BAHA MAKİNE Tam Otomatik Fırçasız Oto Yıkama Makinesi Hakkında Sunum

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DIŞ TİCARETİNİZ BURDA BAŞLAR!
Advertisements

Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
KÜRESEL ISINMA VE DOĞALGAZ KULLANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Tematik Proje Destek Programı
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
ACİL İHTİYAÇLAR İÇİN PRATİK ÇÖZÜM
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
MAKİNELERİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE
Müşteri-Sektör-Rekabet
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
BAŞA BAŞ NOKTASI ANALİZİ
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
REIDIN.com-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeks Sonuçları
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
PAZARLAMADA İNOVASYON
B. KARLILIK ANALİZİ Yönetim uygulamalarında kar planlaması ve karlılık analizi alanında kullanılan önemli araçlardan biri; literatürde “başabaş analizi,
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Çalışma Sermayesi Finansmanı
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Sağlık Provizyon Sistemleri SASDER 1. Ulusal Kongresi Kasım 2012.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İşletmeyi neden kurarız ?
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
GENSER BÜRO MAK.TİC.LTD ŞTİ. DÖKÜMANTASYON ÇÖZÜM ÖNERİMİZ GENSER BÜRO MAKİNALARI VE BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ SANAYİ VE TİCARET LTD ŞTİ… RENK BİZİM İŞİMİZ.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
Alacak ve Stok Yönetimi
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
STRATEJİK DAVRANIŞ Dr. Hakan BAKKAL
FİNANSAL YÖNETİM.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Sunum transkripti:

BAHA MAKİNE Tam Otomatik Fırçasız Oto Yıkama Makinesi Hakkında Sunum Baha Makine; 2012 yılının son çeyreğinde kurulmuştur. Piyasa gözlemleri sonucu mevcut sistemler ve olası ihtiyaçlara cevap verecek yeni açılımlar üzerinde ar-ge ve inovasyon faaliyetlerini sürdürmektedir.

Vizyon Piyasaların ihtiyaçlarını yeni bakış açılarıyla çözümlemek ve ar-ge inovasyon odaklı çözümleri uygulanabilir kılmak.

Makine Hakkında Hızla artan araç ve sürücü grafiğini dikkate alarak oto temizliği konusunda sektöre yön verecek profesyonellikte tasarlanan, BEG 2.8 TAM OTOMATİK TEMASSIZ OTO YIKAMA MAKİNESİ’ nin ar-ge süreci tamamlanmıştır. Yerli imalat ile üretilen ilk prototip ; BEG 2.8 TAM OTOMATİK FIRÇASIZ OTO YIKAMA MAKİNESİ araç dış temizliğini detaylı olarak ve araç yüzeyine hiç temas etmeden yapmaktadır. Yoğun çamur ve benzeri bütün zorlayıcı kirlerde etkin temizleme yapabilmektedir. Arabaların el değmeden, köpüklenip ıslatılarak çok kısa bir zaman içerisinde otomatik ve temassız yıkanması ve durulanması -talep halinde kurutulması- işlemi için orijinal bir tasarım geliştirilmiş ve uygun bir program yazılarak yıkama işleminin kontrolü bilgisayarla sağlanmıştır . İnsanların arabalarını yıkamak için harcadıkları süre normalde ortalama 30 - 45 dakika arasında değişmektedir. Yeni tasarımımızda ise her şeyin bilgisayar kontrolünde otomatik olarak yapılması ve yıkama süresinin 3 dakikaya indirilmesi hedeflenmiştir. Kaynak kullanımında tasarruf ve yüksek verimlilik hedeflenmiştir. Projemizle su ve enerjiyi çok daha verimli kullanabilecek, otomasyona dayalı, tam donanımlı ve yerli imalat ile henüz Türkiye piyasasında üretimi olmayan bir makinenin sıfırdan başlayarak tüm ar-ge ve imalat sürecini gerçekleştirmiş bulunuyoruz. TÜRK PATENT ENSTİTÜSÜ BAŞVURU NO : 2013 / 03761

Teknik Bilgiler Teknik özellikler BEG 2.8 Kurulu Gücü 59 kw/saat Yıkama Basıncı 200 Bar Su Püskürtme Nozul Sayısı 16 Adet Köpük Püskürtme Nozul Sayısı Makine Şasesi 4 Parça Yıkama Yüksekliği 290 cm Yıkama Genişliği 220 cm Makine ağırlıği Makine Yüksekliği Makine Genişliği Dış Kaplama 1700 kg 415 cm 405 cm Alm.Kompozit Teknik Özellikler BEG 2.8 Köpükleme Süresi 40-50 sn Etap Arası Bekleme Süresi 20-30 sn Durulama Süresi 80-100 sn Toplam Temizleme Süresi 140-180 sn Araç Yıkama Genişliği 220 cm Araç Yıkama Yüksekliği 290 cm Su Tüketimi Elektrik Tüketimi 80-90 Lt 0,8 - 1,1 kw/saat Köpük Tüketimi 50-65 gr

Köpükleme TAM OTOMATİK FIRÇASIZ ARAÇ YIKAMA MAKİNESİ HAKKINDA YIKAMA AŞAMALARINA GÖRE SIRALI OLAN Youtube Video Uzantıları :  1.YIKAMA ÖNCESİ ( BAHA MAKİNE ) : http://www.youtube.com/watch?v=62CiOKIMEFQ 2.KÖPÜKLEME ( BAHA MAKİNE ) : http://www.youtube.com/watch?v=1f6RHPNni_8 3.DURULAMA.1 ( BAHA MAKİNE ) : http://www.youtube.com/watch?v=GE7R8lJyK-Y 4.DURULAMA.2 ( BAHA MAKİNE ) : http://www.youtube.com/watch?v=we9G_IuMUHM 5. TOPLU VİDEO (BAHA MAKİNE ) : http://www.youtube.com/watch?v=HSSStqwW0_0

Teknik Bilgiler Teknik Özellikler BEG 2.8 Köpükleme Nozul Adet 16 Adet Köpükleme Süresi 40-50 sn Köpükleme Sonrası Bekleme 20-30 sn Köpükleme Turu 1 Tur Teknik Özellikler BEG 2.8 Durulama Nozul Adeti 8-16 Adet Durulama Süresi 80-100 sn Durulama Basıncı 200-300 Bar Durulama Turu 2 Tur

Fırsatlar GIA ‘nın Ağustos 2011 ‘de yayınlanan araştırma raporuna göre 2017’ de dünyada Oto yıkama pazarı büyüklüğü 27.4 milyar $’a ulaşacaktır. Ülkemizde henüz yeni şekillenen bu pazarda makinemizin ve geliştirilebilecek devam ürünlerimizin etkin rol alabileceğine inanıyoruz. Makinemiz hız-kaynak verimliliği avantajlarıyla sektörde öne çıkarak akaryakıt istasyonlarının talebiyle piyasaya tutundurulduktan sonra oto kuaförleri, otoparklar, garajlar, AVM’ ler ve toplu konut alanlarında da yoğun talep oluşturacaktır.

Rekabet Klasik yöntemlerle yapılan temizliğin araçlara belirgin fiziksel zararlar verdiğinden yola çıkılmıştır. Fırçalı sistemlerde bir önceki araçtan fırçalarda kalan çamur v.b araçlara zarar vermekte ve yıkama esnasında yan fırçaların aynaları hasarlaması hatta koparması v.b nedenler ile araç sahipleri şuan sektörün mecburen kullandığı bu ürünlere yeterince rağbet etmemektedir. Bu sebeple istasyonların oto yıkama için yaptıkları yatırım ve katlanılan maliyetler karşılığında beklenen fayda sağlanamamaktadır. Bu detaylar dikkate alındığında ürünümüze olan talebin sürekli artış göstermesi beklenmektedir. Halihazırda pazara hakim olan ürünlerin temassız olanları otomatik değil ve yoğun emek- zaman sarfiyatına dayalıdır. Buna karşılık fırçalı ve otomatik olanları son kullanıcının taleplerini karşılayamamakta ; bu ürünlere olan son kullanıcı ilgisi giderek azalmaktadır. Bu sebeple rekabet yoğun olan ve üründen ziyade promosyon – hizmet farkıyla öne çıkmak zorunda kalan akaryakıt istasyonları yeni ve etkileyici açılımların arayışına girmiştir.

Amaç ve Hedefler Öncelikle akaryakıt dağıtım firmaları ile üst düzey görüşmeler yapmayı düşünmekteyiz. İkinci olarak, konsept halinde vermeyi, düşündüğümüz hizmetler ile birlikte bir bayilik ağı kurmayı da hedefledik. Onun dışında, oto yıkama ve bakımı işleri ile uğraşan özellikle büyük şehirlerdeki firmalar ve AVM’ ler ile oluşturacağımız pazarlama ekibi ile bağlantılar kuracağız. Talebin de aşırı olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda pazarlamaya yönelik ciddi bir stratejiye ihtiyacımız olmadığını söyleyebiliriz. Yalnız son derece profesyonel bir pazarlama birimi kurulacak ve idari kadronun büyük bir kısmı da kurumsal bir yapı çerçevesinde standartları uygulayarak pazarlama ve satış işlemleri yapacaktır. Böylece oto temizliği konusunda sektöre yön veren yapıya ulaşmayı hedefliyoruz.

Yatırım Planı Bir Adet Makine Satış Fiyatı : 100.000 TL / ADET Bir Adet Makine Üretim Maliyeti : 35.000 TL/ADET Ayda 2 makine imalatı yapıldığı varsayımı ile imalat ve kurulum dahil tam maliyet : 57.621 TL / ADET Kar Marjı : 73,55 1. yıl için ciro hedefi 1.200.000 TL 1.yıl karlılık hedefi : 508.551 TL 2.yıl karlılık hedefi : 1.271.378 TL 3.yıl karlılık hedefi : 2.288.480 TL Satışı düşünülen şirket ortaklık oranı : %50 Ortaklık payı için istenilen tutar (1.yıl ciro*0,30) : 350.000 TL *** Ortaklık için konulması istenen sermaye payı ve buna bağlı ortaklık oranı kat’i değildir. Yapılacak yüz yüze görüşmelerde tutar ve ortaklık oranı yeniden değerlendirilebilecektir. ( Tam Maliyet Sistemine Göre hesaplama yapılmıştır. )

Finansal Plan Ürünümüzün satış fiyatını belirlemede piyasa koşulları dikkate alınmıştır. Piyasada bulunan muadil otomatik oto yıkama makineleri fiyat aralığı 15.000 - 60.000 $ ‘dır. Ürünümüzün teknolojik üstünlüklerine rağmen piyasada tutundurma çalışmalarının hızlı ilerleyebilmesi açısından bu fiyat aralığının dışına çıkılmamış ve 1.yıl karlılıktan taviz verilerek üst limitin de altında bir fiyat belirleme yönünde karar verilmiştir. Böylece reklam ve tanıtım masrafları yerine yüzyüze pazarlamaya ağırlık verilerek ürün satışı çalışmaları sırasında pazarın nabzını tutmak mümkün olacaktır. Müşteriler ve müşteri adaylarından alınan geri bildirimler , yenilikçi arge çalışmalarını hızlandıracağı gibi, bu faaliyetler sırasında sektörün ihtiyaç duyduğu hızlı tüketim ürünlerinin temini sağlanarak işletmeye ek bir gelir kaynağı dahil etmek mümkün olacaktır.

Ekip Fahri ÖZTÜRK İmalat Ekibin tamamı alanında yetkinlik sahibi , en az lisans seviyesinde eğitimli ve ulusal- uluslararası iş tecrübelerine sahip kişilerdir. İSAK ÖZTÜRK Başkan Hilal ÖZTÜRK Finans Onur ATABEK Satış İSMİGÜL ÖZTÜRK Satın alma Fahri ÖZTÜRK İmalat

Riskler ve Gelişmeler Ülkemizde makine ile yıkama, elle yıkamaya nazaran zaman zaman ikinci planda kalmakta olduğu için her ne kadar sunulan teknoloji ile daha iyi sonuç vaat ediliyor olsa da bu psikolojik bariyeri aşmanın zorluklarına katlanılacaktır. Alıcıların sunulan makinenin yerli olması veya nitelikli teknoloji barındırmasından ziyade, alım maliyetine önem vererek çekimser kalacakları bir piyasa tutundurma döneminde sabırlı ve kararlı olunması gerekmektedir. Hareketli ve basınç unsurları içeren bir sistem olması nedeniyle servis ihtiyacıyla karşılaşılabilecektir. Bu sebeple kaliteli, hızlı ve farklı şehirlere yönelik servis hizmeti sunabilmek için bir organizasyon kurgulamak gerekecektir. Tüm bu sayılanlara rağmen; ABD pazarının büyük temsilcilerinin temassız ve otomatik oto yıkama makineleri için Türkiye’ de distribütörlük verme yönünde çalışmaları başlamıştır. Bu demek oluyor ki bizim piyasaya çıkmaya çalıştığımız fiyatların 3-4 katı yükseklikteki fiyatlarla pazarımıza bu ürün çok yakın zamanda sunulacaktır.

Strateji Yakın dönemde; Akaryakıt dağıtım sektörünün önemli temsilcileri olan OPET, SHELL, BP,TP, TOTAL, PO, SUNPET, LUKOİL, AYTEMİZ, STARPET, PT gibi ulusal ve uluslararası faaliyet yapan firmalar ile pazarlama ve satış odaklı görüşmeler yapılmalıdır. Öte yandan iyi fizibilite ile özellikle binek araç trafiğinin yoğun olduğu belirli noktalarda bu makinenin yıkama ünitesine konumlandırılması halinde akaryakıt istasyonlarında ne kadar ciro artışı sağlanacağı belirlenmeli bunun için gerek duyulursa reklam giderine mahsuben düşük fiyatla etkin birkaç noktaya kurulum yapılmalıdır. İlgili pazarlama ve satış faaliyetlerini finanse etmek için ilave işletme sermayesine ihtiyaç duyulmaktadır. Şirketimize ortak arayışına çıkmamıza sebep olan bu gereksinimimizin karşılanması halinde yüksek karlılık ve sürdürülebilirlik vaat eden bu pazarda etkin bir rol alma imkanımız olacaktır. Uzun dönemde; Oto kuaförleri vb. için yeni tasarımlar ve konsept planlamaları ile franchise sistemine geçiş yapılmalıdır. Basında Biz : 1 - http://www.dha.com.tr/kocaelinin-kartepe-ilcesindeki-kosekoy-sanayii-sitesinde-fircasiz-oto-yikama-makinesi--son-dakika-haberi_494450.html 2 - http://www.haberler.com/tam-otomatik-fircasiz-oto-yikama-makinesi-yaptilar-4797535-haberi/ 3 - http://haber.stargazete.com/otohayat/tam-otomatik-oto-yikama-makinesi/haber-768539 4 - http://www.objektifhaber.com/fircasiz-oto-yikama-makinesi-182395-haber/

Durulama