ARAÇ GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ Dr.Mehmet Arif ÖZERBAŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Resimlerin Kullanımı.
BASİT MAKİNELER.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
BELLEK VE BELLEK TÜRLERİ
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar.
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Sunum transkripti:

ARAÇ GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ Dr.Mehmet Arif ÖZERBAŞ

NEDEN GEREKLİDİR? Araç gereçler öğrenme işlemine katılan duyu sayısını arttırarak daha fazla ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesine yardımcı olurlar.

Çoklu öğrenme ortamı sağlarlar. Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olurlar. Dikkat çekerler. Hatırlamayı kolaylaştırırlar. Soyut şeyleri somutlaştırırlar. Zamandan tasarruf sağlarlar. Güvenli gözlem yapma imkanı sağlarlar. Farklı zamanlarda birbirleriyle tutarlı içeriğin sunulmasını sağlarlar Tekrar tekrar kullanılabilirler. İçeriği basitleştirerek anlaşılmalarını kolaylaştırırlar

1.ARAÇ GEREÇLER ÇOKLU ÖĞRENME ORTAMI SAĞLAR Okuduklarımızın %10’nu İşittiklerimizin %20’sini Gördüklerimizi %30’unu Hem görüp hem işittiklerimizin %50’sini Söylediklerimizin %70’ini Yapıp söylediklerimizin %90’ını hatırlarız

Duyu organlarına göre bilgilerin kalıcılık oranları

2.ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL İHTİYAÇLARININ KARŞILANMASINA YARDIMCI OLURLAR

Araç gereçler,öğrenme işlemine katılan duyu sayısını artırarak daha fazla ve kalıcı öğrenmeyi sağlar

Piagetin öğrenme ve bilişsel gelişim kuramı

Öğretimde kullanılan araç ve gereç sayısı arttıkça, her bir öğrencinin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına uygun bir öğretim kanalının bulunması ihtimali de artar.

3.DİKKAT ÇEKERLER Dikkat çekmek için yarışan tüm uyarıcılara karşın, öğrenenlerin amaçlanan mesaja odaklanmasını sağlamak ancak ilgi çekici uyarıcılar sunarak gerçekleştirilebilir

Öğrencilerin araç gereçlerle dikkatinin çekilmesi: Farklı biçimlerde ve renklerde yazılmış yazılarla Konu işlenirken konuyla ilgili grafiklerin yer almasıyla Görsel konularla ilgili slaytlarla Konunun daha iyi kavranması ve anlaşılması için yer alan fotoğraf…gibi araç ve gereçlerle sağlanabilir.

Yazı tahtasındaki farklı biçimlerde ve renklerde yazılmış yazılar dikkatleri toplar

Coğrafya dersinde; Türkiyenin coğrafik bölgeleri anlatılırken kullanılan harita dikkatleri toplar.

Biyoloji dersinde;çiçekli bitkiler konusu hazırlanan slaytlarla görsel hale getirilerek ilgileri toplayabilir

Tarih dersinde;kullanılan fotoğraflar dersi sıkıcılıktan kurtarır ve dikkat çekici hale getirir

Kimya dersinde; kimyasal bağların kavranması ve anlaşılması için ilgi çekici uyarılar sunarak dikkat çekilir

Bilgi İşlem Süreci(Bellek Türleri) Bilgi işleme sürecinde üç bellek türü vardır. a.duyusal bellek b.kısa- süreli bellek c.uzun-süreli bellek

Duyusal bellek Duyusal kayıtta algı süreçleri devreye girer. Algısal süreç de birbirine benzemeyen kavramlar birbirine benzeyenlere göre daha fazla dikkat çeker.

Kısa-süreli bellek Anlık zihnimiz kısa süreli hafızamızdır. Kısa süreli bellek,uyarıcıları gruplandırarak artırılabilir.Örn 145319201980 sayısını hatırlamak oldukça zordur fakat bilinen yıllar-1453,1920,1980 olarak gruplandırırsak kolayca hatırlarız.

Uzun-Süreli Bellek Üç önemli özelliğe sahiptir: Bilgi kalıcıdır Bilgi organizeli ve anlamlı olarak kaydedilir Sınırsız kapasiteye sahiptir.

4. HATIRLAMAYI KOLAYLAŞTIRIR Bir kavramın hem sözel hem de görsel olarak kaydedilmesi kavram hakkında bir şeyler okunduğunda görüntüsünün, görüntüleriyle karşılaşıldığında sözel açıklamalarının hatırlanması ihtimalini arttırır.

Öğrenci arıyla karşılaştığında arıyla ilgili sözel açıklamaları hatırlar. ARI sarı bal iğne ayı kovan petek çalışkan Vızzzz

Tablo çizilerek öğrencilerin hatırlaması kolaylaştırılmıştır.

5. SOYUT ŞEYLERİ SOMUTLAŞTIRIR Araç gereçlerin öğretme-öğrenme sürecindeki en önemli rollerinden biri soyut, karmaşık kavramları, anlaması güç olgu ve olayları basitleştirir.

Öğrencilerin düşüncesindeki fotosentez olayının soyut bir kavramdan somut bir kavrama geçişini sağlamış olur

6. ZAMANDAN TASARRUF SAĞLARLAR Görsellik öğrencilerin öğrenimini kolaylaştıracağı için, araç gereçler öğretim ve öğrenme zamanından tasarruf sağlarlar.

Bilinmeyen bir şeyin nasıl göründüğünü ve bilinen bir şeylere göre ne kadar büyük olduğunun kavranmasına yardımcı olur.

Ekosistemde üreticiler, tüketiciler ve ayrıştırıcılar arasındaki ilişkiyi öğrencilere en etkili ve yararlı şekilde sunumu

Öğrenciler karbon döngüsü konusunu daha kısa sürede ve daha akılda kalıcı şekilde öğreneceklerdir

7. GÜVENLİ GÖZLEM YAPMA İMKANI SAĞLARLAR Film projektörleri, videolar veya slayt projektörleri doğrudan gözlenmesi tehlikeli ya da mümkün olmayan olay ve işlemlerin kolayca ve güvenli olarak gözlenmesini sağlar.

Gözlemlenmesi mümkün olmayan bebeğin gelişim evreleri ultrason fotoğraflarıyla gözlemlenebilir hale gelir.

Doğrudan gözlemlenmesi tehlikeli olan yıldırım olayı gözlemlenebilir hale gelmiştir.

Hazırlanan fotoğraflar hayvanların sınıf ortamında tanınmasını sağlar.

DNA’nın yapısı hazırlanan fotoğraflarla gözlemlenebilir hale getirilmiştir.

8. FARKLI ZAMANLARDA BİRBİRLERİYLE TUTARLI İÇERİĞİN SUNULMASINI SAĞLARLAR Görsel ve işitsel gereçlerin etkili kullanımı, farklı sınıflardaki bütün öğrencilerin aynı öğretim içeriğini almalarını sağlar.Bir slayt sunusu öğretmenin önemli noktaları hatırlamasına ve her sınıfta aynı örnekleri vermesine yardımcı olur. İyi hazırlanmış bir video sunusu unutulan önemli noktaların vurgulanmasını sağlar.

Asit baz ve tuzların benzer özelliklerine göre sınıflandırılmasına kakaolu bir kekin yapımı örnek verilebilir ve bu örnek hazırlanan slayt sunusuyla her sınıfta kullanılabilir.

9. TEKRAR TEKRAR KULLANILABİLİRLER Farklı derslerde tekrar kullanılan materyaller öğretmene hem maliyet hem de zaman açısından kazanç sağlar.

Slayt ve asetatları kullanan öğretmen öğrencilerine dersi tutarlı olarak sunmakla kalmaz, zaman ve maliyetten tasarruf eder

10. İÇERİĞİ BASİTLEŞTİREREK ANLAŞILMALARINI KOLAYLAŞTIRIRLAR Öğrencilere ilk anda karmaşık gelen unsurların bir slayt veya tepegöz saydamında kullanılacak basit çizimlerle öğrencilerin, eşyanın normalde görülmeyen iç parçalarını görmeleri sağlanır.

Kalbin, göğüs kafesindeki yerini basit çizimlerle göstererek öğrencilerin kavramasını kolaylaştırır

Hazırlayanlar: Banu Kara 030513076 Ayşe Sonay Eralp 030513051 Ayşegül Güngör 030513068 Arzu Kılıç 030513086 Elif Gün 030513065 Emire Kıymık 030513089