLAR
AMAÇ Malzemelerin iç yapılarının malzemelerin özelliklerini nasıl etkilediklerini öğrenmek Metaller: Metalik bağlar  sünek Seramikler: iyonik ve kovalent.
ISI YALITIMI.
Atık, Asfalt Betonu, Verimlilik ESİNKAP 6. Ar-Ge Proje Pazarı
Hazırlayan: GÜLBİN AŞÇI Teknik Uzman-İnşaat Mühendisi
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
YAPAY ZEKA ÖDEV - 3 Kenan KILIÇASLAN Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makina Mühendisliği Doktora Programı.
Prof. Yük. Müh. Adil ALTUNDAL
KARAYOLU YÜZEY DÜZGÜNSÜZLÜĞÜNÜN ARAÇ İŞLETME MALİYETİNE ETKİSİ
RADYASYON GÜVENLİĞİ ve KORUNMA
LİSANSÜSTÜ EĞİTİME İLİŞKİN SORUN VE ÖNERİLER
YERKÜRE Kabuk Manto Üst Alt Çekirdek  İç Dış.
Özel çelikler.
Kapak olacak.
Dr. İbrahim Sönmez, Seyit Ali Yıldırım İSFALT A.Ş.
MEHMET KAYA ENERJİ KABLO MONTAJI.
Yapı Malzemeleri Yönetmeliği TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
Yakıt Pilinin Bileşenleri
KARAYOLU ELEMANLARI İLE İLGİLİ GENEL TANIMLAMALAR
1 DÜNÜN, BUGÜNÜN ve YARININ TEKNOLOJİSİ : BETON İnş. Yük. Müh. Çağlar YALÇINKAYA.
BETON ve BETON BİLEŞENLERİ SEMİNERİ
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
Titreşimli Çalışmalarda İSG
Bal Peteği (honeycomb) Kompozitler
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)
KIRŞEHİR ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ DOĞALGAZ DAĞITIM ŞEBEKESİ VE
BİTKİSEL ÜRETİM YAPILARI (Sera Tipleri)
BÖLÜM 12 ALT YAPI Yrd. Doç. Dr. H. Eylem POLAT Selen MALGAZ
RADYASYONDAN KORUNMA FIRAT BOZ.
KOROZYONDAN KORUNMA.
SOĞUK VE SICAK HAVADA BETON DÖKÜMÜ
ISI YALITIMI.
Biyolojik Arıtma Tesisi Projeleri Proje Yönetim Metodolojisi
3- Ana-tali yol kavşağı TRAFİK KURALLARI.
MERDİVEN KAPLAMALARI.
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Prof. Yük. Müh. Adil ALTUNDAL
BULAŞIK DOLAŞIMI Yıkama / Durulama Ön - ıslatma Basketlere dizme Ön - sıyırma Ön - ayırma Taşıma Teslim alma Depolama Porsiyonlama Taşıma Ayırma Makineden.
GEOGRİD KULLANIMI.
HADDELEME Hazırlayan : HİKMET KAYA.
AçIk Maden OcağI İşletmecİlİğİ İŞ EMNİYETİ
Kablolar & Kemer yapılar
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER Betonarme Çalışma Grubu
YÜZEY TEKNOLOJİLERİ.
Beton yollar MEVLÜT DUMAN
Basit Eğilme Tesirindeki Prof. Yük. Müh. Adil ALTUNDAL
NANO MALZEMELER Ramazan YILMAZ Sakarya Üniversitesi,
FAMAŞ İNŞAAT SAN. TİC. LTD. ŞTİ..
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
İMAL USULLERİ KAYNAK TEKNOLOJİSİ BÖLÜM 1 GİRİŞ.
Sakarya Üniversitesi İnş. Müh.
DÖKÜM PARÇA TASARIM KRİTERLERİ
Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
C/C KOMPOZİT Furkan TEZER Enes Can ALTUN
SHOT-CRETE (PÜSKÜRTME BETON)
DEPO ZEMİN KAPLAMALARI
ARAZİ TESVİYESİ Prof. Dr. A. Halim ORTA.
Uygulamalarımız.
DİFERANSİYEL.
MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ
Ambar ve silolarda depolama teknikleri
TEMELLER VE TEMELLERİN
Sunum transkripti:

Yol Üst Yapısı Plentmiks Temel

Plentmiks Temel Yol üst yapısını oluşturan tabakalardandır. Kırma taş ve ince malzemenin mekanik plentte karıştırılmasıyla elde edilen karışımdan oluşur. Alt temel tabakası üzerine şartnamelerde belirtilen kriterlere göre su ile sıkıştırılıp finişer ile serilerek elde edilir.

Dört Silodan Oluşan Plentmiks Temel Üretim Tesisi

Plentmiks Temel Mevcut zeminlerin yeterli taşıma gücüne sahip olmaması, güçlendirilmelerini zorunlu kılar. Aksi halde üzerine uygulanacak sıcak karışım asfaltın da , - alttaki zemine bağlı olarak, - oturmalara, kırılmalara ve göçmelere maruz kalması kaçınılmazdır. Hem zemin güçlendirmesi hem de mevcut satıhdaki ondülasyonların giderilmesi amacıyla - asfalt uygulaması öncesi - plentmiks malzemesi kullanılmalıdır. Plentmiks, uygun granünometrik orantıda agrega ve taş tozunun plentte karıştırılması sonucu elde edilir.

Plentmiks Temelin Finişer İle Serilmesi

Silindirler İle Plentmiks Temel Sıkıştırma İşlemi

Plentmiks Temel Plentmiks stabilize temele göre üst yapı kalınlığı en az üçte bir oranında azaltmaktadır. En hafif trafiğin mevcut olduğu bir yolda dahi stabilize temel tabakası 58 cm ye kadar çıkmakta ve yoğun ağır taşıt trafiğinin bulunduğu bir ana arterde ise bu kalınlık 120 cm gibi çok yüksek bir kalınlığa ulaşmaktadır.

Plentmiks Temel Mevcut zeminin ondüle olması, yerel çukurlaşmaların oluşması kullanılacak asfalt miktarının artmasına neden olur. Bunun önlenmesi, asfalt öncesi zemin yüzeyinin plentmiks temel malzemesiyle düzgün hale getirilmesine bağlıdır. Zemin pürüzlülüğünün ve çukurlaşmaların giderilmesi, kaplama malzemesinde tasarrufa neden olacağından, toplam maliyeti de düşürecektir.

500 otomobil – 5 otobüs için

5000 otomobil – 20 otobüs için

10000 otomobil – 50 otobüs için

4000 otomobil – 550 kamyon için

Plentmiks Temel Bu kadar yüksek bir stabilize tabakası yapımı gerek teknik olarak ve gerek maliyet açısından uygun olmadığı açıktır. Çünkü 120 cm stabilize temel oluşturulması için yarma kesitlerde tabii zemin 120 cm ilave kazılacak ve kazılan bu malzeme depoya atılarak yerine stabilize getirilecektir.

Sonuç olarak Şehir içinde en hafif trafiği taşıyan yolların dahi en az 15 yıl süre bu trafiğe hizmet vermesi için, bu tip yollarda 5 cm aşınma tabakası altında 18 cm plentmiks temel tabakası yapılması gerekmektedir. Benzer olarak ağır taşıt trafiğinin mevcut olduğu ana anter yolların da 15 yıl bozulmadan bu trafiği taşıması için 6 cm aşınma, 8 cm binder ve 33 cm plentmiks temek dizayn edilmesi kaçınılmazdır.

Kaynaklar BELEN – TOPBOĞAZI (HATAY) ARASI YOL YAPIM ÇALIŞMALARI, ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ YÜKSEK LİSANS TEZİ, Fırat YELKEN ŞEHİRİÇİ YOLLARDA UYGULANMAKTA OLAN ÜSTYAPI KESİTİ VE MALZEMELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ, Doç. Dr. Mustafa ILICALI, İnş Y. Müh. Süreyya TAYFUR, İnş Y. Müh. Halit ÖZEN