Pazarlamaya Yönelik İç Sipariş ve Diğer Genel Masraf Payı Planlaması SAP Best Practices
Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları Pazarlama kampanyaları veya diğer dahili projeler gibi projelere yönelik masrafları planlamak, toplamak ve yüklemek için iç siparişler kullanılır. SAP sistemi tüm sipariş ömrü boyunca iç siparişlerinizi izlemenizi sağlar. Bu süreç ilk yaratmadan başlar, fiili masrafların planlanmasıyla ve kaydıyla devam eder ve son masraf yükleme ve arşivlemeyle son bulur. Faydalar Bu projelerin planlanan ve fiili masrafları; masraf kontrolü, yatırım getirisi hesaplamaları, vergi raporlaması vb. gibi çeşitli amaçlar için izlenebilir. Anahtar Süreç Adımları İç siparişlerin yaratılması. İç siparişler üzerinde masraf çeşidi planlama. İç siparişlerin masraf yüklemesi (planlanan masraflar).
Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Merkezi maliyet muhasebesi çalışanı
Ayrıntılı Süreç Tanımı İç siparişi yarattıktan sonra bir planlayıcı profili belirlersiniz ve masrafları masraf çeşidi düzeyinde planlarsınız. Siparişte gelirlerin olması durumunda da gelirler planlanabilir. Bütçeleri bir iç siparişe tayin etmek de mümkündür. Bütçeler, masraf çeşitlerine ayrılmayan götürülerdir. Masraf yükleme kurallarını kontrol ettikten sonra planlanan masrafların alıcılara olan yüklemesini yürütürsünüz. Doğru masraf yüklemesini ve siparişlere tayin edilen bütçeleri teyit etmek için standart raporları kullanabilirsiniz.
Pazarlamaya yönelik İç Sipariş ve Diğer Genel Masraf Payı Planlaması İş Akışı Diyagramı Pazarlamaya yönelik İç Sipariş ve Diğer Genel Masraf Payı Planlaması Olay Ana Veriler Planlama Raporlama Merkezi maliyet muhasebesi çalışanı Planlayıcı Profili Belirleyin İç Sipariş Yaratın İç Siparişler için Masraf Çeşidi Planlama Bütçeleme Masraf Yükleme Kurallarını Kontrol Edin Masraf Yükleme İç Siparişi Siparişlere yönelik Masraf Yükleme Kuralları Listesi İç Genel Masraf Siparişlerinin Masraf Yüklemesini Yürütün Doğru Masraf Yüklemeyi Teyit Edin Hayır Masraf Yükleme Doğru mu? Evet Bütçeyi Teyit Edin
Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı