YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
Advertisements

KARDA VE BUZDA GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
YAPANIN SINIFI: 5/F ADI SOYADI: AKİF ERCİYAS
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak)
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ARACINIZ KIŞA HAZIR MI? TEAM ACADEMY.
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
YAĞMUR, KAR, SİS.
HAVA NASIL ORALARDA HAVA TAHMİNLERİ.
YAĞMUR, KAR, SİS SUDE ALGIN 3/C 575.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
FORKLİFT KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
İyi İş Güvenliği Uygulamaları Araca Binerken
BİSİKLET KULLANMA KURALLARI
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
Defansif, Savunmacı ve Güvenli Sürüş Teknikleri
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
FORKLİFT KULLANMA EĞİTİMİ
Yağmurlu havalarda trafiğe çıkarken çok dikkatli olmalıyız. Çünkü, yağmur yağdığı zaman trafik daha tehlikeli olabilir.
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
Ing. Miguel Angel Espinosa Seguridad Ind. GÜVENLİ SÜRÜŞ “ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI” GÜVENLİ SÜRÜŞ.
PARÇACIĞIN KİNEMATİĞİ
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
BASINCIN İLETİMİ PASCAL PRENSİBİ
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
FORKLİFT KULLANIMINDA
Trafik ve eğitim Psikolojisi
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
TOPRAK KAYMASI (HEYELAN) VE KORUNMA
ÇOCUKLARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARI
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
ÇIĞ Dağlık alanların dik yamaçlarında, fazla kar yağışından sonra ortaya çıkan kar tabakasının harekete geçmesine " çığ" denir.
ÜSTYAPININ YANSIMA ÖZELLİKLERİ. Trafik kazaları çeşitli faktörlerin kombinasyonu olmasına rağmen araştırmalar en önemli etmenin gece faktörü olduğunu.
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
KARLI HAVADA YOLCULUK.
Kazaların Başlıca Nedenleri DDikkatsizlik AAlkol UUykusuzluk AAksamalar ( Önlem Almama,vb) KKorkaklık Ve Kararsızlık SSis YYola Atlama BBuzlu.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Avrupa’da hız algısı Bugün Avrupa trafiğinde aşırı hız yaptığınız zaman polis sizi kanunlardan kaçıyorsunuz diye değerlendiriyor. Bu kadar hızlı gittiğine.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
Konu : Araçların Işıkları – Bozuk Araçların Çekilmesi
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
Konu : Öndeki Aracı Geçme – Geçilen Araç Sürücüsünün Uyacağı Kurallar
Güvenli Sürüş Teknikleri
Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak).
Dış lambalar 3 farklı far tipini tanıtın: - Halojen - BiXenon
TRAFIC SINGS.
GÜVENLİ GEÇİŞ YERLERİ.
Her Koşulda Önlem Al.
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
Taşıt Yolundan Karşıdan Karşıya Nerelerden ve Nasıl Geçmeliyiz ?
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Çığ.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ

Herşeyden önce iyi bir sürüş pozisyonu elde edin… Havadaki yağıştan bağımsız olarak arabaya her binişinizde; Koltuğu, elinizi uzattığınızda bileğiniz direksiyonun en üst kısmına uzanacak konuma ayarlayın. Kafa koruyucuyu kafanızın tam arka kısmına gelecek fakat kafanıza değmeyecek biçimde ayarlayın. Direksiyonu simetrik olarak, saat 3 ve 9 konumlarında tutun. Böylelikle onu sağa ve sola daha çabuk ve tam istediğiniz kadar döndürebilirsiniz. Elinizi direksiyon simidinin tam üstünde tutarsanız, bir tehlike anında hava yastığı şişerse kolunuzu kırabilir ya da yüzünüze çarpabilir. Kontrol edin. Aracı hareket ettirmeden ve durdurmadan önce her şeyin yolunda olup olmadığını kontrol edin. Far yakın. Gece sürüşleri dışında, şehirlerarası yollarda, yağmurlu ve sisli havalarda gündüzleri de farlarınızı açık tutun. Bu daha iyi görülmenizi sağlayarak karşıdaki sürücülerin daha dikkatli olmalarını sağlayacaktır. Gece sürüşlerinde farlarınızın karşıdan gelen taşıtın sürücüsünün gözünü almaması için, geçiş süresince kısa far durumuna getirmeyi de unutmayın. TEAM ACADEMY

Yağmur Yeni Başladı ve Yola Çıkmanız Gerekiyor… Unutmayınız ki yağmur ilk çiselemeye başladığında, ıslak asfalttan daha kaygandır. Özellikle de trafiğin yoğun olduğu şehirde ve şehir çevresindeki yollarda. Bu durumda yapılacak en akıllıca şey biraz daha bekleyip otomobil sürücülerinin ıslaklığı tüm asfalta eşit olarak yaymasını beklemektir. TEAM ACADEMY

Yoldasınız ve yağmur çiselemeye başladı… Yağmurlu durumlarda araba kullanırken en tehlikeli zaman tam yağmurun başladığı zamandır. İlk yapacağınız şey yavaşlamak olmalıdır. Böylelikle lastiklerin yol tutuşu güçlenecek ve çekiş artacaktır. Mümkünse yağmur yoları iyice ıslatana ve yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk tozu karışımını yıkayana kadar kısa bir mola vermek yerinde olacaktır. Trafiğin akışına ayak uydurun, trafiğin akışından daha hızlı ya da daha yavaş olmak tehlike yaratabilir. TEAM ACADEMY

Su Birikintileri Tehlikelidir…. Su birikintilerinin üzerinden geçmemeye özen gösterin, zira su yoldaki delikleri veya diğer tuzakları gizler. İçlerinden geçerken aracınıza ve lastiklerinize zarar verebilirsiniz. Su birikintileri hydroplanning (su üzerinde kızaklama) oluşmasına sebep olabilirler. TEAM ACADEMY

Hydroplaning (su yastığı üzerinde kayma – kızaklama) nedir? Hydroplaning suyun lastikle yüzeyin arasına girmesi sonucu, lastiğin yer ile temasının kaybolmasıdır. Buna sebep olan faktörler: Yol üzerinde yetersiz su tahliyesi sebebi ile birikintilerin oluşması Lastiklerin diş derinliğinin ve desenlerinin uygunsuzluğu Hız TEAM ACADEMY

Hydroplaning nasıl oluşur? Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Su basıncı sürekli artmaya başlayarak bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, lastiğin yüzeyle teması engellenir. Hyroplanning (kızaklama-kayma) Normal yol tutuşu TEAM ACADEMY

Hydroplaning olasılığı nelere bağlıdır? Aracın hızına Lastik diş derinliğine Lastik dizaynı Suyun derinliğine Hydroplaninge karşı alınabilecek en iyi önlem yavaşlamaktır… TEAM ACADEMY

Lastik yüzeyle temasını sürdürür, su zorlanmadan kanallardan geçer. Aracınızın Hızı 30 km/s Veya daha az 30 - 50 km/s arasında 70 km/s veya daha fazla Lastik yüzeyle temasını sürdürür, su zorlanmadan kanallardan geçer. Su basınç oluşturmaya başlar, ve lastiği yerden bir miktar kaldırabilir. Lastik ve yüzey arasında su sıkışması meydana gelir. Lastiğin zeminle teması kesilir. TEAM ACADEMY

Lastiklerin diş Derinliği Lastiğin araçla yol yüzeyi arasında sadece bir halka olduğunu unutmayınız. Lastiğin şişkinlik basıncını periyodik olarak kontrol edin ve diş derinliğinin 2mm’nin altında olmadığına emin olun. TEAM ACADEMY

Hydroplaning’in üstesinden gelebilmek Ayağınızı gazdan çekin Fren yapmayın veya hızlanmayın Direksiyonu ani kırmayın Lastikleriniz yüzey ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin TEAM ACADEMY

Genel Olarak Hız limitlerine uyun. Doğru zamanda fren yapın. Dönüşlere gelmeden önce uygun hıza yavaşlayın. Dönüşün ortasında yapacağınız sert fren aracınızın dengesini bozar. ABS'yi deneyin. Aracınız ABS ile donatılmışsa, ilk kez karşılaştığınızda pedal titreşim ve gürültüleri sizi şaşırtabilir. Bu nedenle, ABS'nin nasıl hissedildiğini anlamak üzere, acil bir durumu beklemeden, yağmurlu bir günde kumlu, kaygan bir yol veya boş bir park alanı bularak, ABS'yi uyarmak üzere sert bir fren yapın. TEAM ACADEMY

Genel Olarak Araç kullanırken telefonu kullanmayın. Araştırmalara göre, araç kullanılırken yapılan telefon konuşmaları kaza riskini dört kat kadar artırmaktadır. Risk, "hands-off" veya kulaklıklı telefon kullanımında da aynıdır. Gece görüşünüzü koruyun. Yaklaşan farlara fazla bakmayın. Körleştiriyorsa, bakışınızı yolun sağ kenarına yoğunlaştırın. Çok yaklaşmayın. Unutmayın ki yağmurda fren mesafesi uzayacaktır ve önünüzdeki aracın karışacağı kaza sizin de karışacağınız bir kaza haline gelebilir. TEAM ACADEMY

Güvenli ve Tehlikesiz Sürüşler Dileğimizle TEAM ACADEMY