KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
Canım OĞLUMA/KIZIMA Speakers On.
ETKİLİ TELEFON İLETİŞİMİ
ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
ETKİN TELEFON İLETİŞİMİ
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
2/A SINIFI 2.VELİ TOPLANTISI.
BUGÜN BENİM EN İYİ GÜNÜM! Randevu alma Ve SATIŞ
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
Hitabetin 10 Altın Kuralı
İletişim «ETkİlİ SÖZEL İLETİŞİM KURMAK» Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral.
Araştırma ve Değerlendirme Formu
İnsanlarla İletişimin
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Ne kadar yaşadığımız değil nasıl yaşadığımız önemlidir
Hasta Memnuniyeti-İletişim
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
ETKİLİ İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 15 ADIMDA TEST ÇÖZME: 1.Çözeceğiniz testin konusunu önceden mutlaka okuyun… 2.Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
ENGELSİZMİSİNİZ?.
ETKİLİ İLETİŞİM.
MUHSİN Asla Sen Yapmazsın Demeyin.
DİLEKLER.
KEKEMELİK 1.
SUNUM TEKNİKLERİ.
BAĞIMLILIK AİLE EĞİTİMİ
Sosyal Bilgiler İletişim
SBS'DE BAŞARI İÇİN ALTIN ÖNERİLER.  Sınavdan bir gün önce kuru baklagiller gibi gaz yapıcı besinler tüketmeyin.  Midenize ağır gelebilecek çok yağlı.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
İnternet Okur Yazarlığı
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
SUNUM / SUNUŞ.
İLETİŞİM.
MESLEKİ AHLAK KURALLARI
TELEFONDA İLETİŞİMDE ADAB-I MUAŞERET.
SUNUM TEKNİKLERİ.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
4.Sınıf Hazırlayan: Ömer TÖK TÜRKÇE METNİ
Gökçe Erinç Büyükşengür
OKULDA,SINIFTA VE SOSYAL ÇEVREDE UYULMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARI
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Ne kadar yaşadı ğ ımız de ğ il nasıl yaşadı ğ ımız önemlidir. Bailey DE Ğ ERLER E Ğİ T İ M İ NEZAKET VE GÖRGÜ KURALLARI.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
SUNUM TEKNİKLERİ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
İLETİŞİM NEDİR??.
5. Sınıf 3. Ünite: ADAP VE NEZAKET
İŞ HAYATINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR HAZIRLAYAN İLAYDA DEMİR 9/C 194.
Sunum transkripti:

KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz. Sadece doğru olduğundan emin olduğunuz şeyleri söyleyiniz. Konuşurken kendinizden az söz ediniz. Başkalarına da konuşma hakkı veriniz. Sabit fikirli olmayınız. Başka fikirlere saygılı olunuz. Argo kelimeler kullanmayınız.

KONUŞMA KURALLARI Uzun ve sıkıcı bir biçimde konuşmayınız. Konuşmaktan kaçar gibi kısa konuşmayınız. ‘lütfen, rica ederim, izin verir misiniz?’gibi ifadeleri sık sık kullanınız. Hizmet verdiğiniz kişilerle konuşurken kısa ve anlamlı cümleler kullanınız, cümlelerin sonlarını ‘efendim’ ile bitiriniz. Anlaşılır bir şekilde ve doğal bir ses tonuyla konuşunuz.

KONUŞMA KURALLARI Kelimeleri tam ve doğru şekilde telaffuz ediniz. Karşınızdakinin söylediğinizi anladığından emin olunuz. Konuşurken suratınızı asmayınız. Konuşmalarda sinirli davranmayınız. Hitaplarınızda ‘siz, hanımefendi, beyefendi’ kelimelerini kullanınız.

KONUŞMA KURALLARI İnsanın başına ne gelmişse ‘dilinden’ gelmiştir. Başarılı kişiler, başarılarını güzel konuşmalarına borçludurlar. Dikkatli dinlerseniz sizi de dikkatli dinlerler. Yapmacık jest, mimik ve gülümsemelerden kaçınınız. Özür dilemeniz gereken yerde özür dileyiniz. Konuşma sırasında konuşanın yüzüne bakınız.

SİNİRLENMİŞ KİŞİLERLE KONUŞMA İLKELERİ Karşınızdakini dikkatle ve sözünü kesmeden dinleyiniz. Zaman zaman derin nefes alarak fiziksel bir reaksiyon göstermemek için kendinizi kontrol edebiliriz. Cevaplarınızı çok bilinçli seçiniz. Sinirlenmiş olabilirsiniz, fakat problemi çözmeye çalışınız. Karşınızdakinin fikirlerine katıldığınızı gösteriniz. Bu onların sinirlerinin biraz daha yatışmasını sağlayacaktır.

SİNİRLENMİŞ KİŞİLERLE KONUŞMA İLKELERİ Problemi daha iyi anlayabilmek için gerçekçi sorular sorunuz (cevabı-evet, hayır- olmayan). Karşınızdakinin bakış açısını anlamaya çalışınız. Sabırlı olunuz, bazı problemler anında çözülemez. Kendi fikirlerinizi belirtiniz, ancak bir şeyleri ispat etmek için ısrar etmeyiniz, kanıtlarınızı sıkıştırmak amacıyla sunmayınız.

SİNİRLENMİŞ KİŞİLERLE KONUŞMA İLKELERİ Problemin nedenini açıklayınız, kabul edilebilir bir açıklama tarzı konuğun öfkesini dindirebilir. Ortak çözüm bulmaya çalışınız, bulduğunuz çözümün her iki taraf için de kabul edilebilir ve doğru çözüm olduğundan emin olunuz.

TELEFON KONUŞMALARINDA DİKKAT EDİLECEK KURALLAR Telefonu kolayca erişilebilecek yere koyunuz (not defteri, kalem, kağıt vb. yanında bulundurunuz). Telefon çaldığında en çabuk şekilde (2 defadan fazla çalmadan) açınız. Telefonu doğal bir ses tonuyla açınız. Alçak sesle veya bağırarak konuşmayınız. Telefona cevap verirken kendinizi tanıtınız. Telefonu açtıktan sonra yanınızdakilerle konuşmayınız. Bir şey yerken veya içerken telefonla konuşmayınız.

TELEFONLA KONUŞURKEN DİKKAT EDİLECEK İLKELER Kelimeleri yutmadan, anlaşılır bir şekilde telaffuz ediniz. Konuşma temponuzu ne hızlı ne de yavaş olmayacak şekilde ayarlayınız. Telefon ahizesini ağızdan 2-3 cm. uzakta tutunuz. Çok yaklaştırıldığında sesler boğuk ve tıslama şeklinde çıkmakta, uzak tutulduğunda ses duyulmamaktadır.

TELEFONLA KONUŞURKEN DİKKAT EDİLECEK İLKELER Konuşurken gülümseyin, sese dostane ve sıcak hava verecektir (Tebessüm sese, dolayısıyla da karşı tarafa yansıyacağı için yumuşak bir ses tonuyla ve tebessümle konuşulmalıdır). Tüm dikkatinizi konuşmaya verin, başka bir şey düşünmeyin.

TELEFON KONUŞMALARINDA DİKKAT EDİLECEK KURALLAR Telefon eden kişi kendisini tanıtmıyorsa, telefona yanıt veren kişi,’kiminle görüşüyorum?’, ‘kim aramıştı acaba?’ veya ‘kimin aradığını iletmemi ister miydiniz?’ vb. sorularla karşısındakini tanımaya çalışmalıdır. Telefonda konuşurken tanımadığınız kişilere ‘sen’ diye hitap etmemeli, ‘siz’ veya ‘beyefendi/hanımefendi’ diye hitap edilmeli veya unvanıyla hitap edilmelidir. Konuşulan kişi, herhangi bir nedenle bekletilecek ise, bunu uygun bir ifadeyle, süresini belirterek ve özür dileyerek söylemek gerekir.

TELEFONLA KONUŞURKEN DİKKAT EDİLECEK İLKELER Genel nezaket kurallarına uyun ve sık sık nazik sözcükler kullanın. Bu tutum, arayan kişi üzerinde iyi bir izlenim bırakacak kolay bir iletişim sağlayacaktır. - ‘İyi günler, günaydın, iyi akşamlar, iyi geceler’ - ‘Size nasıl yardımcı olabilirim?’ - ‘Özür dilerim’ - ‘Rica ederim’ - ‘Lütfen’ - ‘Aradığınız için teşekkür ederim’

TELEFONLA KONUŞURKEN DİKKAT EDİLECEK İLKELER Arayan kişiye yapılan ve yapılacak işlemler hakkında bilgi veriniz (Telefon bir yere bağlanacaksa, arama yapacaksanız veya mesaj bırakmak için başka bir bölüme bağlanacaksanız). Tüm mesajları ve talimatları dikkatle dinleyin, sonunda tekrarlayarak onaylatın. Bu durum sizin dikkatli bir çalışma yaptığınızı gösterecektir. Telefonda isim, tarih ve sayıları not alırken hata yapmamak için tekrar ediniz ve kodlayarak yazınız.

TELEFONLA KONUŞURKEN DİKKAT EDİLECEK İLKELER Telefonla görüşeceğiniz kişiyi aramadan önce plan yapın. Plan yapmak, konuşma esnasında olası sorulara rahatlıkla yanıt vermenizi sağlayacak, aktarmak istediklerinizi eksiksiz iletmenize yardımcı olacaktır.

TELEFON KONUŞMALARINDA DİKKAT EDİLECEK KURALLAR Doğruluğundan emin olunmayan, eksik ya da yanlış bilgi vermeyin ve karşı tarafı yanıltmayın. Gelen telefonlar yönetici içinse, telefonu açan kişi, telefon eden kişiyi arayan kişinin adını, soyadını, unvanını/sıfatını vb. mutlaka almalı ve ajandanın o günkü tarihi sayfasına saat ve dakikasıyla kaydetmelidir.

TELEFON KONUŞMALARINDA DİKKAT EDİLECEK KURALLAR Konuşma bitince ahizeyi yavaşça yerine koyunuz. Telefonu önce arayan kişi kapatmalıdır. Resmi telefon konuşmalarında ahizeyi (telefonu) önce üst makamdaki kişinin kapatması bekleyin. İşyerinde telefonla özel ve uzun konuşmalar yapmayınız.