PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 5

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TÜKETİM MALLARI BilişimLife.net.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
BÖLÜM VIII Ürün, Hizmet ve Marka.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Ürün, Hizmet ve Markalama Stratejileri
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Konumlandırma.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Pazarlama İletişimi.
PAZARLAMA. PAZARLAMA NEDİR? Pazarlama; “Müşteri ilişkilerinin, işletme örgütü ile ortaklara yarar sağlayacak şekilde yönetilmesi amacıyla, müşterilere.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 5 ÜRÜN YÖNETİMİ

TEMEL KAVRAMLAR Bir ya da bir grup müşterinin herhangi bir ihtiyaç ya da isteğini tatmin etmek amacıyla pazara sunulan işletmenin kazanç elde etmeyi umduğu şeydir. Fiziki mallar Hizmetler Etkinlikler İnsanlar Yerler Fikirler

Ürünün Temel Katmanları Tüketici Değer Hiyerarşisi Katman 1 temel ürün: Temel fayda (otomobil-ulaşım) Katman 2 Baz Ürün: Temel fiziksel ögeler (dört tekerlek ve direksiyon, kaporta) Katman 3 Beklenilen Ürün: Üründen beklentiler(Kalite, tasarım, satış sonrası hizmetler) Katman 4 Zenginleştirilmiş Ürün: Ürüne eklenen her türlü diğer öge (kredilendirme kolaylıkları, cam tavan) Katman 5 Potansiyel Ürün: Gelecekte taşıyacağı özellikler (Elektrikli olma, güneş enerjisi vs)

ÜRÜNLERİN SINIFLANDIRILMASI Dayanıklılık yönünden (ürünün kullanım süresi); Dayanıklı ürünler Dayanıksız ürünler Somutluk yönünden (ürünlere dokunabilme, görme, deneme ve tecrübe etme); Somut ürünler Soyut ürünler (hizmetler) Günümüz ürünleri soyut-somut dengesi

Tüketim Ürünlerinin Sınıflandırılması Kolayda ürünler (düşük fiyat, kolay ikame) Plansız alınan ürünler: Kasada beklerken sakız Temel ürünler: Süt, kahve, şampuan (düzenli olarak alınan) Acil ürünler: Yağmurlu günde yağmurluk, şemsiye Rutin alınan ürünler: Her şehirden magnet alma, dergi aboneliği Beğenmeli ürünler (uygunluk, fiyat, kalite,tasarım bakımından karşılaştırma) Homojen beğenmeli ürünler (benzer kalite, farklı fiyatlar) çamaşır makinesi, mobilya, yastık, TV, birçok marka Heterojen beğenmeli ürünler (ürünlerin birbirine benzeyen özellikleri olmasına rağmen tüketiciler ürünleri farklı algılar, test etmek isterler, saç kesimi, doktor seçimi, çalışma masası)

Tüketim Ürünlerinin Sınıflandırılması Özellikli ürünler (özenle satın alınan, muhtemelen oldukça pahalı ve niş pazarlarda satın alınan ürünler) Pahalı oldukları için yanlış kararın yaratacağı risk büyük olur ve müşteriler yoğun duygusal desteğe ve iyi eğitilmiş satıcının teşviklerine ihtiyaç duyabilirler. Klasik otomobiller, özel üretim cep telefonları, özel tasarım mücevherler Aranmayan ürünler Tüketicilerin varlıklarını bilmedikleri, bilseler de normal olarak almayı düşünmedikleri, almayı düşünseler de nereden alacaklarını bilmedikleri; yahut alımı en sona erteledikleri ürünlerdir. Sigorta, kan bağışı, aşı

Endüstriyel Ürünlerin Sınıflandırılması Hammaddeler: Süt Ana ekipman: Karışım makineleri Süreç malzemeleri: Probiyotik Aksesuar ekipman: Ofis malzemeleri, masa, sandalye, demirbaş. Hazır parçalar: Kase, takım elbiseye dikilecek düğme Kullanılan ürünler: Dezenfektane Endüstriyel hizmetler: Muhasebe, hukuk, ilaçlama hizmetleri

ÜRÜN KARMASI KARARLARI Ürün karması: İşletmenin pazara sunduğu tüm ürünler Birbiri ile ilişkili olan urun gruplarına ürün hattı diyoruz (Sedan, cabrio gibi) Ürün hattının genişliği: Sahip olunan hat sayısı Ürün hattının derinliği: Her bir hat içinde yer alan ürün sayısı

ÜRÜN KARMASI KARARLARI Rekabet İşletmenin amaçları Pazarda görülen fırsatlar Talepteki değişimler Üretim olanakları (örn, fazla kapasite) Pazarların çekiciliği Ürün hattını derinleştirme kararı: Hat içine yeni ürünler ekleme Ürün hattının uzatılması (genişletilmesi): Yeni ürün hatlarının eklenmesi

ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ Pazara Giriş: Gelişme Evresi: Olgunluk Dönemi: İtme ve çekme stratejileri Farkındalığı arttırmak, olumlu tutum yaratmak temel amaçlar Ürünü denetmek, markayı tüketicilerin zihnindeki markalar arasına yerleştirmek için satış tutundurma çabaları, reklam Gelişme Evresi: Benimsetme ve farkındalık yaratma çalışmalarına devam Marka bağlılığı yaratma çabalarını arttırmak Olgunluk Dönemi: Hatırlatıcı reklamlarla akılda kalmaya devam etme Farklılaşma Kullanım miktarını ve sıklığını arttırma çabaları Gerileme Evresi: Maliyetleri azaltma Yeniden konumlandırma Ürünü ortadan kaldırma

YENİ ÜRÜN Pazarlamada yeni ürün; Yeni ürün geliştirme süreci; Tamamen yeni ürünler Geliştirilmiş yeni ürünler Değiştirilmiş yeni ürünler Yeni markalar Yeni ürün geliştirme süreci; Fikir yaratılması Fikirlerin elenmesi Kavram geliştirme ve test etme Ürün geliştirilmesi Pazar testi Pazara sunum

ÜRÜNLE İLGİLİ KARARLAR Marka: Bir satıcının ürün ya da hizmetlerini rakiplerininkinden ayıran isim, terim, işaret, sembol, tasarım, dizayn ya da bunların bileşimine marka denir. Marka imajı: Tüketicilerin marka hakkındaki inanışlarının bütünü Özellikler, yararlar, değerler, kültür, kişilik, kullanıcı Marka bağlılığı: Markanın tercih edilme gücü Logo ve Amblem: Logo, bir kurumun ve markanın iletişiminde o kurumu temsil edebilecek şekilde şekil, işaret ve marka adının yazı karakteri ile düzenlenmiş halidir. Amblem ise bir logo dahiline yazı karakterine ek olarak kullanılan simge ve işarettir

ÜRÜNLE İLGİLİ KARARLAR Ambalajlama: Dağıtım ağında korur Kullanım kolaylığı sağlar Diğer ürünlerden ayrıştırır Bilgilendirmeye ve satışı desteklemeye yardımcı olur Kullanımdan sonra atılmayı ve elden çıkarmayı kolaylaştırır

ÜRÜNLE İLGİLİ KARARLAR Etiketleme (Ürünü satın alma kararı vermesinde ve tüketme sürecinde tüketicilere ihtiyaç duydukları bilgileri sağlarlar) Ürün içeriği, kullanım şekli, ürün bakımı, üretici firma, üretim mekanı, üretim seri nosu, parti nosu, üretim ve son kullanma tarihi vs... Marka etiketi (ürün ya da ambalajın üzerine konulan ve markayı ortaya koyan etikettir) Tanımlayıcı etiket (ürünün yapısı, kullanılması, korunması, performansı ve diğer özellikler hakkında bilgi veren etikettir) Sınıflandırma etiketi (ürünün belirlenen kalitesinin harfle, rakamla ya da kelimeyle tanımlanmasını ifade eder, enerji sınıfı, kalite belgesi gibi)