Chapter Seventeen 11. HAFTA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAĞIMSIZ ÖRNEKLEMLER İÇİN T TESTİ
Advertisements

Analysis of Variance/Multiple ANOVA
THY SPSS UYGULAMASI 1.SORU:Kİ-KARE ANALİZİ
SPSS ile Temel İstatistiksel Analizlerin Yapılması
Kİ-KARE TESTİ Uygulama amacına ve durumuna göre Ki-Kare Testi üç başlık altında incelenir; Ki-Kare Uygunluk Testi Ki-Kare Bağımsızlık Testi Ki-Kare Homojenlik.
Eşleştirilmiş Örnekleme T-testi
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Prof. Dr. Ali ŞEN Veri Analizi Kış Dönemi
FARKLILIKLARI İNCELEMEYE YÖNELİK ANALİZ TEKNİKLERİ
PARAMETRİK ANALİZ TEKNİKLERİ
T- TEST BAĞIMSIZ İKİ GRUP T-TESTİ
MATEMATİKSEL İSTATİSTİK VE OLASILIK II
THY Örneği Verilerin Diskriminant Analizi İle Açıklanması
TEK YÖNLÜ MANOVA Birden fazla bağımlı değişkene tek bir bağımsız değişkenin etki ettiği durumlarda Tek Yönlü MANOVA kullanılır. Tek yönlü MANOVA da başlangıç.
T - Testi Bağımsız örneklem t – Testi, bir birinden farklı örneklemlerin ölçülen ortalaması ile tahmin edilen ya da bilinen ortalamasının karşılaştırtırılmasında.
SPSS ile Parametrik Olmayan Testlerin Yapılması
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
Kİ-KARE TESTİ Uygulama amacına ve durumuna göre Ki-Kare Testi üç başlık altında incelenir; Ki-Kare Uygunluk Testi Ki-Kare Bağımsızlık Testi Ki-Kare Homojenlik.
Hipotez Testi.
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
Chapter Twelve ÖRNEKLEM YÖNTEMLERİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
THY Uygulaması Araştırması
İKİ YÖNLÜ MANOVA Birden fazla bağımlı değişkene iki bağımsız değişkenin etki ettiği durumlarda Çift Yönlü MANOVA kullanılır. Çift yönlü MANOVA da başlangıç.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Key Terms from the Chapters. Chapter -1 Statistics, Data, and Statistical Thinking Fundemantal Elements of Statistics Statistics: EN: Statistics is the.
Maliye’de SPSS Uygulamaları Doç. Dr. Aykut Hamit Turan SAÜ İİBF/ Maliye Bölümü.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
Non Parametrik Hipotez Testleri
Parametrik Hipotez Testleri
Copyright © 2013 Pearson Education, Inc.. All rights reserved.
Maliye’de SPSS Uygulamaları
Copyright © 2013 Pearson Education, Inc.. All rights reserved.
Maliye’de SPSS Uygulamaları
İKİ ÖRNEKLEM TESTLERİ Mann_Whitney U
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
D1-k4- İki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi Tacettin İnandı.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Numerik Veri İki Bağımlı Grup Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU.
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
Numerik Veri İki Bağımsız Grup
İstatistiksel Analizler
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
İSTATİSTİK-II Korelasyon ve Regresyon.
ANLAM ÇIKARTICI (KESTİRİMSEL) İSTATİSTİK
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
İSTATİSTİK II Tahminler ve Güven Aralıkları - 2.
Bölüm 8: Farklılıkları İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ PSY 311
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 3.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Eşleştirilmiş/Bağımlı Örneklem t Testi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
2.Hafta Dağılım İç tutarlılık Tek Örneklem t Testi
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
SPSS ile İSTATİSTİK 5.Hafta Kruskal Wallis H.
Sunum transkripti:

Chapter Seventeen 11. HAFTA

Hipotez Testleri Parametrik Testler Parametrik Olmayan Testler Dağılımların normal olduğu durumlarda kullanılır. Parametrik testlerin yapılabilmesi için ölçüm düzeyinin en az “aralık ölçüm” olması gerekir. Parametrik Olmayan Testler Dağılımların normal olmadığı durumlarda kullanılır. Ölçüm düzeyinin nominal ya da sıralı olduğu durumlarda kullanılır.

HİPOTEZ TESTİ AŞAMALARI Null (H0) alternatif (H1) hipotezleri kur 2. Gözlenen değeri hesapla (z or t). 3. Anlamlılık düzeyini (significance level) belirle, (a), 0.01; 0.05 ya da 0.10 4. Tablodan anlamlılık düzeyine göre kritik değeri hesapla 5. Gözlenen ve kritik değeri karşılaştır. H0’ ı reddedip reddemeyeceğine karar ver.

İKİ ORTALAMA ARASINDAKİ FARK TESTİ-I İki populasyonu karşılaştırmak için yapılır. Farklı popupasyonlardan seçilen gruplar var ise örneklemler “bağımsız örneklem”dir. KÜÇÜK BAĞIMSIZ ÖRNEKLEM İSE: z-testi Örneklem büyüklükleri 30’dan büyük ise GENİŞ BAĞIMSIZ ÖRNEKLEM İSE: t-testi Örneklem büyüklükleri 30’dan küçük ise ÖR: Nike ve Adidasın aylık satış rakamları birbirinden farklı mı? ÖR: Starbucks ve Gloria Jeans’ın müşteri memnuniyetleri birbirinden farklı mı? Analyze>Compare Means>Independent-Samples T Test …

İKİ ORTALAMA ARASINDAKİ FARK TESTİ-II Aynı örneklem grubundan farklı zamanlarda alınan ölçümlerden oluşan veri sözkonusu ise örneklemler eşleştirilmiş (bağımlı)örneklem olarak adlandırılır. Küçük Bağımlı Örneklem Ortalamalarını Karşılaştırmak İçin: t-testi ÖR: Aynı öğrenci grubunun arasınav ve final notlarını karşılaştırmak ÖR: Aynı markanın promosyon öncesi ve sonrası satışlarını karşılaştırmak Nike’ın promosyon öncesi ve sonrası satışları farklı mı?

Figure 17.3 Hypothesis Tests Related to Differences Tests of Differences One Sample Two Independent Samples Paired Samples More Than Two Samples Means Means Means Means Proportions Proportions Proportions Proportions

Figure 17.4 Conducting t-Tests Formulate H0 and H1 Select Appropriate t-Test Choose Level of Significance, α Collect Data and Calculate Test Statistic a) Determine Probability Associated with Test Statistic (TSCAL) b) Determine Critical Value of Test Statistic TSCR a) Compare with Level of Significance, α b) Determine if TSCR falls into (Non) Rejection Region Reject or Do Not Reject H0 Draw Marketing Research Conclusion

TEK YOLLU ANOVA İki den populasyon ortalamalarını karşılaştırmak için kullanılır. Null hipotez ortalamaların eşitliğini, alternatif hipotez farklılığını söyler. Bir bağımsız değişkenin bir bağımlı değişken üzerindeki etkisi test edilir. ÖR: Dört farklı üniversitenin öğrenci başarıları arasında anlamlı fark var mı? ÖR: Üç farklı markanın beğenilme dereceleri birbirinden farklı mı?

TEK YOLLU ANOVA ÖRNEK: Dört farklı üniversitenin öğrenci başarıları arasında anlamlı fark var mı? (Üniversite öğrenci başarısını etkiler mi?) Üç farklı markanın beğenilme dereceleri birbirinden farklı mı? Eğitim düzeyi marka sadakatini etkiler mi? Tercih edilen çamaşır suyu markası hijyene karşı tutumu etkiler mi?

İKİ YOLLU ANOVA İki bağımsız değişkenin bir bağımlı değişken üzerindeki etkisini test etmek için kullanılır. ÖR: Cinsiyet ve Mesleğin marka tercihi üzerindeki etkisi

KORELASYON ve REGRESYON Korelasyon: İki değişken arasındaki doğrusal ilişkiyi ölçmek için kullanılır. Ölçek (sclae) ölçüm düzeyinde değişkenler için kullanılır. Hipotez: Markanın beğenilirliği ile marka sadakati arasında ilişki vardır. Hipotez: Gelir ile dışarda yemek yenilen gün sayısı arasında ilişki vardır. Hipotez: Yaş ile tatile ayrılan para miktarı arasında ilişki vardır. Analyze>Correlate>Bivariate Regresyon: Bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerindeki etki düzeylerini belirlemek için kullanılır.

Ki-Kare Testleri Ki-Kare Bağımsızlık Testi: Nominal ya da ordinal düzeyde ölçümü olan iki değişken arasında ilişki olup olmadığını test etmek için kullanılır. H0: İki değişken birbirinden bağımsızdır H1: İki değişken birbirinden bağımsız değildir. Analyze>Descriptive Statistics>Crosstabs Statistics’den Chi-Square seçilir.

Sonuçların Yorumlanması Null hipotez (eşitlik söyleyen) reddedilir ise, bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerinde anlamlı bir etkisi var demektir. İki ortalama arasındaki fark anlamlı demektir. İki değişken arasında anlamlı bir ilişki var demektir.

SPSS Windows The main program in SPSS is FREQUENCIES. It produces a table of frequency counts, percentages, and cumulative percentages for the values of each variable. It gives all of the associated statistics. If the data are interval scaled and only the summary statistics are desired, the DESCRIPTIVES procedure can be used. The EXPLORE procedure produces summary statistics and graphical displays, either for all of the cases or separately for groups of cases. Mean, median, variance, standard deviation, minimum, maximum, and range are some of the statistics that can be calculated.

SPSS Windows To select these procedures click: Analyze>Descriptive Statistics>Frequencies Analyze>Descriptive Statistics>Descriptives Analyze>Descriptive Statistics>Explore The major cross-tabulation program is CROSSTABS. This program will display the cross-classification tables and provide cell counts, row and column percentages, the chi-square test for significance, and all the measures of the strength of the association that have been discussed. Analyze>Descriptive Statistics>Crosstabs

SPSS Windows The major program for conducting parametric tests in SPSS is COMPARE MEANS. This program can be used to conduct t tests on one sample or independent or paired samples. To select these procedures using SPSS for Windows click: Analyze>Compare Means>Means … Analyze>Compare Means>One-Sample T Test … Analyze>Compare Means>Independent-Samples T Test … Analyze>Compare Means>Paired-Samples T Test …