PROJE ÇALIŞMASI Ayhan DÖRTKARDEŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Hazırlayan; M. Doğan ERYILMAZ Okul Rehber Öğretmeni
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÇOCUK VE MEDYA.
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
KONU:okul öncesi eğitim
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
DEĞERLER EĞİTİMİ.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİDİR ?
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
TV. – BİLGİSAYAR – İNTERNET – TELEFON. DOĞRU KULLANIMI
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Sunum transkripti:

PROJE ÇALIŞMASI Ayhan DÖRTKARDEŞ

“TV. BİLGİSAYARI KAPATIP, O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISINIZ” PROJENİN ADI “TV. BİLGİSAYARI KAPATIP, O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISINIZ”

“TV. BİLGİSAYARI KAPATIP, O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISIN” Kurum Adı : Mudanya Güzelyalı Anaokulu Kurum Müdürü : Ayhan DÖRTKARDEŞ Proje Sorumlusu: Ayhan DÖRTKARDEŞ Kurum İletişim : Siteler Mah. 4. Cad. No:16 Güzelyalı-Mudanya BURSA Tel : 0 224 554 96 05 Faxs : 0 224 554 76 06

PROJENİN AMACI Çocuklarımızı Televizyonun ve Bilgisayarın zararlarından ve olumsuz etkilerinden korunmasını sağlayabilmek. Sağlıklı aile içi iletişim kurmanın yollarını bulabilmek ve uygulayabilmek. Bursa İL Milli Eğitim Müdürlüğünün uyguladığı “BURSA OKUYOR” ve “BABA BANA KİTAP OKURMUSUN” projesine destek olabilmek.

PROJENİN HEDEFLERİ Çocukların Televizyonun-Bilg. sayılamayacak kadar olan zararlı ve olumsuz etkilerinden korunması. TV. Bilg. her yaş grubunda; bilişsel, sosyal, duygusal, dil alanı ve beden sağlığı üzerinde yarattığı olumsuzlukların farkına vardırılması. Ailelerin izlediği TV. Program-dizilerin seçiminde çok hassas ve seçici olmaları ve tedbir almaları. Ailelerin izlediği TV. programlarında RTÜK Akıllı İşaretlere uyması ve gerekli duyarlılığı göstermesi. Aile içi sağlıklı iletişimin sağlanması. Kapatılan TV. Bilg. ile anne-baba-kardeş-aile ilişkilerinin o, özlenen sıcak hale getirilmesine zemin oluşturulması. Ailede konuşmanın, birbirini dinlemenin, ve paylaşımın sağlanması. Karşılaşılan her türlü sorunda ve çözüm üretmede aile içi paylaşımın öneminin vurgulanması.

PROJE HEDEFLERİNE ULAŞMADA YAPILACAK FALİYETLER Ailelere TV. Bilg. olumsuz ve zararlı etkileri ile ilgili broşürler, bilgi yaprakları dağıtılması. Anne-Babalara TV. ve dizilerin çocukları nasıl etkilediği ile ilgili bilgilendirme, toplantı, (Uzman kişilerce) seminerler düzenlenmesi. Öğretmenlerin veli toplantılarında bu konuyu önemle ve ivedili olarak işlemesi ve anlatması. TV.kapatıldığında kitap okumanın ve diğer aile içi paylaşımlarda bulunmanın, güzel ve olumlu geri dönütlerin diğer çocuklara ve ailelerle paylaşılması. Yerel ve ulusal basında bu konuya dikkat çekilmesi ve önemle işlenmesi.

PROJENİN UYGULANACAĞI YERLER - KİŞİLER Mudanya Güzelyalı Anaokulu Mudanya İlçesine bağlı tüm resmi Anasınıfı, İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumlarında Eğitim - Öğretim gören çocuklar. İlimiz Bursa’da yaşayan tüm anne - baba ebeveyn ve Aileler.

SORUMLU KİŞİLER / KURUMLAR İlçe Milli Eğitim Müdürü Harun SAGUN İlçe Milli Eğitim Şb. Md İlhan ÖZKAN Güzelyalı Anaokulu Müdürü Ayhan DÖRTKARDEŞ Güzelyalı Anaokulu Müdür Yrd. Güzelyalı Anaokulu Öğretmenleri

PROJE İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR Proje toplumsal boyutta olup, çocuklarımızı, ailelerimizi TV. zararlı ve olumsuzluklarından korumak, Aile içi ve aile dışındaki sosyal çevrede sağlıklı, sıcak ve olumlu iletişim kurmayı ve paylaşmayı öngörmektedir. “SORUNLAR PAYLAŞILDIKÇA AZALIR, ÇÖZÜME ULAŞIR; PAYLAŞIMLAR ARTTIKÇA SEVGİ DOLU SAYGILI, MUTLU BİREYLER ÇOĞALIR.”

PROJE İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR PROJENİN ADI: “TV. BİLGİSAYARI KAPATIP O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIR MISIN?” PROJENİN AMACI HEDEFLERİ PROJE HEDEFLERİNE ULAŞMADA YAPILACAK FAALİYETLER PROJENİN UYGULANACAĞI YERLER- KİŞİLER SORUMLU KİŞİLER / KURUMLAR SÜRE 1 Ay 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10 11 12 1-Çocuklarımızın TV.Bilgisayarın zararlarından ve olumsuz etkilerinden korunmasını sağlayabilmek. 2-Sağlıklı aile içi iletişim kurmanın yollarını bulabilmek ve uygulayabilmek. 3-Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün uyguladığı “BURSA OKUYOR” ve BABA BANA KİTAP OKURMUSUN” projesine destek olabilmek. 1- Çocukların TV. ve Bilg. sayılamayacak kadar olan zararlı ve olumsuz etkilerinden korunması. 2-TV.ve Bilgisayarın her yaş çocuğumuzda bilişsel, sosyal-duygusal, dil alanı, ve beden sağlığı üzerinde yarattığı olumsuzlukların farkına vardırılması. 3- Ailelerin izlediği TV. -dizilerin Bilg.internet site seçiminde hassas-seçici olmaları tedbir almaları. 4- Ailelerin izlediği TV. RTÜK Akıllı İşaretlere uyması, gerekli özveri, duyarlılığı göstermesi. 5- Aile içi sağlıklı iletişimin sağlanması. aile ilişkilerinin eski o özlenen, sıcak hale getirilmesi. 7- Ailede konuşmanın, birbirini dinlemenin ve paylaşımın sağlanması. 8- Karşılaşılan her türlü sorunda ve çözümde aile içi paylaşımın öneminin vurgulanması. 1) Ailelere TV. Bilg. olumsuz ve zararlı etkileri ile ilgili broşürler, bilgi yaprakları dağıtılma. 2) Anne-Babalara TV. ve bilgisayarın çocukları nasıl etkilediği ile ilgili bilgilendirme toplantı, seminerler düzenlenmesi. 3) Öğretmenlerin veli toplantılarında bu konuları önemle vurgulayarak işlemesi. 4) TV. Bilgisayar İnt. kapatıldığında kitap okumanın ve diğer aile içi paylaşımlarda bulunmanın, güzel ve olumlu geri dönütlerinin diğer ailelerle paylaşılması 5) Yerel ve Ulusal basında bu konuya dikkat çekilmesi ve önemle işlenmesi. 1-Mudanya Güzelyalı Anaokulu 2-Mudanya İlçesine bağlı tüm resmi Anasınıfı, İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında eğitim-öğretim gören çocuklar 3-Mudanya’da yaşayan tüm anne-baba ile aileler. *İlçe Milli Eğitim Müd. *İlçe Milli Eğt.Şb.Md İlhan ÖZKAN *Okul Md. Ayhan DÖRTKARDEŞ *Öğretmenler. * PROJE İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR Proje toplumsal boyutta olup, çocuklarımızı, ailelerimizi TV. ve Bilgisayarın zararlı ve olumsuzluklarından korumak, Aile içi, aile dışındaki sosyal çevrede sağlıklı, sıcak ve olumlu iletişim kurmayı ve paylaşmayı öngörmektedir. “SORUNLAR PAYLAŞILDIKÇA AZALIR, ÇÖZÜME ULAŞIR; PAYLAŞIMLAR ARTTIKÇA SEVGİ DOLU SAYGILI, MUTLU BİREYLER ÇOĞALIR.” Okul Müdürü

BİLGİ YAPRAKLARI

“TV. BİLGİSAYARI KAPATIP, O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISINIZ” Aile arasındaki iletişimin sağlıklı olması gerekir. Zira yuvanın huzur ve güvenliği çocuğun gelişimi ve ruhsal sağlığı için bu gereklidir. Anne–baba ihtiyaçları hakkında birbirleriyle ne kadar samimi, net, açık şekilde iletişim kurarlarsa çocuklar da bu oranda ihtiyaçlarını sağlıklı ifade edebileceklerdir.

“TV. BİLGİSAYARI KAPATIP, O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISINIZ” Aile içi iletişim çok önemlidir. İletişimin temelinde yer alan dinleme ve anlatma, karşılıklı konuşmanın birbirinden ayrılmaz parçalarıdır. Aile birbirleriyle konuşarak çocuklarına da konuşma fırsat vererek çocuğun önce kendini “birey” olarak algılamasına ve böylece ihtiyacı olan duygusal aktarımdan dolayı rahatlamasına imkân tanıyacaktır.

“TV. BİLGİSAYARI KAPATIP O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISINIZ” Bireyin gelişiminde ve eğitiminde önemli bir işlevi olan ailenin birbirleriyle iletişimi çok önemlidir. Çocukların iyi bir gelişme gösterebilmeleri anne-baba ile çocuklar arasında etkili bir iletişimin kurulmasına bağlıdır..

“TV. BİLGİSAYARI KAPATIP, O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISINIZ” Ailede Anne-Baba ve Çocuklar arası iletişim ve aile içindeki diğer bireylerin çocukla olan iletişimi ve etkileşimi çocuğun aile içindeki yerini belirler. Aile çocuğun ilk sosyal deneyimini edindiği yerdir.Çocuğa yöneltilen davranış ve ona karşı takınılan tavır,bu ilk yaşantıların örülmesinde büyük bir önem taşır.

“TV. BİLGİSAYARI KAPATIP, O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISINIZ” 1-6 yaşında çok televizyon izleyen çocuklar okul çağında dikkat dağınıklığı çekiyor, akılları çabuk karışıyor! Çok küçük yaşta televizyon izlemek, ileriki yaşlarda konsantrasyon sorununa yol açıyor. 1-6 yaşlarında televizyon izleyen çocukların, okul çağına geldiğinde dikkat toplamakta zorlandığı gözlemleniyor, okul öncesi dönemde çocukların günde televizyon izledikleri her saatin gelecek yaşamlarında yüzde 10’luk bir dikkat dağılımına neden olduğu araştırmalarca ortaya konmaktadır.

“TV. BİLGİSAYARI KAPATIP, O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISINIZ” Küçük yaşlardan itibaren Televizyon izleme saatleri bilgisayar oyun saatleri sınırlandırılmayan çocuklar, okul yaşlarında televizyon bağımlısı olmaya aday olmaktadırlar. Kontrolsüz şekilde televizyon izlettirilen çocukların yorum yapma, muhakeme etme yeteneklerinin olumsuz etkilendiği bilinmektedir. Çünkü televizyon izlemek tek yönlü, pasif bir etkinliktir.Oysa en etkin öğrenme yolu deneyerek yaşayarak öğrenmedir.Fazla televizyon karşısında kalan ve Bilgisayarda oynayan çocuklar direkt bilgi almaya alışır ve etkileşim içine giremezler..

“TV. BİLGİSAYARI KAPATIP, O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISINIZ” Okul çağına gelindiğinde televizyon-bilgisayar alışkanlığı nedeniyle okul ve derse uyum ve uygun çalışma alışkanlıkları geliştirme konusunda ciddi sorunlar yaşanabilmektedir. Çoğu zaman çocuklar için hazırlanan programlar ve çizgi filmler de şiddet ve uygun olmayan görüntüler içerebilmektedir. Aileler RTÜK ve “Akıllı İşaretlere” uymalıdır.

“TV. BİLGİSAYAR KAPATIP, O ZAMANI BENİMLE PAYLAŞIRMISINIZ” TV.Bilgisayarın en önemli olumsuz etkisi çocuğun tek yönlü bir iletişim içinde olması ve karşılıklı etkileşime fırsat vermemesidir. Özellikle dil gelişiminin ve sosyal gelişimin temellerinin atıldığı en önemli dönem olan ilk 0-6 yaşta Televizyon-bilgisayar karşısında fazla vakit geçiren çocukların konuşmada gecikmelerinin olma olasılığı artmakta ve dış dünya ile iletişimde sorunlar yaşayabilmektedirler. Okul çağı çocuklarında ise yeterli ve uygun çalışma alışkanlığı geliştirememe ve aktif öğrenme yerine kalıp öğrenmeye eğilim, düşünce esnekliğinin azalması gibi olumsuz etkileri bulunmaktadır..