Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Global pazarlama stratejisi
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
OPTIMA CAPITAL YATIRIM LİMİTED ŞTİ
Müşteri-Sektör-Rekabet
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
İşletmeyi neden kurarız ?
Fiyatlandırma ve Ödemeler
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Bilişim sistemlerinin türleri
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Fiyat ve Fiyatlandırma
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler, üst yönetimin taahhüdü ve motivasyonu. Üstünlükler ve zayıflıklar, öneriler ve çözümler

2.adım 2. Dış pazarlar için ürün ve hizmetlerin uygunluğunu değerlendir. Dış müşteri özellikleri ve ihtiyaçları açısından Hükümet düzenlemeleri Dağıtım kanalındaki aracıların beklentileri Rakip ürünlerin özellikleri İhtiyaçları karşılamak için adaptasyon ihtiyacı

3. adım 3. Hedef pazarları belirlemek için ülkeleri incele. Pazar büyüklüğü ve büyüme oranı Satın alma gücü ve gelir seviyesi Tüketim kapasitesi Ülkenin ithalata açıklığı Altyapı Ekonomik özgürlük, politik risk

4. adım 4. Endüstri Pazar potansiyelini değerlendir Endüstride pazarın büyüklüğü, büyüme oranı ve trendler Rekabet yoğunluğunun derecesi Tarife ve tarife dışı engeller Standartlar ve düzenlemeler Yerel dağıtım imkanları Özgün müşteri ihtiyaçları ve tercihleri Endüstriye özgü Pazar potansiyel göstergeleri

5. adım 5. Kalifiye iş ortaklarını seçin ve giriş stratejisi belirleyin Endüstride üretim ve pazarlama alanlarında uzmanlık seviyeleri U/A girişime taahhütleri (üstlenme) Dağıtım kanallarına erişimleri Finansal güç, personel kalitesi Teknik uzmanlık, altyapı

6. adım 6. Firma satış potansiyelini tahmin et. (her bir Pazar için 3-5 yıllık satış tahmini ve etkileyen faktörler) Ortakların yetkinlikleri Dağıtıma erişim Rekabet yoğunluğu Fiyatlandırma ve finanslama Pazara nüfuziyet

Dış pazarlara giriş Hangi pazarlara, ne zaman ve hangi ölçekte girilecek? Giriş stratejisinin belirlenmesi (ihracat, lisanslama, OG, doğrudan yatırımla yeni bir bağlı firma kurma..)

Hangi Pazarlar Ülkenin uzun dönemli kar potansiyeline bağlı olarak seçim yapılır. Ülke çekiciliği fayda, maliyet, ve risk analizlerine bağlı olarak belirlenir (Pazar büyüklüğü, satın alma gücü gibi).

Giriş Zamanlaması Diğer yabancı firmalar pazara girmeden önce yapılan giriş erken, diğer firmalar tamamen yerleştikten sonra yapılan giriş geç kalınmış giriş olacaktır. Erken girişin kendine özgü avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır.

Erken giriş avantajları Rakiplerden önce davranmak, talebe cevap vermek ve güçlü marka ismi kurmak (ilk giren avantajı) Satış hacmi tesis etmek ve rakiplerden önce maliyet avantajı yakalayarak tecrübe kazanmak

Müşterilerde ürün ve hizmet bağlılığı geliştirmek, tutundurma ve çevresel farklardan doğan uyum maliyetleri Katlanılan bu uyum maliyetleri, daha sonradan pazara girenleri için bir dezavantajdır.

Erken girişin dezavantajları Öncülük etme maliyetleri: Dış pazarda iş sistemleri farklıdır, uyum, zaman, çaba, öğrenme gerekir. Tanıtım maliyetleri (farklı ürünler için müşteri eğitimleri dahil) Sonradan girenlerin kaçınabileceği ancak ilk girenin yaşayabileceği hatalar Düzenlemelerdeki değişiklikler nedeniyle erken giren dezavantajlı duruma düşebilir.