E-Ticaret (İlk adımlar)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Ğ We take care of your vision ...your care provider.
E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Restaurant Yönetim Sistemi
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Endüstride Veri Madenciliği Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Ayhan Demiriz 28/2/2006.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
PAZARLAMADA İNOVASYON
Elektronik Ticaret (E-Ticaret) Giriş.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
Sertaç Çelikyılmaz Genel Müdür Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. Türkiye’de Kurumlar İçin e-Güven Altyapısı 07 Ekim 2004, İstanbul Eczacıbaşı Holding.
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
9.sınıfı geçen öğrenci, kendisinin ve velisinin görüşü doğrultusunda;ilgili müdür yardımcısı, sınıf öğretmeni ve okul rehber öğretmeni tarafından ilgi,istek,yetenek.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ 10 Nisan ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ (10 Nisan 2015) 2 MODERN ENDÜSTRİYEL ÜRETİM Endüstriyel sektördeki üretim tesisleri,
SAĞLIK ÇALIŞANLARI: TEST İLAÇLARI. SAĞLIK ÇALIŞANLARI: TEST İLAÇLARI (13 Nisan 2015) 2 SAYI, HIZ VE KARMAŞIKLIK BÜYÜYOR Eczacılık sektörü, yeni ilaçların.
SAMET UÇAR
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Ayşegül ARSLAN.
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
MM-Malzeme Yönetimi Genel Sunumu
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
2008/2 TASARIM DESTEĞİ TEBLİĞ VE GENELGE
Sunum transkripti:

E-Ticaret (İlk adımlar) Sunu İçerik Kaynağı: Cumming, T. (2004). Küçük @, Büyük Ticaret,.ISBN: 975-8651-49-8, Elips Kitap,Ankara. Kuşçu, H. (2010) Elektronik Ticaret Ders Notu İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, İhracatta İnternet Zamanı:1 Raporu, Ankara. Yrd.Doç.Dr. Cihad DEMİRLİ

Ağlarla yapılabilecek iş ve ticaret aktiviteleri Tartışma… Ağlarla yapılabilecek iş ve ticaret aktiviteleri

İş ve ticaret aktiviteleri Mal ve hizmetlerin elektronik alışverişi Üretim planlaması yapma / zinciri oluşturma Tanıtım, reklam ve bilgilendirme Sipariş verme Anlaşma/sözleşme yapma Elektronik banka işlemleri ve fon transferi Gümrükleme Elektronik ortamda üretim izleme

İş ve ticaret aktiviteleri Elektronik ortamda sevkiyat izleme Ortak tasarım geliştirme ve mühendislik Elektronik ortamda kamu alımları Elektronik para ile ilgili işlemler Elektronik hisse alışverişi ve borsa Ticari kayıtların tutulması ve izlenmesi Doğrudan tüketiciye pazarlama

İş ve ticaret aktiviteleri Sayısal imza, elektronik noter gibi güvenilir üçüncü taraf işlemleri Sayısal içeriğin anında dağıtımı Anında bilgi oluşturma ve aktarma Elektronik ortamda vergilendirme Fikri, sınai ve ticari mülkiyet haklarının korunması ve transferi

Çalışma sistemi (örnek yaklaşım) Kaynak: Kuşçu, H. (2010) Elektronik Ticaret Ders Notu

Taraflar Alıcılar Satıcılar Üretici/imalatçılar Komisyoncular Sigorta şirketleri Nakliye şirketleri Özel sektör bilgi teknolojileri Sivil toplum örgütleri Üniversiteler Onay kurumları Elektronik noter Dış Ticaret Müsteşarlığı Gümrük Müsteşarlığı Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Diğer kamu kurum ve kuruluşları

Ödeme araçları Yaygın olarak kullanılan üç yöntem; Kredi kartı (SSL ve SET protokolleri) Elektronik Para (CyberCash, www.cybercash.com / DigiCash, www.digicash.com) Elektronik Çek (www.echeck.org)

İnternet için temel gereksinimler Ticarette İnternete çıkmak için temel gereksinimler? Web sitesi E-posta Güvenlik sertifikası Online katalog ve alışveriş sepeti Kredi kartı anlaşması (banka) Kredi kartı yetkili servisi (internet bankasından) Mal ve hizmetin dağıtım mekanizması

E-Ticaret için uygunluk Ürün/hizmet uygunluğu Bilgisayara indirebilirlik Kataloglanabilme Teslimat kolaylığı İşletmenin uygunluğu Çalışma tarzı Müşteri hizmetleri Günlük işleyiş Tedarik süresi Müşteri takibi Rakipler Yönetici ekibin uygunluğu

Tavsiye Yönetici ekip Üretim ya da ürün odaklı değil müşteri odaklı olma Değişime karşı esnek ve hoş karşılama Performans analizinde tarafsız ve dürüst olma Hızlı karar verme Kararlı olma (özellikle de başarısız dönemlerde) Uygulamanın kontrolünde hızlı karar verme Fikirler konusunda eğlenceli olma İnternetin gözü ve kulağı olan genç çalışanlara güvenme

TasarımxİşlevsellikxSeçeneklerxKalitexFiyat=Değer Bir analiz Rakip analizi ve mevcut durum tespiti için değer belirlemede basit bir formül önerisi TasarımxİşlevsellikxSeçeneklerxKalitexFiyat=Değer

Bir analiz Tasarım Fotoğraf Renkler Alan duygusu Yerleşim Tutarlılık Navigasyon Diğer grafik elemanlar (çizgiler, butonlar, ikonlar vd.)

Bir analiz İşlevsellik Katalog Alışveriş sepeti Kontrol ve ödeme planı Müşteri profili oluşturma Arama işlevi Arkadaşına gönder Test, yarışma, eğlencelik Kişiselleştirme (benim alanım, beğendiklerim vb.)

Bir analiz Katalog seçenekleri Katalogtaki ürün sayısı Ürün resimleri Ürün tanımlamaları ve teknik ayrıntılar Ürün için diğer seçenekler (renk, beden, ağırlık vb.) Ürünlerin bulunabilirliği Ürün teslimatı

Bir analiz Ürün/hizmet kalitesi Ürün ya da hizmetiniz müşteride en azından %10’luk bir fark yaratıyor mu? Ürün ya da hizmetiniz rakiplerinizden en azından %10 daha iyi mi? Müşterilerin %10’dan fazlası arayıp/mesaj atıp teşekkür ediyor mu? Ürün ve hizmetin yarattığı yararlar nelerdir? Bu yararla en az %10 nasıl artırılabilir?

Bir analiz Fiyat Fiyatlandırma politikası.. Ayrıntılı mali analiz (artırma veya azaltma sürecinde) Değişiklik yansımaları (mali bilançoda, müşteride,…)

Ürün mü satıyoruz yarar mı? Tartışma… Ürün mü satıyoruz yarar mı?

Dijital paketleme Geleneksel ürün ya da hizmeti dijital hale getirme Sadece bir tanıtım değil…

Dijital paketleme (örnek 1) Bilezik için dijital paketleme (Greg’in dükkanı): Bileziklerin 3 farklı boyda fotoğrafı (küçük, normal ve büyük görünüm) Aynı bileziğin farklı gömlek kollarında görünüşü Bilezikler için şiirsel tasarım yazıları Tasarım ve üretim sürecinin ayrıntılı anlatımı (isteyenler için) Ürünün yanında ücretsiz nazarlık, nişan, harf kolye (ürün fiyatına dahil edilmiş) 24 saat sevkiyat Tartışma grubuna bileziğin romantik etkisini anlatan yaratıcı bir yazı gönderene %10 indirim

Dijital paketleme (örnek 2) Ofis temizlik hizmeti dijital paketleme (Hamish’in dükkanı/Glasgow): Müşterilerin binanın katlarını ve metrekaresini girerek cam temizleme ve ofis temizleme fiyatını tahmini olarak bulabilecekleri bir hesap makinesi Ziyaretçilerin Glasgow manzarasını görebilmeleri için bir sepet dolusu cam temizleyicisini (zahmetli biçimde) belirli bir yükseklikte tutmaya çalıştıkları “bu camı temizle” oyunu Üç aylık deneme siparişi verilebilen basit bir form İnternet üzerinden sipariş veren ve hesaplarını sürdüren müşterilere %10 indirim Cam temizliği talep edenlere ofis temizliğini de öneren çapraz satış yöntemi Verilen hizmetin basit açıklaması (isteyenlere ayrıntılı izah) Her iş sonrası yapılanların raporlaştırılması (görsel öğelerle desteklenmiş)

Pazarlamada Uzman Önerileri İnternet pazarlamacılığının %90 ürün, %10 algılamadır E-müşterileriniz satış ekibinizdir Müşteriler, fayda ve kanıt satın alır Rekabete hazır olun İnternet işlerinin geri dönüşleri uzun vadelidir İş ortaklarınız da satış ekibinizdir Pazarlama sadece satış bölümünün değil tüm şirketin meselesidir

Pazarlamada Uzman Önerileri E-Ticareti yönetim ekibi yürütür Başarı ve başarısızlığın ikisi de gereklidir Departmanlar yerine esnek ekipler Ürünün ömrü düşündüğünüzden kısadır Hız öldürmez Önbildirim ve geribildirim kar demektir İstatistikleri sadece değerlendirmek yerine yorumlayın Pareto’nun 80/20 Prensibi Ürün/tanıtım/fiyat/dağıtım başlığına odaklanın

devam edecek…