AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

AEP Eğitim ve İletişim Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi
AEP’te Sürekli Gelişim ve Öğrenme
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı KATILIMCILARA YÖNELİK MATERYALLER.
Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Eğitim Süreci ve Sonrası Çalışmaları
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
– Arasında Gerçekleştirilen Faaliyetler Arasında Gerçekleştirilen Faaliyetler.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Eğitici Eğitimlerinin Organizasyonu
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
MAMAK KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ YGS BİLGİLENDİRME VE MOTİVASYON SEMİNERİ FARUK SÜZER PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Eğitim Hazırlık ve Planlama Çalışmaları Doç. Dr. Bülent Dilmaç AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Necmettin.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
Dr. Mustafa Çetin AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 AEP Eğiticiliği: Eğitim Materyallerini Yerelleştirme.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
Genç bir alan ( ) Az akademisyen (96 prof., 43 doç., 140 yrd.doç.) Az yayın ( süreli yayın)
YusufAlpaydın AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Eğitim Materyallerini Yerelleştirme Prof. Dr. Halil EKŞİ
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
GRUP C4 IQ.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK PERSONEL 1 PROFESÖR 7 YARDIMCI DOÇENT 16 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ (ÖYP) 1 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 3 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, (1 50 d) (1 DOÇENT,
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
. TERCİH. Öğrenci & Rehber Öğretmen  Hocam, Ankara mı? İstanbul mu? Aslında Eskişehir’de fena değil…  Çift anadal, yandal ne demek?...  Hocam mimarlık.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
1- RADYO TV PROGRAMCILIĞI PROGRAMI 2-BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ PROGRAMI Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ahmet BIYIK GÖRSEL-İŞİTSEL TEKNİKLER VE MEDYA YAPIMCILIĞI.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
Üniversite Yönetim Kurulu Rektörlüğe Bağlı Bölümler
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Sunum transkripti:

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Dr. Hediyetullah Aydeniz hediyetullah@gmail.com Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Alanın Genel Amacı Nedir? Aile üyelerine, medya imkânlarından azami düzeyde yararlanabilme, medyadan gelebilecek zararları en aza indirebilme bilgi, beceri ve bakış açısını kazandırabilmek.

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Alet Çantası: Malzemelerimiz Katılımcı Kitapları El Notları Sunular Materyal Kılavuzu İnternet Sitesi

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Kimler Geldi, Kimler Geçti? Programı geliştirenler Materyalleri geliştirenler Uzman danışmanlar Görüşlerine başvurulan ilgili kişiler, kurumlar, kuruluşlar

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Kimler Geldi, Kimler Geçti? Uzman danışmanlar Prof. Dr. Bilal Arık-Akdeniz Üniv. İletişim Fak. Dekanı Prof. Dr. Gülgün Erdoğan Tosun-Ege İletişim Fak. Gazetecilik Bölümü Başk. Prof. Dr. H. Ferhan Odabaşı- Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Prof. Dr. Mete Çamdereli-İstanbul Tic. Üniv. İletişim Fakültesi

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Kimler Geldi, Kimler Geçti? Uzman danışmanlar Doç. Dr. Nilüfer Pembecioğlu-İ.Ü. İletişim Fak Radyo-TV Sinema Böl. Doç. Dr. Halil Ekşi-Marmara Üniv. Eğitim Fak. Yard.Doç.Dr. Ünsal Çığ-Mersin Üniv. İletişim Fak. Gazetecilik Bölümü Yard. Doç. Dr. Mustafa Otrar-Marmara Üniv. Eğitim Fakültesi Yard. Doç. Dr. Orhan Akınoğlu-Marmara Üniv. Eğitim Fakültesi Dr. Yusuf Özkır-İBB Basın Danışmanlığı-İst. Tic. Ü. İletişim Fak Yusuf Alpaydın –MEB Psikolojik Danışman-Yetişkin Eğitimi Uzmanı Neriman G. Karatekin-Okul Öncesi Eğitim Uzmanı, Editör-Yazar

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Kimler Geldi, Kimler Geçti? Uzman danışmanlar Tekin Özertem-TRT, Yönetmen-yapımcı Meryam Akbal-Yumurcak TV Genel Yayın Yönetmeni Akif Emre-Yazar, Genel Yayın Yönetmeni Asım Gültekin-İstanbul İl Milli Eğitim Müdür Yard.-Dünyabizim sitesi Gülenay Pınarbaşı-Aileyi Koruma ve Destekleme Derneği Recep Yeter- İstihbarat Şefi-İst. Tic. Ünv İletişim Fak.Uzman Öğrt. Grv. Hasan Ramazan Yılmaz-İstanbul Ticaret Ünv. İletişim Fak.-Uzman

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Alandaki Modüller Neler? Medyayı Tanımak Medyayı Kavramak Bilinçli Medya Kullanımı

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Benim İçin AEP Medya Alanı… Medyanın hayattaki işlevselliğini önemseme Uzmanlık bilgisinin gündelik hayatta karşılığını bulması 5 Yaşındaki bir facebook kullanıcısı: “Niye, ben insan değil miyim?” Kulağı-gözü ve eli cep telefonuna ayarlı “Şehirli”: toplu ulaşım ve İstanbullular

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi I. Medyayı Tanımak Bu modülde katılımcıların; Medya okuryazarlığını, iletişim, kitle iletişimi ve medya hakkında temel bilgileri ve kavramları öğrenmeleri, medya ürünleri, kuruluşları ve çalışanlarını daha iyi tanımaları ve öğrenmeleri hedeflenmektedir.

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi I. Medyayı Tanımak Üniteler Medya Okuryazarı Olmak Ne Demek? Kitle İletişimi ve Medya Aktörler, İşleyiş ve Ahlaki İlkeleriyle Medya Medyaya Dair Temel Bilgiler Haber ve Unsurları

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi I. Medyayı Tanımak Genel Amaç-Modül Hedefi-Kazanım-Üniteler hiyerarşisi (Örnek uygulama) Azami fayda-asgari zarar Medyayı tanımak: temel bilgiler-kavramlar, Kazanımlar (Eğitim Materyal Klavuzu, s. 22) Üniteler (Eğitim Materyal Klavuzu, s. 25)

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi I. Medyayı Tanımak İfade farklılıkları=yetişkin eğitimi Katılımcı kitapları Eğitici Materyal Kılavuzu (s. 25)

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Soruşturma Bu içerikle tanışan birisinin hayatında ne değişebilir? Bu modülü alması gerektiğini düşündüğünüz bir yetişkini hangi sözlerle ikna edersiniz? Bu eğitim sonucunda bir kişinin ailesinde ne gibi değişimler olabilir?

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Uygulama Güvenilir Bir Haberin Unsurları Müfredat:(Eğitici Materyal Kılavuzu, Ünite 5, s.25) Kazanımlar (Eğitici Materyal Kılavuzu, s. 22) Etkinlik (Eğitici Materyal Kılavuzu, s. 38) Katılımcı Kitabı: (Medyayı Tanımak, s. 60)

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi II. Medyayı Kavramak Bu modülde katılımcıların; medyanın nasıl işlediğinin, medya içeriğinin oluşum sürecinin, medyanın kendine has dilinin, medyanın birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerinin farkına varmaları hedeflenmektedir.

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi II. Medyayı Kavramak Üniteler Medya İçeriğinin Oluşum Süreci ve Aşamaları İçerik Oluşumunda Belirleyici Ulusal ve Küresel Etkenler Medya Dili İnternet ve Yeni Medya Reklamın Amaç ve Stratejileri Medya, Şiddet ve Cinsellik Medya ve Toplum

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi II. Medyayı Kavramak Genel Amaç-Modül Hedefi-Kazanım-Üniteler hiyerarşisi (Örnek uygulama) Azami fayda-asgari zarar Medyayı kavramak: içerik oluşumu, belirleyici etkenler, medyatik dil, internet-yeni medya, reklam, şiddet-cinsellik, medya-toplum ilişkisi Kazanımlar (Eğitim Materyal Klavuzu, s. 22) Üniteler (Eğitim Materyal Klavuzu, s. 27)

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi I. Medyayı Kavramak İfade farklılıkları=yetişkin eğitimi Katılımcı kitapları Eğitici Materyal Kılavuzu (s. 26-28)

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Soruşturma Bu içerikle tanışan birisinin hayatında ne değişebilir? Bu modülü alması gerektiğini düşündüğünüz bir yetişkini hangi sözlerle ikna edersiniz? Bu eğitim sonucunda bir kişinin ailesinde ne gibi değişimler olabilir?

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Uygulama Reklamın Amaç ve Stratejileri Müfredat:(Eğitici Materyal Kılavuzu, Ünite 5, s.28) Kazanımlar (Eğitici Materyal Kılavuzu, s. 23) Etkinlik (Eğitici Materyal Kılavuzu, s. 40) http://www.gumrukticaret.gov.tr/altsayfa/kategori/133/reklam-kurulu.html Katılımcı Kitabı: (Medyayı Kavramak, s. 66)

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi III. Bilinçli Medya Kullanımı Bu modülde katılımcıların; medya içeriğini eleştirel bir süzgeçten geçirme, medya ile ilişkilerini belli bir program dâhilinde ve ihtiyaçlara göre düzenleme, medyadan yaralanarak medya dışı hayat alanını genişletme ve etkinleştirme (zenginleştirme),

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi III. Bilinçli Medya Kullanımı Bu modülde katılımcıların; medyanın yanlış kullanımı ile oluşabilecek risklerden korunma, pasif bir izleyici olmak yerine medyaya aktif katılma becerilerini kazanmaları hedeflenmektedir.

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi III. Bilinçli Medya Kullanımı Genel Amaç-Modül Hedefi-Kazanım-Üniteler hiyerarşisi (Örnek uygulama) Azami fayda-asgari zarar Bilinçli Medya Kullanımı: Bir ihtiyaç olarak medya, bilgi ve eğlence aracı olarak medya, medya ve çocuk, reklam-tüketim ve aile, şikayet ve denetim mekanizmaları. Kazanımlar (Eğitim Materyal Klavuzu, s. 22) Üniteler (Eğitim Materyal Klavuzu, s. 30)

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi III. Bilinçli Medya Kullanımı İfade farklılıkları=yetişkin eğitimi Katılımcı kitapları Eğitici Materyal Kılavuzu (s. 30-31)

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Soruşturma Bu içerikle tanışan birisinin hayatında ne değişebilir? Bu modülü alması gerektiğini düşündüğünüz bir yetişkini hangi sözlerle ikna edersiniz? Bu eğitim sonucunda bir kişinin ailesinde ne gibi değişimler olabilir?

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Uygulama Reklamın Amaç ve Stratejileri Müfredat:(Eğitici Materyal Kılavuzu, Ünite 6, 31) Kazanımlar (Eğitici Materyal Kılavuzu, s. 23) Etkinlik (AEP El Notları, Ünite 6, s. 138) Katılımcı Kitabı: (Bilinçli Medya Kullanımı, s. 77)

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Kurumlar ve Formatör Kimlerle Çalışabilir? İletişim Fakülteleri ve mezunları Sosyoloji-Psikoloji-PDR Bölümleri ve mezunları Gazetecilik, Radyo TV-Sinema, Görsel iletişim tasarımı, görsel sanatlar ve iletişim tasarımı, halkla ilişkiler ve reklamcılık, halkla ilişkiler ve tanıtım, iletişim bilimleri, iletişim sanatları, kültür yönetimi, medya ve iletişim sistemleri, televizyon ve sinema, reklam tasarımı ve iletişimi, reklamcılık ve halkla ilişkiler, telekomünikasyon öğretmenliği, televizyon haberciliği ve programcılığı ..…

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi AEP’i Kim Verebilir? “AEP eğitimlerini, “AEP Eğitici Eğitimi” sertifikası olanlar sunacaktır. “AEP Eğitici Eğitimi” organize etmek ve “Eğitici Eğitimi Sertifikası” vermek konusunda “Formatör” olanlar yetkili olacaklardır. “Formatör” eğitici olanlar, “AEP Eğitici Eğitimi” programlarında kendi alanlarında ders vermeye yetkili olacaklardır.

AEP Medya Alanı Eğitim İçeriği İncelemesi Katılımınız için teşekkürler!