AĞLAYAN HASTA İLE İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİR KADINI AĞLATMAK AZİZ NESİN F5 tuşuna basınız.
Advertisements

KAYNAK İŞLERİ VE SAĞLIK TEHLİKELERİ
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM DERSİ
Kadın istihdamına ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri
Koçfinans Bayi Memnuniyeti Araştırması Raporu
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ (YBS)
KÖTÜ HABERİ VERME “Giving a bad news”
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
Çocuklarımız ve Biz Prof. Dr. Hasan BACANLI G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi
Diyelim başınıza istemediğiniz bir olay geldi. Yıkık, perişansınız.
TAPU DAİRESİ BAŞKANLIĞI
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
Yanıcı Tozlar Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
Yazılım Proje Yöneticisinde Arananlar…
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
İŞKOLU KODU ALT SINIF GİRİŞ İŞLEMİ ve İŞYERİ NACE TALEP SİSTEMİ
Tek Düzen Muhasebe Sistemi (TDMS) Ön Muhasebe Modülü
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENME.
KRONİK HASTALIK TANISINA İLK TEPKİLER Fadime Şahin
KIZILCAHAMAM DEVLET HATANESİ
Hazırlayan : Şevki YILMAZ T.Ed./Dil ve Anl.Öğrt.
ÖZGÜVENİ SAĞLAMA ve DESTEK OLMA
ANA-BABA / ÇOCUK İLETİŞİMİNE BAĞLI RUHSAL YAŞAM SENARYOLARI
SQL (STRUCTURED QUERY LANGUAGE)
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
KONUŞMAYAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ KONUŞAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ İSTEKTE BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi.
Tek Düzen Muhasebe Sistemi (TDMS) Ön Muhasebe Modülü Eğitim Sunumu
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
ANLAMLARINA GÖRE KELİMELER
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
AĞLAYAN KİŞİYLE NASIL İLETİŞİM KURALIM Kocaeli Üniversitesi Toplum Ruh Sağlığı Birimi ve Psikiyatri Anabilim Dalı sunuyor Kocaeli Üniversitesi Hastanesi.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞLARDA BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Merhaba arkadaşlar. Benim adım Emel, yanımda duran da kardeşim Nazlı. Bakmayın siz onun bu kadar uslu durduğuna,karnı acıkınca başlar ağlamaya. Karnı.
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
ETKİLİ İLETİŞİM.
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
AĞLAYAN VE KAYIP DUYGUSU YAŞAYAN HASTA İLE İLETİŞİM
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
KONTROL ETMEK YA DA KONTROL EDİLMEK !
ÇOCUKLARDA CİNSEL GELİŞİM
İnsanın Sınırları sınırları zorlamak sınırları zorlamak olabilecek şeylerden en zorunu istemek: - acaba bir de tam havaya zıplarken.
BÖLÜM 4 ; İLETİŞİMDE ENGELLER
AİLEMİZDEKİ AFACAN : İNTERNET
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
Bugün neler öğreneceğiz?
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM
Sunum transkripti:

AĞLAYAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği AB Dalı 05.04.2017

Isınma Egzersizi: Kültürümüzde ağlamaya özgü deyim, atasözü ve şarkılar bulmaya çalışalım!!!!!!!!!!!!!!!. 05.04.2017

Ağlamak güzeldir.. Süzülürken yaşlar gözünden sakın utanma. Şarkı sözleri: Ağlamak güzeldir.. Süzülürken yaşlar gözünden sakın utanma. Ağlama, ağlama, ağlamak yakışmaz sana Ağlama, ağlama, ağlasan duymam bundan sonra Şiir: Küçükken düştüğümde, Gözlerim dolu dolu bakardım etrafıma, Bir tutacak el arardım can acısıyla, Ya babam koşardı ya annem imdada, Ağlamama fırsat kalmadan Standart söz gelirdi annemden ‘’Büyüyünce unutursun’’ Susardım mecburen, Ağlamak özgürlüktü oysa 05.04.2017

AĞLAYAN HASTA İLE İLETİŞİM Yaşamın içinde ağlama hep var. Çok sık kullanıyoruz. Ağlama bir duygu ifadesi Bir tür iletişim biçimi Üzüntüyü, Çaresizliği Acı çekmeyi Engellenme ve öfkeyi Yardım isteğini ağlamayla iletiyoruz. AĞLAYAN HASTA İLE İLETİŞİM 05.04.2017

Bu yüzden hemşireler ağlamanın duygusal gerginliği azaltan normal bir mekanizma olduğunu kabul etmelidir!!!. Eğer bir birey/hasta ağladığında hemşire kendini huzursuz hissediyorsa bu ona yardım etmeye hazır olmadığını gösterir!!!!!!. 05.04.2017

Ağlayan insan karşısında genellikle iki istek yaşanır; 1. Ağlamayı durdurma isteği 2. Nedenini öğrenme isteği 05.04.2017

Bu istekleri uyandıran ÇARESİZLİK, HUZURSUZLUK VE MERAKTIR. Hemşirelik BU DUYGULARIN KONTROLÜNÜ, EMPATİ YAPMAYI VE YARDIM İÇİN HAREKETE GEÇMEYİ GEREKTİRİR. 05.04.2017

Hastanın ağlamasını durdurmaya çalışmanın hiçbir yararı yoktur Hastanın ağlamasını durdurmaya çalışmanın hiçbir yararı yoktur. Bu yüzden hastanın ağlamasını durdurmaya çalışmayalım!!!!!!!!!!!!!!!! 05.04.2017

“Üzülme, bunu da atlatırsın, hiç değilse teselli bulabileceğin….. Var” “Anlat açılırsın” “Üzülme, bunu da atlatırsın, hiç değilse teselli bulabileceğin….. Var” “Korkacak bir şey yok, bunları dert etme” “Neden ağlıyorsun” Bu gibi sözler yarar sağlayan, rahatlatan ifadeler değildir. 05.04.2017

Oysa Ağlamanın nedeni öğrenmek yerine Ne iletmeye çalıştığını öğrenmek önemlidir. Bunu anlamaya çalışmak gerekir 05.04.2017

ACABA!!!! Hasta belli bir konuya yoğunlaştığında mı ağlıyor? Sadece sağlık personelinin yanında mı ağlıyor? Kimse yokken yalnızken mi ağlıyor ve ağladığının fark edilmesinden mi kaçınıyor? Bunları sormak ve dikkat etmek gerekir!!!!!! 05.04.2017

Hemşire olarak yapmanız gereken (Hemşire Müdahalesi) **1. İLK OLARAK HASTANIN YANINDA KALINMALI YA DA YALNIZ KALIP KALMAK İSTEMEDİĞİ GÖZLENMELİDİR. EMİN DEĞİLSEK BUNU HASTAYA SORABİLİRİZ (YANINIZDA KALMAMI İSTER MİSİNİZ?) **2. Yalnız kalmak istediğini söylerse; hastaya daha sonra çağırma ziline basabileceğini ve kısa zamanda çağrısına cevap verebileceğimizi söyleriz. 05.04.2017

Müdahale(Hemşire olarak yapmanız gereken) (Devamı) Hemşire olarak (Yanında kaldıysanız) ; Ağlama, hastanın gereksinimini karşıladığı dikkate alınmalı ve durdurulmaya çalışılmamalıdır!! Ağlama davranışının kabullenilmesi çok önemlidir!!!!! Yani ; “-Ağlamak sana hiç yakışmıyor” “-Hani güçlüydün sana ne oldu böyle” denmemesi gerekir!!!!!! **3. Ağlaması ya da sorunları konusunda konuşup konuşmama kararının hastaya bırakılması gerekir. 05.04.2017

**4. Ağlama sırasında hastaya zaman ayırıp yardıma hazır oluşun iletilmesi gerekir (omzuna dokunma, Mendil uzatma) **5. Sizin için ne yapabilirim? Size nasıl yardım edebilirim, bana söylemek ister misiniz diyebiliriz. **6. Duygularını rahat ifade etmesi için “üçüncü şahıs” anlatımının kullanılması yapılabilir: “insanlar böyle durumlarda genellikle çaresizlik hissederler” gibi (üçüncü şahıs anlatımı:insanlar kendi duygularını ifade etmekte zorlandıkları için genelleştirilerek ifade etmektir) 05.04.2017

Ağlaması durduğunda ağlaması hakkında konuşabiliriz. Sahte güvenceler vermekten kaçının: Örn: “Eminim daha iyi olacak veya her şey eskisinden daha iyi olacak” gibi doğruluğundan emin olmadığımız şeyler söylememeliyiz. Ne söyleyeceğimizi bilmiyorsak dürüst olarak ne söyleyeceğimizi bilmediğimizi söyleyebiliriz. Bu hastanın güvenini sağlar. Bunu yaparken de umudunu kıracak sözler söylemekten kaçınmalıyız. 05.04.2017

Egzersiz Kan tranfüzyonundan (kan verilirken) Hepatit B (sarılık) olduğunu öğrenen hastanız sandalyede oturmuş ağlamaktadır. Sınıftaki herkes sıra ile sandalyeye oturarak ona yaklaşımda bulunur. 05.04.2017

Hasta yalnız kalmak istemedikçe yanında kalınarak zaman ayrılmalıdır. İlkeler: Hasta yalnız kalmak istemedikçe yanında kalınarak zaman ayrılmalıdır. Hastanın ağlaması durdurulmaya çalışılmamalıdır. Bireye nasıl yardımcı olabileceğimizi sorabiliriz. Ağlama davranışı kabullenilmeli, hasta yargılanmamalıdır. Hastanın duyguları konuşulabilir. Hastayı rahatlatmak için güvence verilmez. Teselli, konu değiştirme ve basmakalıp ifadeler kullanılmamalıdır. 05.04.2017

Ağlayan hasta karşısında hemşire ağlayabilir mi? Bu nasıl bir yaklaşımdır? 05.04.2017

Duygu paylaşımı sağlanabilir, hemşire ağlayabilir. İlke : Duygu paylaşımı sağlanabilir, hemşire ağlayabilir. Fakat daha sonra sempatiye kaymadan toparlanıp hastanın duyguları ve sorunu üzerine odaklanılmalı ve hastaya yardım edilmelidir. 05.04.2017

NE AĞLARSIN BENİM ZÜLFİ SİYAHIM, BU DA GELİR BU DA GEÇER AĞLAMA….. GÜNÜN SÖZÜ: NE AĞLARSIN BENİM ZÜLFİ SİYAHIM, BU DA GELİR BU DA GEÇER AĞLAMA….. 05.04.2017