"Schools PRomoting INtercultural competence through Games"

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Advertisements

WEB 2.0 RAHİME ÖZDEMİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
GÖZÜN KISIMLARINI YERLEŞTİRME OYUNU
Comenius Okul Ortaklıkları
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
ROL OYNAMA.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Temiz Su Türleri Koruyucuları
Ders Planı.
Anket Geliştirme.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi. Life of Minorities with Us or Alongside Us ? Azınlıklara dair Comenius Projemiz 2012 Yılının Eylül ayında başlamıştır.
Life of minorities with us or alongside us?. KATILIMCI ÜLKELER ÇEK CUMHURİYETİ ( KOORDİNATÖR) TÜRKİYE (KATILIMCI ÜYE) POLONYA (KATILIMCI ÜYE) SLOVAKYA.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
AYKUT YİĞİT ORTA OKULU BESLENME DOSTU OKUL PROJESİ
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLK-ORTA OKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
POLONYA OKUL ZİYARETİ İZLENİMLERİ
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
BESLENME DOSTU OKUL OLMAK İÇİN
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
İL ORGANİZASYON KOMİTESİ TOPLANTISI
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ DERSİ
PROJENİN AMACI: Farklı kültürlerden gelen çocuk oyunlarını tanıtarak kültürler arası etkileşimi sağlamak projenin birinci amacıdır.
GÖRSEL SANATLAR ETKİNLİKLERİ
Web 2 araçları Web 2 araçları.
YILMAZKÖY ORTAOKULU COMENIUS İÇERİK PROJEN İ N HEDEFLER İ COMENIUS NED İ R ? PROJEN İ N ÖZET İ YILMAZKÖY ORTAOKULU PROJEN İ N ÇIKI Ş NOKTASI.
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
Bilgilendirme Toplantısı
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI NENE HATUN İLK VE ORTA OKULU KASIM-ARALIK AYI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI.
ROSAMSUN ROMANİAN TURKİSH TOURİSM AGENCY. BASINDA OKULUMUZ.
SANAT EĞİTİMİ.
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
HOŞGÖRÜ VE SAYGI.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
Kültür nedir?.
BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEK POPÜLASYONUNUN KONTROLÜ HAKKINDA OIE BÖLGESEL FARKINDALIK KAMPANYASI BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEKLER Öğretmenler için.
ThinkQuest nedir? ThinkQuest, öğretmenlerin eğitim projelerini kendi sınıf müfredatlarıyla birleştirerek, öğrencilerinin 21. yüzyıla yönelik yetenekler.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Y YÖNLENDİRİCİ Doğru Davranış Yönlendiricisi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

"Schools PRomoting INtercultural competence through Games" SPRING "Schools PRomoting INtercultural competence through Games"

SPRING

Bu ortaklıkla aşağıdaki eğitimsel amaçlara ulaşılmaya çalışılacaktır Oyunlar yoluyla kültürler arası etkileşimi ve duyarlılığı arttırmak Öğrencilerde, farklı kültürlere saygı kültürü yaratmak Okul ortamında <öğretmen, öğrenci, veli< avrupa vatandaşlığı bilinci yaratmak Öğrenciler arasında <engelli ya da engelsiz< sosyal ve kültürel becerileri ortak duyarlılık ve eylemlerle teşvik etmek Kültürler arası becerileri oyunlar yoluyla geiştirmeye yönelik stratejiler geliştirmek Bu amaçlara, okulların herbirinde düzenlenen etkinliklerle ulaşmak

1.adım- uygun oyunları araştırmak toplamak -eylül-aralık- Her bir avrupalılık yeterliliğine yönelik 2 oyun bulunacak Özgürlük, eşitlik, vatandaşlık, adalet, dayanışma, ayrımcılık Öğretmenler rehberliğinde öğrenciler bulacak Ailelerden, yaşlılardan, oyun kluplerinden, vs. Yardım alınarak Farklı oyunların biraraya getirilmesiyle bir oyun havuzu oluşturulacak ve yazı, resim, video ve sunumlarla websitesinde yayınlanacak

2.adım-takvim oluşturma ocak-aralık Yıl boyunca oyunların okullarda uygulanması ve tartışılması Her 2 ayda bir en iyi 2 uygulamanın seçilmesi Sonuç : takvim –oyunlar yoluyla ortaya çıkan avrupa yeterliliklerine dair etkileyici fikir ve uygulamalardan oluşan sayfalar içerecek Takvimin basılı hali mevcut olacak Pdf hali websitesinden yüklenebilecek

3.Adım – el kitabı hazırlama ocak-haziran Her ülkenin kendi dilinde ve ingilizce olmak üzere toplanan ve uygulanan oyunları tarif eden bir el kitabı hazırlanacak Oyunlar el kitabı, her bir katılımcı ülkenin aktivitelerini içerecek

Öğrenci veöğretmenlerin farklı avrupa kültürlerini tanıma ve kabul etme motivasyonlarını arttırmak Her katılımcı ülkenin geleneksel ve modern oyunlarının değişimi yoluyla Oyunlar yoluyla öğrenciler, dil bariyerlerini, kültürel engellemeleri ve engelli korkusunu aşacaklar. Dışlanmış, utangaç ya da azınlıktaki öğrenciler oyunlar oynayarak kabuklarından çıkarılacak ve birbiriyle kaynaştırılacak. Ulusal geleneklerimizi paylaşacaklar Ortak çalışmalar yoluyla arkadaşlık, anlayış, tolerans ve saygı geliştirecekler Bilindik oyunları uyarlayarak yeni oyunlar oluşturma – tüm avrupada bilinen "Ludo" (= "Mensch-ärgere-dich- nicht!") ya da "Journey to Jerusalem" gibi oyunlar. Dignityland gibi geliştirilmiş oyunlar.

İki yıl içerisinde spring projesi, Oyunları, kültürler arası yeterliliği sağlamak için farklı dersler içerisinde kullanacak –görsel sanatlar, coğrafya, ingilizce, türkçe, beden eğitimi ve diğerleri- Grup çalışmaları desteklenecek Dinleme, sırasını bekleme ve adil oyun oynama gibi beceriler kazandırılacak Üst düzey ya da derse yeterince ilgi duymayan öğrencilerin ilgileri oyunlar yoluyla derse çekilecek Dil eğitimi –ingilizce- oyunlar yoluyla teşvik edilecek Öğrenciler modern teknoloileri kullanmaya teşvik edilecek –online paylaşımlar, internet sitesinin aktif kullanımı, araştırma, okullar arası iletişim-

Ortaklığın faydaları, Farklı avrupa okulları ile iletişim halinde kalıp aktivite ve ürün paylaşacağız Farklı ülkelerin öğretmen ve öğrencileri arasında ortak projemiz yoluyla paylaşımlar elde edilecek Öğretmenler oyunlarla ilgili ürünlerini paylaşmak için farklı ülke öğretmenleriyle tanışma, yabancı dillerini geliştirme ve eğitim öğretimle ilgili bilgi değişimi fırsatı bulacaklar Hareketlilikler yoluyla, avrupa ülkelerinin eğitim sistemlerini, kullandıkları eğitim öğretim metotlarını öğrenecekler Kendi okullarına avrupalılık boyutunu taşıyacaklar Öğrenciler kendi ürünlerini diğer ülkelerle paylaşırken kültürlerarası farkındalık geliştirecekler Öğretmenlerin hareketlilikleri dolayısıyla farklı ülke öğretmenleriyle tanışma şansı elde edecekler, onlarla iletiş kurarak kendi dil becerilerini geliştirecekler Her ülke tarafından geliştirilmiş farklı oyunların karşılaştırılması yoluyla farklılıkların zenginlik olduğunu farkedecekler Ortak okullar proje dahilinde mevcut eğitim kalitelerini arttıracaklar. Diğer okullarla kıyaslayarak, materyal ve deneyim paylaşarak Proje dahilindeki her kurum, öğretmen ve öğrenci için ölçülemez etki ve deneyimler yaratacaktır. Yeni iletişim ve seyahat imkanlarıyla avrupalı katılımcılar arasında farklı deneyimler yaratacaktır..

Öğrenciler, Katılımcı ülkelerin oyunları arasındaki benzerlik ve farklılıkları farkedecekler Farklı kültürlerin farklı oyunlarını öğrenir, tartışır ve oynarken karşılıklı saygı geliştirecekler Diğerlerinin günlük hayatlarını, eğitim ortamlarını, kültürlerini ve yaşam tarzlarını keşfedecekler Avrupa kültürlerinin , dillerinin ve değerlerinin çeşitliliğini farkedecek, anlayacak ve kabul edecekler Gruplar oluşturacaklar Bireysel beceriler geliştirecekler Kendi ve diğerlerinin üretimlerini değerlendirmeyi öğrenecekler Bilgisayar ve interneti bir araştırma aracı olarak kullanmayı öğrenecekler Uluslar arası iletişim becerileri gelişecek –sosyal ağlar, etwinning, skype yoluyla konferanslar- Üretim, deneyim ve sonuçlar yoluyla ingilizce konuşma becerileri ve öğrenme motivasyonları artacak

Öğretmenler Farklı avrupa ülkelerinin kültürlerini ve geleneklerini öğrenecekler Geleceğin vatandaşları olacak öğrenciler için taşıdıkları önemi farkedecek İngilizce bilgilerini kullanmaya ve geliştirmeye başlayacaklar Avrupadaki meslektaşlarıyla deneyimlerini paylaşacaklar Avrupadaki meslektaşlarıyla işbirliğini geliştirecekler Farklı eğitim sistemleri, okullar, ve öğretim metotlarıyla ilgili fikir edinecekler Farklı avrupa ülkelerindeki iyi örnekleri okullarında uygulayacaklar

Kurum Okul yaşantısına avrupaılık boyutu katılacak Partner ülke okulları ile uluslararası kıyaslamalar, bilgi ve uygulama paylaşımları yapılacak Öğretim ve eğitim kalitesi artacak Öğretmen ve öğrenci motivasyonunda artış gözlenecek Veliler aktivitelere dahil edilecek –özellikle oyun araştırma bölümünde- Veli, toplum ve okul yönetimi arasındaki uyum artacak Okul prestiji artacak

Projenin bölgesel ve ulusal sunumu Almanya örneği, öğretmen eğitimi, geleneksel oyun gününe katılım, eğitim gazetelerinde ve öğretmen derneklerinde yayın, yerel gazete, radyo ve tvlerde sunum Beklenen etkinlikler, 3 etkinliğe dair raporlar hazırlamak, ilgililerle paylaşma ve onları ağırlama, projenin ulusal ve uluslar arası boyutunu paylaşma ve duyurma  Okulların kendi websitelerinde proje ve web sayfası duyurulacak Web sitesi projenin gelişim aşamalarını gösterecek, sonuçlara yer verecek, ilgili herkesin kullanımına açık olacak YEREL BASINA DUYURU

Görev dağılımı Partner 1 –almanya-: kordinatör ülke, bütün partnerlerin aktif katılımını sağlar ve takip eder, günleri ve son tarihleri belirler, sonuçların değerlendirilmesinde liderdir, değerlendirme sonuçlarını email yoluyla yayar, tüm grup süreçlerinden sorumludur Partner 2 -italya-: yedek kordinatör ülke, evrupa oyunları rehberinin hazırlanmasından sorumlu Partner 3 –almanya-: avrupa oyunları takviminin hazırlanmasından sorumlu - 12 eniyi sayfanın toparlanması, üretimi ve dağıtılması- Partner 4 –hırvatistan-: oyun yarışmasının kordinasyonu ve değerlendirilmesinden sorumlu Partner 5 –kıbrıs-: proje websitesinin oluşturulması ve güncellenmesi ile sorumlu Partner 6 –ingiltere-: yayınların düzeltilmesi ve yayıma hazır hale getirilmesinden sorumlu Partner 7-almanya-: CD-ROM un hazırlanmasından sorumlu (bütün materyalleri biraraya getirmek, teknik altyapı, ve dağıtım). Partner 8 –türkiye-: avrupa oyunları etkinliğini düzenler, metodolojik ve didaktik yaklaşımları belirler Partner 9 –ispanya-: programın uygun biçimde ilerlemesinden sorumludur ve partner 4 e oyun yarışmasının kordinasyonunda yardımcı olur *gerektiği durumlarda görev dağılımları değiştirilebilir.

Kordinatör öğretmenler aracılığıyla öğrencilerin yer alacağı aktiviteler 1. aktivite – Games in Europe: oyunlar araştırılacak ve oynanacak, öğretmenler ortaya çıkan oyunları sunmak için veliler, öğretmenler ve öğrenciler için avrupa oyun günü düzenler 2. aktivite – European Games Calendar: avrupa oyunlar takvimini hazırlamak için yaratıcııklarını kullanmak üzere öğrenciler cesaretlendirilir. Yarışmalar düzenlenir ve sonuçlar değerlendirilir. En iyi sonuçlar paylaşılır. 3. aktivite – European Games Guide: avrupa oyunları el kitabı hazırlanır. Kitapçıkta yer alan farklı oyunlar oynanarak test edilir. Ortaya çıkan fikir ve sonuçlar diğer partnerlerle paylaşılır. Her okulda bütün ders öğretmenleri ve okul yönetimi projenin içinde yer almaya teşvik edilmeli, yukarıdaki basamklarda aktif rol almalı.

İç değerlendirme Dış değerlendirme

Önemli linkler Ulusal ajans ... www.ua.gov.tr pROGRAMLAR > Hayatboyu Öğrenme Programı > Comenius Programı > Okul Ortaklıkları Proje sayfası ... www.comeniuspring.com

Neler yapılabilir Proje ekibinin oluşturulması –öğretmen, öğrenci- Proje tanıtım sunusu öğrencilere Şehrimizi- köyümüzü -Okulumuzu ve eğitim sistemimizi tanıtan ilginç etkinlikler Comenius panosu -farkındalık- Projeyi ve amacını tanıtan etkinlikler –veli,öğrenci- Bilgi yarışması Anket Kartpostal hazırlama Beraber resim yapma Afiş poster hazırlama, yayma Logo yarışması Görsel sanatlar ve ingilizce dersi

En önemlisi..... Oyun bul ................... İnternetten araştırılabilir Yaratıcılığımızı kullanabiliriz *

LOGO

Logo örnekleri

COMENİUS PANOSU