Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
• Voyager, gezi dergileri* içinde AB okur oranı en yüksek dergidir. (%90) • Voyager okurlarının tamamı ABC1 SES grubunda yer alır • Voyager, okurlarının.
Advertisements

TÜRKİYE’DE ÇOCUKLAR.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
KAYSERİ İLİ İMALAT SANAYİ DURUM TESPİTİ ANKET ÇALIŞMASI BULGULARI KAYSO, HAZİRAN 2008.
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
UĞUR EROL,GÜLLÜ İNAN, COŞKUN KOCA
Sinaps Alternatif İletişim Çözümleri
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
İnternet Kullanım Alışkanlıkları Raporu
Www. boutiqueprincesshotel.com. Boutique Princess Hotel Genel Bilgiler Üstün hizmet anlayışı,zevkli dekorasyonu, deneyimli ve güler yüzlü personeli ile.
Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Devlet Desteği
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
Nobody’s Unpredictable what do we see? STF004 Yerel TV Paneli
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
%50 Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Tanıtım Desteği Yurtdışı Tanıtım Desteği.
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
Kadir Has Üniversitesi Türk Dış Politikası
Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Nobody’s Unpredictable what do we see? STF004 KADIN VE GİRİŞİMCİLİK ARAŞTIRMA PROJELERİ TUTUM VE DAVRANIŞ ARAŞTIRMASI.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
HIV+ Farkındalık Araştırması Raporu.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
@isilyilmaz 1 SOSYAL MEDYA ÇAĞINDA YENİ TÜKETİCİLER.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Sinerjitürk – Savunma Savunma Sanayinde Yeni Yaklaşımlar “gelecek nesil teknoloji” SinerjiTürk Savunma - Aralık 2008 Burak Mengi.
REIDIN.com-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeks Sonuçları
ORGANİZASYON KURULU.  8 Şubat: Süper Lig 5.etap karşılaşmaları İzmir Halkapınar Spor Salonunda yapıldı.  Şubat: Çek Cumhuriyeti’nin Hodonin kentinde.
ZAMANLA YARIŞIR… Gülbahar Mah. Şehit Ertuğrul Kabataş Cad. Bozkır İş. Merkz. No:12/3 M.KÖY/İST. Tel:+90 (212)
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
AMPD PERAKENDE ENDEKSİ by NIELSEN EYLÜL AYI SONUÇLARI 25 EKİM 2007.
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.
5. Sinema eğlencesini 5. boyutta yaşatın. 3 Boyutlu Filmler.
Şubat Ayı İhracat Verileri Basın Toplantısı Erzurum - 1 Mart 2015.
1 Medya Güven Araştırması Temmuz 2006 Açık Radyo için hazırlanmıştır.
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR HARUN KARACAN ESKİŞEHİR TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI Ağustos 2010.
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Araştımanın Kapsamı Her ay Türkiye kent / kır genelini temsili nitelikte, toplam 18 ilde gerçekleştirilen OMNIBUS araştırmanın EYLÜL ayı çalışmasında C-LINE.
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Tüketici Fiyatları Endeksi (TÜFE) Değişken Ağırlık Yaklaşımı Ulusal Hesaplar ve Ekonomik Göstergeler.
TÜRKİYE’NİN NÜFUS YAPISI VE BEKLENTİSİ Ak Parti Sosyal İşler Başkanlığı Prof. Dr. Nükhet HOTAR
SAĞLIĞIN GELECEĞİ şubat 2017.
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
TÜRKİYE REFERANDUMA GİDERKEN ARAŞTIRMASI
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO-EKONOMİK DURUMLARI (Ankara, 2004)
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ (Ankara, 2004)
Otizm Farkındalık Araştırması
SEPA Üye Envanter Araştırması Raporu
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde istanbul bursa izmir antalya konya ankara adana gaziantep kayseri Shopper Index : 9 il kent merkezinde 3 aylık dönemler itibariyle Tabakalandırılmış tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilmiş hanelerde 15 yaş üstü bireylerle bilgisayar destekli telefonla anket (CATI) tekniği ile yapılan 3.400 görüşmenin sonuçlarını Yansıtmaktadır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

Kapsam Hızlı tüketim ürünleri Hazır giyim Teknolojik – Elektronik ürünler Beyaz eşya Küçük elektrikli ev aletleri Mobilya – dekorasyon Ev tekstili Restoran – cafe – pastane Sinema- tiyatro – eğlencem merkezi Alım yapılan kanal (cadde üzeri, alışveriş merkezi) Harcama değeri Memnuniyet derlenen verileri oluşturmuştur. Bu veriler demografi, sosyo-ekonomik statü ve il kırılımları ile analiz edilerek yorumlanmaktadır

Özet Bulgular NOBOSY’S UNPREDICTABLE AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

Gençler : Para Yok Alışveriş Çok ! Onları dinleyin. Özet Bulgular Gençler : Para Yok Alışveriş Çok ! Onları dinleyin. Gençler orta yaş üzerinin 2 katı fazla Hazır Giyim alışverişi yapıyor. Alışveriş başına ortalama harcamaları düşük Hazır giyime yapılan toplam harcamanın büyük kısmı 35 yaş altından geliyor. AVM’leri seviyorlar (AVM’ye gidenlerin %60’ından fazlası 35 yaş altı), Cadde’yi de ihmal etmiyorlar. Genç kızlar kadar genç erkekler de giyime meraklı Spor giyimi seviyor, ayakkabıya pek önem vermiyorlar Geçen yıldan daha fazla alışveriş etmişler, önümüzdeki dönemde de artacağını düşünüyorlar. Profilinizi Belirleyin. Bir yerde “bulunmuş olmak” için mağaza açmak artık riskli. AVM ve Cadde’de Hazır Giyim alışverişinin yoğunlaştığı ilk 10 mağaza içinde ortak olan mağaza sayısı sadece “iki”. Cadde ve AVM profili çok farklı. Mağaza açarken marka/mağazanın profili son derece önemli hale geliyor. Haziran - Temmuz 2008 5 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

Özet Bulgular Erkekleri Ciddiye Alın: Shopper Index alışverişte erkeklerin de kadınlar kadar dikkate alınması gerektiğini gösteriyor: Harcama düzeyleri yüksek AVM’lerden alışverişte erkeklerin payı yükseliyor Cadde’de ise kadın alışverişte daha etkin Orta Direk Direniyor : Her ne kadar yüksek SES gruplarında alışveriş etme ve ortalama harcama düzeyi daha yüksekse de, toplam harcama içerisinde orta ve düşük SES gruplarının ağırlığı gözleniyor. En fazla harcamayı C1 grubu yapıyor. Ankara’nın Potansiyeli daha iyi Değerlendirilmeli. Alışveriş endeksi en yüksek olan ilimiz Ankara. Eğlence ve Dışarıda Yeme dışında (Özellikle Hazır Giyim) Alışveriş Düzeyi diğer illere göre daha yüksek. Markaya geçiş henüz tamamlanmamış ve görece daha az harcıyorlar. Markalı ürün pazarı gelişmeye açık Haziran - Temmuz 2008 6 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

3 büyük il dışında da gidilecek çok yol var. Özet Bulgular 3 büyük il dışında da gidilecek çok yol var. Ev dışı aktiviteler 3 büyük il dışındaki illerde henüz büyük iller kadar gelişmemiş. Daha kendine yeterli bir profil çiziyorlar. Buna mukabil AVM’lere ilgi diğer illerden yüksek Eşler birlikte alışveriş yerine tek başlarına ve kendileri için alışveriş etmeyi tercih ediyor. Ortalama harcama bu illerde daha yüksek Mağazalardan aldıkları hizmetten ise daha az memnunlar, kendilerine daha fazla değer verilmesini istiyorlar. Geleceğe bakışları ise son derece pozitif, alışveriş düzeylerinin artacağına daha fazla inanıyorlar Haziran - Temmuz 2008 7 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

Alışverişçi Kimdir? Gençler, üst-orta ve üst SES grupları arasında alışveriş etme oranı yükseliyor. Erkekler arasında alışveriş etme oranı AVM Alışverişlerinden kaynaklı olarak yükseliyor ve kadınlara göre daha fazla harcama yapıyorlar Haziran - Temmuz 2008 8 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

AVM / Cadde Alışverişçi Profili AVM, Cadde’ye göre daha genç, fark, özellikle 25 yaş altından kaynaklanıyor. AVM AB grubu alışverişçiler yönünden Cadde’ye göre daha avantajlı. Haziran - Temmuz 2008 9 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

AVM / Cadde Alışverişçi Profili Cadde, AVM’ye göre görece “Düşük Eğitimli Kadın” profili çiziyor. FMCG dışındaki tüm ürün gruplarında AVM’den alışveriş etme oranı Cadde’ye göre daha yüksek Haziran - Temmuz 2008 10 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

AVM : Profil ve Alışveriş Davranışları Genç, eğitimli ve yüksek SES ağırlıklıdır Erkeklerin de tercihidir (%..) Hazır Giyim Alışveriş oranı yüksektir ( %..) ve az sayıda markada yoğunlaşmıştır Erkek Giyim Alışverişi yüksek (%...) Hazır Giyime ortalama .... YTL harcanır En az 2 farklı marka alanların oranı %10’dur İlk 5 markanın payı %31, ilk 10 markanın payı %47’dir. FMCG Alışveriş Oranı görece düşüktür (%...) “Eğlence ve Dışarıda Yeme” oranı düşük ancak Cadde’ye göre yüksektir “Ev ürünleri” (teknoloji, beyaz eşya, ev aletleri, ev tekstili ve ev mobilyası) alışveriş oranı %... AVM alışverişçilerinin %15’i o gün Cadde’den de alışveriş etmiştir. Haziran - Temmuz 2008 11 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

Cadde : Profil ve Alışveriş Davranışları Orta yaşta, görece düşük eğitimli ve Alt Orta-Alt SES ağrlıklıdır (C2DE %56) Kadındır (%72) ancak eşinin gelirine bağımlıdır Hazır Giyim Alışveriş oranı( %...), “Eğlence ve Dışarıda Yeme” 0ranları AVM’ye göre düşüktür. Kadın ve Çocuk Giyim Alışverişi yüksektir (%..) Ortalama Hazır Giyim Harcaması AVM’ye göre düşük .... YTL. En az 2 farklı marka alanların oranı %15’dir Hazır Giyim alışverişi AVM’ye göre daha fazla markaya dağılmıştır (İlk 10 marka payı %25). İlk 10 marka sıralamalarına göre AVM ile ortak sadece 2 marka vardır. FMCG Alışverişi yüksektir (%....) “Ev ürünleri” (teknoloji, beyaz eşya, ev aletleri, ev tekstili ve ev mobilyası) alışveriş oranı %.... Sadece %2’si o gün AVM’den de alışveriş etmiştir. Haziran - Temmuz 2008 12 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

Centrum İş Merkezi Aydınevler No.3 34854 Küçükyalı – İstanbul / TÜRKİYE T: +90 216 587 1111 F: +90 216 417 6565 info@ipsos-kmg.com www. ipsos-kmg.com AMPD Dikilitaş Plaza Ayazmadere Cad. No:10/1 K:5 34349 Dikilitaş – İstanbul / TÜRKİYE T: +90 212 227 8542 | F: +90 212 227 8535 info@ampd.org | www.ampd.org AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.