Üniversiteler Atletizm Eğitimi Programları Koordinasyon Toplantısı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYEDE VETERAN MASA TENİSİNİN GELİŞİMİ
Advertisements

Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU SPOR YÖNETİCİLİĞİ 3 AHMET ÇOLAK Doç.Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN MAYIS-2010.
ATLETİZM ATMALAR ATLAMALAR KOŞULAR ÇOKLU MÜSABAKALAR YÜRÜYÜŞLER.
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
ŞARKİKARAAĞAÇ KAYMAKAMLIĞI
ATLETİZM GENEL BİLGİLERİ
Kısa Yoldan Çarpma İşlemi
TÜRKİYE TRİATLON FEDERASYONU 5-6 EKİM 2013 KUŞADASI TRİATLONU
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJELERİ
DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
LEYLA ERSİN İSTANBUL DRESAJ ŞAMPİYONASI 1.Sİ
KARAR ANALİZİ (KARAR AĞAÇLARI)
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
EN KÜÇÜK ORTAK KAT.
DÖNEM SONU İŞLEMLERİ ÜNİTE 4 STOKLAR.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Çok Modelli Hatlar.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
KİREMİTLE ÇATI MAHYASI YAPILMASI
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1 YÜRÜYÜŞ IAAF Kuralı: Yürüyüş, ayaklar ve zemin arasındaki temasın insan gözüyle görülür bir kesintiye uğramadan sürekli adım atılmasıdır. Dayanma.
ÇOKLU YARIŞMALAR.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SEZONU EĞİTİM SEMİNERLERİ (2) ALMANYA VE DİĞER AVRUPA ÜLKELERİ (BARCELONA-AJAX- V.S.) FUTBOL GENÇLİK AKADEMİLERİNİN ORGANİZASYONU.
1/20 ÖLÇÜLER (Uzunluk) 4 metre kaç santimetredir? A B C D.
GRAFİKLER.
1/20 ÖLÇÜLER (Değer Ölçüleri) A B C D Kaç tane 1 YTL, 5 YTL eder?
HİSTOGRAM 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
ATAMA (TAHSİS) MODELİ 17.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SEBZELERİN GENEL EKİM – DİKİM BİLGİLERİ
HERKES İÇİN FUTBOL-GRASSROOTS
MALİYET MUHASEBESİ SAYFA:230 A:5-4 SORUSU VE ÇÖZÜMÜ
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
BURSA BELEDİYESPOR ÇALIŞMALARI. Amacımız; Kent ve ülke sporuna başarılı sporcular yetiştirmek Bursalı hemşehrilerimize, kurum çalışanlarına ve ailelerine.
1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:12.
TÜFAD SERTİFİKASYON (4) “FUTBOLDA TEKNİK, TEKTİK VE KONDİSYON TESTLERİ” Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN
Teste Başla 4. SINIF MATEMATİK TESTİ Çıkış Teste Devam Et.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:12.
2011YILI BASIN HALKLA İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ FAALİYET RAPORU FAALİYET RAPORU.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 1. Okullar arası Yıldız Erkekler Basketbol - Çeşme Birinciliği 2. Okullar arası Genç Kız Voleybol - Çeşme İkinciliği 3.
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
1/20 ÇARPMA İŞLEMİ A B C D x 5 işleminin sonucu kaçtır?
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Kalemimizin ucu ile defterimize dokunalım
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
 DÜNYA'DA ATLETİZM Düzenli sporların en eskisi olan atletizmin temel dalları olan koşma, atma ve atlama ilk beslenme yolu olan avcılığın önemli birer parçalarıydı.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
OKUL SPOR FAALİYETLERİ İLKOKULLAR FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Beden Eğitimi Performans Ödevi İsimler Umut Güney Mert Ateş Ünal Aytar Yiğit Zaptiye Öğretmen Adı=Mustafa Güçlü Konu Atletizm.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
Spor hareketleri dönemi
ATLETİZM.
Sunum transkripti:

Üniversiteler Atletizm Eğitimi Programları Koordinasyon Toplantısı 31 MART-03 NİSAN 2007 ANKARA ÜNİVERSİTESİ BESYO ATLETİZM FEDERASYONU NAİLİ MORAN ATLETİZM EĞİTİMİ VAKFI

ATLETİZM EĞİTİMİ PROGRAMLARI NAİLİ MORAN ATLETİZM EĞİTİMİ PROGRAMLARI Yrd.Doç.Dr. Ercan HASLOFÇA Naili Moran Atletizm Eğitimi Vakfı

Atletizmde Uzun Süreli Antrenman Planlaması Genel Antrenman 6-14 yaş Özel Antrenman 15 + yaş Temel Spor Eğitimi 6-10 yaş Atletizm Temel Eğitimi 11-14 yaş Atletizm Gelişim Antrenmanı 15-18 yaş Atletizm Yüksek Performans Ant. 19 + yaş İlköğretim Dönemi Lise Dönemi Yüksek Öğretim Ergenlik çağı öncesi Ergenlik çağı Ergenlik sonrası ve Gençlik evreleri Yetişkinlik (Bompa, 1999)

Çocuklara yönelik yarışmalarda, büyüklerin atletizminde olduğu gibi, yarışma şartlarının standart olması, genelde çocukları özelleşme denen bu tehlikeli tuzağa düşürmektedir. Bu da, fiziksel gelişim açısından çocuklara uygun olan çoklu yarışma ilkesi ile çelişen bir durum yaratmaktadır. Yapılan araştırmalar, diğer önemli sakıncaların yanı sıra tek branşla sınırlanmanın çocukta, ayrıca ilgi kaybı yarattığını göstermiştir. Çünkü bu durumda sonuç zaten bellidir; bir kişi kazanacak, diğerleri kaybedecektir.

Birçok araştırmadan elde edilen sonuçlar, IAAF’ı küçük yaştakiler için yalnızca çocuğun gelişimine odaklı yeni bir atletizm kavramı geliştirmeye yöneltmiştir. Tasarlanan yeni Atletizm kavramına göre, bu yolda düşünülecek tüm faaliyetler (yarışmalar, organizasyonlar v.b.) çocuklara: Özendirici, çekici bir atletizm, Erişilebilir bir atletizm, Eğitici bir atletizm sunmak zorundadır.

Bu amaçla 2001’in ilkbaharında, IAAF bir çalışma grubu görevlendirmiştir. Bu gruptan, yetişkinlerin atletizminden farklı bir atletizm uygulaması yaratmaları istenmiştir. Tamamlandıktan sonra bu projeye, “IAAF KIDS’ ATHLETICS” adı verilmiştir.

2005 yılına gelindiğinde IAAF, 7 – 15 yaştaki gençlerle ilgili evrensel bir politika izleme kararı almıştır. Bu politikanın iki hedefi bulunmaktadır. Atletizmi 2012 yılına kadar okul ortamında dünyada en çok yapılan ferdi spor branşı durumuna getirmek, Gençlerin Federasyonlar çerçevesinde olsun, Federasyonlardan bağımsız ortamlarda olsun, atletizmle ilgili geleceklerini en güvenilir şekilde hazırlamalarını sağlamak.

IAAF GENÇLER PROJESİ Yaş 18 17 Lise Yarışmaları Programları 16 15 14 OKUL Beden Eğitimi IAAF (Kulüp, Federasyon vs) Lise Yarışmaları Programları Kids’ Athletics 13 – 15 Yaş Temel Teknikler Dünya Şampiyonası Kıta Şampiyonası Ulusal Şampiyonalar Takım Şampiyonaları Branş Grupları 7–12 Yaş Temel Teknik Beceriler Ku lüp O kul Ku Ok Sp. Gr. Gozzoli / Locatelli / El Hebil / Simohamed Yaş 18 17 16 15 14 13 12 - 7 Lise İ.Ö. 2.K İ.Ö. 1.Kademe 2007

IAAF Eğitim Projesi, Atletizme ilk adımların atıldığı yaş dönemiyle, yetişkinlere özgü antrenman dönemine girme yaşı arasındaki çocuk ve gençlere hitap eden evrensel bir eğitim programıdır. Kids’ Athletics programı, giderek tüm dünyada yayılmakta ve birçok Federasyon tarafından resmi program haline getirilmeye çalışılmaktadır.

Bu projenin belirleyici öğeleri aşağıdaki eksenlerde özetlenebilir: Hem Federasyon faaliyeti, hem Okul faaliyeti olarak uygulanabilirlik, İlköğretim dönemlerinin hedef alınmış olması, Okulların kendi düzen ve yapılanmasına saygılı olması, Atletizmde, bireysel yaklaşım yerine, takım uygulaması getirilmesi

Dünya Atletizm Günü 2007 2006 yılında kutlanmış olan 10 uncu Dünya Atletizm Günü tüm üye ülkelerde başarıyla kutlanmıştır. 156 kadar Federasyon (bunların 140’ı okullarla işbirliği halinde) katılmıştır. 2007 Dünya Atletizm günü de okullara yöneliktir. Okullarla sıkı işbirliği içinde Atletizmi öne çıkarmayı hedefleyerek gerçekleşecektir. Her zaman olduğu gibi düzenlenecek ulusal yarışmalarda başarılı olan gençler arasında Monako’da kura çekilerek kazananlar Osaka’daki Dünya şampiyonasını, IAAF’ın misafiri olarak izleyebileceklerdir. 2007 Dünya Atletizm günü okullarda Atletizmi teşvik etmeye yönelik olarak 12 Mayıs’ta kutlanacaktır (IAAF Bülteni No:1, Ocak 2007).

BEBESTAD KAVRAMI ve BEBE STAD ATLETİZMOYUNLARI (7-12 Yaş) IAAF çalışma grubunun hazırladığı bu program, Naili Moran Atletizm Eğitimi Vakfı tarafından Türk atletizminin temel eğitimine kaynak oluşturmak amacıyla “Bebestad Atletizm Oyunları” adıyla uyarlanmıştır. BEBESTAD KAVRAMI ve BEBE STAD ATLETİZMOYUNLARI (7-12 Yaş) Bebestad oyunları IAAF Eğitim Programına paralel olarak, çocuklara “ATLETİZM OYUNU” oynama zevkini vermek için tasarlanmıştır. Yeni oyunlar, yeni sunumlar içinde çocuklarımıza, koşular, atmalar, atlamalarla ilgili, akla gelebilecek küçük büyük her tür ortamda (stat, oyun alanı, salon, park, bahçe, arsa ve çeşitli boş alanlar) yeni şeyler öğrenmek, keşfetmek ve uygulamak olanağı yaratmaktadır.

Hedefler Bebestad Atletizm Oyunlarıyla ilgili organizasyon hedefleri aşağıda sıralanmıştır: Çok sayıda çocuğun aynı anda yarışma halinde bulunabilmesi, Atletizmin temel branşlarının tüm formlarının denenebilmesi, İyi sonuçları elde eden çocukların hep en süratliler veya en güçlüler olmaması,

Teknik şartların, çocukların yaşlarına göre değişmesi, farklı koordinasyon ve becerileri gerektirmesi, Çocuklara Atletizmi cazip gösterecek bir yaklaşım sağlaması. Yarışmaları uygulamanın basit olması ve sıralamanın takımların bitiriş sırasına göre belirlenmesi, Yardımcı personel ve hakem ihtiyacının en azda tutulması, Atletizmin, karma takım (kız – erkek karışık) yarışması olarak görülmesi.

BRANŞLAR Kanguru Oyunu

Yengeç Oyunu

Formula 1 Oyunu

Koş – Koş Oyunu

Uçmaca Oyunu

Zıp – Zıp Oyunu

Kurbağacık Oyunu

Çekirge Oyunu

Makas Oyunu

Sürat Merdiveni Oyunu

Hedeflemece Oyunu

Roket Oyunu

Çökmece Top Oyunu

Körebe Top Oyunu

Fırıldak Oyunu

SEKMECE

ATLAMBAÇ

ÇENGELLİ SPRİNT / ENGEL BAYRAK

ÇENGELLİ SPRİNT / BAYRAK

ENGELLİ KOŞU

SEK – SEK – BAS – DÜŞ

1000 M DAYANIKLILIK KOŞUSU

KAPI KAPANDI

Koşu / Tur Sürati Kapı Açılışı 10km/saat 36” 1’ 12” 11km/saat 1’ 45” TEMPO CETVELİ Koşu / Tur Sürati Kapı Açılışı 10km/saat 36” 1’ 12” 11km/saat 1’ 45” 2’ 18” 12km/saat 2’ 48” 3’ 18” 13km/saat 3’ 45” 4’ 12” 14km/saat 4’ 37” 5’ 02” 15km/saat 5’ 25” 5’ 48” 16km/saat 6’ 10

CİRİT OYUNU

DİSKÇİLİK OYUNU

ON ADIM YARIŞMALARI Bu program çocuklarda atletizmin yanında voleybol, basketbol, tenis ve diğerleri gibi koşma, atlama, atma ve yön değiştirmeye dayalı sporlar için gerekli olan motor becerilerin gelişiminin, eğlenceli ve oyun biçimindeki etkinlikler yolu ile takip edilmesine yardımcı olur. Yetenek seviyesi ne olursa olsun, her çocuğun kendini sınayabileceği değişik becerilere ait 20 adet testten oluşmuştur.

50 m 75 m Koşu 50 m İp Atlama 6 x 10 m Mekik koşusu 5. Pusula koşusu

6. Taş toplama koşusu 7. Slalom koşusu 8. 40 m Engelli koşu 9. 800 m koşu

10. 400 m Yürüyüş 11. 15 m Sekme 12. Durarak Uzun atlama 13. Üçlü atlama

14. Uzun Atlama (5-7 adımdan Koşarak) 15. Durarak Üçadım atlama 16. Yüksek atlama (5-7 adımdan Koşarak) 17. Ayakta Durarak Futbol Topu Atma 18. Oturarak Futbol Topu atma

19. Fırlatma Topu -Tenis Topu Atma 20. Roket (Çomak) Atma

Bir çocuğun, programa dahil herhangi beş branşta, elde ettiği puanlar ve bunların toplamında ortaya çıkan "toplam skor", Skor tablosuna bakılarak belirlenir. Deneme sayısı sınırlandırılmamıştır. Çocuğun, bu süreç içerisindeki gelişmesi, "Sınıf gelişme tablo"sundan takip edilir ve uygun ödül verilir.

NAİLİ MORAN BEŞ YILDIZ YARIŞMALARI Koşu Atlama Atma 12 Yaş 70 Eng., 75 m, 800 m, 1500 m Yüksek Atlama Uzun Atlama Gülle (K:2kg, E:2kg) Cirit (400g) 13 Yaş 75 Eng (Kız), 80 Eng (Erk), 100 m, 200 m, Yüksek Atlama Uzun Atlama Sırıkla Atlama Gülle (K: 2kg, E: 3kg) Disk (K: 750g, E: 750g) 14-15 80 Eng (Kız), 100 Eng (Erk), 300 Eng, 100 m, 200 m, 400 m 800 m, 1500 m, 3000 m, Yüksek,Atlama Üç Adım Atlama Sırıkla Atlama Gülle (K: 3kg, E: 4kg) Disk (K: 750g, E: 1kg) Cirit (K: 400g, E: 600g) Çekiç (K: 3kg, E: 4kg) 16-17 100 Eng (Kız), 110 Eng (Erk), 400 Eng, 800m, 1500m, 3000m, 1500 Eng. Yüksek Atlama Uzun,Atlama Üç Adım Atlama Sırıkla Atlama Gülle (K: 4kg, E: 5kg) Disk (K: 1kg, E: 1,5kg) Cirit (K: 600g, E: 700g) Çekiç (K: 4kg, E: 5kg)

Naili Moran Beş Yıldız Yarışma Seçenekleri 3’lü YARIŞMA (Kız-Erkek) Seçenekler: 1 koşu + 1 atlama + 1 atma, 2 koşu + 1 atlama veya 2 koşu + 1 atma, 1 koşu + 2 atlama veya 1 koşu + 2 atma PENTATLON (Kız-Erkek) 14-15 Yaş 1 koşu + 1 atlama + 1 atma + Herhangi 2 branş 16-17 Yaş 1. Gün: 100 Eng (K), 110 Eng (E) – Yüksek-Gülle 2. Gün: Uzun Atlama – 800 m

Kızlar Üçlü Yarışma Değerlendirme Tablosu 1* 2* 3* 4* 5* Üstün Performans 19 Yaş 18 Yaş 17 Yaş 16 Yaş 15 Yaş 14 Yaş 13 Yaş 12 Yaş 11 Yaş 10 Yaş 60 55 50 45 35 25 15 100 95 90 85 80 75 70 40 170 155 140 125 110 205 190 175 160 145 130 115 245 230 215 200 185 280 260 220 210

Erkekler Üçlü Yarışma Değerlendirme Tablosu 1* 2* 3* 4* 5* Üstün Performans 19 Yaş 18 Yaş 17 Yaş 16 Yaş 15 Yaş 14 Yaş 13 Yaş 12 Yaş 11 Yaş 10 Yaş 88 80 75 60 50 40 25 15 150 140 130 120 110 95 65 35 210 195 180 165 125 245 230 215 200 185 160 145 275 260 155 305 290 280 265 255 175

Kızlar Beşli Yarışma Değerlendirme Tablosu Yaş 1* 2* 3* 4* 5* Üstün Performans 19 Yaş 18 Yaş 17 Yaş 16 Yaş 15 Yaş 14 Yaş 13 Yaş 80 75 140 135 130 125 120 115 110 220 210 200 190 170 150 325 300 275 250 225 175 330 315 285 260 235 410 390 370 350 335 320 310 Erkekler Beşli Yarışma Değerlendirme Tablosu Yaş 1* 2* 3* 4* 5* Üstün Performans 19 Yaş 18 Yaş 17 Yaş 16 Yaş 15 Yaş 14 Yaş 13 Yaş 150 140 130 120 110 100 70 210 200 190 180 170 145 330 305 280 255 230 195 395 370 345 320 295 250 225 445 420 310 285 520 490 455 400 380 360

BRANŞ GRUPLARI DÜZENLEMESİ KOŞU - YÜRÜYÜŞ 14 A - Sprint : 50 m veya 100 m; Engelli : 50 m Engelli Orta mesafe : 1000 m veya 2000 m Yürüyüş 15 A / 16 A Sprint Kız / Erkek : 50 m veya 100 m Engelli Erkek: 80 m Eng veya 100 m Eng veya 200 m Eng Kız : 50 m Eng veya 80 m Eng veya 200 m Eng ORTA MESAFE: Erkek: 1000 m veya 3000 m veya 3000 m Yürüyüş Kız: 1000 m veya 2000 m veya 2000 m Yürüyüş

ATMALAR: Gülle, Disk, Cirit, Çekiç ATLAMALAR: 14 A: Yüksek – Uzun - Sırık 15 A – 16 A – 17 A: Yüksek – Uzun – Sırık – Üç Adım

NAİLİ MORAN 1908 - 1968

Tarih 04 ŞUBAT 1968 Atletizm Federasyonunun yeni başkanı Naili Moran yaptığı basın toplantısında: “İlkokul çağı atletizme başlamak için ihtiyar yaş oldu” diyerek çocukların İlkokul öncesinden itibaren yetiştirilmesi için harekete geçileceğini belirtir. “Kuracağımız mahalle arası kulüplerle onları istikbalin yıldızı olma yoluna sevk edeceğiz” demiş ve okullarda yeni çalışmaların hemen başlayacağını belirtmiştir.

Yıl 2007, Okullarda yeni çalışmaların hızla başlatılarak yaygınlaştırılması zamanı gelmiştir… Naili Moran Atletizm Eğitimi Vakfı

Özge Gürler Candeğer Kılınçer Tuncay Örs ŞevketTaş Pınar Saka Burcu Şentürk