Aktif Süspansiyonun Bilgisayarla Kontrolü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ 2 “GELECEĞİN FREN SİSTEMLERİ”
Advertisements

Sensörler Transduserler
NEDEN İNVERTERLİ KOMPRESÖR?
Araç Dinamiği- 14 Geçici Rejim+ Kararlılık Analizi
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
Servis Eğitimi, VK-21 Hoş geldiniz.
Bölüm I Temel Kavramlar
Proje Yöneticisi: Dr. M. Barbara Silver-Thorn
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
RÜZGAR TÜRBİNLERİNİN SINIFLANDIRILMASI
Bölüm 2: KİRCHHOFF YASALARI
Temel Kanunlar ve Temel Elektronik
ARAÇ HAREKET İLETİM SİSTEMLERİ
Kavrama ve Transmisyon
Sensörler Yrd.Doç.Dr. İlker ÜNAL.
RİJİT CİSİMLERİN KİNEMATİĞİ
Çoklu dallanma seçimi: switch
DEVRE ve SİSTEM ANALİZİ PROJE PLANI
AŞIRI AKIM RÖLELERİ.
MEKANİK SİSTEMLERİNİN TEMEL ELEMANLARI
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
AĞIRLIK MERKEZİ (CENTROID)
DEVRE TEOREMLERİ.
İ.T.Ü Gemi İnşaatı ve eniz Bilimleri Fakültesi DEN 216 Ölçme Tekniği Bölüm 15: Kuvvet ve Tork Ölçümleri 2. Mertebe Sistemler © Hakan Akyıldız, Deniz Teknolojisi.
Ölçme Tekniği Bölüm 16: Basınç Ölçümleri: Basınç Transduceri
VENTİLATÖR SEÇİMİ Doç.Dr. Sait Karakurt
AMORTİSÖRLER Bir araçta,sadece yay ile donatılmış bir süspansiyon olsa,araç herhangi bir yol sarsıntısı ile karşılaşınca sürekli olarak aşağı yukarı bir.
Temel Kanunlar ve Temel Elektronik
ÜSTYAPI YÜZEYLERİNİN YUVARLANMA DİRENCİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
Bulanık Mantık Mamdani Bulanık Netice Ve Bulanık Çıkarma
Basınç Sensörleri: PİEZO ELEKTRİK Basınç sensörü
ALGILAYICILAR-IV MANYETİK SENSÖRLER
MKM 311 Sistem Dinamiği ve Kontrol
Sevim Burçin CAN1, Ozan Devrim YAY2
TARİHSEL GELİŞİM Benz (Alman mühendis), 1885 yılında üç tekerlekli bir otomobil yaparak 1886 yılında patentini almıştır. Benz’in otomobili tek silindirli,
Güç Transistörleri ve DA-DA Dönüştürücüler
TAŞIT DİNAMİĞİ.
PROJENİN ADI “Doğrusal Konumlandırıcılar” için Profesyonel Kontrol Ara yüz Tasarımı ve İmalatı.
Gülşen YILMAZ Fizik (İ.Ö).
Zeminlerde Kayma Mukavemeti Kayma Göçmesi Zeminler genel olarak kayma yolu ile göçerler. Dolgu Şerit temel Göçme yüzeyi kayma direnci Göçme yüzeyi.
BÖLÜM 7 TEKERLEK VE LASTİK MEKANİĞİ. BÖLÜM 7 TEKERLEK VE LASTİK MEKANİĞİ.
BÖLÜM 14 TAŞIT KULLANIM KARAKTERİSTİKLERİ VE DİREKSİYON SİSTEMİ.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI. BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI.
BÖLÜM 8 TAŞIT AERODİNAMİĞİ. BÖLÜM 8 TAŞIT AERODİNAMİĞİ.
TİCARİ ARAÇ GELİŞTİRME PROJESİ KAPSAMINDA DİNAMİK MODELİN TESTLER İLE DOĞRULANMASI Baki Orçun ORGÜL, Mustafa Latif KOYUNCU, Sertaç DİLEROĞLU, Harun GÖKÇE.
BÖLÜM 15 SÜRÜŞ KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 15 SÜRÜŞ KARAKTERİSTİKLERİ.
Elektrik yüklerinin üretecin bir kutbundan çıkarak diğer kutba gitmesi için oluşturulan düzeneğe elektrik devresi denir.
Disiplinler Arası Bitirme Projesi
Dış lambalar 3 farklı far tipini tanıtın: - Halojen - BiXenon
Lab 5. Simülasyon: OTOMASYON SENARYOSU: PB-1 e basılır.
Seri ve Paralel 2-uçlu Direnç Elemanlarının Oluşturduğu 1-Kapılılar
Algoritmalar II Ders 4 Dinamik Programlama Yöntemi.
+ + v v _ _ Hatırlatma Lineer Olmayan Direnç
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
Harun TEKİN KİMYA GAZLAR Harun TEKİN KİMYA
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
Darbe (kuvvet) sensörleri
DERS 1 Gömülü Sistemlere Giriş
RİJİT CİSMİN İKİ BOYUTTA DENGESİ
DİFERANSİYEL.
Konu: EĞİTİM AMAÇLI BLDC MOTOR HIZININ PID KONTROLÜ
ZTM321 MAKİNE ELEMANLARI 12.hafta
Çift mekanik posizyon sensörlü (mechanical position sensor), çift silindirli pnömatik devrenin PLC ile otomasyonu Lab 8. Simülasyon: OTOMASYON SENARYOSU:
Motorlu Redüktör Çeşitlerimiz.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEKATRONİKTE PNÖMATİK VE HİDROLİK SİSTEMLER
Aktif Filtre Tasarımı Ders I Temel Bilgiler.
Sunum transkripti:

Aktif Süspansiyonun Bilgisayarla Kontrolü Mekanik Sistemlerin Bilgisayarla Kontrolü Dönem Sonu Projesi Aktif Süspansiyonun Bilgisayarla Kontrolü K. Oytun YAPICI - 503051621 Alper TOZAN - 518041002

Süspansiyondan Beklenen Özellikler Yoldan gelen düzensizlikler ile viraj dönmeleri esnasındaki, kalkış ile duruşlardaki ataletlerden kaynaklanan düzensizliklere karşı gövdeyi korumalıdır. Tekerleğin aşırı düşey hareketi lastiğin yola iyi yapışmasını engelleyecek buda yol tutuş özelliğinin kötü olmasına yol açacaktır. İyi bir yol tutuş karakterinin sağlanması için, uygun lastik ve yol temasının dört tekerdede sağlanması gerekir.

Aktif Süspansiyon Aktif süspansiyon sürüş konforu ve yol tutuş arasında uzlaşma sağlar.

Aktif Süspansiyonlar Adaptif süspansiyonlar: Taşıtın çalışma şartlarındaki değişimlere yavaş cevap verirler. Bunlar yük dengeleme ve açık çevrim kontrollü değişken özelliğe sahip yay ve sönüm elemanları içerirler. Yarı-aktif süspansiyonlar: Taşıtın hareketlerinin ölçümüyle gerçekleştirilen kapalı çevrim ile kontrol edilirler ve sadece enerji sönümleyebilirler. Düşük bant genişlikli veya yumuşak aktif süspansiyonlar: Aktif eleman yay ve sönüm elemanlarına seri bağlıdır. Yüksek bant genişlikli veya sert aktif süspansiyonlar: Aktif eleman yay elemanıyla paralel bağlıdır veya yay elemanın yerine konur.

Aktif Süspansiyonlar

Taşıt Modelleri Çeyrek Taşıt Modeli Yarım Taşıt Modeli

Tüm Taşıt Modeli

Tüm Taşıt Dinamik Modeli Taşıt gövdesinin hareketleri

Tüm Taşıt Dinamik Modeli Tekerleğin hareketleri

Actuator Modeli

Actuator Modeli Actuator kuvveti: ;

Sensörlerin Belirlenmesi

Sensörlerin Seçimi Load Cell Roll-Pitch-Yaw LVDT Accelerometer Applied Measurements Limited AML/E serisi Accelerometer mikroElektronika ±2g ME1-2 Modeli (Gövde) ±10g ME1-10 Modeli (Tekerlek) Honeywell Model 43 Microstrain 3DM Basınç Sensörü Honeywell DG serisi 5000psi

Arabirim Devreleri

Fuzzification (Girişler) Body Displacement Velocity

Fuzzification (Girişler) Body Velocity

Fuzzification (Girişler) Body Acceleration

Fuzzification (Çıkış) Actuator Force

Fuzzification NV … Negative Very Big NB … Negative Big NM  … Negative Medium NS  … Negative Small ZE … Zero PS  … Positive Small PM  … Positive Medium PB  … Positive Big PV  … Positive Very Big

Body Disp. Body Deflection V. Body Acceleration Actuator Force PM ZE P or N NS PS NM NB NV P or A PB PV

Simulation of an Active Suspension System

Passive Suspension Block xr xus xs

Active Suspension Block

Fuzzy Controller Block

Result with Mean Of Maximum

Result with Mean Of Maximum

Result with Smallest Of Maximum

Result with Smallest Of Maximum

Result with Bipolar

Result with Bipolar

Difference Between Active & Passive Suspension

Difference Between Active & Passive Suspension