Marka Yönetimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MARKA VE KURUMSAL İMAJ TASARIMI
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
BİR İŞLETMENİN HEDEFİ 1.Müşteri kazanmak 2.Müşterileri firmada tutmak
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Yeni Pazarlama Teknikleri
İsviçre.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Lezzet, Sağlık ve Güven..
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
TARİHÇE Selçuk Yaşar, üretimin daha çok küçük çiftlik ve atölyelerde gerçekleştiği 1970’lerde tarıma dayalı sanayinin önemini keşfederek, 1973 yılında.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
1963 yılında, Manisa’da İsmail Keskinoğlu’nun girişimleriyle kurulmuştur. Tavukçuluk ve yumurta üretimi ile faaliyetlerine başlayan şirket daha sonra.
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Pazarlama Giriş 1 1.
SPORDA MARKALAŞMA
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
MARKA NEDİR ? Marka nedir ? Bir ticari malı, herhangi bir nesneyi tanıtmaya, benzerinden ayırmaya yarayan özel isim veya işaret. Markalar 4 çeşittir.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Marka Yönetimi

Marka Tarihi İtalyanca kökenli bir kelime olarak (Marka) dilimize girmiş. İngilizce “Mark”: İşaret Burning their marks ( Dağlayarak İşaretlemek) Bu sürece “Brand” deniliyor. “Cattle brand” Büyük baş hayvanların damgalanması / Hayvanlar karışmıyor hangisi hangi çiftliğin/ farkları ortaya çıkıyor.

Markanın tarihi M. Ö. 2. yüzyılla kadar gitmektedir Markanın tarihi M.Ö. 2. yüzyılla kadar gitmektedir. Antik Yunanistan’da zeytinyağı üreticileri ürünleri için özel seramik küpler ürettirip, ürünlerinin sunumunu farklılaştırıyor. Roma İmparatorluğunda Pompei deki şarap vazolarında özel damgalama kullanarak kaliteleri ortaya konuluyor.

M.Ö. 550 “ Beni satın al iyi bir iş yapmış olacaksın.”

Dünyada en uzun süreli kullanılmakta olan marka ( 9-10 bin yıldır aynı adla kullanıldığı tahmin ediliyor.) : Chyawanprash adlı bitkisel ilaç/ Kuzey Hindistanda 45 farklı bitkiden oluşan bir karışım.

Dünya'nın tescilli ilk markası Philippe Suchard, Neuchatel şehrinde 1825 yılında bir şekerleme dükkânı açtı. Suchard, dünya sergilerinde, şekerleme işi üzerine ürünlerinin pazarlamasını yapan ilk şirketi. Dünyada ilk kez, 1876 da, İsviçre Dağlarında inşa edilen bir dağ evi, tam olarak yerinden sökülerek, Paris de ziyaretçilerine ürünlerini göstermek için yeniden yapılandırıldı.

1883 de Suchardsların fabrikası, toplam İsviçre Ülkesi üretiminin yarısını elinde bulunduran, İsviçre’nin en büyük çikolata üreten fabrikası haline geldi. Tüm bu gelişmelerden sonra, Suchard 1893 yılında, Dünya da ilk uluslar arası marka tescilini alan kişi oldu. Fakat bu marka, 10 yıl sonra iflas eden bir marka oldu.

Kuruluşundan tam 76 yıl sonra, firma devrim yaratan bir fikirle süt ve çikolatanın karışımından oluşan ve “Sütlü Çikolata olarak bilinen” çikolata üretimine başladılar. Suchard şirketinin ilk uzmanlık alanlarının özel ürünü olan bu "Sütlü Çikolata"nın Adı:……..

İlk Tescilli Türk Markası Osmanlı döneminde ilk marka tescilini yaptıran ve Osmanlı Sarayının da baş şekercisi olan ve aynı zamanda uluslararası marka tescilini de yaptırarak günümüze kadar ulaşan Hacı Bekir lokumları Osmanlı’da Marka konusuna örnek olarak seçilmiştir Kastamonu’nun Araç ilçesinden İstanbul’a gelerek 1777 yılında Bekir Efendi’nin açtığı ilk dükkân, günümüzde Ali Muhiddin Hacı Bekir Şekercilik A.Ş.’nin Bahçekapı’daki satış yeri olup, İstanbul’da iki asırdan bu yana aynı hizmeti gören yegâne dükkândır

Bizzat kendi eliyle yaptığı imalat ve hassas çalışmalarıyla Türk şekerleme ve lokum çeşitlerini geliştiren Hacı Bekir, 19. yy’da İstanbul Bahçekapı’daki dükkândan aldığı lokumları ülkesine götüren bir İngiliz turist ile Türk lokumunun Avrupa’da “Turkish Delight” olarak tanınmasına vesile olmuştur. Fransa ve Balkan’larda da “Lokoum” olarak tanınmış ve uluslar arası şekercilik literatürüne girmiştir.

MARKA NEDİR? Benzer ürünleri yada hizmetleri başkalarının ürün yada hizmetlerinden ayırt etmek üzere kullanılan yada belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan AYIRT EDİCİ İŞARET marka olarak tanımlanmaktadır. Sözcükler, Sayılar, Harfler, Şekiller, Ürünün Şekli veya Ambalajı ile bunların birlikte sunuluşları marka olarak değerlendirilmektedir. Herşey bir markadır. Coca- Cola , Fedex, Porche, NewYork City, ABD, Madonna ve siz !!! Bir anlam taşıyan ve çağrıştıran her etiket bir markadır. Büyük bir marka bundan fazlasını yapar: Bir ürüne veya hizmete renk ve tını katar.

“Bir bir veya bir grup üretici ve / veya satıcının mal ve hizmetlerini belirlemeye, tanıtmaya ve rakiplerininkinden ayırıp farklılaştırmaya yarayan isim, terim, sözcük, simge (sembol), tasarım (dizayn), işaret, şekil, renk veya bunların bütünüdür.”

“Şeker ve esans katılmış bir şişe gazlı su ile arasındaki farktır. ” P “Şeker ve esans katılmış bir şişe gazlı su ile arasındaki farktır.” P. Stobart.

Tanımlardan Çıkan En Temel Sonuçlar. Rekabet/ Rakiplerle Mücadele Ayrıştırma / Fark yaratma Bütünlük

Marka denince... Algıdır. Logodur. Çok satandır. Şöhrettir. Slogandır. Kokudur. Güvendir. Farklılaşmaktır. Sestir. Ambalajdır./ Şekildir.

Markanın Temel Fonksiyonları Ayırt edicilik Orijin ve kaynak işareti Reklam ve tanıtım aracı Kalite göstergesi İmaj Güven aracı Ticari değer

Nasıl Bir Marka? Ürüne, hedef kitleye uygun Ürünü çağrıştıran Kulağa hoş gelen Ürüne uygun bir imaj Tescile uygun Tüketicinin bilinç altına tesir etmeye elverişli Özgün - piyasadaki mevcut markalardan farklı - sıradan olmayan, ayırt edici niteliğe sahip

Başarılı Bir Marka İçin: Marka cemaati Firma kültürü Markanın özü odak bir mesaj özgün bir kimlik tutarlı bir imaj Yol haritası, hedefler Farklılıklar, yeni fikirler, inovasyon, Yeni teknolojiler Müşteri ilişkileri, hizmet

Zaman İçinde Marka Kaynak: “Markam: Güven Borça” Marka Sunumu2010

- Ürüne (Mamüle) Dönük Pazarlama Anlayışı: 19 yüzyıl ikinci yarısında başlayan Sanayi Devrimiyle beraber işletmeler büyük miktarlarda üretebilmeye, ölçek ekonomilerinin meyvelerini toplamaya başladılar. Bu gelişmeler tüketiciler için fiyatların ucuzlaması anlamına geliyordu bu da talebin artmasına olanak sağlıyordu. İşletme yöneticileri tek yapmaları gerekenin yeni makineler kullanarak, bilimsel üretim esaslarını uygulayarak üretimlerini arttırmak ve mümkün olduğunca maliyeti düşürmek olduğunu varsaydılar. Talep arzdan büyük Ürün ve üretim önemli Satış konusunda sıkıntı yok Ne üretirsen satarım anlayışı hakim Tüketicilerin isteklerini öğrenmeye gerek yoktur.

Satış Anlayışı: 1950’lerden sonra artan işletme sayısıyla birlikte aynı tipte ürün ve hizmet üreten firma sayısı artmış ve sonuç olarak herhangi bir pazardaki arz talepten daha fazla olmaya başlamıştır. İşletmeler ürün ve hizmetlerini rakip firmalardan farklı yapmadan satabilmenin zorluğunu anlamaya başlamıştır. Bunun üzerine satış anlayışında işletmenin agresif bir şekilde satış faaliyetleri yapılmadığında müşterilerin işletmenin ürünlerini satın almayacağı inancı hakimdir. Talep arza eşit ve arz büyümeye başlıyor Satış ve Promosyon önem kazanıyor Satış yapmak zorlaşmaya başlıyor

Modern Pazarlama: (21 yy.) -Arz talepten büyük -Tüketici istekleri önemli -Müşteri odaklılık önplanda -Entegre pazarlama iletişimi Özel marka Mobil ticaret Satış zor Marka !

Ürünler fabrikalarda, markalar zihinlerde oluşturulur. Kaynak: “Markam: Güven Borça” Marka Sunumu2010

Önceliklerimiz Nelerdir? Kaynak: “Markam: Güven Borça” Marka Sunumu2010

Satın Alma Kararları Nasıl Verilir? Kaynak: “Markam: Güven Borça” Marka Sunumu2010

Satın Alma Kararları Nasıl Verilir? Kaynak: “Markam: Güven Borça” Marka Sunumu2010