ULAŞIM VE EKOLOJİ
ULAŞIM ve EKOLOJİ SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIM ULAŞIM ve GÜRÜLTÜ ULAŞIM ve KÜRESEL ISINMA YOL ÇALIŞMALARI EKOLOJİYE DUYARLI ULAŞIM ÇÖZÜMLERİ
ULAŞIM
Türkiye kişi başına düşen araç sayısı bakımından dünyada 82'inci sırada.
SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIM
SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIM Sürdürülebilir ulaşım sistemi; Nesiller arasındaki dengeyi koruyarak, hem insan hem de çevre sağlığını gözetip bireylerin ve toplumun temel erişim ihtiyaçlarını güvenli bir şekilde karşılar; Ucuzdur, etkin çalışır, farklı seçenekler sunar ve canlı bir ekonomiyi destekler;
SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIM Emisyonları ve atıkları gezegenin dengeleyebileceği düzeyde tutar, yenilenemez kaynakların tüketimini azaltır; Yenilenebilir kaynakların tüketimini sürdürülebilir seviyede tutacak şekilde kısıtlar, yeniden kullanımı ve geri dönüşümü ön planda tutar; Arazi kullanımını ve ses oluşumunu kısıtlar.
ULAŞIM ve GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ
ULAŞIM ve GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ 55 desibel ve üzeri gürültü seviyeleri Uyku bozuklukları Yüksek tansiyon Kalp rahatsızlıkları Akli denge bozuklukları 65-70+desibel Kalp hastalıkları riski %20 artıyor.
KÜRESEL ISINMA Emisyonların % 20lik kısmı ulaşımda meydana gelir. Ulaşımdaki emisyonlar 1990 yılından 2010 yılına kadar %70 artış göstermiştir.
KÜRESEL ISINMA Sera Gazları Karbon dioksit (CO2) Metan (CH4) Nitro Oksit (N2O) Hidroflorokarbon (HFC ) Sülfür (SF6) PerFlorokarbon (PFC)
California 1960
KYOTO PROTOKOLÜ ve AVRUPA EMİSYON DEĞERİ STANDARTLARI Kyoto Protokolü gelişmiş ülkelerin sera gazı emisyonlarını azaltmalarını öngören bir anlaşmadır ve 11 Aralık 1997’de Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi (UNFCCC) imzalanmıştır. 16 Şubat 2005 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Türkiye 24 Mayıs 2004’te 189. taraf olarak katılmıştır.
ALTERNATİF YAKITLAR DOĞALGAZ
ALTERNATİF YAKITLAR ELEKTRİK
ALTERNATİF YAKITLAR HİDROJEN
YOL ÇALIŞMALARI Karayolu yapımı ve iyileştirilmesi, toplumsal yaşam ve ekonomik etkinliklere yararlarının yanı sıra, topluma ve doğal çevreye önemli olumsuz etkileri de beraberinde getirmektedir.
YOL ÇALIŞMALARI Yol yapımları esnasında ormanlara ekolojik dengeye çok büyük zarar verilmektedir. Dağlık ve yüksek eğime sahip ormanlık alanlarda dozerle yol yapımı sırasında çevreye çok zarar verilebilmekte, erozyon riski artmaktadır. Ancak ekskavatörler ile aynı alanlarda yapılan çalışmalarda oluşan zarar daha az olmaktadır. Eğer arazi eğimi %50’den daha fazla ise bu alanlarda dozer ve ekskavatörlerin birlikte kullanılması önerilmektedir
YOL ÇALIŞMALARI Dozerle yapılan orman yolu Ekskavatörle yapılan orman yolu
YOL ÇALIŞMALARI Çalışma alanlarında hasar gören ağaç sayısı Çalışma alanlarında açılan orman alanları
YOL ÇALIŞMALARI
YOL ÇALIŞMALARI
YOL ÇALIŞMALARI Gerekliliği hala tartışılan 3.köprü projesindeki ekolojik katliam
YOL ÇALIŞMALARI
EKOLOJİYE DUYARLI ULAŞIM Toplu taşıma ile ulaşım Bisiklet ile ulaşım Yaya olarak ulaşım
EKOLOJİYE DUYARLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA Egzoz gazı kaynaklı kirliliğini ve gürültü kirliliğini azaltmak için, enerji ve zaman tasarrufu için ulaşımda toplu taşıma tercih edilmelidir.
EKOLOJİYE DUYARLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA
EKOLOJİYE DUYARLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA Eşit sayıda kişinin farklı ulaşım araçlarıyla gereken hacim/alan aşağıda gösterilmektedir.
EKOLOJİYE DUYARLI ULAŞIM BİSİKLET
EKOLOJİYE DUYARLI ULAŞIM BİSİKLET “Bisiklet Yolları ” genel olarak kent içi araç trafiğini önemli ölçüde azaltabilecek ve yerleşim içindeki kısa mesafeli yer değişimlerini arabasız halledebilecek en etkili sistemdir. Bisiklet ses kirliliğinin ortadan kalkması demektir. Bir aracın park için kapladığı yere yaklaşık 20 bisiklet parkedilebilir.
EKOLOJİYE DUYARLI ULAŞIM YAYA Kısa mesafeli yolculuklarda motorlu taşıt kullanımı yerine yaya veya bisikletli ulaşım desteklenmelidir….
BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…