MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A. Ş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SEAHORSE HAKKINDA Sea Horse Petrokimya 1996 yılında Ali Şafak Akmil tarafından kurulmuştur.
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Lojistik Yönetimi Ders – V
Araç Takip ve Yönlendirme Sistemi
Bir Geri Dönüşüm Projesi
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
TÜRKİYE’NİN ULUSAL GİRİŞİMCİLİK POLİTİKASI NE OLMALI?
6/29/ :54 PM© Land Rover Presenter / File name Slide 1.
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
Onkoloji Destek Paketi
Birey, kurum ve toplumların
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
Selda Aydın Seyhan Kamçı
Ğ We take care of your vision ...your care provider.
Giriş. • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ Ajanda.
Gökhan AY Süreç Geliştirme Yöneticisi.
Bir Hazır Giyim Perakende Zincirinde Rassal Talep Altında Kalıcı İndirim Politikalarının Belirlenmesi Özlem Coşgun1, Ufuk Kula2, Ayhan Demiriz2 1 İstanbul.
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI Hazırlayan : Muharrem GÜLER
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Dr Hüdai Kara Temmuz  23 Mart 1992 tarihinde yürürlüğe girmiş  Çiçek sembolü logolu  Tüm Avrupa Birliğinde geçerli  Performans ve çevre bazlı.
Caterpillar Türkiye Yetkili Temsilcisi Borusan Makina’da çalışan dört arkadaş Mart 2007 tarihi itibariyle kendi işlerini kurmaya karar verdiler.
İçerik e-Fatura Hakkında e-Arşiv Nedir? e-Arşiv’in Sunduğu Avantajlar
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Trafik Şikayet Sistemi (TŞS)
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
KURULUŞ Gövdesan Makina; Kocaeli Darıca sanayi sitesinde konuşlu m2 kapalı alana sahip tesislerinde; otomotiv, beyaz eşya ve inşaat sektörüne; çelik,
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Erp. Otomatik Uyarı Sistemi Stok Yönetimi Satın AlmaTekstil Üretim Finans & Muhasebe SatışBakım PlanlamaÜretim KaliteMühendislik IKBilgi.
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksekokulu
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
BÜYÜME.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
MAN Türkiye A.Ş.’de Endüstri Mühendisliği Uygulamaları
Türkiye İşgücü Piyasası Genel eğilimler, kriz etkileri, teşvik politikaları Prof. Dr. Seyfettin Gürsel Bahçeşehir Üniversitesi Ekonomik ve.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
KIRMA-ELEME TESİSLERİNDE
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
16/08/1962 yılında petrol ve petrol ürünleri ticareti yapmak amacıyla BEL-PET adıyla kurulan şirketimiz önce İGATAŞ daha sonra da İSTANBUL ENERJİ adını.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi:
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
Ücret Sistemleri ve Verimlilik Dersi Dönem İçi Çalışması
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
ODTÜ İŞLETME Özel sektör ve kamu kuruluşlarının, değişen çevre koşullarına uyum göstererek, etkili, kârlı ve verimli bir şekilde yönetilmelerine.
TATA MOTORS.
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi: 2016
Merve ÇAKMAK.
Son yıllardaki atılımlarıyla dünyada tüm dikkatleri üzerine çeken Tata Motors'un Türkiye operasyonu 1997 yılında Isoto ile başlamıştır. İlk adımda, tek.
Evren’le Bütünleşin Metin Sancarbarlaz
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi:
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
Sunum transkripti:

MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A. Ş MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A. Ş. Satış Sonrası Hizmetlerde YA/EM Uygulamaları YAEM 2010 Özen Ergezer MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş.

İçerik MAN Hakkında Genel Bilgi Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Genel Bilgi Bazı Gerçekler Uygulamalar Göstergeler

MAN Genel Bilgi Tam 251 yıl önce Almanya’da kurulan demir fabrikası ile üretime başladı. Endüstriyel hizmetlerden makine imalatına, dizel motor üretiminden ticari araçlara… MAN Ticari Araçlar,2010 yılı için konan 100 bin adetlik satış hedefini şimdiden aştı. MAN Türkiye: 1966 yılından beri faaliyette. 41 ülkeye otobüs ihracatı. Seyahat otobüsleri-belediye otobüsleri üretimi.

Dünden bugüne 1966 2010 100 adet üretim 2.000 adet üretim * Ankara Büyükşehir Belediyesi için Türkiye’de ilk defa üretilen CNG otobüsü

MAN Genel Bilgi Man Kamyon ve Otobüs Tic.A.Ş. Türkiye’de satış ve satış sonrası hizmet faaliyetleri Bayi-Servis Ağı MAN ve Neoplan markalı otobüs satışı 8 ton üzeri kamyon ve çekici satışı Kamu araçları

Satış Sonrası Hizmetler 33 Yetkili Servis Noktası Yılda 120.000 Araç Girişi 39 Mil.€ Servis Cirosu 50.000 Garanti Talebi 4 Satış Sonrası Bölgesi Yedek Parça Faaliyetleri

Satış Sonrası Hizmetler Faaliyet Alanları Yetkili Servis Ağı Stratejiler&Projeler Denetimler Teknik Destek Atölye Hizmetleri Servis Enformasyonları Geri Çağırma Aksiyonları Müşteri Şikayetleri Müşteri Memnuniyeti Ölçümü Garanti İşlemleri Bakım& Dokümantasyon Yedek Parça Bakım paketi&uzatılmış garanti

Yetkili Servis Ağı

Sürekli kompleksleşen Bazı Gerçekler Rekabet Özel Servisler OEM’ler Sigorta Şirketleri Genel Kısıtlar Kanunlar Sürekli kompleksleşen ürün Müşteri Yapısı Bireysel Müşteriler Filo müşterileri

Bazı Gerçekler Facts

Bazı Gerçekler Toplam -1,83% Yetkili Servisler Toplam Ciro (5 Aylık) % Fark Garanti Ciro (Müşteri para ödemiyor) -11% Parça -14% İşçilik ~0 Ücretli Ciro (Müşteri para ödüyor) 2,36% 1,45% İşç.ilik 5,58% Toplam -1,83%

Motivasyon Hayat boyu MAN Nasıl? Satış sonrasından memnun müşteriler Müşterinin yaşayabileceği olaylar

Müşteri Olayları&Beklentileri Müşteri Beklentileri Müşteri Olayları Satış Sonrası Ana Süreçleri Randevu Atölye iş emri yönetimi İş kaybı Bakım Aksiyonlar Şikayetler Direk iletişim …. Yakın Davranışlar Zaman &Maliyet Öngörüsü Kısa sürede teslimat Çok Garanti&Az para Güvenilirlik … Teşhis Parça İhtiyacı Onarım Teslimat

Performans Yönetimi Servis Değerlendirme Sistemi Kriterler; Ölçülebilir Sistem üzerinden hesaplanabilir kriterler Sonuçlara bağlı olarak pirim dağıtılmaktadır Yılda en az iki kere denetim Önceliklere göre ağırlıklandırma Dönemsel raporlama Servislerimizi sürekli denetim altında tutuyor, onlara primlerimizle destek oluyoruz.birçok kriter üzerinden yılda iki kere tüm servislerimiz denetleniyor.

Performans Yönetimi Servislerimizi sürekli denetim altında tutuyor, onlara primlerimizle destek oluyoruz.birçok kriter üzerinden yılda iki kere tüm servislerimiz denetleniyor.

Performans Yönetimi Servislerimizi sürekli denetim altında tutuyor, onlara primlerimizle destek oluyoruz.birçok kriter üzerinden yılda iki kere tüm servislerimiz denetleniyor.

Performans Yönetimi Kriterler; Sistem üzerinden hesaplanan hedefler Otomatik Haberleşme Sistemi Servislerimizi sürekli denetim altında tutuyor, onlara primlerimizle destek oluyoruz.birçok kriter üzerinden yılda iki kere tüm servislerimiz denetleniyor.

Performans Yönetimi Garanti Durumunda Kamyon Giriş Sayıları Garanti Durumunda Otobüs Giriş Sayıları İş Türünde Araç Giriş Sayıları Model Yılında Araç Giriş Sayıları Garantiden yapılan satışlar toplamı Ciro Durumu Araç Giriş Sayıları Kamyon Giriş Sayıları Otobüs Giriş Sayıları Aksiyon Puan-Uygulama Durumları Yıllık analizler Ciro-Araç Giriş Sayıları

Müşteri Şikayetleri Yönetimi Tüm şikayetler için internet ortamında dosya oluşturuluyor İlgili servis müdürü , bölge sorumlusu ve müşteri ilişkileri sorumlusuna SMS gidiyor Şikayetin tüm süreci merkezden izleniyor Sistem üzerinden servislerin, bölge sorumlularının ve müşteri ilişkileri sorumlusunun performans raporları alınıyor Tüm telefon görüşmeleri kaydediliyor

Müşteri Şikayetleri Yönetimi Yıl Ortalama Kapanış (gün) Yüzde CSI 2008 0-2 93% N.A. 2009 100% 91 2010 93

Geri Çağırma Aksiyonları Müşterilere sistem üzerinden mektup gönderimi Parça ihtiyacı hesaplaması İstatistiksel Hesaplamalar Aksiyon Puanı Hedef Takibi

Öneri Sistemi Akış Sorumlu Öneri kaydı açılır. Servis Öneri Ön Elemeden Geçer;elemeden sonra ilgililere iletilir. Proje Sorumlusu Bölümler Değerlendirip, öneriyi sonuçlandırırlar. Tüm bölümler Bildirilen Öneri Sonuçları Sisteme Girilir, Puan Hesaplaması ve Öneri Takibi Yapılır. Proje Sorumlusu

Acil Servis Hizmeti 24h acil servis hizmeti, Internet üzerinden araç takibi   Araç başına varış 24h CSI 2008 3,4 78 2009 2,5 80 2010 2,2 83

www.manfilo.com

Göstergeler Şikayet Dosyaları Kapanma Süreleri İş Emri Kapanma Süreleri Yol Yardım Hizmeti: Araç başına varış Yol Yardım Hizmeti: Tamirat bitiriş Danışma Dosyaları Kapanma Süreleri Servis Karşılama Oranı Müşteri Memnuniyeti Yetkili Servis Kalitesi Hedef Bazlı Yönetim

Teşekkürler!