KARMAŞIK SAYILAR
MATEMATİK SINIF DÜZEYİ 11 SINIFLAR
Temel Soru: Sayılar hayatımızın ne kadar içindedir?
Ünite sorusu: -Negatif sayıların karekökünü neden reel sayılar kümesinde bulamıyoruz? -Reel sayılar kümesinden daha geniş bir sayı kümesi var mıdır?
İçerik Soruları: * i sembolü nedir? * x²+9=0 denkleminin çözüm kümesi nedir? *Karmaşık sayı nedir? *Re(z) ve İm(z) nedir? *Karmaşık düzlem nedir? * ̄z =? ve ız ı =? *z + w =?,z- w =?, z.w=?, z:w=?
Ünite Özeti Reel sayılar kümesinde çözüm kümesini bulamadığımız ikinci dereceden denklemlerin daha geniş bir kümede çözümlerinin var olduğunu araştıracağız.
Hedeflenen İçerik (Konu Başlıkları) Sanal (İmajiner ) birim. Karmaşık (Komplex ) sayı Karmaşık düzlem Karmaşık sayının eşleniği Karmaşık sayının mutlak değeri Karmaşık sayılarda dört işlem
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Temel Sorular ve Ünite Sorularını aşağıdaki amaçlarla kullanacağım: Öğrenme Amaçları/Çıktıları (Kazanımları) 1-Gerçek sayılar kümesini genişletme gereğini açıklar. 2-Sanal birimi belirtir ve kuvvetlerini hesaplar 3-Karmaşık sayıyı,standart biçimini,reel ve sanal kısımlarını açıklar,iki karmaşık sayının eşitliğini ifade eder. 4-Karmaşık düzlemi açıklar ve karmaşık sayıları bu düzlemde gösterir. 5-Karmaşık sayının eşleniğini ve modülünü açıklar 6-Karmaşık sayılarda dört işlem yapar
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Ölçme sonucunda ne öğreneceğim? Öğrencilerin sayı kümeleri hakkındaki bilgilerini ve benim ne öğretmem gerektiğini. Öğrencilerim ölçme sonucunda ne elde edecek? Reel sayılar kümesinde çözümü olmayan denklemlerin daha geniş bir kümede çözümünün bulunabileceğini öğrenecek.
Proje tabanlı öğretim sürecinde değerlendirme stratejisi Değişik değerlendirme araçlarını kullandırmak Öğrenme sürecinin her aşamasında değerlendirmeye yer vermek Ünitenin öğrenme amaçlarını doğrultusunda değerlendirme yapmak Değerlendirme sürecine öğrencilerin aktif katılımını sağlamak
Öğrencilerin değerlendirme süreçlerine aktif katılımını sağlamak için Açık ve net ölçütler önceden bildirilmelidir. Başarılı bir çalışmaya örnek olacak modeller ve bu yönde öğrencilerin çalışmasını sağlayacak yönergeler hazırlanmalıdır. Öğrencilerin kendi gelişimlerini izlemelerine yönelik olanaklar sunulmalıdır. Akranlara yapıcı geribildirim verme konusunda izlenebilecek yöntemler sunulmalı ve çalışmalarının geliştirilmesi için akranlardan alınan geribildirimin kullanılmasına olanak tanınmalıdır. Ürünleri ve süreçleri iyileştirmek için zaman verilmelidir. Daha sonraki dönemlerdeki öğrenme süreçleri için yeni amaçların oluşturulması desteklenmelidir.
SAYILARSIZ BİR HAYAT DÜŞÜNÜLEMEZ İLKNUR ÜRKMEZ TEŞEKKÜRLER