Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Mobil Reklamcılıkile hareket halindeki insanlara ulaşın Mobil Reklamcılık ile hareket halindeki insanlara ulaşın.
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
SILMO Paris –Tanıtım Toplantısı İstanbul – Grand Hyatt Oteli
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Potansiyel müşterilere, Yer Uzantıları ile önemli anlarda ulaşın.
Performans Odaklı Sponsor Reklam Kampanyaları Mart – Aralık 2013
HAZIRLAYAN: SEZGİN ZUKU
İnternet Sitemizi Açarız! Çok Heyecanlıyız !. Fakat Ziyaretçi Gelmez..
Google Görüntülü Reklam Ağı. Görüntülü Reklamcılık Neden Önemlidir?
Google Adword Arama Ağı
Google Analytics Nedir?
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Başarı FIRSAT ile Başlar!
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
Dijital Pazarlama İletişimi Semineri 15 Haziran 2013.
@isilyilmaz 1 SOSYAL MEDYA ÇAĞINDA YENİ TÜKETİCİLER.
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
Ebru Çapa Emerging Markets Country Manager
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Kavramlar, Dünyada ve Türkiye’deki Uygulamaları
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
Çözümlerimiz Algı Yönetimi Sosyal Medya İçerik Yönetimi Dijital Pazarlama Mobil Reklam Web Tasarım Marka / Kurumsal Kimlik SEO (Search Engine Optimization)
BRANDING - MARKETING - TRADING
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
SOSYAL MEDYA.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Merve ÇAKMAK.
Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

İnternetin Pazarlamadaki Yeri ve Geleceği 31.MAYIS.2012 ESKİŞEHİR REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 1

Online Kullanım Avrupa'da İnternet kullanımına bakıldığında ilk sırada Almanya gelmektedir. Milyon bazında belirtilen kullanıcı sayılarında, Almanya'yı ikinci sırada Rusya takip etmektedir. İngiltere 52.7,Fransa 50.3,İtalya 35.8, Türkiye 35.0, İspanya 30.7, Polonya 23.9, Ukrayna 15.3 ve Hollanda 15.3 İnternet kullanımıyla ilk 10 ülkeyi oluşturmaktadır. . Kaynak: http://www.internetworldstats.com/ REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 3

Online Kullanım Internet kullanιcιlarιnın %80´den fazlası interneti e-mail gönderme / alma amacι ile kullanιyorlar. Arama motorlarιnda, fazla aramadan istedikleri sonuca ulaşacaklarına inanιyorlar. Araştιrma; kullanιcιlarιn çoğu internetin arastırma kolaylığını ürün araştιrmak ve belirli bilgileri bulabilmek için kullandıklarını gösteriyor. ARD ve ZDF´de yaιnlanan: 14. yaş grubu ve üstü internet Online-kullanιmι REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 4

Medya kullanım oranları Son yıllardaki İnternet kulanımının, insanların bilgi edinme yapısını temelden değiştirdiği, araştιrmalar tarafından ispatlanmιştιr. 20- 29 yaş REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 5

En iyi pozisyonlandιrmanιn önemi Hedefiniz marka algınızı yükseltmek ve online/ofline satış artışı sağlamaksa web sayfanızın bulunabilirliğini ve ziyaretçi oranınızı artırmalısınız. REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 6

Web sayfanızla internette nasıl başarılı olabilirsiniz? En iyi pozisyonlandιrmanιn önemi Web sayfanızla internette nasıl başarılı olabilirsiniz? Arama motorlarına kayıt olun, Arama motorlarında ilk sayfada ve ilk sıralarda yer almaya çalışın, (SEO/SEM) Sosyal Medya kanallarını etkin kullanın, (SMM) Web sitenizi güvenli web sitelerine kaydedin, Web sitenizi sürekli güncelleyin, Web sitenizin friendly olmasını sağlayın. REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 7

Kullanıcı davranışları Arama motorlarındaki ilk 5’te pozisyonlanma şirketlere yüksek satιş artιşιnι sağlıyor! İnternet kullanιcιlarιnın % 70 den fazlası, arama motorlarιnι alιşveriş kararı için kullanιyor. E- ticaretin, % 70 arama motorlarιnda yapılan aramalara dayanιyor. İnternet kullanιcιlarιnın % 95’ den fazlası, sadece arama sonuçlarιnda top 10´nu kullanιyor. Tιklamalarιn % 79’u arama sonuçlarι top 5 pozisyonuna yapılıyor. İlk 3 sıradaki web siteleri %100 ziyaret alıyor. Kaynak: http://www.21v.de REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 8

Kullanıcı davranışları Kullanıcıların %90’dan fazlası ilk sıralarda olan web sitelerini ziyaret etmekte. Kaynak: http://www.21v.de REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 9

Kullanıcı davranışları Arama Motorlarında kullanıcıların %95’i aradığını ilk sayfada buluyor ve ancak %5’i ikinci veya diğer sayfalara geçiyor. Bu nedenle hedef kitleye ( potansiyel müşteriye ) ulaşmak için ilk sayfada yer almak çok önemli. REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 10

REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 11 Arama motoru marketing . REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 11

Arama Motorlarında Nasıl İlk Sayfada Yer Alabilirsiniz? Arama motoru marketing Arama Motorlarında Nasıl İlk Sayfada Yer Alabilirsiniz? Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Sponsor bağlantı reklamları ( Adwords-Overture-Miva) REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 12

Arama motoru marketing Bazı kelimeler üretici için mantιklι gelsede, kullanιcιlar tarafιndan bu kelimeler arama motorlarιnda aranmıyor olabilir. Artan rekabet nedeniyle etkin anahtar kelimelerin fiyatı oldukça yükseldi. Bu açıdan belirlenmiş hedeflere ulaşmakta masraf patlaması yaşamadan ulaşmak en verimli olanıdır. REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 13

Neden Optimizasyon? - Satış oranlarını arttırmak, Arama motoru marketing Neden Optimizasyon? - Satış oranlarını arttırmak, Google™, Yahoo!™ ve Windows Live Search™ (MSN) de en üstte yer alabilmek, Daha çok ziyaretçi toplamak, Hedef kitlenize hitap edebilmek, Rakiplerinizden daha çabuk bulunabilmek, Markanızı daha iyi tanıtabilmek, Web sayfanızın değerini arttırmak, Müşteri bağlantılarını daha iyi koruyabilmek ve hizmet için . REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 15

SEO/SEM . REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 16

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO/SEM) Arama motoru marketing Arama Motoru Optimizasyonu (SEO/SEM) Kullanıcıların %5’i sponsor bağlantı reklamını ziyaret ederken %95’i Doğal (organik) arama sonucunu ziyaret etmektedir. Bu nedenle büyük şirketlerin amacı ve hedefi burada yer almaktır. REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 14

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO/SEM) Siteniz arama motorları kriterlerine uygun optimize edilmelidir. Önemli olan kelimelerde optimizasyon yapılmalı, OffSite (%90) ve OnSite (%10) optimizasyon yapılmalı, Optimizasyon arama motorlarının değişen kriterlerine uygun olarak sürekli bakımda olmalı, Arama sonuçlarınızın devamlı ilk sıralarda olması için, optimizasyonun sürekli devam etmesi gerekmektedir. REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 17

Sosyal Medya (SMM) Sosyal Medya (SMM) . REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 18

Sosyal Medya (SMM) - 2 milyarı aşan dünya internet vatandaşlarının %60’ı yani 1.2 milyar kişi sosyal medya üyesi - 2007 yılı verilerine göre internet kullanıcıları internette geçirdikleri zamanın sadece yüzde 6’sını sosyal medyaya ayırıyordu. Şu anda ise internet kullanıcıları internette geçirdikleri her 5 dakikadan birini sosyal medyaya ayırıyorlar - 2011 yılının Ekim ayında 1 gün içinde üye başına sosyal medyada en çok zaman geçiren ülkeler aşağıdaki gibi sıralanıyor.  1-   İsrail -  11.1 saat 2-   Arjantin – 10.7 saat 3-   Rusya – 10.4 saat 4-   Türkiye – 10.2 saat 5-   Şili – 9.8 saat 6-   Filipinler – 8.7 saat 7-   Kolombiya – 8.5 saat 8-   Peru – 8.5 saat 9-   Venezüella – 7.9 saat 10-Kanada 7.7 saat Kaynak: http://news.yahoo.com/social-networking-most-popular-online-activity-comscore-110012269.html REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 19

Sosyal Medya (SMM) - SEO/SEM ve SMM pazarlamada inkar edilemez bir gerçek oldu ve pazarlamanın doğasını değiştirdi. - Bir fenomen haline gelen SMM pazarlamacılar için büyük fırsatlar sunuyor ve tüketici ile iletişimi iki yönlü diyalog kurulabilen bir alan haline getiriyor. REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 20

Sosyal Medya (SMM) Sosyal Medya (SMM) . REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 21

Sosyal Medya (SMM) REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 22 . Kaynak: http://econsultancy.com REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 22

Sosyal Medya (SMM) REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 23 . Kaynak: http://econsultancy.com REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 23

Sosyal Medya (SMM) REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 24 . Kaynak: http://econsultancy.com REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 24

REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 25 Kaynak: http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/turkey REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 25

İnteraktif Pazarlama İnteraktif Pazarlama Doğru iletişim… Şimdi… Etkin Kaynak Kullanımı… Hedefe Uygun Araçlar… REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 26

Pazarlamada enstrümanlarınız tam olmalı.!!! REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 2

Hedeflerinize İnteraktif pazarlama….. İnteraktif Pazarlama Ulaşmanız için… İnteraktif pazarlama….. HEDEF GERÇEKLEŞEN REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 27

Her pazar ve şirket için pazarlama faaliyetlerinin getirisi önemlidir. İnteraktif Pazarlama Her pazar ve şirket için pazarlama faaliyetlerinin getirisi önemlidir. REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 28

Hedef kitleye en hızlı ve en uygun ulaşım şekli İnteraktif Pazarlama Arama motorlarının pazarlamadaki yeri ve fırsatları Hedef kitleye en hızlı ve en uygun ulaşım şekli Klasik Pazarlama: -Saha Elemanı: Elemanın Genel Masrafı Cep Telefonu Araç Araç Masrafları Reklam Malzemesi -Ofis Genel Masrafı İnteraktif Pazarlama: -Ofis Genel Masrafı -Reklam Malzemesi REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 29

Hedef kitleye en hızlı ve en uygun ulaşım şekli İnteraktif Pazarlama Hedef kitleye en hızlı ve en uygun ulaşım şekli Klasik Pazarlama: 1 Saha elemanı: Günde 3-5 Potansiyel Müşteri ziyaret edebilir. İnteraktif Pazarlama: Her ürün araması yapıldığında potansiyel müşterinize ulaşırsınız Şirket Aracı Satış Elemanı Genel Liste Şirket Telefonu Kepçe Pazar (Kazan) REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 30

Hedef kitleye en hızlı ve en uygun ulaşım şekli İnteraktif Pazarlama Hedef kitleye en hızlı ve en uygun ulaşım şekli Klasik Reklamda: Gazete İlanı Broşür Dergi ilanı Bilboard Broadcasting İnteraktif Pazarlama: Arama motorlarında ilk sayfada pozisyonlanma. Sosyal medya alanlarını kullanma. İnteraktif pazarlama: Potansiyel Müşteri ihtiyacı veya ilgisi olduğu zaman arama yapmaktadır. İhtiyaç doğrultusunda bulunma. Klasik Reklamda: Her gazete okuyanın ürününüze ihtiyacı var mı? Siz ne kadar bir bilboard’un önünde durup inceliyorsunuz? REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansı 31

İnteraktif Reklamların Avantajları : İnteraktif Pazarlama İnteraktif Reklamların Avantajları : Sosyal pazarlama stratejileri geliştirme Demografik dağılım Rekabet istihbaratı Marka izleme oranı Müşteri bağımlılığı ölçümleme REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 32

İnteraktif Reklamların Avantajları : İnteraktif Pazarlama İnteraktif Reklamların Avantajları : Harcama eğilimleri ölçümleme Reklam gider ve gelir ölçümleme (POİ) Erişim sıklığı 360 derecelik görünüm sağlar Doğrudan ve hızlı hedef kitleye ulaşım REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 33

Sonuç ; İnteraktif Pazarlama - Türkiye genelinde kurumsal şirketlerin %90’ı internet kullanıyor. - Yıllara dayanan tedarik alışkanlıklarının dahi alternatifleri internette aranıyor. - Türkiye'de kurumsal satın alma araştırmalarının %80’ inin İnternet üzerinden yapıldığı - Alınan her üç teklifin ikisi internetten gerçekleşiyor. - E- li sistemlerin normal sistemlere göre %95 daha az maliyetli olduğunu. (E-Katalog, E-Broşür , E- Haber) - Müşteri ile iletişim kurma ve veri aktarma hız artışı. «Zaman paradır.» - Şirket verimliliği %70’ler kadar artıyor. - Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun yürürlüğe girmesinden itibaren, her sermaye şirketine Web sitesi sahibi olma zorunluluğu getiriliyor. - Her türlü bilgi kaynağı internette mevcut. Profesyoneller bilgiyi internet üzerinden alıyor... REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 34

MEKTUPLA / TELEFONLA SİPARİŞ VE E-TİCARET İŞLEMLERİ REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 35

TERCÜBELERİMİZ & HİZMET Başarınızı tesadüflere bırakmayınız. REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι TERCÜBELERİMİZ & HİZMET Başarınızı tesadüflere bırakmayınız. Bizim internet pazarlamacılığındaki bilgi, tecrübemiz ve deneyimlerimizden faydalanarak, başarılarınızı daha da arttırabilirsiniz. Online Marketing tecrübenin ve deneyimin esas olduğu bir meseledir ! REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 36 38

REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι REFERANSLARIMIZ ** Şirketlerle yapılan gizlilik anlaşmalarımızdan dolayı referanslarımızın çoğunu veremiyoruz. REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 37

REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι Basında Biz REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 38

REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι Basında Biz REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 39

REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι İLETİŞİM REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 40

Başarınızı tesadüflere bırakmayınız. TEŞEKKÜR EDERİZ Başarınızı tesadüflere bırakmayınız. REKNOVA LTD.ŞTİ – Online Marketing Ajansι REKNOVA© LTD. STI. – Online Marketing Ajansι 35