EKİM AYI BRANŞ BÜLTENİ
BRANŞ ÖĞRETMENLERİMİZ MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George Kaumari SATRANÇ Şevket Karadağ GÖRSEL SANATLAR Aslı Aslan YÜZME Selim Kuruoğlu, Sinan Duman, Hülya Alkış İNGİLİZCE Meltem Doyuran, Esther Brunner 2
BEDEN EĞİTİMİ Minderde öne takla çalışması yapıldı. Koşma, durma, yön değiştirme, yürüme, sekme hareketleri oyun parkurlarında çalışıldı.
BALE Streching esneme hareketleri yapıldı. 1. pozisyon kol uygulamaları yapıldı. Cumhuriyet Balosu için Atatürk’ün sevdiği dans vals hareketleri çalışıldı 4
SATRANÇ Satranç tahtasında hatlar, sıralar, ve çapraz kareler tanıtıldı. 6
HALK DANSLARI 4 ve 6 zamanlı yürüyüş çalışmaları yapıldı, el çırparak eşlik edildi. Cumhuriyet Balosu için Atatürk’ün sevdiği danslar çalışıldı. (Tango-Zeybek-Vals) 7
MÜZİK “Küçük Çalgıcılar“ “Dinle Büyük Sözünü” “İzmir Marşı” isimli şarkılar öğrenildi. Ritm aletleri ile eşlik edildi. 9
Kea Coloring Book Programı’nda seçtiğimiz resimleri boyadık.Balon patlatma ,düşen çiçekleri çiçek yakalama oyunları ile mouse kullanmayı öğrenmeye çalıştık. Minikler Okulu Multimedya Programı’nda “şekiller” ile ilgili oyunlar oynadık,alıştırmalar yaptık. Paint Programı’nda “Üçgen-Kare-Daire-Dikdörtgen “ çizimleri yaptık, çizim araçlarını kullanmayı öğrendik. CITO öğrenci izleme sistemi uygulamalarını gerçekleştirdik. 10
DRAMA Dinleme, söz hakkı isteme nasıl olmalıdır? Konulu dramalar çalışıldı. İşitsel algı çalışması yapıldı. 11
GÖRSEL SANATLAR Ara renkleri bulma çalışma yapıldı. Pastel boya ile “Cumhuriyet” konulu resim çalışması yapıldı. 12
FEN LABORATUVARI “Kola ve fazla şekerin zararları” “Hava ve Su karışımı” ve “Sudaki Hava” deneyleri yapıldı. 13
İNGİLİZCE Aşağıdaki şarkılar eşliğinde dans edildi: “Hello Song”, “The Wheels on the Bus”, “Body Song”, “Weather Song”, “What’s The Weather like?”“Trick or treat”, “5 funny pumpkins” 15
İNGİLİZCE 5 duyumuzu öğrenirken çeşitli dinleme ve koklama aktiviteleri yapıldı. 16
İNGİLİZCE Duyular konusuyla ilgili ilgili sanat etkiliği yapıldı. 17
İNGİLİZCE Aşağıdaki hikayeler dinlendi ve öğrencilerle yeniden canlandırıldı. “The Very Hungry Caterpillar”, “What’s the Matter?”, “The Little Witch” 18
İNGİLİZCE Cheeky ile yeni cümle kalıplarının ve kelimelerin kalıcılığını sağlamak için oyunlar oynandı. TPR aktiviteleri, What’s missing?, Pelmanism, What’s in the box?, 1..2..3..touch the... TPR -Total Physical Response Öğrencilerin hedef dilde konuşmasını savunur. 1960larda yapılan araştırmalar eğitimde önce anlamaya daha sonra üretime önem verilmesini güçlendirdi. Öğrenci hedef dilin nasıl çalıştığını öğrendikten sonra konuşma kendiliğinden (spontaneously) gerçekleşecektir. Konuşma kusursuz olmayacaktır ama ana dil gibi öğrenilecektir. Çocuk hazır olduğunda konuşmaya başlar. 19