Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Advertisements

ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLi ÇOCUKLAR
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
GÖLCÜK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER 1.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
SAMSUN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
 ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BİLİM SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı1.
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
 Sen Özel Yetenekli Çocuk Şanslı mısın… şanssız mı? Ne şanslısın… ne şanslı… Bulursan seni anlayabileni Anlaşılabilirsen eğer Değerlendirebilirsen SEN.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ (BİLSEM) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2016
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZLERİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Bilsem program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BAFRA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MDÜRÜLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar Kemal Nezir 2014 Turgut Özal Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitim Akademisi

Üstün Zeka mı? Üstün Yetenek mi? Psikolojik ve Sosyolojik Olağandışılık Bölgesel Algılar Tanım karmaşası Üstün Zeka mı? Üstün Yetenek mi?

Üstün Zeka Üstün Yeteneğin Hammaddesidir! Yaşam boyunca öğrenme ve deneyim ne denli yoğun, uzun ömürlü ve kaliteli olursa, yetenek gelişimi de o denli hızlı olur. Üstün Zeka Üstün Yeteneğin Hammaddesidir!

Soyut düşünme, akıl yürütme ve çıkarsama yapma (genel kapasite) Matematik, müzik, sanat ve dil gibi alanlarda (Üstünlük koşulu) Genel ve Özel Yetenek

Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri Zihinsel Gelişim Özellikleri:         Çeşitli alanlarda özel yetenekleri vardır,        Yoğun motivasyon gösterebilirler,         Gelişim basamaklarını yaşıtlarından önce tamamlarlar,         Sürekli soru sorarlar, meraklıdırlar, öğrenme ve bilgiye açlık duyarlar,         Ayrıntılara dikkat ederler,         Kendisinin seçtiği konuda veya ilgi alanlarında bağımsız çalışabilirler,         Çabuk ve kolay öğrenirler, kavrama ve akılda tutma süreleri yüksektir, Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri

Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri         Birbirini takip eden konular, olaylar dizisi karşısında sonraki adımı tahmin edebilir,         Derin ve geniş ilgi alanlarına sahiptirler. Bir alanda öğrendiği konu ile bir başka alanda öğrendiği onu arasında akla yatkın ilişkiler kurabilir,         Kelime hazineleri zengindir, kelimeleri doğru telaffuz eder yerli yerinde kullanırlar, akıcı bir konuşmaları vardır,         Bildiklerini, düşündüklerini yaşıtlarından daha iyi ifade edebilirler.         Bir öykünün yada paragrafın ana fikrini yaşıtlarından daha çabuk bulup çıkarırlar,         Neden sonuç ilişkilerini ve benzerliklerini yaşıtlarından daha çabuk ayırt ederler, Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri

Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri         Karmaşık ve zor problemlerden hoşlanır ve yaşıtlarının çözemediği problemleri çözebilirler,         Ders başarıları yüksektir,         Eleştirebilme yetenekleri yüksektir,         Orijinal, yaratıcı ve girişkendirler,         Başarılı oldukları alanda yüksek performans ve potansiyel kabiliyetlerini tek başına veya birleştirerek kendilerini gösterirler. Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri

Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri Sosyal Alandaki Yetenek Özellikleri:         Kendilerine güvenir, kolaylıkla sorumluluk alabilirler,         Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyarlar,         Sosyal etkinliklere katılmaktan hoşlanırlar,         Duyarlıdırlar, empati yetenekleri gelişmiştir,         Grup içinde lider olurlar,         Grubun ilerisindedir, yetişkinlerle iletişime girmeyi tercih ederler,         Başkalarıyla kolayca işbirliği yaparlar, Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri

Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri         Genelde alçak gönüllüdürler, başkalarına yardım etmekten hoşlanırlar,         Sınıf arkadaşları tarafından yeni fikir,  bilgi kaynağı ve grup lideri olarak görülürler,         Okula severek giderler. Çalışkandırlar, amaçlarına ulaşmaktan ve başarıdan zevk duyarlar,         Güçlü bir konsantrasyona sahiptirler. Azimli ve sabırlıdırlar,         Sorumluluk duyguları gelişmiştir. Sorumluluk almayı çok ister ve bunu yerine getirmekten hoşlanırlar, Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri

Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri         Espri yetenekleri vardır, fıkra anlatmaktan hoşlanırlar,         Yaratıcı öyküler anlatır ya da yazarlar,         Değişik konularda okur ve zor metinleri okumaktan keyif alırlar,         Sosyal problemlerde araştırma, uygulama, hipotez oluşturma anlamlı sonuçlara varma, yazılı yada sözel sunular için sonuçları etkin bir biçimde düzenleme yeteneğine sahiptirler. Üstün yetenekli çocuklarında tıpkı diğer çocuklar ya da insanlar gibi farklılıkları, ve özelleşmiş alanlarda daha belirgin olan yetenekleri olabilmektedir. Bu nedenle üstün yetenekli çocuklar terimine özel yetenekli çocuklar eklemesi yapılmaktadır.  Üstünlerin Gözlenebilir Özellikleri

ZEKİ ÇOCUK ÜSTÜN ÇOCUK Yanıtları bilir. Sorular sorar Soruları yanıtlar. Ayrıntıları görerek , tartışır, zenginleştirir. Kolaylıkla öğrenir. Zaten biliyordur. Tam olarak öğrenmesi  6-8 tekrarla olur. Tam olarak öğrenmesi 1-2 tekrarla olur. Düşünceleri anlar. Soyutlamalar yapar. Anlamı yakalar. Varsayımlar ortaya atar. Doğru olarak kopya eder. Yeni bir desen yaratır. Okulu sever. Öğrenmeyi sever. Bilgileri emer. Bilgilerle oynar.

Doğru, ardıl bir sonuçtan hoşlanır. Karmaşıklıktan hoşlanır. ZEKİ ÇOCUK ÜSTÜN ÇOCUK Doğru, ardıl bir sonuçtan hoşlanır. Karmaşıklıktan hoşlanır. İyi fikirleri vardır. Çılgın, saçma gelen düşüncelere sahiptir. Dikkatini yoğunlaştırır. Hem fiziksel hem de zihinsel olarak katılır. İyi ezberler. İyi tahmincidir. Teknikçidir. İcatçıdır. Çok çalışır. Çalışmaz  görünse de sınavlarda başarılıdır. Öğrendiği kadarıyla tatmin olur. Çok fazla özeleştiri yapar. Üst grubu oluşturur. Grubun ötesindedir. Yaşıtlarından hoşlanır. Yetişkinleri tercih eder.

Öğretmenlere Öneriler Üstün yeteneklilerin eğitimi için özel önlemler alınmadığında bu yeteneklerin körelmesi söz konusudur. Üstün zeka ile  metotlu çalışma alışkanlığının bir araya gelebilmesi için okul-aile işbirliği sağlanmalı, diğerlerinden fazla bilgiye sahip olmak, çok soru sormak, espritüellik gibi özelliklerinin kabul edilmesi, öğretmen ve arkadaşlarıyla arasında problem oluşturmaması için psikolojik danışmanlık çalışmalarına ağırlık verilmelidir. Bu çocukların eğitimleri ile ilgili aşağıdaki yaklaşımlar uygulanmakla beraber hangisinin en işe yarar yöntem olduğu henüz belirlenememiştir. Öğretmenlere Öneriler

Aile ve Öğretmenlere Öneriler Erken başlama ve hızlı ilerleme: Çocuğun üstün yeteneğine ve bilişsel olarak hızlı gelişimine göre yaşıtlarından önce eğitime alınmasına ve sınıf atlamasına dayalı bir uygulamadır. Bu  uygulamanın en büyük sakıncası çocuğun akademik yönden sınıfa okula ayak uydurabilse de sosyal ve duygusal yönden bir takım güçlüklerle karşılaşmasıdır. Zenginleştirme : Üstün zekalı öğrenciler kendi yaşıtları arasında ve normal sınıflarında devam etmektedirler ancak çalışmalarını ve ders programlarını diğer öğrencilere göre daha zengin hale getirme yöntemiyle gelişimleri desteklenmeye çalışılmaktadır. Aile ve Öğretmenlere Öneriler

Zenginleştirme neden gerekli? Gelişim, başlangıçtaki unsurlara hassas derecede bağımlıdır. Zenginleştirme neden gerekli?

Zenginleştirme neden gerekli? Katlayıcı Etki Zeka Dinamiktir. Zenginleştirme neden gerekli?

Yarın : Aileler neler yapmalı ve neler yapabilirler.