AİLE İÇİ İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ONLARA NELER OLUYOR. GENÇ ERİŞKİNLERLE İLETİŞİM VE EMPATİ DR
Advertisements

Bu sözleri hiç duydunuz mu?
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
DUYGUSAL ZEKAYI NASIL GELİŞTİRELİM?
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
VELİLERE REHBERLİK.
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
BİR YETİŞKİNİN BİR ÇOCUĞA SÖYLEDİĞİ EN GÜZEL 30 SÖZ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM VE ÇATIŞMA. ÇATIŞMA HER ZAMAN HAYATIMIZDADIR Çocukken hangi oyunu oynayacağımız en büyük sorunumuzdu arkadaşlarımızla… Ailemizle süt içmemek.
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Konferansı
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
BABALAR VE KIZLARI.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
HOŞ GELDİNİZ....
OKUL NEDİR?.
Okul Rehberlik Servisi
ZEYNEP GÜLİN ÖNGÖR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ETKİLİ İLETİŞİM.
SINAV KAYGISI.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Semineri
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
Fehmi Cerrahoğlu Orta Okulu Rehberlik Servisi
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Sınav Kaygınızı Azaltın
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
İŞ AİLE SAĞLIK DOSTLAR BENLİK.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

AİLE İÇİ İLETİŞİM

AKADEMİ VELİSİ OLMAK HANGİ AİLE ÇOCUĞUNU İLKOKULA YAZDIRDIĞINDA “İLKOKULU LİSEYİ OKUSUN DA ÜNİVERSİTEYE GİRMESE DE OLUR” DER...

HER YIL YAKLAŞIK OLARAK : RAKAMLARLA SINAV HER YIL YAKLAŞIK OLARAK : 1 MİLYON SEKİZYÜZBİN ÖĞRENCİ ÜNİVERSİTE SINAVINA 1 MİLYON ÖĞRENCİ DE 8.SINIF DÜZEYİNDE SBS’YE GİRMEKTEDİR.

SİZLER BU VELİLERDEN SADECE BİR GRUBU TEMSİL ETMEKTESİNİZ. BU ÖĞRENCİLERİN ORTALAMA DÖRT AİLE FERDİYLE YAŞADIĞINI DÜŞÜNÜRSEK HER YIL 12 MİLYON KİŞİ DOĞRUDAN BU HEYECANI YAŞAMAKTADIR.

VELİ PENCERESİNDEN SINAV SÜRECİ ÖNCE İSTEDİĞİMİZ MESLEKLERLE BAŞLAR İLK SÖZCÜKLERİMİZ. BENİM OĞLUM DOKTOR OLACAK. KIZIM MİMAR OLACAK. BENİM OĞLUM AVUKAT OLACAK, KIZIM MÜHENDİS OLACAK. AMA ÇOCUKLARIMIZ NE DÜŞÜNÜR, NEYE YATKINDIR ÇOĞUNLUKLA BİLMEYİZ.

VELİ PENCERESİNDEN HİÇ DERS ÇALIŞMIYOR AMA ARKADAŞLARIYLA GEZMEYE ZAMANI VAR. GERÇEKTEN ZEKİ AMA KENDİNİ DERSE VERMİYOR. ARKADAŞIMIN OĞLU SÜREKLİ DERS ÇALIŞIYOR, YA SEN NAPIYORSUN. BU GİDİŞLE KAZANAMAZSIN.

VELİ PENCERESİNDEN BU ALDIĞIN PUANLARLA NEREYE GİREBİLİRSİN Kİ… SENİN ELİNDEKİ İMKANLAR BİZDE YOKTU, BÜTÜN İMKANLARI SAĞLADIK AMA SEN DERS ÇALIŞMIYORSUN. DAHA ÇALIŞMAYA BAŞLAMADIN MI? ÇALIŞMAN ÇOK AZ. BU ÇALIŞMAYLA KAZANAMAZSIN.

KAYGILISINIZ ÇÜNKÜ ANNE-BABASISINIZ VE ÇOCUĞUNUZUN BAŞARILI OLMASINI İSTİYORSUNUZ.NE VAR Kİ ŞUNU DA ÇOK İYİ BİLİYORSUNUZ Kİ DİĞER AİLELER DE ÇOCUKLARI İÇİN AYNI ŞEYİ İSTİYOR VE BU SINAVDA HEPSİ BAŞARILI OLAMAYACAK.

ÖFKELİSİNİZ BU SINAV HAKSIZLIK! ÇOCUĞUNUZUN GELECEĞİ VE BAŞARISI İKİ ÜÇ SAATLİK BİR SINAVLA TESPİT EDİLMEMELİ DİYE DÜŞÜNÜYORSUNUZ.

BU İKİ DUYGU BİRLEŞİNCE ÇOCUĞUNUZA SİNİRLENİYORSUNUZ, DERS ÇALIŞMASINI BOŞA VAKİT GEÇİRMEMESİNİ YOKSA YARIŞI KAYBEDECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORSUNUZ. DAHA ÖTESİ BUNU HEM DİLİNİZLE HEM BEDENİNİZLE ONA SÖYLÜYORSUNUZ. BELKİ NİYETİNİZ SEVGİ AMA SÖYLEDİKLERİNİZ KAYGI VE ÖFKE…..

BAZI GERÇEKLERİ DEĞİŞTİREMEYİZ SINAVLAR VARDIR, ÇOK ÇALIŞMAK VERİMLİ ÇALIŞMAK DEĞİLDİR, BASKI UYGULAMANIZ VERİMLİ ÇALIŞMAYI SAĞLAMAZ, ÇOCUĞUNUZUN ZİHİNSEL KAPASİTESİNİ VE YETENEKLERİNİ DEĞİŞTİREMEZSİNİZ.

ÖĞRENCİ PENCERESİNDEN SINAV SÜRECİ BU KADAR ÖĞRENCİ GİRİYOR BEN NASIL BAŞARILI OLACAĞIM. ARKADAŞLARIM BENDEN ÇOK ÇALIŞTI BEN BAŞARILI OLAMAYACAĞIM BU GİDİŞLE. BU SINAVDA BAŞARILI OLABİLECEK MİYİM?. BENİ HEP BAŞKALARIYLA KIYASLIYORLAR NEFRET EDİYORUM BU DURUMDAN. EVE GELİYORUM DERS DERS, BU EVDE BAŞKA KONU YOK MU?

ÖĞRENCİ PENCERESİNDEN BU SINAVDA DÜŞÜK ALIRSAM AİLEMİN YÜZÜNE NASIL BAKARIM. NE KADAR ÇALIŞSAM DA OLMUYOR. İSTEDİĞİM BÖLÜMÜN/LİSENİN PUANI ÇOK YÜKSEK KAZANMAM ÇOK ZOR. KENDİMİ SÜREKLİ YORGUN HİSSEDİYORUM, DERS ÇALIŞAMIYORUM. ANNEM BABAM BANA İNANMIYOR. AİLEMİN BEKLENTİSİ ÇOK YÜKSEK KAZANAMAZSAM NASIL BAKARIM ONLARIN YÜZÜNE

İLETİŞİM REÇETESİ LÜTFEN KENDİNİZİ ÇOCUĞUNUZUN YERİNE KOYUN VE DUYMAK İSTEMEDİĞİNİZ SÖZLERİ ONLARA SÖYLEMEYİN. DÜNYADA ERGEN OLMAKTAN DAHA ZOR BİR ŞEY VARSA O DA ERGENLİK ÇAĞINDAKİ BİR GENCİN ANNE BABASI OLMAKTIR.

İLETİŞİM BUNUN İÇİN ÖNCELİKLE ÇOCUĞUNUZLA İLETİŞİM KURUN.

EMPATİ KENDİMİZİ KARŞIDAKİNİN YERİNE KOYMAK KARŞIDAKİNİN DUYGULARINI DOĞRU ANLAMAK EMPATİK ANLAYIŞIN KARŞIDAKİ KİŞİYE İLETİLMESİ EMPATİ: BİR ANLAMDA, DIŞ DÜNYAYI KARŞIMIZDAKİ KİŞİNİN PENCERESİNDEN GÖRMEYE ÇALIŞMAKTIR.

AİLE İÇİ İLETİŞİM ÇOCUĞUN YAŞADIĞI DÖNEMLERİN ÖZELLİKLERİ DOLAYISIYLA İHTİYAÇLAR BİRBİRİNDEN OLDUKÇA FARKLIDIR. ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ANNE-BABAYLA UYKUYA DALMAK İSTEYEN ÇOCUĞUN ERGENLİK DÖNEMİNDE BÖYLE BİR İSTEĞİ OLMAYACAKTIR. YİNE ANNE-BABASIYLA GEZEN ÇOCUK ERGENLİKTE DEĞİL ANNE- BABASIYLA GEZMEK ARKADAŞLARIYLA BİRLİKTE İKEN EBEVEYNLERİYLE KARŞILAŞMAYI DAHİ İSTEMEYECEKTİR.

ÇOCUKLAR BABALARI HAKKINDA NE DÜŞÜNÜR 6 YAŞINDA : BABAM HERŞEYİ BİLİYOR. 10 YAŞINDA : BABAM ÇOK ŞEY BİLİYOR. 15 YAŞINDA : BEN DE BABAM KADAR BİLİYORUM. 20 YAŞINDA : ŞU MUHAKKAK Kİ; BABAMIN ÖYLE PEK FAZLA BİRŞEY BİLDİĞİ YOK. 30 YAŞINDA : BİR KERE DE BABAMIN FİKRİNİ SORSAM FENA OLMAYACAK. 40 YAŞINDA : NE DE OLSA BABAM BAZI ŞEYLERİ BİLİYOR. 50 YAŞINDA : BABAM HERŞEYİ BİLİYOR. 60 YAŞINDA : AH!! BABAM HAYATTA OLSAYDI DA KENDİNE DANIŞABİLSEYDİM…

AİLE İÇİ İLETİŞİM ERGENLİK DÖNEMİ BAŞLI BAŞINA BİR DEĞİŞİM GELİŞİM SÜRECİDİR VE BU DÖNEMDE ERGENİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN YANINDA GİYİM- KUŞAM, YEME ALIŞKANLIKLARI, ARKADAŞ TERCİHLERİ, DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINDA DA FARKLILIKLAR GÖZLENEBİLİR.

AİLE İÇİ İLETİŞİM ÇOCUK AİLEYİ YANSITIR. AİLE İÇİNDEKİ BİREYLERİN KİŞİLİK YAPISI ÇOCUĞUN KİŞİLİĞİNİ ŞEKİLLENDİRİR. YANİ AİLE İLETİŞİM BECERİLERİNİ KULLANAMIYORSA ÇOCUKTA İLETİŞİM BECERİLERİNİ KULLANAMAZ. DOLAYISIYLA ÇOCUK HEM AİLEDE HEM DE SOSYAL ÇEVREDE SÜREKLİ ÇATIŞMA İÇİNE GİRER. ANNE BABASININ KENDİSİNİ DİNLEDİĞİNİ GÖREN ÇOCUK ÖNCE, KENDİSİNE DEĞER VE ÖNEM VERİLDİĞİNİ, KABUL EDİLDİĞİNİ, BUNA BAĞLI OLARAK SEVİLDİĞİNİ DÜŞÜNÜR.

AİLE İÇİ İLETİŞİM ÇOCUKLAR DİNLENMEMELERİ VE CİDDİYE ALINMAMALARI KONUSUNDA AŞIRI DUYARLIDIRLAR. DİNLENMEDİKLERİNİ HEMEN FARK EDERLER. UZUN SÜRE DİNLENMEYEN ÇOCUKLAR SAVUNMAYA GEÇEBİLİRLER, İŞBİRLİĞİNE YATKIN OLMAZLAR VE İÇLERİNE ÇEKİLEBİLİRLER.

AİLE İÇİ İLETİŞİM ISRARLARINA RAĞMEN ANNESİNİN KENDİSİNİ DİNLEMEMESİ ÜZERİNE ELLERİNİ ISIRAN ÇOCUK ÖRNEĞİ VARDIR. ÇOCUKLAR ÇOĞUNLUKLA DİNLENMEME NEDENİYLE ÇALMA, SALDIRGANLIK, KENDİNE ZARAR VERME DAVRANIŞLARIYLA “LÜTFEN BENİ DİNLE. DUYGUSAL BİR KIRIKLIK YAŞIYORUM, DİKKATİNİ BANA VER” MESAJINI İLETMEKTEDİRLER.

UNUTMAYIN, ÇOCUKLARINIZ SİZDEN FARKLI BİR KİŞİLİK, SİZİN ROBOTLARINIZ DEĞİL. SİZİN İSTEDİĞİNİZ GİBİ OLMAK, SİZİN HAYALLERİNİZİ GERÇEKLEŞTİRMEK ZORUNDA DEĞİLLER. BU KADAR AĞIR YÜKÜ KALDIRAMAZLAR.

ÇOCUĞUNUZU YARGILAMAYIN, ELEŞTİRİLERİNİZ YIKICI DEĞİL, YAPICI OLSUN. ONLARI,TASARRUFU TAMAMEN SİZİN ELİNİZDE EMRE İTAAT EDEN BİR NESNE OLARAK DEĞİL,DİYALOG KURULACAK BİR ÖZNE OLARAK GÖRÜN.

SEVGİDEN YOKSUN. ÇOCUKLARIN;. BÜYÜMESİ,. YÜRÜMESİ,. KONUŞMASI GECİKİR SEVGİDEN YOKSUN ÇOCUKLARIN; * BÜYÜMESİ, * YÜRÜMESİ, * KONUŞMASI GECİKİR. * ZEKA DÜZEYİNDE GERİLEME OLUR. SEVGİ

KİŞİ DİNLENİLMEDİĞİNDE... KENDİSİNİ DEĞERSİZ HİSSEDER, ANLAŞILMADIĞINI DÜŞÜNÜR, KENDİNİ MUTSUZ HİSSEDER, SIKINTISI DAHA DA ARTAR.

KİŞİ DİNLENİLDİĞİNDE... KENDİNİ DEĞERLİ HİSSEDER, ANLAŞILDIĞINI DÜŞÜNÜR, KARŞISINDAKİ KİŞİ İÇİN ÖNEMLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜR, MUTLU OLUR, SIKINTISI HAFİFLER VE KENDİNİ RAHATLAMIŞ HİSSEDER.

ETKİN DİNLEME ÇOCUĞUN NE SÖYLEMEYE ÇALIŞTIĞINI ANLAMAYA ÇALIŞIP, ÇOCUĞUN SÖYLEDİKLERİNE AYNA TUTARAK ONA GERİ İLETMEKTİR.

ETKİN DİNLEME ÖRNEKLERİ İÇERİĞİN YANSITILMASINA ÖRNEKLER : BURADA İNSANLAR BİR ŞEY YAPMAMIZA İZİN VERMİYOR. ÖZGÜR DEĞİLSİN. DERSİNİ SEVİYORUM. ÖĞRETMEN İYİ HAZIRLANIYOR. TARTIŞMA ORTAMI SAĞLIYOR. YETERLİ BİR ÖĞRETMEN.

ETKİN DİNLEME ÇOK APTALIM, HİÇBİR ZAMAN BAŞARILI OLAMAYACAĞIM ! YETERİNCE AKILLI OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORSUN, BUNUN İÇİN HİÇBİR ZAMAN BAŞARILI OLAMAYACAĞINA İNANIYORSUN.

ETKİN DİNLEME KARDEŞİM BENİ DELİ EDİYOR, YİNE EŞYALARIMI KARIŞTIRMIŞ. EŞYALARINI KARIŞTIRDIĞI İÇİN KARDEŞİNE ÇOK KIZIYORSUN

ETKİN DİNLEME OKUL REZİL, ÖDEVLER AĞIR, ÖĞRETMENLER YARDIMCI OLMUYOR. ÖFKELİSİN VE KENDİNİ ENGELLENMİŞ HİSSEDİYORSUN.

ETKİN DİNLEMENİN FAYDALARI ÇOCUĞUN DÜŞÜNEREK SORUNUNA ÇÖZÜM BULMASINI SAĞLAR. ETKİN DİNLENEN ÇOCUKLAR DA YETİŞKİNLERİ DİNLER. YETİŞKİN SORUNUN SORUMLULUĞUNU TAMAMEN ÜSTLENMİŞ OLMAZ. ÇOCUĞUN MESAJI TEST EDİLİR. ÇOCUKLARI DAHA İYİ TANIMAMAZI SAĞLAR. ÇOCUKLARIN DÜŞÜNCELERİNİN SAYGIYLA KARŞILANDIĞINI, ANLAŞILDIĞI VE KABUL EDİLDİĞİ GÖSTERİLİR.

DURMADAN SÖYLENİYORSUN. HİÇBİR ŞEYDEN MEMNUN DEĞİLSİN. KİŞİLİĞE YÖNELİK VE SUÇLAYICIDIR. KARŞI TARAFIN KAPANMASINA NEDEN OLUR. KENDİNİ SAVUNMAYA GEÇMESİNE NEDEN OLUR.

NE KADAR DÜŞÜNCESİZSİN SEN İLETİSİ KODU Çocuk Anne-Baba K O D L A M Ç Ö Z Ü M L E BEN DÜŞÜNCESİZ BİR ÇOCUĞUM Rahatsız NE KADAR DÜŞÜNCESİZSİN HEMEN MÜZİĞİN SESİNİ KIS!

YETİŞKİN, ÇOCUĞUN UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞI KARŞISINDA NE HİSSETTİĞİNİ İLETİR. KONUŞANIN RAHATLAMASINI, DUYGULARINI İFADE ETMESİNİ SAĞLAR. KARŞI TARAFIN SAVUNMAYA GEÇMEDEN DİNLEMESİNİ SAĞLAR. KIZGINLIĞIN DAHA BAŞKA NEDENLERDEN KAYNAKLANDIĞINI FARK ETMEMİZİ SAĞLAR. ÇOCUĞUN KİŞİSEL SORUMLULUKLARININ GELİŞMESİNİ SAĞLAR. ONA KENDİ DAVRANIŞLARINDAN SORUMLU OLMAYI ÖĞRETİR.

ORTALIĞI TOPLAMIŞKEN DAĞITMAN BENİ ÜZDÜ. EVDE FAZLA GÜRÜLTÜ OLUNCA KOMŞULAR RAHATSIZ OLACAK DİYE ENDİŞELENİYORUM. AYAKKABILARINI KAPININ ÖNÜNDE BIRAKMANDAN RAHATSIZ OLUYORUM, ÇÜNKÜ HER SEFERİNDE TAKILIYORUM, DÜŞECEK GİBİ OLUYORUM.

MÜZİĞİN SESİ ÇOK YÜKSEK, Anne-Baba BEN İLETİSİ KODU Ç Ö Z Ü M L E Çocuk K O D L A M Annem babam rahatsIz RahatsIz MÜZİĞİN SESİ ÇOK YÜKSEK, BAŞIM AĞRIYOR,

BENLİK SAYGISINI AZALTACAK DİL BENLİK SAYGISINI KAZANDIRACAK DİL Benim zamanımda… Şu çocuk o kadar yoksulluk içinde bile… Bana ne kadar benziyorsun. Biz her zaman böyle… Hiç değilse elinden geleni yapmışsın… Saçlarım bembeyaz oldu görmüyor musun?... Senin gibi insanlar… BENLİK SAYGISINI KAZANDIRACAK DİL Seni seviyorum… Ne kadar büyük bir hayal gücün var. Şu yaptığına bak … Kıskanmanı anlayışla karşılıyorum… Beni bazen çıldırtıyorsun. Ama seni yine de seviyorum … Senin fikrini almak istiyorum… Tüm dünyaya katkın olacağından eminim…

ÇOCUKLARIMIZLA KONUŞURKEN TEMİZ VE YENİ BİR DİL KULLANALIM. SON OLARAK; ÇOCUKLARIMIZLA KONUŞURKEN TEMİZ VE YENİ BİR DİL KULLANALIM.

BÜTÜN VELİ VE ÖĞRENCİLERİMİZE BAŞARILI BİR YIL DİLERİZ.