"KÖY ENSTİTÜLERİ".

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AT SIRTINDA KÜTÜPHANE.
Advertisements

KORUMAK KORUMAK Aslı DİNÇMAN İzmir, 31 Ocak 2008
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
ATATÜRK’TEN BEŞ ALTIN SÖZ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Nilüfer Değerler Eğitimi Projesi (Nildep)
Atatürk İlkelerinin Ortak Özellikleri
BAYRAMLARIMIZ Biz Türk’üz.Geleneklerimize bağlı bir milletiz.
ATATÜRK ile YAŞAMAK Aslı DİNÇMAN. ATATÜRK ile YAŞAMAK Aslı DİNÇMAN.
KAZANIMLAR 14.Atatürkçü düşünce sisteminden yola çıkarak Atatürk ilke ve inkılaplarını oluşturan temel esasları belirler. 15.Atatürk ilkelerinin modern.
Lider dediğin; Hedefleri gibi Zafer zafer benimdir diyebilenin, muvaffakiyet, muvaffak olacağım diye başlayanın ve muvaffak oldum diyebilenindir.
SES ÇIKARTACAK KİMSE KALMADIĞINDA
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENME.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MİLLİYETÇİLİK
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
BAYRAMLARIMIZ.
KÖYLÜ ÖNDERLERİ OKULU :
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ.
‘’YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 20 ARALIK 2013 Halit ERTUĞRUL.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
ATATÜRK İLKELERİ.
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
Dr. Cengiz ÖZDİKER.
GÖREVLİ KELİMELER: EDATLAR
VATANINI SEVEN HERKES SONUNA KADAR OKUSUN
onu siz yaşatacak ve idare ettireceksiniz.
 “Herkes, sosyal güvenlik hakkına sahiptir. Devlet, bu güvenliği sağlayacak gerekli tedbirleri alır ve teşkilatı kurar.”  CHP iktidarında; Aile sigortası.
Siyaset Bilimine Giriş
İnsanoğlu mutluluğu hep hor kullanıyormuş...
ZAMİR (ADIL).
HERKES NE ZAMAN ÖLÜR ELBET GÜLÜNÜN SOLDUĞU AKŞAM TURGUT UYAR
KARARSIZIM ŞEKERİM Yılmaz ÖZDİL Karar verdiğinde kuşatılmış olabilirsin...
KONTROL İZLEYİCİDE Her şeye rağmen muhakkak bir Nur’a doğru yürümekteyiz. Bende bu imanı yaşatan kuvvet, yalnız aziz memleket ve milletim hakkındaki.
ATATÜRK’ün İLKELERİ.
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
Biz, O'nu kendisini çaresiz hisseden birisi olarak değil; Tüm gücünü Milli Mücadele döneminde kuzeyinden güneyine, doğusundan batısına tek yumruk.
ATATÜRK’Ü ANLAMAK. ATATÜRK’Ü ANLAMAK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük HALKÇILIK
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
10 Kasım Atatürk’ü Anma Programı
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞINDA CEPHEDE DÜŞEN BİR FRANSIZ ASKERİNİN ODASI..... Hubert Rochereau «Birinci Dünya Savaşı» nda Fransa’nın kaybettiği milyonlarca kurbandan.
MİLLİ (ULUSAL ) BAYRAMLARIMIZ
BAYRAMLARIMIZ Biz Türk’üz.Geleneklerimize bağlı bir milletiz.
2. İnanca Bağlılığı.
Atatürk'ün Doğrulukla İlgili Sözleri
Osmanlı Devleti X İtilaf Devletleri
Ait Ders çalışma soruları.
EKONOMİ ALANINDA YAPILAN YENİLİKLER
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
ATATÜRK‘ÜN FİKİR DÜNYASI
Kaderle İlişkilendirilen Bazı Kavramlar
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
NEFSİNİ BİLEN RABBİNİ BİLİR
Değişen Türkiye 80 yıl Önce 80 yıl sonra. 80 Yıl Önce At’a Böyle Binilirdi.
VATAN SEVERLİK IRZ VE NAMUSTAN MAHRUM KALANLAR MİLLET VE VATAN HİSSİ TAŞIMAZLAR;BÖYLELERİNDEN SAKINMALILAR. MEVLANA GÖLHİSAR MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ.
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
SLAYT GEÇİŞLERİ OTOMATİKTİR… LÜTFEN TIKLAMAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
60 yıldır Türkiye’yi yıkmaya çalışıyorlar. Ancak Türkiye öylesine sağlam temeller üzerine inşa edilmiş ve öylesine deprem kirişleri atılmış ki, Şair.
Milli Birlik, Vatan Sevgisi Ve Cumhuriyetin Önemi.
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM ANLAYIŞI.
demokrasinin temel ilkeleri
GENÇLERDE UYUM.
GÖREVLİ KELİMELER: EDATLAR
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Cumhuriyetimizin Kurucusu… Mustafa Kemal ATATÜRK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

"KÖY ENSTİTÜLERİ"

“Efendiler! Asırlardan beri milletimizi idare eden hükümetlerin tamamı eğitim isteğini ortaya koymuşlardır. Ancak bu arzularına erişmek için doğu ve batıyı taklitten kurtulamadıklarından, sonuç, milletin cehaletten kurtulamamasına sebep olmuştur. Bu acı gerçek karşısında, bizim takibe mecbur olduğumuz eğitim siyasetimizin esas çerçevesi şu olmalıdır; demiştim ki bu memleketin asıl sahibi ve toplumsal varlığımızın asıl nedeni köylüdür. İşte bu köylüdür ki bugüne kadar bilgi ışığından yoksun bırakılmıştır. Bu nedenle bizim takip edeceğimiz eğitim siyasetinin temeli, evvelâ mevcut cehaleti yok etmektir.” Yetişecek çocuklarımıza ve gençlerimize, görecekleri tahsilin sınırı ne olursa olsun, en evvel, her şeyden evvel TÜRKİYE’NİN BAĞIMSIZLIĞI İLE KENDİ BENLİĞİNE VE MİLLİ GELENEKLERİNE DÜŞMAN OLAN BÜTÜN UNSURLARLA MÜCADELE ETMEK LÜZUMU ÖĞRETİLMELİDİR.”

Hasanoğlan – Çadır Köy Enstitüsü

Arifiye K . E . Tonguç ve Balkır Kendi Yaptıkları Bankta Oturuyorlar

Çadır Köy Enstitüsü

Gölköy K. E. Hasan Ali Yücel , öğrencilerle tarlada

Düziçi Köy Enstitüsü Kız Öğrencileri

Cılavuz Köy Enstitüsü Erkek Öğrencileri

Gölköy Köy Enstitüsü Öğrencileri

Kızılçullu K. E. Öğrencileri Derste Arifiye K . E . Öğrencileri

Öğrenciler Kendi Binalarının Tuğlalarını Üretiyor Gölköy K. E. Öğrenciler Kendi Binalarının Tuğlalarını Üretiyor

Kendi Ürettikleri Tuğlalarla Kendi Binalarını yapıyorlar

Öğrenciler Hasanoğlan K. E. İnşaatında

Ortaklar K. E. Temel Atma Töreni

Öğrenciler Yatakhane Binasının Temel ve Tesviye Çalışmasında Düziçi K. E. Öğrenciler Yatakhane Binasının Temel ve Tesviye Çalışmasında

Kepirtepe K. E. Öğrencileri Arifiye K. E. İnşaatında

Kızılçullu K. E. Öğrenciler Kum Eliyor Düziçi K. E. Kereste Taşınması

Düziçi K. E. Kereste Taşınması

Öğrenciler Okullarına Elektrik Hattı Çekiyor Gölköy K. E. Öğrenciler Okullarına Elektrik Hattı Çekiyor Kızılçullu K. E. Meyve Ağacı Budama Dersi

Kızılçullu K. E. Doğayla Başbaşa Resim Dersi

Cılavuz K . E . Öğrencileri Kayak Dersinde

Öğrenciler Halı Dokuyor Gönen K. E. Öğrenciler Halı Dokuyor

Öğrenciler Yemek Dersinde

Düziçi K. E. Öğrenciler Kendi Ranzalarını Yapıyor

Öğrenciler Arıcılık Dersinde Kızılçullu K. E. Kız Öğrenci Arkadaşına Diktiği Elbiseyi Prova Ediyor Kepirtepe K. E. Öğrenciler Arıcılık Dersinde

Yemeklerini Kendileri Kızılçullu K. E. Yemeklerini Kendileri Yapıp Dağıtıyorlar

Kepirtepe K. E. Meyve Fidanı Dikimi

Kızılıçullu K. E. Meyve Fidanı Dikimi

Kızılçullu K. E. Öğrenciler Buğday Hasatında

Savaştepe K. E. Öğrenciler Buğday Hasatında

Arifiye K. E. Bahçede Bel Yapan Öğrenciler

Kızılçullu K.E. Öğrenciler İpekböceğine Dut Yaprağı Veriyor

Çifteler K. E. Öğrenciler Süt Sağma Dersinde

Kızılçullu K.E. Kız Öğrenciler Dikiş Dersinde

Arifiye K.E. Açıkhavada Ders

Arifiye K. E. Öğrenciler Askeri Kampta Atış Eğitiminde

Kızılçullu K.E. Öğrenciler Efes Gezisinde

Kızılçullu K.E. Öğrenciler Çevre Köyleri Geziyor

Gönen K. E. Kız Öğrenciler Afyon Tarlasında

Arifiye K. E. Öğrenciler Beden Eğitimi Dersinde

Mandolin Çalan Bir Öğrenci Zurna Çalan Bir Öğrenci

Keman Konseri Veren Öğrenciler Akordeon Çalan Bir Öğrenci

Kızılçullu K.E. Öğrencileri Bir Oyun Sergiliyor

Kızılçullu K.E. Öğrencileri Folklor Gösterisinde

Hasanoğlan K.E. Öğrencileri Kendi Yaptıkları Açıkhava Tiyatrosunda Folklor Gösterisinde

KÖY ENSTİTÜSÜ İLK MEZUNLARI KENDİ YAPTIKLARI TAHTA VALİZLERLE GÖREVE HAZIRLAR Fotoğraflar “http://koyenstituleri.de/uye/bin_pl/bbmain.pl” İnternet adresindeki Fotoğraf Bankası’ndan alınmıştır. Valizlerin İçinde Bir Kat Elbise ve Kitap, Kitap, Kitap Var!

(Nadir Eyinnen. Konferans notlarından) Resimlerdeki çağdaşlığı görüp, köy enstitülerinin yerine geçen imam hatiplerin nasıl eğitim verdiğini düşününce insanın tüyleri ürperiyor. Hasan Ali Yücel’in ‘Bu bizimdir, kimseden almadık; bizden alsınlar…’ dediği Köy Enstitülerini bugün yeniden kurabilir miyiz? Hayır. Aynısını kuramayız ama daha iyisini kurarız. Çünkü bugün gerek bilgi açısından, gerek yetişkin insan açısından, gerekse teknoloji açısından 1940’lara göre çok daha ilerdeyiz. Peki, sorun ne? Sorun 1946’lardaki sorunla aynı. İktidar sorunu! İktidarın, Cumhuriyet Devriminden vazgeçmiş, teslimiyetçi anlayışlardan ve gericilikten kurtarılması gerekir. Köy Enstitüsü projesinin devrimci bir iktidar tarafından yürütüldüğünü dikkate alırsak, başka seçeneğimiz yoktur. Karşı devrimcilerden iktidarı geri almak, Cumhuriyet Devrimi’ni sürdürmek, Toprak Devrimi’ni tamamlayarak feodalizmi tasfiye etmek, omuzlarımızdaki vazgeçilemez bir görevdir.” (Nadir Eyinnen. Konferans notlarından)