Professor Brett G. Scharffs Associate Dean for Research and Academic Affairs Francis R. Kirkham Professor of Law Associate Director, International Center.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
Advertisements

Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
İslamiyette Çokkültürlülük
Hakkımızda Kimlik: MSE ulusal, bölgesel, küresel barış ve güvenlik ile kurumsal yapılanma, risk analizi ve strateji geliştirme ko- nularında eğitim ve.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
6. Kariyer Yönetimi Birey açıdan Örgüt açısından
İŞ SIRALAMA VE ÇİZELGELEME DERS 5
TÜRKİYE’DE SAĞLIKLI İŞLEYEN BİR FİNANSAL RAPORLAMA ALTYAPISININ TASARLANMASI 17 Eylül 2014, Ankara Murat SANCAR PwC Türkiye Bölgelerden Sorumlu Ortak.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
TURGUT OZAL UNIVERSITY
UNIT 18 CLIMATE “İklim” E x e r c i s e s. Translate into English sonunda ………………………………………………………. Mısır seyahati ………………………………………………………. sıcaklık hariç.
I 1/14 Yurt Dışı Bilimsel Etkinlik 26 – 27 Şubat 2015 Hava Harp Okulu.
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
Where did you come from to Kocaeli ? Karaman, Balıkesir, Egytp,Zonguldak, Eskişehir,Ağrı, Konya, Bolu, Tokat, Gümüşhane,Hatay, Rize,Urfa,Erzurum ( 2 )
Strategy and Branding: Putting a Face on a Product © 2013 SAGE Publications, Inc.
COMPANY Veritabanı Örneği (Gereksinimler)
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Dr. Mustafa Ergün AKÜ-2013.
TÜRİYE’DEKİ ÇEVRE ÖRGÜTLERİ
Civic Education, Examples in Turkey
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK SORUNLARI ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Adnan Menderes University Application and Research Center for Youth Problems.
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
 C H I L D B R I D E S.   Marriages in early ages are seen all over the world.  Marriages under 18 are accepted as «child» marriages.
INFORMED CONSENT Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
RELIGIOUS TRADITIONS BAGS TO DO IN YOUR CITY T.C. Ünye Kaymakamlığı ANAFARTA ORTAOKULU.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Mobil Devletten Ne Anlamaliyiz?. Mobil Devlet mGCI hakkinda mDevlet Kim icindir ve eDevlet Iliskisi? Vatandas icin mDevlet Kamu Sektoru Icin mDevlet Stratejik.
BEYPAZARI DISTRICT DIRECTORATE FOR NATIONAL EDUCATION ‘’Acadmy of New Possibilites’’
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
Practice your writing skills
This is beak. There are feet. There are wings. There are eyes. This is tongue.
Neil Armstrong
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
DISCUSSION
Chapter 10: Feminism International Relations Theories: Discipline and Diversity 2e.
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
FLEXIBILITY AND JOB CREATION POLICIES BARIŞ KILIÇ.
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Grade 8 Unit 7 Bilginbakterim.com.
DIMENSION 70 cm width X 100 cm height Research Title
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
60x90 cm Title of the congress paper Author(s) Name Surname Özet
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
20 SAYING FROM OUR COUNTRY TURKEY
Anadolu Üniversitesi Arkeoloji Bölümü
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck!
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
B-Effective First Touch
A short information about Afghanistan East West North South This is Afghanistan map and flag’s color.
MAKİNA TEORİSİ II STATİK KUVVET ANALİZİ Prof.Dr. Fatih M. Botsalı.
Döngüler ve Shift Register
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
60x90 cm Title of the congress paper Author(s) Name Surname Özet
MAKİNA TEORİSİ II GİRİŞ Prof.Dr. Fatih M. Botsalı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
THE MYSTERIOUS ISLAND JULES VERNE. INFORMATION ABOUT THE BOOK  Name of the book: The Mysterious Island  Author: Jules Verne  Type: Adventure  Number.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ALİ YILDIRIM KOÇ FENERBAHÇE EFE TOSUN 10-B ALI YıLDıRıM KOÇ  He is a Turkish businessman. He is a third-generation member of Turkey's wealthiest.
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Partnerships for Development. Objectives To share vision on strategic partnerships To briefly introduce the Strategic Partnerships.
Sunum transkripti:

Professor Brett G. Scharffs Associate Dean for Research and Academic Affairs Francis R. Kirkham Professor of Law Associate Director, International Center for Law and Religion Studies J. Reuben Clark Law School, Brigham Young University Araştırma ve Akademik İşlerden Sorumlu Dekan Yardımcısı Francis R. Kirkham Hukuk Profesörü Genel Müdür Yardımcısı, Hukuk ve Din Çalışmaları Uluslararası Merkezi J. Reuben Clark Hukuk Fakültesi, Brigham Young Üniversitesi I International Symposium: “Fighting Against Terrorism: Balancing Freedom and Security” Justice Academy of Turkey Istanbul, Turkey, October 30-31, 2013 Uluslararası Sempozyum: "Terörle Mücadelede Özgürlük ve Güvenliğin Dengesi" Türkiye Adalet Akademisi İstanbul, Türkiye, Ekim

1.Some people are willing to commit crimes in the name of religion Bazı insanlar din adına suç işlemek için gönüllüdür 2.States have an obligation to protect their people from these crimes Devletlerin bu suçlara karşı kendi insanlarını (vatandaşlarını) koruması için yükümlülüğü vardır

Freedom Freedom Özgürlük Religious Freedom Din Özgürlüğü Group Autonomy Grup Özerkliği Security Security Güvenlik Personal Security Kişisel Güvenlik Public Safety Kamu Güvenliği

Freedom Özgürlük Article 18, UDHR: BM İHEB, Madde 18: “Everyone has the right to freedom of thought, conscience and religion….” “Herkes, fikir, vicdan ve din hürriyeti hakkına sahiptir...” Security Güvenlik Article 3, UDHR: BM İHEB, Madde 3 “Every one has the right to life, liberty and security of person.” “Herkes, yaşam, hürriyet ve kişi emniyeti hakkına sahiptir.”

Freedom Özgürlük Religious Freedom Din Özgürlüğü Security Güvenlik Public Safety Kamu Güvenliği

1.Think in terms of tradeoffs Değişim (denge) açısından düşünme Values in opposition Karşılıklı Değerler Either/or choice “Ve/ya” seçimi 2.Tendency to defend absolutist positions Mutlakiyetçi pozisyonları savunmak eğilimi 3.Assumes values are commensurable Değerlerin eşit olduğunu Kabul etmek Each thing has some sort of weight Her şeyin bir ağırlığı vardır

1.Color perception Renk algısı 2.Recipe Yemek tarifi 3.Illumination Aydınlatma (izah etme) 4.Cord or braided ropeKordon veya örgülü ip

1.Color perception Renk algısı Objective (the thing perceived) Objektif (algılanan şey) Subjective (the observer) Subjektif (gözlemci) Relative (light) İlgili (ışık)

2.Recipe Yemek Tarifi Goal ≠ Maximize each ingredient Hedef ≠ Her bir içeriği en üst düzeye çıkarın Goal = Ingredients İçerikteki malzemeler Hedef = Proportionsoranları Relationships ilişkiler Order sipariş Procedure yöntem (usul) Temperature sıcaklık

3.Illumination Aydınlatma Goal ≠ See each value in light of the other Hedef ≠ Her bir değeri diğer ışıkta görmek Goal = See each value in the light of the other diğer bilinen ışıkta her bir değeri görmek Hedef =Mutual illumination karşılıklı aydınlatma Sources of light, rather than a yardstick of measurement Ölçme ayarı yerine ışığın kaynağı

4.Cord or braided ropeKordon veya örgülü ip Intertwined strands İç içe geçmiş ipler Prefer stronger strands Daha güçlü ipi tercih etmek Strands stronger together İpler birlikte daha güçlü Strong and resilient Güçlü ve dayanıklı Flexible Esnek No tradeoff between strands İpler arasında takas yok

Goal = Hedef = To identify strategies to strengthen strands of both freedom and security Özgürlük ve güvenlik ipliklerini birlikte güçlendirmek için stratejiler belirlemek 10 strategies for strengthening the cords of security and religious freedom Güvenlik ve din özgürlüğü kablolarının güçlendirilmesi için 10 strateji

1.Distinguishing between groups and individuals Gruplar ve bireyler arasında ki farkı görmek Temptation to blame group Grubu kınamak için ayartmak Stereotyping Ön yargı Genocide Soykırım Group solidarity Grup dayanışması Inadvertently bolster standing of extremists Aşırıya kaçan grupları kasd olmadan desteklemek

2.Utilizing existing legal categories Mevcut yasal kategorilerden faydalanmak Temptation to create new criminal categories Yeni suç kategorileri oluşturmak için ayartmak Appear responsive Duyarlı Gözükmek Unintended consequences İstenmeyen sonuçlar Existing legal categories Mevcut yasal kategoriler Murder Cinayet Insurrection Ayaklanma Fraud Dolandırıcılık Treason Vatan hainliği Conspiracy Komplo

3.Avoiding all-or-nothing approach to thinking about religion Din hakkında ya hep ya hiç düşünme anlayışından kaçınmak Rik Torfs (Belgian law professor): Two extremes Rik Torfs (Belçika hukuk profesörü): İki uç nokta Religion doesn’t matter (is nothing) Din önemli değil (hiç bir şeydir) Religion is all that matters (is everything) Din hep ilgilidir (her şeydir) Permissible institutions or manifestation of religion or beliefs İnançlar ya da dinin göstergesi veya kurumlarına izin verilmesi

4.Registering religious groups Dini grupları kayd altına alma Legal entity status Tüzel kişilik statüsü Place of worship İbadet yeri Receive and spend money Para almak ve harcamak Charitable and humanitarian work Hayırsever ve insani çalışma Teach beliefs inançları öğretmek Publish and disseminate information Bilgileri yayımlamak ve yaymak

4.Registering religious groups Dini grupları kayd altına alma Consequences of refusing to recognize religious groups Dini grupların tanımayı reddetmenin sonuçları Those that care about the law are thwarted Yasalara uyduğu için engellenmiş olanlar Those that don’t care about the law go underground Yasalara uymayıp yer altına inenler

5.Respecting institutional autonomy of religious communities Dini cemaatlerin kurumsal özerkliğine saygı Autonomy of the state Devletin özerkliği Autonomy of religious groups Dini grupların özerkliği Gratitude and loyalty Minnet ve bağlılık

6.Treating religious groups equally Dini gruplara eşit davranmak Including non-believers İnançsızlar da dahil olmak üzere Favorable treatment of some groups fosters inequality and jeopardizes freedom of religion of disfavored groups Bazı gruplara ayrıcalık tanımak eşitsizliği besler, ve adil davranılmayan grupların din özgürlüğünü tehlikeye atar Second class citizens İkinci sınıf vatandaş Resentment İçerleme Discrimination Ayrımcılık Social ostracism Sosyal sürgün Violence and separation Şiddet ve ayırma

7.Anticipating unintended consequences of repression Baskının istenmeyen sonuçlarını tahmin Enhance legitimacy of extremists (martyr syndrome) Aşırılığa kaçanların meşruiyetini (şehit sendromu) artırmak Racial or religious profiling Irki ya da dini profili incelemek

8.Looking for non-juriscentric approaches Hukuki olmayan yaklaşımlar aramak Education Eğitim Risk of overreacting Aşırı tepki riski

9.Enhancing communication İletişimi güçlendirmek Between the state and religious groups Devlet ve dini grupların arasında Among religious groups Dini grupların arasında

10.Differentiating society’s interests from those of ruling political coalition İktidara sahip olan siyasi koalisyondan toplumun çıkarlarını ayırd etmek U.S. civil rights movement ABD: sivil haklar hareketi

Resist temptation to think of security and freedom as values necessarily in conflict, engaged in zero-sum game of balancing Güvenlik ve özgürlük değerlerinin çatışma içinde olması gerektiği düşüncesinin ayartmasına (yanlışlığına) karşı koymak, ve toplamda sonucu sıfır olan oyun dengesine de (karşı çıkmak)

Freedom and Security are two strands in social cords that bind together good societies Özgürlük ve Güvenlik birlikte iyi toplumları bir arada tutan ve bağlayan iki ipli sosyal kablolardır Security Freedom

Strive to identify strategies to strengthen both strands Her iki ipi de güçlendirmek için stratejiler belirlemeye çalışıyoruz Goal = Create cords that are strong, flexible and resilient Hedef = güçlü, esnek ve dayanıklı kabloları oluşturma Security Freedom

Professor Brett G. Scharffs Associate Dean for Research and Academic Affairs Francis R. Kirkham Professor of Law Associate Director, International Center for Law and Religion Studies J. Reuben Clark Law School, Brigham Young University Araştırma ve Akademik İşlerden Sorumlu Dekan Yardımcısı Francis R. Kirkham Hukuk Profesörü Genel Müdür Yardımcısı, Hukuk ve Din Çalışmaları Uluslararası Merkezi J. Reuben Clark Hukuk Fakültesi, Brigham Young Üniversitesi I International Symposium: “Fighting Against Terrorism: Balancing Freedom and Security” Justice Academy of Turkey Istanbul, Turkey, October 30-31, 2013 Uluslararası Sempozyum: "Terörle Mücadelede Özgürlük ve Güvenliğin Dengesi" Türkiye Adalet Akademisi İstanbul, Türkiye, Ekim