Elektronik Ticaret Şule Özmen

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

KOBİ’ler için Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Strateji Tasarımı İlker acar.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Elektronik Ticaret Şule Özmen
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
YONT171 Bilgi Teknolojilerine Giriş I
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
ILETISIM TEMELLI MARKA YÖNETIMI
E-TİCARET.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Tedarikçi Firma Sunumu
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
İNTERNETTE İLETİŞİM VE İNTERNET SERVİSLERİ
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Elektronik Ticaret Şule Özmen sozmen@marmara.edu.tr Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü Öğretim Üyesi sozmen@marmara.edu.tr ŞULE ÖZMEN

E-Ticaret ŞULE ÖZMEN

Biz de e-ticaret yapmalı mıyız? İşimde nasıl değişiklikler yapmam gerekir? Fırsatlar ve tehditler nedir?l? Gelip geçici bir moda mı? Bana ne kazandırır? Getirisi ne olur? Müşterim uygun mu? Teknik bilgimiz yok/ yeterli mi? Güvenli mi? Nasıl yaparız? Rakiplerim girer mi? Girerse bana ne olur? Benim müşterilerimin internet erişimi var mı? ŞULE ÖZMEN

Amaç Elektronik Ticareti ana hatlarıyla incelemek Konuyla ilgili önemli kavramların altını çizmek Elektronik ortamda gelişmekte olan bu yeni ticaret ve yönetim platformunun işletmeler, kuruluşlar ve tüketiciler üzerindeki etkilerini irdelemek. Özellikle pazarlama alanında sunmakta olduğu fırsatları ortaya koymak Elektronik ortamda pazarlama stratejileri ve elektronik ticaret yapmak isteyen firmalara, işyerlerine bu işe girmeden önce ve sonra dikkate almaları gereken konularla ilgili öneriler sunmak. ŞULE ÖZMEN

İçerik e - ticaret, e-iş e - ticaretde ilgili taraflar e - ticaretin stratejik önemi ve geleceği e - ticaretin sunduğu fırsatlar ve tehditler e - ticaret stratejileri elektronik ortamda (sanal) pazarlama e - ticaret teknolojisi e - ticaretde güvenlik e - ticaret ödeme sistemleri ŞULE ÖZMEN

e - ticaret, e - iş nedir? Yeni bir kavram yeni bir oluşum olmasından dolayı uzmanlar tarafından farklı tanımlar yapılmaktadır. Ancak bu tanımların ortak yönü Ürünlerin, servisin, bilginin ve paranın değişiminin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi. ŞULE ÖZMEN

e - iş (e -business) e - ticaret e - iş; şirketlerin, internet teknolojilerini ve bilgi işlem teknolojilerini kullanarak dahili iş süreçlerini ve iş ilişkilerini, bilgi transferlerini elektronik ortamda güvenli bir şekilde oluşturmaları ve ürettikleri malları ve servisleri bu elektronik ortamda satmaları veya satın almalarıdır. e - ticaret alışveriş odaklı bir işlemin internet ortamında gerçekleştirilmesidir. Bir alım satım işlemini ifade etmektedir (herkese açık olan ağ üzerinden yapılan ticari bir faaliyetdir). Kaynak:IBM ŞULE ÖZMEN

e - iş (e -business) e - ticaret Daha geniş anlam içerdiği için e - iş olarak ifade edilen bu yeni oluşum nedeniyle e - dünyada, e -işletme olmak için yol almak gerekiyor. e -işletme sadece WEB de sayfa açarak alım satım işlemi yapmanın ötesinde bir süreç içeriyor. İşletmelerin tedarik, üretim, pazarlama, satış, finans, muhasebe, insan kaynakları gibi diğer iş süreçlerini de bu yeni teknolojiye uyarlamaları anlamına geliyor. İnternet teknolojisi ve e - ticaretin sunduğu yeni fırsatlar ve bu fırsatlardan yararlanılamadığı takdirde oluşan tehditler, şirketleri; esnek, hızlı hareket edebilen, müşteri odaklı iş modelleri kurmak mecburiyetinde bırakıyor. ŞULE ÖZMEN

e - ticaretde ilgili taraflar (e - ortamda) İşletmeler - Müşteriler (Tüketiciler) İşletmeler – İşletmeler (İşletmeler arası) Vatandaş –Devlet Kurum ve Kuruluşları İşletmeler –Devlet Kurum ve Kuruluşları Devletler – Devletler (Devletler arası) ŞULE ÖZMEN

Tarafların iletişim sağladıkları ağlar İnternet: Herkese açık olan ağ İntranet: Şirket içi ağlar Extranet: Şirketlerin kendi aralarında tedarikçileri ve/veya bayileri, satış noktaları, belirli müşterileri arasında bilgi alışverişi/ ticari ilişki için kurulan ve üçüncü şahıslara kapalı olan ağlar. ŞULE ÖZMEN

Stratejik Önemi Bilgi ve iletişim teknolojilerinde hızlı gelişme sonucu elektronik ticaretin giderek yaygınlaşması Pazarda, sektörde bu ticaret yöntemini kullanan işletmeler karşısında rekabet edememek veya rekabet üstünlüğünü kaybetmek tehlikesi Her geçen gün daha fazla işletme, tüketici, devlet kurumunun elektronik ortamda buluşması ve buna paralel olarak sanal ortamda işlem hacminin hızlı bir ivmeyle artması. ŞULE ÖZMEN

e - ticaretin geleceği Forrester araştırma şirketi işlem hacminin 2002 yılında 327 milyar dolar olacağını öngörmekte. İşlem hacminin büyük bölümünün ise işletmeler arasında olacağı tahmin ediliyor. ŞULE ÖZMEN

e - ticaret yapmalı mıyız? Sunduğu fırsatlar bizim de yararlanabileceğimiz fırsatlar mı? Bu işe girmek bize neye mal olur? Getirisi ne olacaktır? Geleneksel ticaretin bir alternatifi midir? Ticareti kolaylaştıran bir yenilik midir? Girmeyince ne gibi tehditler ile karşı karşıya kalırız? Rakiplerimiz bu işe girmişse veya girerse bu bizim işimize nasıl yansır? ŞULE ÖZMEN

e - ticaret yapmalı mıyız? Kuvvetli yönlerimiz Zayıf yönlerimiz ŞULE ÖZMEN

Fırsatlar Yeni pazarlar, yeni müşteriler Hızlı, kişiye özel pazarlama ve satış Maliyetin düşmesi Genel ve idari masraflar Pazarlama ve satış maliyeti 24x7 Haftanın hergünü, günün her saati erişilebilir olması Müşteri memnuniyetinin artması ŞULE ÖZMEN

Fırsatlar Tedarikten satışa kadar olan zincirin tüm aşamalarına değer katması Tekrarlanan süreçlerin ortadan kalkması ve verimliliğin artması Envanter yönetimine sağladığı yararlar ŞULE ÖZMEN

Tehditler Değerlendirilmeyen, yararlanılmayan her bir fırsat bir tehdit unsuru olabilir Rekabet edememe veya varsa rekabet avantajını kaybetme tehlikesi Güvenlik ile ilgili tehditler Bilgisayar korsanları Kredi kartı yolsuzlukları Bilginin gizliliği ve bütünlüğünü tehdit eden tüm unsurlar ŞULE ÖZMEN

Kuvvetli Yönler Müşterinizin ve/veya ürününüzün uygunluğu Yeniliklere açık olmak, şirket sahibinin veya üst yönetimin desteği Teknik bilgi veya desteğinizin olması e- ticarete erken başlamanın yaratttığı rekabet üstünlüğü ŞULE ÖZMEN

Zayıf Yönler Öncesinde Teknik bilgi ve tecrübe eksikliği Sonrasında Teknik zorluklar Kullanıcıya uygun olmayan sayfa yapıları Yavaş erişim ve yavaş işlem Güvenli olmayan ağlar ve güvenli olmayan işlemler Öncesinde Teknik bilgi ve tecrübe eksikliği Yapısal problemler Şirket sahibinin veya üst yönetimin desteklememesi ŞULE ÖZMEN

e - ticaret yapmalı mıyız? Fırsatlar Tehditler Güçlü yönlerimiz Zayıf yönlerimiz ŞULE ÖZMEN

Faydalarının saptanması ve stratejilerin geliştirilmesi Mevcut durumumuza ne katacak? Hangi iş süreçlerimizi nasıl etkileyecek hangileri ortadan kalkacak hangileri yeni eklenecek hangileri değişime uğrayacak? Değişime uğracak iş süreçleri nasıl değişecek? Tedarik-müşteri zincirine hangi yeni değerler katacak? ŞULE ÖZMEN

e - ticaret pazarlama stratejileri Hedef pazarın saptanması Yeni bir pazar dilimi – internet kullananlar, (kullanıcı toplulukları) Rekabet üstünlüğü yaratacak bir konumlandırma – internet bankacılığı Hedef müşteri kitlenize katacağı değerler Müşteri odaklı pazarlama (CRM) Veri ambarı uygulamaları ŞULE ÖZMEN

e - ticarette pazarlama süreci (Geleneksel pazarlama süreci) ALICI Gereksinim belirleme Kaynak arama Satın alma Kullanma Gerektiğinde bakım yaptırma SATICI Ürün ya da hizmetin tasarımı Tanıtım Satış, dağıtım, teslim Hizmet ve destek sunma ŞULE ÖZMEN

e - ortamda pazarlamanın faydaları Satıcıya Etkileşimli pazarlama Müşteri Odaklı Pazarlama (CRM) Maliyetlerin düşmesi, verimliliğin artması Sanal mağazalar, web siteleri reklam (banner) ve bağlantılar sayesinde firmayı ve ürün/servisi mevcut ve potansiyel müşteriye tanıtmak Alıcıya Etkileşimli pazarlama Ürün ya da servise 24 saat 7 gün ulaşabilmek -ZAMAN Dünyanın her yerine ulaşabilmek - MEKAN Güncel bilgi elde edebilmek Uygun, elverişli, hızlı, güncel, kişiye özel HİZMET ŞULE ÖZMEN

e - ortama uygun pazarlama stratejileri Web sayfanıza veya sanal mağazanıza müşteri ziyaretini ve alışveriş miktarını artıracak stratejiler Sayfa/mağaza (internet) adresinizi internet ortamı dışındaki ortamlardan da duyurmak. İnternette işbirliği yapabileceğiniz diğer firmalarla karşılıklı bağlantılar sağlamak (link) Sizinle ilgili diğer sitelere, popüler sitelere reklam vermek (banner) Arama motorlarında yer almak ŞULE ÖZMEN

Web Siteleri Statik siteler – Şirketin varlığını gösteren siteler Dinamik Siteler – Alım Satım işlemi yapılan siteler Kişiselleştirilmiş siteler – Kişiye özel, çapraz satış yapılabilecek düzenlemeler olan siteler ŞULE ÖZMEN

e - ticaret teknolojisi İletişim teknolojisindeki gelişmeler sayısal biçime dönüştürülmüş yazılı metnin, ses ve video görüntülerinin çok hızlı bir şekilde işlenmesini, iletilmesini ve depolanmasını olanaklı kılmıştır WEB mimarisi İstemci - Müşteri (Client) Tarayıcı Program (Browser) Sunucu – Server ŞULE ÖZMEN

e - ticaret teknolojisi Ölçeklenebilirlik – Scalable Güvenilirlik Veri tabanı ile ilişkilendirilmiş (bütünleşik) ŞULE ÖZMEN

e - ticarette güvenlik Gizlilik ve mahremiyet Güvenlik Bütünlük ve doğruluk Kimlik bilgisinin doğrulanması (Authentication) Erişim yetkisinin verilmesi (Authorization) Sayısal İmza ( Digital Signature) Sayısal Sertifika (Digital Certificate) Sayısal Noter (Digital Notary) ŞULE ÖZMEN

e - ticarette güvenli ödeme sistemleri Güvenli Elektronik İşlem Protokolü SET SSL Sanal Para Akıllı Kart (Smart card) ŞULE ÖZMEN

SONUÇ Elektronik Ticaret yapıp yapmamaya karar vermesi gereken sizlersiniz. Önemli olan sadece başkalarının anlattıklarını dinlemek değil, doğru soruları sormak ve bu soruların cevaplarını yetkili kişilerden öğrenmek. Uzun vadeli çıkarlarınızı göz önüne almak Bu işi yapmazsam beni etkiler mi? Etkilerse nasıl ve ne kadar etkileyeceğini saptamak ŞULE ÖZMEN