HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU DİKKAT EKSİKLİĞİ HAZIRLAYAN:Şahimerdan DURMUŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Advertisements

ÇOCUK VE GENÇLİK DÖNEMİNDE PSİKOLOJİK
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Okul olgunluğu(okula hazır olma tanı ve kriteri)
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA SIK GÖRÜLEN RUHSAL SORUNLAR VE DEHB
Etkili Öğretmenlik.
Çocuk Psikolojisi Hazırlayanlar TATKAVAKLI İLKÖĞRETİM
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ATATÜK İLKÖĞRETİM OKULU
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DIŞKI KAÇIRMA(ENKOPRESİS)
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
BİR ANNE YA DA BABANIN ÇOCUĞU İÇİN YAPABİLECEĞİ
YEME BOZUKLUKLARI.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
BÖLÜM 14 ÇOCUKLUK ÇAĞINDA GÖRÜLEN RUHSAL PROBLEMLER
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
DİĞER TUTUMLAR.
AYŞE ATIL İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
1 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM ve DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
Tik bozukluğu. Tik bozukluğu nedir? Tikler ani ve tekrarlayıcı kas kasılmaları sonucu yarı istemli bir şekilde ortaya çıkan hareket ve sesler olarak tanımlanabilir.
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
ERGENLİK.
Metinleri Okuyalım.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
Sunum transkripti:

HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU DİKKAT EKSİKLİĞİ HAZIRLAYAN:Şahimerdan DURMUŞ Ulugazi İlköğretim Okulu Öğrt. İZMİT

Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Nedir? *Aşırı hareketlilik, *Dikkat sorunları, *İstekleri erteleyeme- me.(Dürtüsellik) *Bu belirtilerle ortaya çıkan bir psikiyatrik bozukluktur… *Bir çocukta veya gençte DEHB var denilebilmesi için bu belirtilerin yedi yaşından önceden beri bu- lunması, normal bir kişi- den daha çok şiddetli bir düzeyde görülmesi gerek- lidir.

DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ DEHB olan çocuklar üç ayrı grupta yer alırlar: **Hem dikkat hem aşırı hareketlilik-dür- tüsellik sorunları olanlar. **Sadece dikkat sorunları olanlar. **Sadece aşırı hareketlilik-dürtüsellik sorunları olanlar.

Aşırı Hareketlilik ve Dürtüsellik Belirtileri ÇOĞU ZAMAN… AŞIRI HAREKETLİLİK: *Elleri, ayakları kıpır kıpırdır.Oturduğu yerden kalkar veya kıpırdanıp durur… *Uygunsuz durumlarda koşuşturup durur ya da tırmanır… *Skin bir biçimde boş zamanları geçirme etkinliklerine katılma veya oyun oynama zorluğu vardır… *Hareket halindedir ya da bir motor tarafından sürülüyormuş gibi davranır… DÜRTÜSELLİK: *Sorulan sorulara soru tamamlanmadan cevap verir… *Sırasını bekleme güçlüğü çeker… *Başkalarının sözünü keser ya da yaptıklarının arasına girer…

Dikkat Eksikliği Belirtileri ÇOĞU ZAMAN… *Dikkatini ayrıntılara vermez.Ödevlerinde, işlerinde dikkatsizce hatalar yapar… *Yaptığı ödevlerde, oyunlarda dikkati dağılır… *Konuşulduğunda dinlemiyormuş gibi görünür… *Ödevlerini veya işlerini tamamlayamaz… *Üzerine aldığı etkinlikleri, görevleri düzenlemekte zorluk çeker… *Sürekli beyinsel çabayı gerektiren görevlerden kaçınır.Bunları sevmez… Bunlarda yer almaya karşı isteksizdir… *Ödev veya malzemelerini kaybeder… *Dikkkati dış uyaranlarla kolayca dağılır. *Günlük etkinliklerde unutkandır…

Eğer sizler çocuğunuzda Dikkat Eksikliği Hiperaktivite bozukluğu veya davranış sorun- ları olduğu konusunda şüphe içindeyseniz: ---Zeki çocuklar böyle olur, büyüdükçe düzelir, ---Enerjisi fazla geliyor, bırakın… ---Biraz sert davranın düzelir… ---Acaba yakında kendiliğinden geçer mi? ……… Diyerek kendinizi oyalamayın, vakit kaybetme- yin.Bir psikiyatrist veya psikoloğa başvurun…

ÖĞRETMENLER DEHB OLAN ÇOCUKLAR İÇİN NELER YAPABİLİRLER? **Çocuğundikkat, hareketlilik, dürtüsellik, söz dinlememe, davranış bozuklukları konusunda aileyi ve okul rehberli- ğini bilgilendirmek. **Ailenin konuyla ilgilenmemesine izin vermemek. **Çocukla ilgili gözlem ve değerlendirmeleri oldukça objek- tif yaparak psikiyatristlere hazırlamak. **Tedavi sürecini dikkatle izlemek, paylaşmak… **Çocuğun ilacını zamanında almasını sağlamak. **DEBH olan çocuğa sınıf arkadaşlarının önünde ”bu arkada- şınız hiperaktif”,”davranış bozuklukları var”… gibi etki- leyici isimler kullanmamak…

**Sık sık uyarmak yerine aranızda bir işaretleş- me şifresi koymak, buşifreyi kullanmak… **Aşırı hareketleneceğini hissettiğinizde, ona hareket edebileceği bir iş vermek… **Çocuğun sınıf içinde etkilenme, alay edilme, dış- lanma, suçlanma gibi davranışlarla karşılaşmaması için gerekli çabayı göstermek.(Sınıfa kabullendir- mek…) **Öğretmen, DEHB olan çocuğa karşı, kabul edici, sevgi ve saygı duyan, ilgili, hoşgörülü, anlayışlı, olumlu yönde teşvik edici, yardımcı olmaya çalışan tutarlı, adil… olumlu tutum içinde olmalıdır…

***DEHB olan bir çocuktan, asla vazgeç- memek gerekir… ÖNEMLİ… Eğer sınıfınızda DEHB olan bir öğrenciniz varsa, başarı oranınız yüzde otuz düşmüştür… Eğer birkaç tane varsa, Eğer sizi yönetenler bilgisiz, eğitim-öğretim ve çocuk sorunlarından anlamıyorsa, Eğer sizi teftiş eden müfettişleriniz DEHB dan anlamıyorsa, Hele öğretmen arkadaşlarınız da bu özel durumu bilmiyorlarsa , YANDINIZ! Siz onlara göre başarısız, sınıfı mahveden, katleden, sınıfa hakim olamayan öğretmensiniz!.. Sakın bu durumdan rahatsız olmayınız!Takdir, teşekkür, iyi rapor endişeniz olmasın… Bildiğiniz doğru yoldan ayrılmayınız…Şöhret, şov, prestij veya para uğruna bu çocuklardan asla vazgeçmeyiniz…Ben vazgeçmedim…Yukarıda saydığım hakaretleri de yedim! Aldırmadım.Şimdi ben mutluyum, çocuklar da…

Öğrenme Bozuklukları ve Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu *Öğrenme bozuklukları erkeklerde kızlardan 3-5 kat daha sıklıkta görülür.Üç grupta toplanır: *Okuma bozukluğu. *Matematik bozukluğu *Yazılı anlatım bozukluğu. Öğrenme bozukluğu olan çocukların yüzde kırkının okulu bıraktıkları bilinmektedir. Bir çocukta öğrenme bozukluğunun olup olmadığı ayrıntılı değerlendirmeler sonucu belirlenir.

Öğrenme Bozukluğu Nasıl Belirlenir? *Anne karnından başlayarak sağlık gelişimi normal mi? *Dil gelişimi zamanında oldu mu? *Beslenme sorunları var mı? *Kalıtımsal veya kronik hastalığı var mı? *Ruhsal ve beyin durumu nasıl? *Okurken harf atlama, hece atlama gibi hatalar yapıyor mu? *Kelimeleri başka bir kelimeye benzeterek okuyor mu? *Yanlış veya ters yazıyor mu? *Zeka testleri üstün olduğu halde okul başarısı düşük mü? *El-göz uyumu iyi mi? Bu araştırmalar, gözlemler, testler sonucu tanı konmalıdır.

Öğrenme Bozukluğunun Tedavisi *Bu çocuklar normal çocuklar gibi güçlük çekerler.Bu ne- denle sorun yaşadıkları alanlarda farklı bireysel bir eği- tim verilmelidir. *Bozukluk ergenlik ve erişkinlik dönemlerine kadar de- vam ettiği için eğitimin uzun yıllar devam ettirilmesi gereklidir. *Genellikle DEHB olan çocuklarda sıkça görüldüğü için, özel eğitim almaları, gerekirse ilaç kullanmaları, psiki- Yatrist tedavilerin yapılması gereklidir. *İlaçların yan etkisi yoktur.Zeka artışı sağlamaz.Ancak kişinin daha etkili öğrenmesini, ifade etmesini sağlar…