MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

OSTEOPOROZ (KEMİK ERİMESİ)
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
KÖTÜ ALIŞKANLIKLAR bilgidagi.com.
ADIYAMAN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ RUH SAĞLIĞI VE SOSYAL HASTALIKLAR ŞUBESİ
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
Gençler ve Yol Güvenliği
ÇOCUK İHMALİ.
ANNE BABA TUTUMLARI.
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
ÇÖZÜM MERDİVENİ Kazanım: *Etkili sorun çözme basamaklarını kullanır.
TÜTÜN KONTROLUNDA GÖĞÜS HASTALIKLARI UZMANININ SORUMLULUĞU.
ALKOLLÜ İÇKİ İÇMEK VE UYUŞTURUCU KULLANMAK 2
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
ALKOL VE MADDE BAĞIMLILIĞI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
MADDE BAĞIMLILIĞI ÖZEL MERTER FATİH İLKÖĞRETİM OKULU.
Sigaranın Zararları.
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
TRAFİK SORUNU Çözüm.
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
AKRAN ZORBALIĞI.
Maddelerden kendimizi korumamız için üç altın prensip.
İNTERNETTE SOHBET ETMEK. Kontrol edilemeyen sohbetler. Anne babalar çocuklarının arkadaşlarını ve hatta arkadaşlarının ailelerini tanımaya gayret ederlerken,
KONU: SAĞLIĞA ZARARLI MADDELER
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HAFTASI.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SİGARANIN ZARARLARI.
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
MADDE BAĞIMLILIĞI İLE MÜCADELE
ALIŞVERİŞ BAĞIMLILIĞI VE BAĞIMLILIĞIN TOPLUMA ETKİSİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
MADDE BAĞIMLILIĞI ŞEHİT RAMAZAN OKUR ORTAOKULU Rehberlik Servisi.
ZARARLI ALIŞKANLIKLARDAN
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
SİGARA SAĞLIĞA ZARARLI DEĞİLDİR...!
HACI AHMET AKINCI ANADOLU LİSESİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ŞİDDET.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
ZARARLI ALIŞKANLIKLARDAN
İSKENDERUN NURAN YILMAZ Ç. P. LİSE
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Teknoloji ve internet bağımlılığı nedir? Teknoloji bağımlığının belirtileri nelerdir? Nedenler ve Özellikler Bireysel yaklaşım Aileye yaklaşım.
Sunum transkripti:

MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER Dr. Mustafa BABACAN

Türkiye’de genç kadın öğretmenlerin yüzde 50’si sigara içmektedir.

sigara içen bir anne- baba- öğretmen gençler nezdinde inandırıcı olamaz.

Sigara kötü alışkanlıkların kapısıdır. Uyuşturucu bağımlılığının ilk basamağıdır Sigara içen içmeyene nazaran 8 misli uyuşturucu alışkanlığına risklidir

“Sigara” bütün bağımlılıkların ilk basamağıdır “Sigara” bütün bağımlılıkların ilk basamağıdır. Genç nesillere sigaranın zararları anlatılır ve gençler ile sigara arasında gerçek bir duvar örülebilirse diğer kötü alışkanlıklar da tamamen olmasa bile büyük ölçüde önlenmiş olur.

Alkolün Sonuçları Dünya Sağlık Örgütünün 30 ülkede (Türkiye dahil) yaptığı araştırma raporuna göre: • Cinayetlerin yüzde 85’inin, • Boşanmaların yüzde 80’inin, • Eşlerini dövenlerin yüzde 70’inin, • Serserilerin verdiği zararların yüzde 70’inin,

• Mala yönelik suçların yüzde 77’sinin, • Cinayetlerin yüzde 50’sinin, • Irza tecavüzlerin yüzde 50’sinin, • İntihar teşebbüslerinin yüzde 90’ının, • Trafik kazalarının yüzde 70’inin • Şiddetin yüzde 50’sinin nedeni alkoldür. İnsan vücudu alkole zehir muamelesi yapar

Uyuşturucu kullanan bir genci nasıl tanırız? • En kesin yöntem kan ve idrar testleridir, • Ergen aile ve okul ile ilişkisini azaltır ve evde daha az vakit geçirir, • Her zamankinden daha fazla para harcamaya başlar, • Okula devamsızlık yapar,

• Yeni arkadaşlar edinmeye başlar, • Kendisine daha az özen gösterir, • Çevre ve arkadaşlar eski önemini yitirir. Yeni arkadaşlar edinir, • Hafif uykulu ve yorgun gözükebilir,

• Birden ortaya çıkan davranış değişikliği görülebilir, • Yeme alışkanlıkları bozulur, kilo kaybedebilir, • Daha sinirli olur, • Birden ortaya çıkan davranış değişikliği görülebilir, • Konuşmada güçlük, peltek konuşma görülebilir, • Yürümede dengesizlik, ellerde titreme görülebilir, • Sorumluluklarından kaçabilir.

GÖZLEM Özellikle sınıf öğretmeni veya ilgili rehber öğretmen öğrencilerini çok iyi tanımalıdır. Öğrencide ortaya çıkan değişiklikleri dikkatle izlemeli ve yorumlamalıdır. Alışkanlıklar açısından risk taşıyan öğrenciler, aile görüşmeleriyle sürekli kontrol edilmelidir

Öğrencilere kötü alışkanlıklar noktasında önce kendisi örnek olmalıdır. Sürekli olarak kötü alışkanlıklar konusunda öğrencilere ders anlatılmalı, çeşitli etkinliklerde bulunmalı ve öğrencilerinde katılımı sağlanmalıdır.

Sigara veya madde bağımlısı öğrenci Öğretmenin kötü alışkanlığı bulunan öğrencisiyle birebir ilgilenmesi gerekir. Öğrenciye kendisini en rahat bir şekilde ifade edeceği bir güven ortamının sağlanması gerekir. Aksi halde öğrenci yalana başvuracaktır

Öğrencinin ilk olarak ailesiyle iletişime geçilmelidir. Aileyi suçlayıcı veya rencide edici davranışlardan ve söylemlerden kesinlikle uzak durulmalıdır. Problemin çözümünde aileden biri izlenimi vermek çok önemlidir.

Ailenin iletişime kapalı olması veya çocuğuyla ilgisiz olduğu durumlarda problemin çözümü zorlaşır. Öğretmenin bu durumda okul idaresi ve rehberlik merkeziyle konuyu paylaşması en uygun yaklaşım olacaktır. Problemli öğrencinin diğer arkadaşlarını etkilemesine fırsat verilmemelidir.

Yapılan çalışmalarda öğrenciyi başkalaştırmamak ve tekrar eğitime adapte etmek bu süreçte yapılması gereken en önemli çalışma olacaktır.

Aile uyumu yoksa, öğrenciyle iletişim kurulamıyor ve öğrencinin sigara dışı bir alışkanlığı varsa derhal okul yönetimine ve rehberlik merkezine bilgi verilmelidir. Bu süreçtede öğrenciyle birebir ilgilenmeye devam edilmeli ve gereken özen gösterilmelidir.