«A’DAN BAŞLAR AYDINLIK» METNİ İŞLENİŞ SUNUSU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YAVAŞ Türkçe Öğretmenliği TÖP
Advertisements

DÜNYADA HER ŞEYE DEĞER BİÇİLEBİLİR, AMA ÖĞRETMENİN ESERİNE DEĞER BİÇİLEMEZ. ÇÜNKÜ, ONUN ESERİ HER ŞEYDİR VE HEM DE HİÇBİR ŞEYDİR (SOCRATES)
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
«BİR YER DÜŞÜNÜYORUM» METNİ SUNUSU
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
Tarafından yayınlanmaktadır
4.SINIF SAATLER SUNUSU Hazırlayan: Eray dönmez Şehit Salim Güneş İlkokulu.
Yağmur Gözlü Çocuk Metni Sunusu
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri
Baş Öğretmen Atatürk.
ABDULLAH KÜÇÜK TÜRKÇE ÖĞRETMENİ.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
EN BÜYÜK BAŞÖĞRETMENİN ŞAHSINDA TÜM ÖĞRETMENLERE İTHAF EDİLMİŞTİR
Tatilde Yapılacaklar.
ÇİVİ METNİ İŞLENİŞ SUNUSU
Sesleri Tanıyalım, Okuyalım
HAZIRLAYAN:BURAK KAAN AKHAVUZ 5/C 477 BAHAR COLLEGE
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDEKİ ANLATIM BOZUKLUKLARINI BULUNUZ…
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
Yıl Sonu Veli Toplantısı
ZAMİR NEDİR? İsmin yerini tutabilen,isim gibi kullanılabilen,isim soylu kelimelerle bazı eklere zamir denir. Ahmet’ten öğrendim. > Ondan öğrendim. Kitabı.
UÇURTMA YARIŞI METNİ SUNUSU
ANKARA TİCARET MESLEK VE ANADOLU TİCARET MESLEK LİSESİ
BAŞÖĞRETMENİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÖZLÜ SÖZLERİ VE FOTOĞRAFLARIYLA ÖĞRETMENLERLER GÜNÜNDE BİZLERLE....
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
24 KASIM Öğretmenler Günü
Öğretmenler.
1. Sınıf Doğal Sayılar Sunusu
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
Sesli izleyin Geçişler için tıklayın Olmasa da olur dedi ğ imiz insanlarla doludur hayatımız; tanı ş tı ğ ımız, selamla ş tı ğ ımız; klasik cümlelerle.
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
SUNUM.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Sıfatlar Ayşe Kızılbağlı Erciyes Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği
CÜMLEDE ANLAM 1.SORU: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde küçümseme anlamı vardır? A.Bütün gün uğraştım ,ödevlerimi hala bitiremedim B.İnsanlara zor zamanlarında.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
PARAGRAFTA ANLAM.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN ÇARPIM TABLOSU SUNUSU
Trafik Hakkında Ne Biliyoruz? Trafik yaşamımızı nasıl etkiler?
YA Ş ASIN TÜRKÇE ÖĞRENDİM. HAZIRLAYANLAR MEHMET İLHAN ORAL ŞEYHMUS TARKAN AFİF ALTUNKAYA.
CÜMLEDE ANLAM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
3. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
İsmail Hikmet ERTAYLAN
1.
Bir & Bil Eğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüce bir sosyal toplum hâlinde yaşatır veya bir milleti esaret ve.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
O, şiirinin yanı sıra, eleştirici denemeleriyle de Türk şiirine biçim açısından değerli tohumlar eken yenilikçi bir yazın adamı. Şiirinin dünya şiiriyle.
Eğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüce bir sosyal toplum hâlinde yaşatır veya bir milleti esaret ve sefalete terk eder.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Programın Karşılaştırılması Sunusu
ANLATIMIN ÖZELLEKLERİ
9.SINIF MANTIK ÖZEL ÇAKABEY OKULLARI
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ŞİİRDE AHENK UNSURLARI SUNUSU
İSMAİL ACUN. ÖĞRETMENLER GÜNÜ’NÜZ KUTLU OLSUN Başarımda sen varsın…Kalbim ismini ansın…Saygılar seninle olsun…Sevgili öğretmenim’miz 5 yaşında başlarsın.
DÜNYADA HER ŞEYE DEĞER BİÇİLEBİLİR, AMA ÖĞRETMENİN ESERİNE DEĞER BİÇİLEMEZ. ÇÜNKÜ, ONUN ESERİ HER ŞEYDİR VE HEM DE HİÇBİR ŞEYDİR (SOCRATES)
Sunum transkripti:

«A’DAN BAŞLAR AYDINLIK» METNİ İŞLENİŞ SUNUSU Hazırlayan: Eray DÖNMEZ ilkdersabc.com

ÖĞRETMEN KONULU ÖZLÜ SÖZLER Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir.  (Atatürk) Heykeltıraş mermere ne ise; öğretmen de çocuğa odur. (Addison) Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum.  (Hz. Ali) Yeryüzünde öğretmenlikten daha şerefli bir meslek tanımıyorum.  (Diyojen) Dünyada her şeye değer biçilebilir, ama öğretmenin eserine değer biçilemez. Çünkü, onun eseri her şeydir ve hem de hiçbir şeydir.  (Socrates)

ÖN BİLGİLERİ HAREKETE GEÇİRME Öğretmenler ve okul olmasaydı yaşamınızda ne gibi zorluklarla karşılaşırdınız? Okula ilk başladığınızda hangi duygular içindeydiniz? İlk duygularınızla şu anki duygularınız arasında bir fark var mı? Duygularınız ve yaşantınızdaki değişikliklerde öğretmeninizin ne gibi etkileri olduğunu düşünüyorsunuz? -Öğrencilerinizi 1. erkinliğe yönlendiriniz…

AŞAĞIDAKİ KELİMELER SİZE NELER ÇAĞRIŞTIRIYOR TOHUM YAĞMUR AYDINLIK YÜREK KARDEŞLİK Okul kelimesi size neler çağrıştırıyor? __Öğrencilerinizi, verdikleri cevapları da kullanarak öğretmen konulu bir şiir yazmak üzere 2. etkinliğe yönlendiriniz…

Şiirle ilgili kavramlar: Metin türü: Şiir Şiirle ilgili kavramlar: Mısra(Dize): Bir şiiri oluşturan dizelerden her biri. Dörtlük: Halk yazımında, dört dizeden oluşan en küçük koşuk birimi. Koşuk :Hece ve durak bakımından denk ve kendi başına bir bütün olan uyaklı söz dizisi.

A’DAN BAŞLAR AYDINLIK A’ dan başlar aydınlık demiş büyüklerim Şimdi bunu çok iyi biliyorum. Sen olmasan öğretmenim, Karanlıklar ülkesinde kaybolurdu yolumuz. Beynimize bilgi, yüreğimize sevgi, Kardeşlik, doğruluk ve iyilik... Tohumlarını ekiyorsun, ekeceksin öğretmenim. Köylerde Ayşe, Fatma, Ali Kentlerde daha niceleri, Yağmura hasret tarlalar gibi Bekler, özler yürekten seni. Ulaşamazsın onlara, Kurur, çatlar kimileri. Bu tarlalar senin emeğinle, Ürün verir yeşerir. Bu ülkeler Senin ektiklerinle yükselir, Sevgili, canım, değerli, Benim melek ÖĞRETMENİM   Aslıhan HANCI Metnin ses kaydına http://www.ilkdersabc.com/4-sinif-turkce-dersi-dinleme-metinleri.html linkinden ulaşabilirsiniz.

Anlamı Bilinmeyen Kelimeler Kent: Şehir, tarım dışı etkinliklere, özellikle sanayi ve hizmet etkinliklerine dayalı, 10.000 den daha kalabalık nüfuslu yerleşme yeri. Hasret: Özlem Nice: 1. Kaç, ne kadar. 2. Birçok Emek: 1.Bir işin yapılması için harcanan beden ve kafa gücü 2. Uzun ve yorucu, özenli çalışma 3. top. b. İnsanın bilinçli olarak belli bir amaca ulaşmak için giriştiği hem doğal ve toplumsal çerçevesini hem de kendisini değiştiren çalışma süreci.

Şiiri daha iyi anlayabilmek için aşağıdaki soruları cevaplandırınız (Şiire göre) 1.Büyüklerimiz A’ dan başlar aydınlık derken neyi anlatmaya çalışmışlardır? 2. «Karanlıklar ülkesinde» kavramı ile anlatılmak istenen nedir? 3. «Tohum» kavramının şiirdeki anlamı nedir? 4. Beynimize bilgi, yüreğimize sevgi, kardeşlik, doğruluk ve iyilik... tohumlarını eken kimdir? 5. «Yağmura hasret tarlalar» cümlesi size ne anlatıyor? 6. Öğretmeni bekleyen kimlerdir? 7. Öğretmenlerin bekleyenlere ulaşamamasının zararlar neler olabilir? ***Anlamı bilinmeyen kelimeler ve anlama çalışması tamamlanınca öğrencilerinizi 4. etkinliğe ( Yeni öğrenilen kelimelerle ilgili bir resim…) ve ardından 5 etkinliğe yönlendiriniz.

***Aşağıdaki soruları cevaplandırınız. Cevaplarını 6. etkinliğe yazınız… 1.Öğretmen olmasaydı nasıl bir duruma düşerdik? 2.Öğretmen öğrencilere hangi duyguları aşılar? 3.Çocuklar, öğretmenlerini beklerken neye benzetiliyor? ***Şiirin en beğenilen bölümünü belirleyip 7. etkinliğe yazınız…

ZİHİNDE YAPILANDIRMA Metinden öğrendiklerinizi günlük hayatla ilişkilendirmek için aşağıdaki soruları cevaplandırınız: 1.Siz öğretmenlerinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? 2. Okula gelirken neler hayal ediyorsunuz? 3.Okula geldiğiniz ilk gününüzle bu gününüzü karşılaştırınız. Sizde neler değişti?

Atatürk’ün öğretmeni hakkında söylediği sözler… • Dünyanın her tarafında öğretmenler insan topluluğunun en özverili ve saygıdeğer unsurlarıdır. ( 01. 03. 1923.) • Yeni kuşak, en büyük cumhuriyetçilik dersini bu günkü öğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri öğretmenlerden alacaktır.(1924) • Öğretmenler!... Cumhuriyet, fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek seciyeli muhafızlar ister. Yeni nesli bu nitelik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir. (25.08.1924, Öğretmenler Birliği Kongresi Üyelerine.) • Öğretmenler; Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakâr öğretmen ve eğitimcilerini, sizler yetiştireceksiniz ve yeni nesil, sizin eseriniz olacaktır…( 25.08.1924, Öğretmenler Birliği Kongresi Üyelerine. ) • Öğretmenler! Erkek ve kız çocuklarımızın, aynı suretle bütün tahsil derecelerindeki talim ve terbiyelerinin pratik olması mühimdir. Memleket evlâdı, her öğrenim aşamasında ekonomik hayatta verimli, etkili ve başarılı olacak surette donatılmalıdır. ( 25.08.1924, Öğretmenler Birliği Kongresi Üyelerine.)

Öğrencilerinizi 8 ve 9. etkinliğe yönlendiriniz… KENDİNİ İFADE ETME Öğrencilerinizin kendilerini konuşma yazma ve görsel sunu etkinlikleri ile ifade etmeleri için aşağıdaki konulardan istediklerini seçtiriniz. Bu konulardan seçtikleri üzerinde onları konuşturunuz. Üzerinde konuştukları konu ile ilgili defterlerine hikaye, masal şiir… türlerinde bir yazı yazmalarını sağlayınız. Örnek Konular Öğretmenin toplumdaki yeri Öğretmen konulu özlü sözleri açıklama Teşekkür kartı yazma Öğretmeninizi canlandırma Öğrencilerinizi 8 ve 9. etkinliğe yönlendiriniz…

Öğrencilerinizin öğretmenlerini canlandırmalarını isteyebilirsiniz GÖRSEL SUNU Öğrencilerinizin öğretmenlerini canlandırmalarını isteyebilirsiniz ZAMİR Zamir: İsim olmadıkları halde ismin yerine kullanılan kelimelerdir. Aşağıdaki örnek cümleleri inceleyiniz… İlkay futbolu çok seviyor. O büyüyünce futbolcu olmak istiyor. Okul müdürü Ceren’e ödül verdi. O, bu ödülü çok okuduğu için aldı. Kürşat’ın kardeşi İkbal okula gelmedi. Kürşat onun hasta olduğunu söyledi. Zamirleri hatırlatmak amacıyla öğrencilerinizi 10. etkinliğe yönlendiriniz…

Çalışmalarınızı ölçme ve değerlendirme etkinlikleri ile sonlandırınız Çalışmalarınızı ölçme ve değerlendirme etkinlikleri ile sonlandırınız. İyi çalışmalar… Eray DÖNMEZ ilkdersabc.com