ANLATIM BOZUKLUKLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

CÜMLE ÖĞELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi, veya olayı anlatan sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Bu görevli sözcüklere öğe.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
tarafından yayınlanmaktadır.
ANLATIM BOZUKLUKLARI Ali Burak YOLAŞAN.
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
Hazırlayan: İsmail KEPEK Numara:
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU.
TÜRKÇE PERFORMANS GÖREVİ
 Yoldan geçenler bu ilginç arabaya bakıyordu.  İhtiyar adam merdivenleri yavaş yavaş çıktı.
CÜMLENİN ÖGELERİ NECİP YAĞCI GAZİANTEP VEHBİ DİNÇERLER FEN LİSESİ
CÜMLENİN ÖĞELERİ Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
ANLATIM BOZUKLUKLARI Turkcecim.com.
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
ZARF (BELİRTEÇ).
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
CÜMLENİN ÖĞELERİ.
CÜMLENİN ÖGELERİ.
Yüksek Türk!Senin için yüksekliğin sınırı yoktur.İşte parola budur.
Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları
FİİLDE ÇATI Fiillerin özne ve nesne ile olan ilişkisine çatı denir.
ANLATIM BOZUKLUKLARI ÖMÜRGÜL AYTAÇ.
YAPI BİLGİSİ.
1 CÜMLENİN ÖGELERİ Öge: Bir cümleyi oluşturan sözcük veya sözcük gruplarına öge denir. Ögeler bulunurken önce temel ögeleri (yüklem, özne), daha sonra.
CÜMLENİN ÖĞELERİ ……………….
HAZIRLAYAN: KISMET YAŞAR 8-A ÖĞRETMEN : SELMA ERASLAN
CÜMLENİN ÖĞELERİ Evlerin bölümleri odalardır; cümlenin bölümleri de öğelerdir. Cümle öğeleri, cümlenin parçaları demektir. Evin bölümleri odalar, salon,
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
ZARFLAR (BELİRTEÇ) Burak SÖKÜCÜ
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
KELİME TÜRLERİ 1. İSİM ( AD ) 7. ÜNLEM 2. SIFAT 8. FİİL
YAPISAL ANLATIM BOZUKLUKLARI
Mustafa AKBAŞ Malatya-2014
ANLATIM BOZUKLUKLARI Duygu ve düşüncelerin dil aracılığıyla anlatılmasına ANLATIM denir. Dil ve düşünce arasında iyi bir bağın kurulamaması, anlatım gücünü.
ADILLAR (ZAMİRLER) BURAK SÖKÜCÜ
Fiilimsiler (Eylemsiler)
CÜMLE ÇEŞİTLERİ.
CÜMLENİN YAPISI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI ANLAM YÖNÜNDEN BOZUKLUKLAR
CÜMLENİN ÖGELERİ Cümle; bir düşünceyi, bir duyguyu, bir olayı, bir isteği, bir yargıyı tam olarak anlatan sözcük veya söz grubuna denir. Cümleyi oluşturan.
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır? A- Giydiği sarı ceketten aynısı bende de var. A- Giydiği sarı ceketten aynısı bende de var.
YAPISINA GÖRE CÜMLE ÇEŞİTLERİ
DİLBİLGİSİ BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI-2
ADIN DURUMLARI (İSMİN HALLERİ)
FİİL ÇATISI KONU ANLATIMI Eylem cümlelerinin nesne alıp alamama durumunu ve öznenin yapılan eylemi geçekleştirme biçimini inceler. Eylem cümlesi olmayan.
ANLATIM BOZUKLUKLARI Sözcük Düzeyinde Cümle Düzeyinde
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
CÜMLE VURGUSU VE ARASÖZ
 Sözün, cümlede genel anlatıma aykırı olması. Bu hastalığa yakalananların küçük bir kısmının ölüm şansı vardı.  Yakın anlamlı ya da öyle görünen kelimelerin.
ZARFLAR(BELİRTEÇLER) ► Pikniğe birlikte gidelim. fiil fiil Düğüne akşam gideceğiz. fiil fiil Deniz masmavi gözüküyor. Çocuklar dışarı çıktı. Bugünlerde.
CÜMLENİN ÖGELERİ.
Bir kelimenin cümlede diğerlerine göre daha baskılı okunmasına vurgu denir.
SELÇUK TÜREYEN 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
-Hey çocuklar! Bakın Kermit’in Türkçe defterini buldum.Bazı notlar almış. -Anlatım bozuklukları var mı içinde? -Tabi ki vardır, İbo… -Sanırım bize.
TÜRKÇE ANLATI SLAYTI EV İ N KAYAHAN. CÜMLE, BIR DÜŞÜNCEYI, BIR DILE Ğ I, BIR HABERI YA DA DUYGUYU TAM OLARAK ANLATAN, BIR VEYA BIRDEN ÇOK SÖZCÜKTEN.
Mustafa DİNÇ Türkçe Öğretmeni
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
1)Gereksiz Sözcük Kullanma: Bir cümlede anlamları aynı olan veya anlamca biri diğerini içeren sözcüklerin birlikte kullanılması anlatım bozukluğuna.
KIZILDERE ÖĞRETİM OKULU ANLATIM BOZUKLUKLARI HAZIRLAYAN: MURAT COŞGUN.
CÜMLENİN ÖGELERİ TEMEL ÖGELER YARDIMCI ÖGELER NESNE YER TAMLAYICISI
ADILLAR (ZAMİRLER).
ANLATIM BOZUKLUKLARI Anlamla İlgili Yanlışlar
CÜMLENİN ÖĞELERİ Yüklem Özne Nesne Dolaylı Tümleç Zarf Tümleci.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Cümlenin Ögeleri İsim:EyüpCan Soy İsim :Aydemir Sınıf : 8-D No : 352.
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
Sunum transkripti:

ANLATIM BOZUKLUKLARI

ANLATIM BOZUKLUKLARI Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları Yapı Bakımından Anlatım Bozuklukları Gereksiz kelime kullanımı Tamlama yanlışlığı Kelimenin yanlış yerde kullanımı Eklerin eksik, fazla, yanlış kullanımı Yanlış anlamlı kelime kullanımı Özne-yüklem uyumsuzluğu Çelişkili kelime kullanımı Öğe eksikliği Deyim ve atasözleri yanlışlığı Ek fiil, yardımcı fiil, fiilimsi yanlışlığı Mantık yanlışlığı Çatı uyuşmazlığı Anlam belirsizlikleri

BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI YAPI BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI

4- Öğe Eksiklikleri: Bu tür anlatım bozuklukları genellikle öğelerin ortak kullanılamadığı sıralı, bağlı ve birleşik cümlelerde görülür. Yüklem Eksikliği Dolaylı Tümleç Eksikliği Özne Eksikliği Zarf Tümleci Eksikliği Nesne Eksikliği Edat Tümleci Eksikliği

Bugün güzel bir kravat ve koyu renk bir takım elbise giymelisin. Yüklem Eksikliği Bugün güzel bir kravat ve koyu renk bir takım elbise giymelisin. Bugün güzel bir kravat takmalı ve koyu renk bir takım elbise giymelisin.

Doğum günü kutlamasında pasta ve meyve suyu içtik. Doğum günü kutlamasında pasta yedik ve meyve suyu içtik. Her zaman pikniğin cefasını ben, sefasını sen sürüyorsun. Her zaman pikniğin cefasını ben çekiyorum, sefasını sen sürüyorsun. Bazen onlar bize, bazen de biz onlara gideriz. Bazen onlar bize gelir, bazen de biz onlara gideriz.

Özne Eksikliği Kitaptaki yanlışlar düzeltilecek ve baskıya girecek. Kitaptaki yanlışlar düzeltilecek ve kitap baskıya girecek.

O resimlerinde pastel renkleri kullanmış, bu nedenle çok satılmış. O resimlerinde pastel renkleri kullanmış, bu nedenle resimleri çok satılmış. Evin çöken kısımları onarılmış ve satışa çıkarılmıştı. Evin çöken kısımları onarılmış ve ev satışa çıkarılmıştı. Annemin sinirleri epeyce bozulmuş ve çok üzülmüştü. Annemin sinirleri epeyce bozulmuş ve annem çok üzülmüştü.

Nesne Eksikliği Babaannem bize masal okur ve uyutmaya çalışırdı. Babaannem bize masal okur ve bizi uyutmaya çalışırdı.

Atalarımız aldığı şehirlere Türkleri yerleştirerek Türkleştirmiş. Atalarımız aldığı şehirlere Türkleri yerleştirerek buraları Türkleştirmiş. Buna ancak öğretmen karar verir ve uygular. Buna ancak öğretmen karar verir ve bunu uygular. Patronu ona ne acıdı ne de teselli etti. Patronu ona ne acıdı ne de onu teselli etti.

Dolaylı Tümleç Eksikliği Ebru kardeşini çok sever, sık sık hediyeler alırdı. Ebru kardeşini çok sever, sık sık ona hediyeler alırdı.

Defterin süslü sayfalarını beğeniyle inceledi ve bir şeyler yazdı. Defterin süslü sayfalarını beğeniyle inceledi ve deftere bir şeyler yazdı. Kasabaya giderken de dönerken de aynı yolu izledi. Kasabaya giderken de kasabadan dönerken de aynı yolu izledi. Candan’ın düşüncelerini destekliyor ve katılıyorum. Candan’ın düşüncelerini destekliyor ve onlara katılıyorum.

Zarf Tümleci Eksikliği Her zaman senin arkandayım, seni yalnız bırakmayacağım. Her zaman senin arkandayım, hiçbir zaman seni yalnız bırakmayacağım. Hiçbir zaman kendini düşünmedi, ailesi için çalıştı. Hiçbir zaman kendini düşünmedi, her zaman ailesi için çalıştı.

Edat Tümleci Eksikliği Tuğçe’yi çok severim, her konuda çok iyi anlaşırız. Tuğçe’yi çok severim, onunla her konuda çok iyi anlaşırız.

Arkadaşım ve annesi geldiler, bir süre muhabbet ettik. Arkadaşım ve annesi geldiler, bir süre onlarla muhabbet ettik. Bu zorluklara nasıl göğüs gerdin, nasıl başa çıktın? Bu zorluklara nasıl göğüs gerdin, bunlarla nasıl başa çıktın? Her akşam Deniz’e uğrar, sohbet ederim. Her akşam Deniz’e uğrar, onunla sohbet ederim.

5- Ek fiil, fiilimsi, yardımcı fiil eksikliği: Sıralı, bağlı, birleşik cümlelerde, ek fiil, fiilimsi yardımcı fiilin kullanılmaması anlatım bozukluğuna neden olur.

Boyu kısa, bedeni de zayıf değildi. EK FİİL EKSİKLİĞİ Boyu kısa, bedeni de zayıf değildi. Boyu kısa idi, bedeni de zayıf değildi. Yaşlı şair geleneklere bağlı ama yeniliklere kapalı değildi. Yaşlı şair geleneklere bağlıydı ama yeniliklere kapalı değildi.

YARDIMCI FİİL EKSİKLİĞİ Saygısızlığına devam ve bağırarak şunları söylemişti. Saygısızlığına devam etmiş ve bağırarak şunları söylemişti. Yoksullara yardım ve onların sıkıntılarıyla ilgilenirdi. Yoksullara yardım eder ve onların sıkıntılarıyla ilgilenirdi.

Çok az veya hiç çalışmadan sınava girdiler. FİİLİMSİ EKSİKLİĞİ Çok az veya hiç çalışmadan sınava girdiler. Çok az çalışarak veya hiç çalışmadan sınava girdiler. Durmadan sigara ve çekirdek yenilen bu yerden gidelim. Durmadan sigara içilen ve çekirdek yenilen bu yerden gidelim. Onun yasal ve yasal olmayan tüm gelirine el kondu. Onun yasal olan ve yasal olmayan tüm gelirine el kondu.

6- Çatı Uyuşmazlığı: Cümlede etken ve edilgen fiillerle aynı öğelerin kullanılması anlatım bozukluğuna neden olur.

Film seyrettikten sonra evlere gidildi. ETKEN EDİLGEN Film seyrettikten sonra evlere gidildi. Film seyredildikten sonra evlere gidildi. ETKEN EDİLGEN Resme dikkatli bakarsan resmin orijinal olmadığı anlaşılıyor. Resme dikkatli bakılırsa resmin orijinal olmadığı anlaşılıyor.