7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Yrd. Doç. Hatice DEMİRBAŞ G.Ü.Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÜREME SAĞLIĞI ALANINDA
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU Genel Müdür Yardımcısı.
Ali MARAŞLIGİL KAYSERİ İL MÜFTÜSÜ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
2. Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim Sempozyumu
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
ERGEN VE EBEVEYN DOÇ DR MÜCAHİT ÖZTÜRK.
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Bilgilendirme Sunusu
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
7-19 YA Ş A İ LE E Ğİ T İ M İ S İ BEL METE REHBER Ö Ğ RETMEN ULUS ORTAOKULU E Ğ ITIM Ö Ğ RETIM Y ı L ı.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN YARARLANMALARINA İLİŞKİN ANNE-BABA TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN.
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ZORBALIK.
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
Çocuklarla Daha Güçlüyüz
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
BEYKOZ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
Dr. Ahmet Haki Türkdemir Ankara 112 İl Ambulans Servisi
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU Genel Müdür Yardımcısı.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
EVİN OKULA YAKINLAŞMASI PROJESİ
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Sunum transkripti:

7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ MEB*-UNICEF iş birliği ile hazırlanmıştır. *Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü

NEDEN AİLE EĞİTİMLERİ?

Şiddet öğrenilen bir davranıştır. Çocuğun fail ya da kurban olarak şiddete maruz kalmasının ileride şiddet davranışlarının ortaya çıkmasındaki rolü büyüktür. Aile eğitim programlarının çocuğun kötüye kullanımını ve ileride özellikle erkek ergenler ve gençler arasındaki şiddeti önlemekte etkili oldukları belirtilmektedir. Çocuklara sorunlarını şiddet kullanmadan çözecek becerilerin ailede de kazandırılması onların sonraki dönemlerde şiddet davranışlarına yönelmelerini önleyecektir.

7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ 7-19 yaş çocuğu olan ailelere/bakımından sorumlu kişilere yönelik bir programdır. MEB Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir. AB “Türkiye’de Çocuklar İçin İyi Yönetişim, Koruma Ve Adaletin Güçlendirilmesi Projesi” nin bir alt projesidir. AB’nin hibe projeleri kapsamında finanse edilmektedir.UNICEF projeye teknik destek sağlamaktadır. Projenin diğer paydaşları SHÇEK, Adalet Bakanlığı ve sivil toplum kuruluşlarıdır.

PROGRAMIN AMACI Anne babalar/ bakımından sorumlu kişiler aracılığı ile 7-19 yaş arasındaki çocukların desteklenmesi amaçlanmaktadır. Daha önce bu kadar kapsamlı olarak oluşturulmuş bu yaş grubunu içine alan bir aile eğitim programı bulunmamaktadır.

7-19 Yaş Etkili Anne Baba Programı Aileleri Nasıl Eğitir? 8 hafta süreyle haftada bir kez anne-babalara/bakımından sorumlu kişilere olmak üzere 8 oturum düzenlenir. Bu toplantılarda her hafta farklı bir konu ele alınır.

1. MODÜL AİLENİN KENDİNİ TANIMASI Bu oturumda Aile yaşam döngüsü üzerinde durulmakta, Ebeveyn olmak ve İlişkilerimizde temel ihtiyaçlarımız üzerinde durulmaktadır.

2. MODÜL ERGENİ TANIMAK Bu oturumda Dönemin özellikleri ve bu dönemde başarılması gereken görevler ile Toplumdaki görev ve sorumluluklar vurgulanmaktadır.

3. MODÜL İLETİŞİM KURMAK Bu oturumda, İletişimdeki temel ihtiyaçlar, farklı dönemlerde iletişimi yapılandırma, Eşler arasında iletişim ele alınmaktadır.

4. MODÜL RİSKLİ DAVRANIŞLAR Bu oturumun amacı, Çocuklarının gelişim basamaklarına göre risk davranışlarını fark etmeleri, Risklerle baş etmede etkili yöntemleri kullanabilmeleridir.

5. MODÜL ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ Bu oturumda katılımcıların üç farklı yaş dönemindeki çocuklarla yaşanan çatışmalardaki uygun yaklaşımı ifade edebilmeleri ve çözme basamaklarını uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.

6. MODÜL AİLE TUTUMLARI Bu oturumda katılımcıların Sağlıklı bir ilişki için yetkin tutumun en uygun tutum olduğunu fark etmeleri ve yetkin tutumun felsefesini kavramaları, Çocuğun yetiştirilmesinde, kendi rollerinin-tutumlarının farkına varmaları, Tarafların ihtiyaçlarına göre birlikte zaman planlama yöntemlerini kullanmayı öğrenmeleri amaçlanmaktadır. 6. MODÜL AİLE TUTUMLARI

7. MODÜL KİŞİLİK GELİŞİMİ VE OLUMLU DAVRANIŞLAR Kişilik gelişimi aile tutumlarının bu gelişime etkisi Olumlu aktivite ve alışkanlıklar kazandırma bu oturumun konularıdır.

8. MODÜL GELECEĞİ PLANLAMAK Bu oturumun amacı katılımcıların Geleceği planlamada çocuğuna destek olma yollarını fark etmesi, Planlamada uygun somut basamakları kullanabilmesi hakkında bilgi edinmeleridir.