"KÖY ENSTİTÜLERİ"
“Efendiler! Asırlardan beri milletimizi idare eden hükümetlerin tamamı eğitim isteğini ortaya koymuşlardır. Ancak bu arzularına erişmek için doğu ve batıyı taklitten kurtulamadıklarından, sonuç, milletin cehaletten kurtulamamasına sebep olmuştur. Bu acı gerçek karşısında, bizim takibe mecbur olduğumuz eğitim siyasetimizin esas çerçevesi şu olmalıdır; demiştim ki bu memleketin asıl sahibi ve toplumsal varlığımızın asıl nedeni köylüdür. İşte bu köylüdür ki bugüne kadar bilgi ışığından yoksun bırakılmıştır. Bu nedenle bizim takip edeceğimiz eğitim siyasetinin temeli, evvelâ mevcut cehaleti yok etmektir.” Yetişecek çocuklarımıza ve gençlerimize, görecekleri tahsilin sınırı ne olursa olsun, en evvel, her şeyden evvel TÜRKİYE’NİN BAĞIMSIZLIĞI İLE KENDİ BENLİĞİNE VE MİLLİ GELENEKLERİNE DÜŞMAN OLAN BÜTÜN UNSURLARLA MÜCADELE ETMEK LÜZUMU ÖĞRETİLMELİDİR.”
Hasanoğlan – Çadır Köy Enstitüsü
Arifiye K . E . Tonguç ve Balkır Kendi Yaptıkları Bankta Oturuyorlar
Çadır Köy Enstitüsü
Gölköy K. E. Hasan Ali Yücel , öğrencilerle tarlada
Düziçi Köy Enstitüsü Kız Öğrencileri
Cılavuz Köy Enstitüsü Erkek Öğrencileri
Gölköy Köy Enstitüsü Öğrencileri
Kızılçullu K. E. Öğrencileri Derste Arifiye K . E . Öğrencileri
Öğrenciler Kendi Binalarının Tuğlalarını Üretiyor Gölköy K. E. Öğrenciler Kendi Binalarının Tuğlalarını Üretiyor
Kendi Ürettikleri Tuğlalarla Kendi Binalarını yapıyorlar
Öğrenciler Hasanoğlan K. E. İnşaatında
Ortaklar K. E. Temel Atma Töreni
Öğrenciler Yatakhane Binasının Temel ve Tesviye Çalışmasında Düziçi K. E. Öğrenciler Yatakhane Binasının Temel ve Tesviye Çalışmasında
Kepirtepe K. E. Öğrencileri Arifiye K. E. İnşaatında
Kızılçullu K. E. Öğrenciler Kum Eliyor Düziçi K. E. Kereste Taşınması
Düziçi K. E. Kereste Taşınması
Öğrenciler Okullarına Elektrik Hattı Çekiyor Gölköy K. E. Öğrenciler Okullarına Elektrik Hattı Çekiyor Kızılçullu K. E. Meyve Ağacı Budama Dersi
Kızılçullu K. E. Doğayla Başbaşa Resim Dersi
Cılavuz K . E . Öğrencileri Kayak Dersinde
Öğrenciler Halı Dokuyor Gönen K. E. Öğrenciler Halı Dokuyor
Öğrenciler Yemek Dersinde
Düziçi K. E. Öğrenciler Kendi Ranzalarını Yapıyor
Öğrenciler Arıcılık Dersinde Kızılçullu K. E. Kız Öğrenci Arkadaşına Diktiği Elbiseyi Prova Ediyor Kepirtepe K. E. Öğrenciler Arıcılık Dersinde
Yemeklerini Kendileri Kızılçullu K. E. Yemeklerini Kendileri Yapıp Dağıtıyorlar
Kepirtepe K. E. Meyve Fidanı Dikimi
Kızılıçullu K. E. Meyve Fidanı Dikimi
Kızılçullu K. E. Öğrenciler Buğday Hasatında
Savaştepe K. E. Öğrenciler Buğday Hasatında
Arifiye K. E. Bahçede Bel Yapan Öğrenciler
Kızılçullu K.E. Öğrenciler İpekböceğine Dut Yaprağı Veriyor
Çifteler K. E. Öğrenciler Süt Sağma Dersinde
Kızılçullu K.E. Kız Öğrenciler Dikiş Dersinde
Arifiye K.E. Açıkhavada Ders
Arifiye K. E. Öğrenciler Askeri Kampta Atış Eğitiminde
Kızılçullu K.E. Öğrenciler Efes Gezisinde
Kızılçullu K.E. Öğrenciler Çevre Köyleri Geziyor
Gönen K. E. Kız Öğrenciler Afyon Tarlasında
Arifiye K. E. Öğrenciler Beden Eğitimi Dersinde
Mandolin Çalan Bir Öğrenci Zurna Çalan Bir Öğrenci
Keman Konseri Veren Öğrenciler Akordeon Çalan Bir Öğrenci
Kızılçullu K.E. Öğrencileri Bir Oyun Sergiliyor
Kızılçullu K.E. Öğrencileri Folklor Gösterisinde
Hasanoğlan K.E. Öğrencileri Kendi Yaptıkları Açıkhava Tiyatrosunda Folklor Gösterisinde
KÖY ENSTİTÜSÜ İLK MEZUNLARI KENDİ YAPTIKLARI TAHTA VALİZLERLE GÖREVE HAZIRLAR Fotoğraflar “http://koyenstituleri.de/uye/bin_pl/bbmain.pl” İnternet adresindeki Fotoğraf Bankası’ndan alınmıştır. Valizlerin İçinde Bir Kat Elbise ve Kitap, Kitap, Kitap Var!
(Nadir Eyinnen. Konferans notlarından) Resimlerdeki çağdaşlığı görüp, köy enstitülerinin yerine geçen imam hatiplerin nasıl eğitim verdiğini düşününce insanın tüyleri ürperiyor. Hasan Ali Yücel’in ‘Bu bizimdir, kimseden almadık; bizden alsınlar…’ dediği Köy Enstitülerini bugün yeniden kurabilir miyiz? Hayır. Aynısını kuramayız ama daha iyisini kurarız. Çünkü bugün gerek bilgi açısından, gerek yetişkin insan açısından, gerekse teknoloji açısından 1940’lara göre çok daha ilerdeyiz. Peki, sorun ne? Sorun 1946’lardaki sorunla aynı. İktidar sorunu! İktidarın, Cumhuriyet Devriminden vazgeçmiş, teslimiyetçi anlayışlardan ve gericilikten kurtarılması gerekir. Köy Enstitüsü projesinin devrimci bir iktidar tarafından yürütüldüğünü dikkate alırsak, başka seçeneğimiz yoktur. Karşı devrimcilerden iktidarı geri almak, Cumhuriyet Devrimi’ni sürdürmek, Toprak Devrimi’ni tamamlayarak feodalizmi tasfiye etmek, omuzlarımızdaki vazgeçilemez bir görevdir.” (Nadir Eyinnen. Konferans notlarından)