Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler, üst yönetimin taahhüdü ve motivasyonu. Üstünlükler ve zayıflıklar, öneriler ve çözümler
2.adım 2. Dış pazarlar için ürün ve hizmetlerin uygunluğunu değerlendir. Dış müşteri özellikleri ve ihtiyaçları açısından Hükümet düzenlemeleri Dağıtım kanalındaki aracıların beklentileri Rakip ürünlerin özellikleri İhtiyaçları karşılamak için adaptasyon ihtiyacı
3. adım 3. Hedef pazarları belirlemek için ülkeleri incele. Pazar büyüklüğü ve büyüme oranı Satın alma gücü ve gelir seviyesi Tüketim kapasitesi Ülkenin ithalata açıklığı Altyapı Ekonomik özgürlük, politik risk
4. adım 4. Endüstri Pazar potansiyelini değerlendir Endüstride pazarın büyüklüğü, büyüme oranı ve trendler Rekabet yoğunluğunun derecesi Tarife ve tarife dışı engeller Standartlar ve düzenlemeler Yerel dağıtım imkanları Özgün müşteri ihtiyaçları ve tercihleri Endüstriye özgü Pazar potansiyel göstergeleri
5. adım 5. Kalifiye iş ortaklarını seçin ve giriş stratejisi belirleyin Endüstride üretim ve pazarlama alanlarında uzmanlık seviyeleri U/A girişime taahhütleri (üstlenme) Dağıtım kanallarına erişimleri Finansal güç, personel kalitesi Teknik uzmanlık, altyapı
6. adım 6. Firma satış potansiyelini tahmin et. (her bir Pazar için 3-5 yıllık satış tahmini ve etkileyen faktörler) Ortakların yetkinlikleri Dağıtıma erişim Rekabet yoğunluğu Fiyatlandırma ve finanslama Pazara nüfuziyet
Dış pazarlara giriş Hangi pazarlara, ne zaman ve hangi ölçekte girilecek? Giriş stratejisinin belirlenmesi (ihracat, lisanslama, OG, doğrudan yatırımla yeni bir bağlı firma kurma..)
Hangi Pazarlar Ülkenin uzun dönemli kar potansiyeline bağlı olarak seçim yapılır. Ülke çekiciliği fayda, maliyet, ve risk analizlerine bağlı olarak belirlenir (Pazar büyüklüğü, satın alma gücü gibi).
Giriş Zamanlaması Diğer yabancı firmalar pazara girmeden önce yapılan giriş erken, diğer firmalar tamamen yerleştikten sonra yapılan giriş geç kalınmış giriş olacaktır. Erken girişin kendine özgü avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır.
Erken giriş avantajları Rakiplerden önce davranmak, talebe cevap vermek ve güçlü marka ismi kurmak (ilk giren avantajı) Satış hacmi tesis etmek ve rakiplerden önce maliyet avantajı yakalayarak tecrübe kazanmak
Müşterilerde ürün ve hizmet bağlılığı geliştirmek, tutundurma ve çevresel farklardan doğan uyum maliyetleri Katlanılan bu uyum maliyetleri, daha sonradan pazara girenleri için bir dezavantajdır.
Erken girişin dezavantajları Öncülük etme maliyetleri: Dış pazarda iş sistemleri farklıdır, uyum, zaman, çaba, öğrenme gerekir. Tanıtım maliyetleri (farklı ürünler için müşteri eğitimleri dahil) Sonradan girenlerin kaçınabileceği ancak ilk girenin yaşayabileceği hatalar Düzenlemelerdeki değişiklikler nedeniyle erken giren dezavantajlı duruma düşebilir.