200 Yataklı Bir Hastanede Acil Servise Aynı Şikâyetle Tekrar Başvuran Hasta Sayısı ve Hastaneye Tekrar Yatış Oranları Hakan SOYSAL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
AİLE HEKİMLİĞİNDE KBB HASTALIKLARINA PRATİK YAKLAŞIMLAR VAKA SUNUMLARI
Hastane İşletmeciliği Uzmanı GATA Organ Nakli Koordinatörü
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
KEMALPAŞA DEVLET HASTANESİ
-Demografik- Nüfus Analizi
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
HASTANELER ARASI NAKİLLER
EYLÜL 2011 HİZMET GÖSTERGELERİ TOPLAM MUAYENE SAYISI TOPLAM YATAN HASTA SAYISI 1022 YATILAN GÜN SAYISI 5107 TABURCU OLAN HASTA SAYISI 978 ÖLEN HASTA.
AĞUSTOS 2011 HİZMET GÖSTERGELERİ TOPLAM MUAYENE SAYISI TOPLAM YATAN HASTA SAYISI 826 YATILAN GÜN SAYISI 5408 TABURCU OLAN HASTA SAYISI 920 ÖLEN.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAKIM TALİMATLARI B.E.Ü
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
TEMMUZ 2011 HİZMET GÖSTERGELERİ TOPLAM MUAYENE SAYISI TOPLAM YATAN HASTA SAYISI 1028 YATILAN GÜN SAYISI 6502 TABURCU OLAN HASTA SAYISI 1108 ÖLEN.
Toplumda Gelişen Pnömoni Hastalarında Tedavi Başarısı Göstergesi Olarak Serum Prokalsitonin ve C-Reaktif Protein Düzeyleri Mehmet Sezai Taşbakan1, Canan.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Tahir Atik, Caner Turan, E.Ulaş Saz
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
Türkiye’de yıllara göre tıp fakülteleri sayıları.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ 2011 OCAK-ARALIK 2012 OCAK- MART VERİLERİ.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
UYGUN OLMAYAN İLAÇ KULLANIMLARI
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Sağlık Hizmetleri İçinde Hastanelerin Yeri Prof. Dr. Necati Dedeoğlu.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
Toplum Kökenli Pnömoniler
Öğrenci sayıları ve verilen dereceler Tekstil Teknolojileri ve Tasarımı Fakültesi Program Kayıtlı öğrenci sayısı Mezun sayısı Tekstil.
Sağlık Turizmi Ve Turistin Sağlığı Kapsamında Sunulacak Sağlık Hizmetleri Prof. Dr. Bülent TUNÇÖZGÜR Gaziantep Üni. Şahinbey Uygulama ve Araştırma Hastanesi.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
Performans Dayalı Ek Ödeme Sistemi Dr. Hasan G Ü LER Genel M ü d ü r Yardımcısı.
Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı
Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı Tedavisi
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
Kritik semptomlara yönelik triaj uygulamaları
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Kutu Menfez İnşaatı Metraj Hesapları
KASIM 2011 HİZMET GÖSTERGELERİ TOPLAM MUAYENE SAYISI TOPLAM YATAN HASTA SAYISI 1034 YATILAN GÜN SAYISI 5777 TABURCU OLAN HASTA SAYISI 819 ÖLEN HASTA.
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
TOBB ETÜ HASTANESİ.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ AKUPUNKTUR VE TAMAMLAYICI TIP MERKEZİNE 2014 YILINDA BAŞVURAN HASTALARIN ÖZELLİKLERİ   PROF.DR.BANU ÇAYCI GAZİ ÜNİVERSİTESİ TAMAMLAYICI.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
Sunum transkripti:

200 Yataklı Bir Hastanede Acil Servise Aynı Şikâyetle Tekrar Başvuran Hasta Sayısı ve Hastaneye Tekrar Yatış Oranları Hakan SOYSAL

* Giriş * Materyal ve Metod * Bulgular * Sonuç * Öneriler SUNUM PLANI * Giriş * Materyal ve Metod * Bulgular * Sonuç * Öneriler

GİRİŞ Yeniden Kabul ? Hastanın ilk kabulünden sonra 7-30 gün içinde veya 1 yıl içinde aynı hastaneye tekrar kabulüdür.

Acil servise yapılan (7-30 günlük) MATERYAL VE METOD Yeniden Kabuller Acil servise yapılan (7-30 günlük) Servislerdeki ve tekrar yatışlar (1 yıllık)

MATERYAL VE METOD 1 Ocak-31 Aralık 2013 tarihleri arasında başvuran hastalar değerlendirildi. Hasta Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS) kullanıldı.

*Acil servise 7-30 gün içinde aynı şikayetle tekrar başvuran hastalar, 22 MATERYAL VE METOD *Acil servise 7-30 gün içinde aynı şikayetle tekrar başvuran hastalar, *Aynı servise tekrar başvuran ve yatışı yapılan hastalar değerlendirilmiştir.

Elde edilen verilerin frekans değerleri ve oranları hesaplanmıştır. MATERYAL VE METOD Elde edilen verilerin frekans değerleri ve oranları hesaplanmıştır.

BULGULAR 1 Ocak-31 Aralık 2013 tarihleri arasında Acil servise toplam başvuru sayısı 7478 dir.

* 7 gün içinde aynı şikayetle tekrar başvuru sayısı 139 ( % 1,85), BULGULAR Acil servise; * 7 gün içinde aynı şikayetle tekrar başvuru sayısı 139 ( % 1,85), * 30 gün içinde aynı şikayetle tekrar başvuru sayısı 196 (% 2,62) dır.

ACİL SERVİS YENİDEN KABULLERİN NÖBETÇİ TABİP UZMANLIĞINA GÖRE DAĞILIMI BULGULAR ACİL SERVİS YENİDEN KABULLERİN NÖBETÇİ TABİP UZMANLIĞINA GÖRE DAĞILIMI Nöbetçi Uzman Tabip Yeniden Kabul Sayısı % Acil Tıp. Uzm. 46 23,47 Psikiyatri Uzm. 23 11,73 Kadın Hast. ve Doğ. Uzm. 22 11,22 Anestezi Uzm. 20 10,20 Ortopedi Uzm. 15 7,65 KBB Uzm. 13 7,63 Mikrobiyoloji Uzm. 11 5,6 Üroloji Uzm. 9 4,59 Kardiyoloji Uzm. Göz Hast. Uzm. İç Hast. Uzm. 7 3,57 Çocuk Hast. Uzm. 5 2,55 Genel Cerr. Uzm. 1,02 Göğüs Hast Uzm. 1 0,51 Deri ve Zührevi Hast. Uzm. TOPLAM 196

ACİL SERVİS TEKRAR KABULLERİNİN ŞİKAYETLERE GÖRE DAĞILIMI BULGULAR ACİL SERVİS TEKRAR KABULLERİNİN ŞİKAYETLERE GÖRE DAĞILIMI Şikayet Sayı % ÜSYE 72 36,73 Gastrointestinal 34 17,35 Travma 12 6,12 Ağrı 10 5,10 Yüzeysel yaralanma 7 3,57 Yüksek Ateş 6 3,06 Kedi-köpek ısırması 5 2,55 Diğer 50 25,21 Toplam 196

BULGULAR 1 Ocak-31 Aralık 2013 tarihleri arasında toplam yatan hasta sayısı 2323

Yıl içinde aynı servise tekrar kabul ve yatış sayısı 80 (%3,44) dir. BULGULAR Yıl içinde aynı servise tekrar kabul ve yatış sayısı 80 (%3,44) dir.

TEKRAR KABULÜ YAPILAN HASTALARIN SERVİSLERE GÖRE DAĞILIMI BULGULAR TEKRAR KABULÜ YAPILAN HASTALARIN SERVİSLERE GÖRE DAĞILIMI Servis Sayı % Göğüs Hastalıkları 20 25 Göz Hastalıkları 17 21,25 Kulak Burun Boğaz Hast. 16 Kadın Hast. ve Doğum 10 12,25 İç Hastalıkları 5 6,25 Enfeksiyon Hastalıkları 4 Genel Cerrahi Deri ve Zührevi Hastalıklar 2 2,5 Üroloji

BİRDEN FAZLA TABİP OLAN SERVİSLERİN YENİDEN KABUL SAYILARI BULGULAR BİRDEN FAZLA TABİP OLAN SERVİSLERİN YENİDEN KABUL SAYILARI Servis 1. Tabip 2. Tabip Göz Hastalıkları 11 6 Kulak Burun Boğaz Hastalıkları 12 4 Kadın Hastalıkları ve Doğum 7 3 Genel Cerrahi 2 Üroloji 1

SONUÇLAR * Acil servis yeniden başvuru oranları 7 gün içinde %1,85 ve 30 gün içinde %2,62 dir. * Servislere tekrar yatış oranı %3,44 olarak bulunmuştur. * Bu oran Medicare tarafından belirlenen ‘’Tekrar yatış ölçütü’’ (%16,9) değerinin altındadır.

Kişisel sağlığa dikkat etmeme Yetersiz bakım ve koordinasyon eksikliği SONUÇLAR Yeniden kabul Kişisel sağlığa dikkat etmeme Tedavi planına uymama Yanlış tanı-tedavi Yetersiz bakım ve koordinasyon eksikliği Bilgi eksikliği

ÖNERİLER Sağlık hizmetleri harcamalarının önemli bir kısmını yatarak tedavi giderleri oluşturmaktadır. Yeniden kabuller bu giderlerin artmasına, kaynak israfına, işgücü ve zaman kaybına sebep olmaktadır.

ÖNERİLER 1- Hastaların koruyucu sağlık eğitimleri konusunda ve hangi durumlarda acil servise başvurulması konusunda bilgilendirilmesi ile,

ÖNERİLER 2- Taburcu planı ve evde bu planın uygulanması konusunda bilgi verilmesi, tedavi bitiminde gerekli koordinasyonun sağlanması ile,

ÖNERİLER 3- Hizmet içi eğitimler ile 22 ÖNERİLER 3- Hizmet içi eğitimler ile önlenebilir yeniden kabullerinin azaltılabileceği değerlendirilmektedir.

Önlenebilir yeniden kabuller ÖNERİLER Önlenebilir yeniden kabuller Bilinçli hasta Doğru tanı-tedavi Tedavi planına uyum Koordinasyon Hizmet içi eğitim KALİTE

22 Teşekkürler.