(İletişimin Diğer Yüzü)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

SAĞLIK DENETÇİLERİ EĞİTİM PROGRAMI BEDEN DİLİ KULLANIMI VE EMPATİ
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Çalışan Annenin İş Yaşamında Giyimi
SUNUM.
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Prof. Dr. Ertuğrul YAMAN BEDEN DİLİ Prof. Dr. Ertuğrul YAMAN
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği
İLETİŞİM SORUNLARI.
İnsan Kaynakları Uzmanı
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
ETKİLİ İLETİŞİM.
Öğretmen Davranışları
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN BEDEN DİLİ Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN
BEDEN DİLİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Kılık Kıyafet.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
Sunum ile iilgil bilgiler. Sunumda Yapılması Gerekenler İnsan hayatı, bir toplumun içinde mevcuttur. Bu toplumda her an insanlarla iletişim içindeyiz.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM KURMA YOLLARI
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
Leman KILINÇKAYA (İletişimin Diğer Yüzü). "Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“ "Beden dili, bilinçdışı motivasyonlarımızı açığa.
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
İLETİŞİM NEDİR??.
5. Sınıf 3. Ünite: ADAP VE NEZAKET
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

(İletişimin Diğer Yüzü) BEDEN DİLİ (İletişimin Diğer Yüzü) Leman KILINÇKAYA

"Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“ "Beden dili, bilinçdışı motivasyonlarımızı açığa çıkarır." “Yüz ve bedenin hareketlerinden kişiler bir kitap gibi okunabilir.”

Bu ve buna benzer bir çok cümleyi şimdiye dek duymuş olmalıyız Bu ve buna benzer bir çok cümleyi şimdiye dek duymuş olmalıyız. Bilinen şu ki gerçekte bizler, hal ve davranışlarımız, duygularımız, fikirlerimiz ve kişiliğimizi sözlü ya da sözsüz şekilde ortaya çıkararak iletişim kurarız.

İnsan insanı sadece ağzından çıkan sözlerle değil, beden hareketleriyle de değerlendirir. BAZEN BİR HAREKET BİN SÖZE BEDELDİR. Günümüzde beden dilini doğru kullanamayan insanlar için beden dili kara kutudur, ancak o kara kutuyu bulup çözebilen insanlar iletişim bilgi ve becerisini kazanmıştır.

İletişimde beden dilinin etkisi büyüktür İletişimde beden dilinin etkisi büyüktür. Yapılan araştırmalara göre kişilerin birebir kurdukları iletişimde; Kelimelerin % 7-10 oranında, Ses ve konuşmanın % 30-38 oranında, Beden dilinin ise % 55-60 oranında etkisi olduğu bulunmuştur. Beden dili ögeleri; kelimeler ve kelimelerle ifade edilenler dışında her türlü iletişimdir.

Bir kişiyle iletişim kurduğumuzda söylediklerimiz kadar hareketlerimizle o kişide bıraktığınız intiba da o kadar önemlidir. İş yaşamında başarılı olmak isteyen kişi, iletişim kurduğu kişilerin söyledikleri ile birlikte yüzü, eli, kolu ve bedeniyle yaptıklarını da DUYMALIDIR. İnandırıcılık derecesi artık sadece sözlerimiz ve sözlerin anlamından öte, sözleri hangi hareketlerle sunduğumuza da bağlıdır. Yukarıda da belirttiğimiz üzere; ÖNEMLİ OLAN BİR İNSANIN NE SÖYLEDİĞİ DEĞİL, NASIL SÖYLEDİĞİDİR.

BEDEN DİLİ ÖGELERİ Göz iletişimi Yüz ifadesi Duruş biçimi, dış görünüş Göz hareketleri Kişiler arasındaki mesafe, Mimikler, hareketler, Kelime seçimi, mesleki terimler Ses tonu ve vurgulama, Konuşma sürati, Nefes alıp verme,

İletişimde en önemli öge gözlerdir İletişimde en önemli öge gözlerdir. Gözler her şeyi anlatır, dolayısıyla beden dili için gözler ilk sırada gelir. Yüz ifadeleri: Yüz ifadesi kişiye özgüdür ve iletişim tarzımızı belirler. Kaşları kaldırmak, yüzün kızarması, ağzın aşağıya doğru eğilmesi ve benzeri gibi bir çok hareket, iletişimde olduğumuz kişi veya kişilerde belli bir etki ve izlenim uyandırır.

El, kol, baş hareketleri ve mimikler: Konuşma ve kendimizi ifade etme sırasında çok sayıda el, kol ve baş hareketleri kullanırız. Bu konuda dikkat etmemiz gereken bazı noktalar vardır. Ellerimizi kontrollü hareket ettirmeli ve karşımızdakine dinleme fırsatı tanımalıyız. Toplumda ellerini kollarını fazlaca savuran kişiler pek dikkate alınmazlar. Fazla el kol hareketi yapmak karşımızdaki insanın güvenini kırabilir ve dikkatini dağıtabilir.

Uyarı niteliğindeki işaret parmağını kaldırmak en çok kullandığımız parmak hareketlerinden birisidir. Dolayısıyla karşılıklı konuşmalarda bu ve benzeri hareketleri yapmamalıyız.

Kendinize gösterdiğiniz özen kendinize verdiğiniz değerin ifadesidir. Derli toplu, temiz, düzgün bir dış görünüşümüzün olmasını sağlamalıyız. Güzel bir dış görünüş sessiz bir tavsiye mektubudur.

İŞ YERİ İÇİN UYGUN OLMAYAN GİYSİLER Bayanlar için Çorapsız ayakkabı, Sandalet, Spor ayakkabısı, terlik tipi ayakkabı Ceketsiz giyilen kolsuz veya girik kollu gömlek, Şort, Dar bluzlar, Vücudu saran likralı kumaştan yapılmış giysiler, Derin yırtmaçlı etek, mini etek, Deri pantolon ya da etek, Eşofman ve üstleri, Dövme ve abartılı takılar

İŞ YERİ İÇİN UYGUN OLMAYAN GİYSİLER Erkekler için Çorapsız ayakkabı, Sandalet, Spor ayakkabısı, terlik tipi ayakkabı Baskılı yazılı tişört, Yakasız manşetsiz gömlek Ceketle kravatsız gömlek, Kemersiz pantolon, Ceket içine polo, V, bisiklet yaka triko ya da pamuklu üst kıyafetler, Takı, Traşsız kirli sakal, Eşofman ve üstleri,

YAPILMASI GEREKENLER Konuşurken göz iletişimi kurmak: İnsanlarla, onları rahatsız etmeyecek ölçüde, ancak mümkün olduğu kadar çok göz iletişimi kurmalıyız. Konuşurken karşımızdaki kişinin yüzüne bakmak, o kişiye verdiğimiz değerin, duyduğumuz saygının ifadesidir. Nitekim karşımızdakine saygılı davrandığımız oranda sayılır sevilir, o oranda iletişimimiz olumlu sonuçlar verir.

Ayakta ve otururken doğru mesaj vermek : Ayaktaysak dik durmalı, oturuyorsak sandalye ve koltuğumuzu tam olarak doldurup arkamıza yaslanmalıyız. Ayaklarımızı fazla açmamalı ya da süklüm püklüm bir görüntü oluşturacak şekilde oturmaktan kaçınmalıyız.

Tebessüm etmek : Canlı olmalı, mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça gülümsemeliyiz. Yüzümüz, çevremize olan ilgimizi yansıtır. Dinlediğimizi göstermek : Karşımızdaki konuşurken onu dinlediğimizi ve anladığımızı hissettirmeliyiz.

Yakın olmak : Kişisel alan ilkelerini göz ardı etmeden insanlara daima, onları rahatsız etmeyecek, mümkün olan en yakın mesafede durmaya gayret etmeliyiz. Konuştuğumuz veya bizimle konuşan insana dönük durmalıyız. Kendinize özen göstermek : Grup normlarına, toplumsal rol ve statümüze uygun giyinmeli, saç ve el bakımına özen göstermeliyiz.

Mimikleri kullanmak : Aşırıya kaçmadan, mimiklerimizi kullanmalıyız Mimikleri kullanmak : Aşırıya kaçmadan, mimiklerimizi kullanmalıyız. Ellerimizi cebimizde tutmaktan, kollarımızı kavuşturmaktan, ellerimizle ağzımızı örtmekten kaçınmalıyız. Uygun şekilde konuşmak : Çok fazla ve hızlı konuşmaktan kaçınmalıyız. Sesimizin yüksekliğini ve tonunu, bulunduğumuz çevreye göre ayarlamalıyız.

Etkili Beden Hareketleri İçin Kaçınılması Gereken Davranışlar Aşırı göz temasında bulunmak, Sürekli sabit durmak, Fazlaca rahat hareketlerde bulunmak, Duvara veya masaya yaslanmak, Ayakları çaprazlamak, Kolları önde veya arkada bağlamak. Konuşurken başı geriye atmak, saçları geriye atmak, gözleri kapamak, Parmak uçlarını birbirine dayamak, Ellerimizi ovuşturmak ve yüzümüzde dolaştırmak, Parmakları masada tıkırdatmak, Saat ya da yüzükle oynamak.

SONUÇ Eğer beden dili iyi bir şekilde kullanılırsa çözümleyici, yapıcı ve kişilerin mutluluğuna, toplumun huzuruna katkıda bulunacak kaliteli bir iletişim gerçekleştirilmiş olur.

KAYNAK 3-Birol Vural.İş Hayatından Örneklerle Yönetici Asistanlığı ve Sekreterlik, Hayat Yayıncılık İstanbul. 2004