PROGRAMLAMA.  Hepimiz çok işi biliyoruz ki, bilgisayarlar günümüzde yaşamımızın kaçınılmaz birer parçası haline gelmiştir. Akıllı cep telefonlarımızdan,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HTML.
Advertisements

C ile Programlama İbrahim GAZALOĞLU HUNRobotX 2012.
Bölüm 1 Genel Kavramlar Bilgi Saklama
BLOG KULLANIM REHBERİ.  Giriş yapmadan blog üzerine bilgi ekleyemeyeceğinizi unutmayın. Açılan sayfada ilk önce kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin.
SUNUM.
her zaman çözümün bir parçasıdır,
 Hepimiz çok iyi biliyoruz ki bilgasayarlar günümüzde yaşamamızın kaçınılmaz birer parçası haline gelmiştir.Akıllı cep telefonlarımızla ülkelerin beybini.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Ders Adı: Bilgisayar Donanımına Giriş
Programlamanın Yapı Taşları
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 3: Döngüler
Bölüm 3 – Yapısal Programlama
Yapısal Program Geliştirme – if, if-else
İŞLETİM SİSTEMLERİ EYLÜL 2012.
Nesneye Dayalı Programlama
Görsel C# ile Windows Programlama
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
MART 2013 İŞLETİM SİSTEMLERİ.
Bilgisayar Programlama
Temel tanımlar ve işleyiş
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
DEĞİŞKENLER VE VERİ TİPLERİ
Cemil ŞAHİN Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Temel Kavramlar, İşlemler, Operatörler
BİLGİSAYAR YAZILIMI.
İNTERNET PROGRAMLAMA - 1
İNTERNET PROGRAMLAMA - 1
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
EYLÜL 2014 İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilgisayar Uygulamaları.
SAYGI SAYGI VAR OLDUKÇA DEĞERLERİMİZ HEP YAŞAYACAKTIR….
MESLEKLER AMAÇ &Haberleşme araçlarını tanıma &Yararlarını bilme &Haberleşme ile ilgili meslekleri tanıma
AB üyeliğinin GÜNLÜK HAYATIMIZA getireceği son derece ÖNEMLİ ETKİLERİ de olacak.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Bilgisayar, Yazılım ve Algoritma
Trafik Hakkında Ne Biliyoruz? Trafik yaşamımızı nasıl etkiler?
Bilgisayar, Yazılım ve Algoritma
ENF 204 Bilgisayar Programlama Algoritma ve Akış Diyagramları
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Programlama Dilleri Visual Basic C# C++ Pascal Delphi.
SAYI SİSTEMLERİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖZEL MOSB ATL VE AML
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
Algoritma Mantığı ve Akış Diyagramları
Temel Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı Öğr.Gör. Abdullah ŞENER.
Bilgisayar Yazılımları ? ? ? ?
Adım Adım Algoritma.
ALGORİTMA NEDİR? İster bilgisayarda, ister matematikte, isterse günlük hayatta karşımıza çıkan her problemin çözüm yolu vardır. Örneğin yemek yerken farkında.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
Bilgisayar Programlamaya Giriş - 1
Ders 2 Algoritma İfade Şekilleri
Barış Ceviz Yazılım Geliştiricisi Yazılım, Yazılımcı, Yazılım Dilleri.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Nesne Tabanlı Yazılım Geliştirme Bora Güngören Portakal Teknoloji EMO Ankara Şubesi
T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR.
KRİZ YÖNETİMİ VE SAMSUNG GALAXY NOTE 7 ÖRNEKLEMESİ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Problem Çözme ve Algoritmalar
PROGRAMLAMA VE KODLAMAYA GİRİŞ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMALAR
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Algoritma Nedir? Algoritmayı, herhangi bir problemin çözümü için izlenecek yolun adımlar halinde yazılması olarak tanımlayabiliriz. Algoritma, bir problemin.
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Problem Çözme ve Algoritmalar
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM
Sunum transkripti:

PROGRAMLAMA

 Hepimiz çok işi biliyoruz ki, bilgisayarlar günümüzde yaşamımızın kaçınılmaz birer parçası haline gelmiştir. Akıllı cep telefonlarımızdan, ülkelerin beynini oluşturan sistemlere kadar bir çok farklı bilgisayar sistemi, günlük yaşantımızı etkilemektedir. ciddi işlerimizi de, eğitimimizi de, eğlenmek için geçirdiğimiz zamanları da günümüzde bilgisayarlar yardımı ile daha etkili hale getirmekteyiz. Ancak yine hepimizin bildiği gibi, bilgisayarlar aslında mekenik ve eloktronik sistemlerden oluşur. Bilgisayarlar insanlar tarafından yazılan programlar ile yönetirler. bilgisayarlar, programlarda yazılmış olan komutları aynen uygulayan, asla bu komutlarda tanımlı görevlerin dışına çıkmayan sadık birer çalışanlardır. Bu durumda bilgisayarlardan kendi istediğimiz şekilde yararlanabilmek için, onlar ile nasıl konuşmamız gerektiğini bilmemiz gerekiyor. Biz buna programlama diyoruz. eğer bilgisayarımıza onun anlayacağı şekilde komutlarımızı verirseniz, o da sizin hayalinizdekini gerçekleştirmenize katkı sağlayacak ve istediğinizi yerine getirecektir. Bu bölümde programlamanın temellerini ve neden Stratch ile programlamayı öğrendiğimizi inceleyeceğiz. 1.1 GİRİŞ

 Programlama temeli olarak ve en genel tanımı ile yapmasını istediğimiz işleri, bilgisayarın anlayabileceği şekilde komutlar dili anlayamazlar. bilgisayarlar eloktronik sistemlerdir demiştik. Bu nedenle bilgisayarlar aslında elektirik akımının var olması ve olmaması durumuna göre çalışan sistemlerdir. Elektirik akımının olduğu durumu,olmadığı durumu ise 0 olarak algılar bilgisayarlar. Böylece ikili ( binary ) sistem denilen bir yapıda, bilgisayarlara son derece karmaşık bilgileri aktarırız ve bu bilgileri son derece karmaşık yöntemlere ile işlemesini ve çözümlemesini sağlarız. Bu durumda biz kendi konuşma dilimizle bilgisayarlar ile iletişim kuramadığımıza göre, sadece 1 ve 0 sembollerini kullanarak bu karmaşık komutlarımızı bilgisayarlara nasıl aktaracımızı cevaplanması gereken asıl sorumuzdur. Bizim sadece bu sıfır ve bir değerlerini kullanarak karmaşık komutları yazmamız oldukça zor bir programla sürecini gerektirir. 1.2 Programlama nedir ?

 Programlar aslında bir işin nasıl yapılacağını bilmeyen, ancak işin yapılması için gerekli tüm donanıma sahip olan bilgisayarlara, adım adım işin nasıl yapılacağını anlatan yapılardır. Bu nedenle bir problem ile ilgili bir program yazılmadan önce, programları yazan kişinin problemi çok iyi anlaması gerekir. gerek duyarsa, problemin çözümü ile ilgili bir alan. 1.3 Program Yazmanın Aşamaları