Genel İşletme – 2 5.konu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Genel İşletme – 12 Pazarlama Nedir???
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
BİR İŞLETMENİN HEDEFİ 1.Müşteri kazanmak 2.Müşterileri firmada tutmak
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİ GELİŞTİRME
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
ETKİN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE MODERN SATIŞ
İZİNLİ PAZARLAMA.
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
PAZARLAMA. PAZARLAMA NEDİR? Pazarlama; “Müşteri ilişkilerinin, işletme örgütü ile ortaklara yarar sağlayacak şekilde yönetilmesi amacıyla, müşterilere.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
BAZI PAZARLAMA TERİMLERİNİN TANIMLARI
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Genel İşletme – 2 5.konu

İnsanlar Ne Satın Alır? Fayda Ürünlerin tüketici ihtiyaçlarını giderme niteliği.

İNSANLAR SİZİN SATTIĞINIZ ÜRÜNLE ZERRE KADAR İLGİLENMEZ. İnsanlar Ne Arar? Kişisel ilgi Önem Verilme İhtiyaçlarına Çözüm

Otomobil Kullanım Amaçları Arasında “HAVA ATMAK” olanlar % 1,7 Ulaşım Otomobil Kullanım Amaçları Arasında “HAVA ATMAK” olanlar % 1,7 Öyleyse Otobüse Bin Bağımsızlık + Özgürlük İsteği Öyleyse Bir Araba Satın Al (Murat 124) Aynı Zamanda Saygı Görme İsteği Konforlu ve Sorunsuz Seyahat Etme İsteği Gurur Duyma İsteği Öyleyse iyi bir araba satın al

Ürün Nedir? Mal Hizmet Düşünce

İyi pazarlanamayan mal hiçbir zaman gerçek değerini bulamaz. İyi pazarlanan vasat bir ürün, hak etmediği bir değere ulaşabilir.

Pazarlama Anlayışları Üretim Anlayışı Ürün Anlayışı Satış Anlayışı Pazarlama Anlayışı Toplumsal Pazarlama Anlayışı

Üretim Anlayışı 1900’lü Yılların Başları Arz Yetersizliği – Satıcılar Pazarı Seri üretimle verimliliğin sağlanması ön planda Müşteri bulma sorunu yok Tüketiciler uygun fiyatlı ürünleri almak isterler, bu yüzden üretim ve dağıtım etkinliğini geliştirmek yeterlidir. Tüketiciler fiyat dışındaki etkenlerle ilgilenmezler. Öncü: Henry Ford Ne üretirsem onu satarım. Ne olduğu belli olmayan Çin malları Herkese ulaştırmak esastır. Üretim ve mühendislik yöneticileri işletme yönetimine hakim olup, satış bölümünün esas işi, fiyatı bile çoğunlukla üretim ve finansman bölümlerince belirlenen çıktıyı satmaktır.

Öğle tatili dolayısıyla kapalıyız.

Ülkemizde Satılan her 100 oyuncaktan 95’i , her gözlükten 50’si Çin Malı

Bazı kasaplarda etin çekilişini asla göremediğiniz durumları hatırlayın. Satın alacağınız ürünlere, parasını ödemeden dokunamadığınız bakkalları hatırlayın. Marketler yokken, tüketiciye o kadar yarar sağlıyorduysanız, tüketici neden onları tercih etti.

Şehiriçi Dolmuşları Hangi pazarlama anlayışını uyguluyorlar?

Ürün Anlayışı Tüketiciler en iyi kaliteye sahip ürünlere yönelirler. İşletmeler tüm çabalarını ürün kalitesini yükseltmeye ayırırlar. İyi mal kendini satar. Çok iyi kaliteye sahip bir ürün üretmek her zaman için satışı garantilemez.

Somurtkan Bir Satıcı 1. Kalite Ürün Güleryüzlü Bir Satıcı 2. Kalite Ürün

Theodore Levitt: İşletmenin amacı, müşteri kazanmak ve onu korumaktır. Konfiçyüs: Dükkan açmak kolay, onu açık tutmak ise sanattır. Bir çin atasözü: Gülmesini bilmeyen dükkan açmasın.

Müşterilerin Alıştıkları Bir Dükkandan Vazgeçme Nedenleri % 1 Ölüm % 3 Taşınma % 5 Başka Arkadaş Etkisi % 9 Rekabet % 14 Üründen memnun olmama % 68 Servis Elemanlarının İlgisiz veya Olumsuz Tutumu

Ürün Anlayışı Kendi ürününün en iyi olduğunu düşünür. En büyük ben, benden başka büyük yok. Bu nedenle tüketicilerin kendisine gönül borçlusu olduğuna inanır. Tanrının pazara bir armağanıdır. Kendini beğenmişlik söz konusu Tok Satıcı İyi bir fare kapanı yaparsanız dünya ayağınıza gelir. Niçin bir çabaya girişeyim ki, benim ürünüm en iyisi. Vefa Bozacısı Dünyanın en güzel kızını eve kapatsanız nasıl evlenir? Tüketici ne istediğini bilmez, ama ben bilirim

Satış Anlayışı Büyük ekonomik kriz, ekonominin temel sorunun artık, üretmek, daha çok üreterek büyümek olmayıp, üretilenin satılması olduğu bir dönemi başlatmıştır. Ürünlerin satın alındığını değil, satıldığı kanısındadırlar. Bir işletme, tüketicilerin ilgisini çekmek için önemli bir çaba göstermediği sürece tüketicilerin hiçbir şey satın almayacağını varsayarlar. Otogar çığırtkanları, pazarcılar Kapıdan satış yapan pazarlamacılar Tüketiciler çok gerekli olmayan şeyleri satın almaya karşı direnirler. Baskılı ve agresif satış yöntemleri uygulanır. Sıra sıra lokantalar (Turistik bölgelerde)

Pazarlama Reklam Promosyon Satış İnsanlar, işleri sorulduğunda “satıcı” demek yerine “pazarlamacı” demeyi tercih ediyorlar. ASLA, pazarlamacı olmayacağım Finansal danışman, satış danışmanı

Pazarlama insanlara istemediğini satma sanatıdır Pazarlama sahtekarlık sanatıdır Eskimoya bile buzdolabı satarım

20 Yıllık evlisiniz ve 15 yaşında bir oğlunuz var 20 Yıllık evlisiniz ve 15 yaşında bir oğlunuz var. Bir akşam TV’de bir film izlerken araya giren reklamlardan birinde çok güzel hazırlanmış bir bebek bezi reklamı görüyorsunuz veya aynı firmanın yaptığı yeni bir promosyon kampanyasından haberdar oluyorsunuz. Şimdi, bu bebek bezi için yapılan reklam ve kampanyayı çok cazip bulup bu firmanın sattığı bebek bezini alır mısınız?

“Bir kediniz bile yok” ama reklamını beğendiğiniz için markete gidip kedi maması alır mısınız? Dolabınızda 12 farklı renkte 20 farklı modelde tişörtünüz var. Bir tişört daha alır mısınız?

Satış Anlayışı (2) Amaç: Satış hacmini arttırarak kar elde etmek Amaç: Talebi arza boyun eğdirmek Dibi delik kova teorisi Nasıl daha çok balık tutarız? Ne üretirsem onu satarım, yeter ki satmasını bileyim.

Herkesi bir defa, bazılarını her zaman aldatabilirsiniz Herkesi bir defa, bazılarını her zaman aldatabilirsiniz. Ama herkesi her zaman aldatamazsınız. Her insanın “bilişsel kalkanı” vardır. Satıcılar, işte bu insanların bilişsel kalkanlarının kalktığı anları değerlendirirler.

Üretilmiş malı ne pahasına olursa olsun, yanıltıcı ve aldatıcı yollara bile başvurarak satmanın sağlıklı ve uzun vadeli bir ilişki getirmediği anlaşılmıştır.

Artık müşterilere ne sattığımız değil, onların ne aldığı ve neden aldığı önemlidir. Satış, Alışveriş İnsanlar kendilerine bir şey satılmasından hoşlanmazlar, birşeyler satın almaktan hoşlanırlar.

Klasik Pazarlama Anlayışı Üretim Anlayışı Ürün Anlayışı Satış Anlayışı

Klasik Pazarlama Klasik pazarlama uygulamalarında tüketicilere yeterli, doğru bilgi verilmez. Ürün kalitesi düşüktür. Fiyatlar keyfi ve yüksektir. Serbest seçme olanağı kısıtlıdır. Tüketici sesini duyuramaz.

Ne İstediğini Bilmeyen Bulduğunu Beğenmez. Arkadaş, bak ne istediğini bilmiyorsan, bu karda kışta beni uğraştırma, işim gücüm çok, seninle uğraşamam Alacaksan çıkartayım!

Beğenmiyorsan taksiye bin. Beğenmeyen Almasın. Beğenmiyorsan Git Oradan Al. İster al, ister alma. Beğenmiyorsan taksiye bin. “Satılan mal geri alınmaz” “İki paralık alışveriş yapıyor, kendini mağazanın sahibi sanıyor”

Siz Yabancı Değilsiniz.

Modern Pazarlama Anlayışı Müşteri velinimetimizdir. Müşteri her zaman haklıdır. Koşulsuz müşteri memnuniyeti Pazarlamanın başlangıç noktası?? Müşterileri dinlemek

Modern Pazarlama – Satış Anlayışı Farkları Satış, satışçının ihtiyaçları, pazarlama tüketici ihtiyaçları üzerine odaklanır. Satışın temel amacı, eldeki ürünü bir an önce paraya çevirmektir. Pazarlamanın amacı ise, tüketimle ilgili olarak tüketicileri tatmin etmektir. (Theodore Levitt) Alıcılar pazarı Modern pazarlamada taciz, ısrar ve şiddet yoktur.

PAZARLAMANIN AMACI, SATIŞI GEREKSİZ HALE GETİRMEKTİR.

Satış, buzdağının su üstünde görünen parçasıdır.

Müşteri Danışma Merkezi mi, Müşteri Soğutma Merkezi mi? GM ve NEC Örneği 175 177

Ayıp olan, kar için sahtekarlık yapmaktır. Kar İçin Değil, Nam İçin

Üretim ve Pazarlama İlişkisi Pazarlama Araştırması Mal Üretimi Hizmet Üretimi Üretim ve Pazarlama birbirlerinin Olmazsa Olmaz koşullarıdır. Bunlardan yalnız birine ağırlık verilerek fazla bir yol alınması mümkün değildir.

Pazarlama Anlayışının Üç Temel Unsuru Vardır: Tüketiciye yönelik tutum Bütünleşik pazarlama çabaları Uzun dönemde karlılık

Bir ülke, müşteri odaklı pazarlama kültürünü benimsemiş namuslu pazarlamacıların sayısı, hırsız ve dilencilerin sayısını aştığı ölçüde uygardır.

Toplumsal Pazarlama Anlayışı Pazarlama anlayışının tüketici tatmini sağlasa da, genelde toplumsal sorunlara karşı duyarsız kaldığı, sosyal sorumluluğu ihmal ettiği eleştirilerini karşılayan, daha ileri bir bakış açısı Kısa vadede bireysel istekleri karşılamanın, uzun vadede bireyin ve genelde toplumun uzun vadeli çıkarlarına uygun olup olmadığı Fast – food lokantaları (Ambalaj, Obezite)

Çeşme Yapmak mı? Sosyal Sorumluluk Altınyolda Kaza 1200 Ölü…. BİZDEN AYRILMAYIN. Çeşme Yapmak mı?

Sosyal Sorumluluk İstihdam politikaları Tüketicinin korunması Çevrenin korunması Ödemeler Temel insan hakları ve özgürlükleri