İ K İ NC İ YEN İ Ş İİ R İ İ K İ NC İ YEN İ Ş İİ R İ İ K İ NC İ YEN İ ’N İ N DO Ğ UŞUNDA ROL OYNAYAN ETMENLER: 1.Toplumsal Etmenler 2.Sanatsal Etmenler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Şiir Müzik : H.MANCINI.
Advertisements

SÖZ SANATLARI.
ARKADAŞ VE DOST KAVRAMI
BİRLİKTE YAŞAMA VE KARDEŞLİK
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
DUYGULAR Mutlu - Üzgün Sinirli - Ağlayan.
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
Şerife duran bilmeceler
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ŞİİR
Öğrendikçe mi büyürüz,yoksa büyüdükçe mi öğreniriz?
FİİLLERDE ÇATI.
CÜMLENİN ÖGELERİ.
BÜYÜK ÜNLÜ UYUMU.
Benim gönül dostlarım: Dünyanın dört bir kö ş esinden derledi ğ im çiçekler.
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
 Şiiri yorumlamak için önce şiir dikkatle okunmalıdır.Bunun yanında şiirin en doğru ve en gerçek yorumu söz konusu değildir.Çünkü bir şiirin gerçekte.
SERBEST OKUMA METİNLERİ
B) Bir defasında beli incindi, nasıl olduysa oldu ayağı takılmış.
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
İSTİKBAL GÖKLERDEDİR.
9. Sınıf Dil ve Anlatım MAYIS.
ŞİİRDE ŞEKİL.
Sezai Karakoç 1950’lerden itibaren dahil olduğu Türk şiir dünyasında kendine mahsus bir şiir dili ve problematiği kurabilmiş, Türk şiirinde sadece kendisi.
TOPLUMCU GERÇEKÇİLİK (Sosyal Realizm)
** DEĞERLER EĞİTİMİ ** SORUMLULUK
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
II. YENİ ŞİİRİ ESER – YAZAR ÇALIŞMASI.
Günü Sevgiyle Başlat.
Copright:Bu slayt Yahya Yahşi’nin Sabır Çiçeği adlı şiir kitabından oluşturulmuştur. Her hakkı mahfuzdur. Dağıtımı kaynak adı değiştirmemek şartıyla.
Cumhurİyet dönemİ EdebİyatI.
Gösterge Türleri ve Resim Sanatında Uygulamalar
1. Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş
SES BİLGİSİ.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
EDİP CANSEVER.
CUMLEDE ANLAM.
4 bütün ekmek 6 yarım ekmek 5 muz eder. 6 soru 12= basamak
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
OTUZ BEŞ YAŞ ŞAİRİ ( ).
SÖZCÜK TÜRLERİ.
EDİP CANSEVER’İN ŞİİRİNDE HAZ NESNESİ OLARAK KADIN
ANLATIMDA ANLATICININ TAVRI. Anlatımda Anlatıcının Tavrı : Bir olay, bir durum kar ş ısında ki ş inin takındı ğ ı davranı ş a tavır denir. Anlatıcı, konuyu.
Cumhuriyet Döneminde Halk Şiiri
YAZIM KURALLARI.
SINIF 4 İSTASYON ÖĞR. Resul RESUL
 yılları arasında şairlerimizden bir kısmını(Edip Cansever, İlhan Berk, Cemal Süreya, Turgut Uyar, Sezai Karakoç, Ece Ayhan ve Ülkü.
Şiir: Duygu, hayal ve düşüncelerin bir düzene bağlı olarak, çekici/etkileyici bir dil ve ahenkli mısralar içinde aktarılmasıdır. EdebiyatEdebiyat türlerinin.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
Kelimenin ek almamı ş hali KKÖ LER Çokluk bildiren eklerden biri.
1 2. YENİ HAREKETİ 1940 Sonrası Şiiri LÜTFİ BAŞDAŞ 12/D 1789 İSMAİL MALAZGİRTLİ 12/D 1694.
EDİP CANSEVER.
GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR İÇİNDE EDEBİYATIN YERİ
Müzik Nedir?.
SANAT DALLARI.
SONRASI EDEBİYATI 2. YENİ HAREKETİ ‘ İkinci Yeniciler’ adı verilen akım ‘şiir için sanat’ anlayışına dayanan, sürrealizmden daha aşırı soyutlama.
CEMAL SÜREYA INCELEME Yağız Fırat BORAN 12-D.
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy

NAZIM H İ KMET RAN Selanik do ğ umlu olan Nazım Hikmet, 15 Ocak 1902 yılında Selanik’te dünyaya gelmiştir. Henüz 11 yaşında iken “Feryad-ı Vatan” adlı.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
1980 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
AŞIRI YA Ğ LI,TUZLU Y İ YECEK VE İ ÇECEKLER İ N İ NSAN SA Ğ LI Ğ INA ETK İ LER İ.
Sunum transkripti:

İ K İ NC İ YEN İ Ş İİ R İ İ K İ NC İ YEN İ Ş İİ R İ İ K İ NC İ YEN İ ’N İ N DO Ğ UŞUNDA ROL OYNAYAN ETMENLER: 1.Toplumsal Etmenler 2.Sanatsal Etmenler 3.Batı Kaynaklı Etmenler

1.TOPLUMSAL ETMENLER  DP döneminin toplumsal/siyasal baskısı  Bu dönemdeki büyük toplumsal de ğ işme

2.SANATSAL ETMENLER  Garip şiirine ve Toplumcu Gerçekçi şiire,daha do ğ rusu söze dayalı şiire tepki

BATI KAYNAKLI ETK İ LER  Batı sanatlarının (Gerçeküstücülük,atonal müzik,soyut resim ve Gerçeküstücü sinema) etkisi ve biyografik olgular

İ K İ NC İ YEN İ ŞA İ RLER İ  İ lhan Berk  Turgut Uyar  Edip Cansever  Ece Ayhan  Cemal Süreya  Sezai Karakoç

İ K İ NC İ YEN İ HAREKET İ ’N İ N TÜRK Ş İİ R İ NE GET İ RD İĞİ YEN İ L İ KLER  1.Şiir Dilinin De ğ işmesi  A)Sessel Sapmalar  Ünsüz düşmesi:  ‘‘Aldı bir yaşamadan bir yaşamaya kodu nasıl’’( İ.B. ‘Balad’,Eşik,s.240)  ‘‘Bizim orda kaysılar’’(T.U. ‘Elli İ ki Hane’,Büyük Saat,s.445)

B)Yazımsal Sapmalar:  Dipsiz kuyularda analarının kahrı  ‘‘azalmış galata’da iki deli çocuk  bacakları uzamış rıhtımda’’(E.A.,Gül Gibi Kanto)  ‘‘Sarı,o Çokgüzel giriyor kentime’’

C)YAZIMSAL SAPMALAR  ‘Gözleri göz de ğ il gözistan(C.S)  Üvercinka(Şiir kitabının adı)  ‘‘Şu sesine dolayık var ya’’  ‘‘Renksemez camgöz/hep arka pencereden baktı’’  ‘‘Üzgüye çalan pusluluk’’(E.A)

D)TERS ÇEV İ RME  ‘‘Yüzüklerinde altın parmaklar takılıymış’’(E.A)  ‘‘Bakışsız Bir Kedi Kara’’

E)SÖZD İ Z İ MSEL SAPMA  ‘‘Bir aşkı gitmek var,şimdi sen osun’’( İ.B)  ‘‘Ben miyim şimdi nerede ben çok ey’’(E.A.)  ‘‘Bir kadını havlıyor,taşıyor o ıssız köpekler ki’’(S.K)

2.ALIŞILMAMIŞ BA Ğ DAŞTIRMALAR/MANTIK DIŞI SÖYLEY İ ŞLER  ‘‘Dallarına konsun diye kelimelerin’’(C.S)  ‘‘Kendi kendine yetmeyen zavallı bir üçgen’’(C.S.)

 II.Yeni şairlerini dil,imge ve anlam konusundaki tavırlarına göre gruplandırmak gerekir:  1.Ece Ayhan:Amacı dili yıkmak de ğ ildir.  Dile nişan alır,ancak asıl ortadan kaldırmak istedi ğ i ‘otorite’dir.

 İ lhan Berk:Amacı dilsel deneyler yaparak,ham yabansı bir şiirsel dil bulmaktır.  ‘Sözcüklerin anlamı yoktur,kullanımları vardır.’ İ.B.  Edip Cansever ;dil deformasyonu sadece dile yönelik yapılır.  Sezai Karakoç,Cemal Süreya ve Turgut Uyar ;anlamsal yapıyı korurlar,şiirde yalnız dilsel de ğ işimi, amaçlamazlar.

 Sezai Karakoç,yeni bir dille fizikötesine açılır.  Cemal Süreya,şaşırtmaca ton de ğ işikli ğ i yapar ve alışılmış algılama biçimini de ğ iştirir.  Turgut Uyar;dili bozar,anlamı korur.