PAZARLAMA YÖNETİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
BÖLÜM II İŞLETME VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
PAZARLAMA YÖNETİMİ ve STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI
Müşteri-Sektör-Rekabet
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
STRATEJİK PAZARLAMA MATRİSLERİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
İşletme Yönetimine Giriş 9. HAFTA İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımı
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Fiyat ve Fiyatlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ İşletme Stratejileri Prof. Dr. Zeliha Eser.
Bölüm 12 Düşüş Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
HEDEF PAZAR.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

PAZARLAMA YÖNETİMİ

PAZARLAMA İLE İLGİLİ STRATEJİLER

Öncelikle Yapılması Gerekenler Pest Analizi Swot Analizi Rekabet Analizi Boşluk Analizi Pazar Çekiciliği Analizi

Pest Analizi Politik Sosyal Ekonomik Teknolojik

SWOT Analizi Strength (Güçlü Yanlar) Weak (Zayıf Yanlar) Opportunities (Fırsatlar) Threads (Tehditler)

Boşluk Analizi (GAP Analizi) Rekabet boşluğu: rakiplerin bölgesine veya rekabetin olmadığı pazar bölümlerine gidilmesi. İkincil talep için geçerlidir. Kullanıcı boşluğu: henüz ulaşılmamış veya henüz kullanmamış potansiyel tüketiciler. Dağıtım boşluğu: Tüm pazarda ürünün dağıtılmadığı yerlerin bulunması. Hem birincil hem de ikincil talep için geçerlidir. Ürünler ilgili boşluk (Ürün Hattı Boşluğu): Belirli bir ürünün üretilmemiş ve tüketicilerin o ürünle ilgili ihtiyacının giderilmemiş olması Hem birincil hem de ikincil talep için geçerlidir.

Pazar Çekiciliği İşletme amaçları açısından girilmesi halinde başarılı olunacağı düşünülen pazarlar

Pazar Çekiciliği Ölçütleri Pazar ve ürün farklılaştırmaları Endüstri karlılığı Endüstrinin büyüme hızı Pazarın büyüme hızı Fiyat düzeyleri Rekabetin yapısı ve yoğunluğu Enflasyondan yararlanma Giriş engelleri Yasal ve politik ortam Ayrıcalıklar

Sektör Analizi Üretim Kapasitesi Sektördeki büyüme hız Talep yapısı Birincil Talep İkincil Talep Talep değişiklikleri ve ihracatla karşılama durumu Yasal koşulların sektörel açıdan değerlendirilmesi İstihdam Firma sayısı (yabancı ve yerli) Teknolojik olanaklar

Rekabet Analizi İşletmeler arası rekabet Sektöre giriş- çıkış engelleri (Yasal engeller, kuruluş engelleri (patent), tekel, ölçek ekonomileri) Tedarikçilerin gücü Tüketicilerin satın alma gücü İkame ürünlerin varlığı

PAZARLA İLGİLİ STRATEJİLER Pazarların Bölümlere Ayrılması Stratejisi (Hedef Pazar Stratejisi) Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi Yoğunlaştırılmış Pazarlama Stratejisi Büyüme Stratejileri Yoğunlaşarak Büyüme Stratejileri Birleşerek Büyüme Stratejileri Farklılaşarak Büyüme Stratejileri

Yoğunlaşarak Büyüme Stratejileri Ürün-Pazar Matrisi H Yoğunlaşarak Büyüme Stratejileri Ürün-Pazar Matrisi H. Igor Ansoff Matrisi

Pazara Hakim Olma Stratejisi Bilinen bir ürün ve Pazar Marka bağlılığı yaratacak şekilde tutundurma faaliyetleri Dağıtım kanallarında etkinlik Fiyat rekabete göre değişiklik gösterecektir Rekabete göre yüksek fiyat ile pazarın kaymağı alma

Ürün Geliştirme Yeni ürün özellikleri geliştirmek Üründe değişiklik yapmak (renk, biçim, estetik, model) Değişik nitelikte ürünler geliştirmek Büyütme, küçültme, yeniden düzenleme, birleştirme

Pazar Geliştirme Yeni coğrafik pazarlara açılmak Bölgesel, ulusal veya uluslararası Farklı pazar bölümlerine girmek Farklı pazar bölümlerine yönelik ürün geliştirme Farklı dağıtım kanalları kullanmak

Farklılaştırma (Çeşitlendirme) Tek yönlü çeşitlendirme Çok yönlü çeşitlendirme

Tek Yönlü Çeşitlendirme Belirli bir ürünün türevine yönelmek İlişkili sektörlere girilmesi Ara mallara veya hammaddelere yönelmek Başarılı bir ürünün ve markanın imajını diğer ürünlere de yaymak

Tek Yönlü Çeşitlendirmenin koşulları Ucuz, güvenilir ve etkili bir dağıtım sistemi varsa, İşletme mevcut işinde başarılıysa Potansiyel olabilecek pazar bölümü varsa Sektörde büyüme söz konusuysa Sinerjiden yararlanmak mümkünse Çalışma alanları arasında kaynak aktarılması mümkünse

Çok Yönlü Çeşitlendirme Ürün ve teknolojik açıdan benzerlik yerine pazar fırsatlarının söz konusu olduğu alanlara girilmesi

Çok yönlü Çeşitlendirmenin Koşulları Bulunulan sektördeki satışlar düşme eğilimi gösteriyorsa İşletmenin serbest kaynakları varsa Kaynakların farklı alanlarda daha başarılı bir şekilde kullanılması söz konusuysa Başka alanlarda fırsatlar söz konusuysa Sinerjiden başka alanlarda yararlanmak söz konusu olacaksa

Birleşerek Büyüme Stratejileri İşletmelerin başka işletmelerle birleşmeleri ve bu sayede büyümeleri Dikey Büyüme Yatay Büyüme

Dikey Büyümenin Faydaları Daha ekonomik bir üretim gerçekleştirerek, dağıtım karlarından daha fazla yararlanmak, Ürün farklılaştırmasını kolaylaştırmak, Tüketicilere daha yakın olmak

Dikey Büyüme Türleri İleri Doğru Büyüme (dağıtım kanalları) Geri Doğru Büyüme (tedarikçiler)

Yatay Büyüme Aynı ürünü üreten ve aynı faaliyetleri gösteren işletmelerle birleşme Stratejik İşbirlikleri Ortaklaşa Rekabet (coopetition)

Yatay Büyümenin Faydaları Kaynakların birleşmesi Güçsüz işletmelerin pazarda yer bulabilmesi Sermaye İş hacminin, pazarlama gücünün ve pazar payının artması Daha ucuz finansal kaynak temini Teknoloji transferi Maliyetlerde iyileşme Karlılık artışı Kurumsallaşma

Yatay Büyümenin Faydaları Pazar payının artması Yeni pazarlara açılma şansı Ürün çeşitliliği sağlamak Üretim kapasitesinin artması Patent elde etmek Rekabetçi yapının korunması Yeni teknolojiler elde etmek

Farklılaşarak Büyüme Stratejisi Faaliyetlerin farklılaşması İşletmenin farklılaşması Tek olma

ÜRÜNLE İLGİLİ STRATEJİLER Ürün Hayat Eğrisindeki stratejilerin Belirlenmesi Ürün Karması Stratejisi

Alternatif Stratejiler Koruma Büyüme Hasat Çekilme

Ürün Hayat Dönemi Giriş Dönemi Büyüme stratejisi Ürün geliştirme ve tutundurma Dağıtım kanalları oluşturulur Büyüme eğilimi düşüktür Düşük fiyatla pazara hakim olma söz konusu olabilir Rekabet düşük olacağından yüksek fiyatla pazarın kaymağını alma da söz konusu olabilecektir. Birincil talep daha önemlidir. Ölçek ekonomilerinden yararlanma olanağı düşüktür Birim maliyetlerin yüksek olmasına neden olur.

Ürün Hayat Dönemi Büyüme Dönemi Düşük fiyatla girilmişse, marka bağlılığı yaratmak önem kazanır Amaca göre tutundurma faaliyetlerine karar verilir. Büyüme stratejileri

Ürün Hayat Dönemi Olgunluk Dönemi Koruma stratejileri Tutundurma faaliyetleri yükselir Fiyat baskısı stratejiler üzerinde etkili olur

Ürün Hayat Dönemi Düşüş Dönemi Hasat stratejisi Çekilme stratejisi

Ürün Karması Stratejileri

Sağmal İnekler Pazar payı yüksek Pozitif nakit girişi Fazla büyümeyen bir pazar Az yatırım gereksinimi Koruma stratejisi kullanılır

Yıldızlar Pazar payı yüksek Büyüyen bir Pazar Yüksek yatırım gereksinimi Zamanla nakit ineklerine dönüşüm Koruma stratejisi.

Soru İşaretleri (Problemli Çocuk) Büyüyen bir Pazar Göreceli olarak düşük pazar payı Hangilerinin yıldıza dönüşeceği, hangisinin eleneceği kararı önemli Büyüme stratejileri kullanılabilir

Uyuz Köpekler (Nakit Yutucular) Düşük pazar payı Düşük büyüme hızı Pazar payının yükseltilmesi çok güç Hasat stratejisi Zaman içerisinde de pazardan çekilme

Giriş Dönemi – Soru İşaretleri Büyüme Dönemi- Yıldızlar Olgunluk Dönemi- Nakit İnekleri Düşüş Dönemi- Uyuz Köpekler