DEĞERLER EĞİTİMİ İÇİN YAKLAŞIM VE UYGULAMALAR İnsanların saygı ve şerefinin, itaat ve uyumunun kendinden maddeten değil, manen yüksek olanlar için gösterilmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Değerler eğitimi Adalet sunusu HAZIRLAYAN: Hanne Beyza ÇAVLI.
Advertisements

AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Çok samimi iki dost ve arkadaşlardı
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
Çok samimi iki dost ve arkadaşlardı
Çok samimi iki dost ve arkadaslardi
Nilüfer Değerler Eğitimi Projesi (Nildep)
(BELİRTEÇ) ZARF.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
TIKANDI BABA Seval KEMERTAŞ tarafından düzenlenmiştir.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Kırlangıcın biri, bir adama aşık olmuş
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
DEĞERLER EĞİTİMİ Selahattin Altınışık Nisan 2012.
DEĞERLER EĞİTİMİ YUSUF SAVAŞ İLKOKULU 2012– 2013 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
ÜÇ İHTİYAR MİSAFİR ÖYKÜSÜ
Saygıdeğer Mesai Arkadaşlarım ve İlimizin güzide Basın Mensupları 2013 yılından beri bugüne kadar büyük bir onur ve gururla yürüttüğüm Karabük Defterdarlığı.
4. SINIF II. ÜNİTE: TEMİZ OLALIM
Ömer Hayyam Rubailer BÖLÜM-2
SAYGI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
Sen hangisini seçerdin?
CÜMLEDE ANLAM.
Yalnız sana borçluyum bugün dünyada varsam:
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
SÖZLERLE PROTOKOL KURALLARI
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
FİİL (EYLEM).
HABİB BABA HAZIRLAYAN: ELİF ÖZDEMİR
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
SABIR Değerler Eğitimi.
SEVGI.
HAYATIN ANLAMI.
NİSAN- MAYIS AYI DEĞERİ
YAĞMUR İclal AYDIN Ses Düğmesini Açınız.
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
DEĞERLER EĞİTİMİ ANADOLU EFES İLKOKULU.
3. Sempatik ve Esprili Konuşmak
MERHAMET ŞEVKAT FEDAKARLIK
SAYGI VE SEVGİNİN TOPLUM İÇİN ÖNEMİ
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
2. Nezaket.
Modern hukuk literatüründe; haksız iktisab, sebepsiz zenginleşme, sebepsiz iktisab tabirleriyle de ifade edilen haksız kazanç, hukuki bir sebebe dayanmaksızın,
Okul Aile Birliği Olağan Toplantısına Hoş Geldiniz 23/10/2012
SINIF : 1 DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : OKUL HEYECANIM KONU : İŞTE BEN
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
DEĞERLER EĞİTİMİ Konu: Sevgi ve Saygı.
DEĞERLERİMİZ İYİLİK VE HOŞGÖRÜ
Etik İle İlgili Temel Kavramlar
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
SAYGI VE SEVGİYE DEĞER BİR VARLIK İNSAN
Büyüklere Saygı, Küçüklere Sevgi Göstermek
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
TAVŞAN VE YILANIN DOSTLUĞU
SAYGI.
Türk Kadınlar Birliği ülkemizde her yıl çocukları için büyük fedakarlığa katla­nan annelerden birini yılın annesi seçer. Yılın annesinin kişiliğinde tüm.
Keloğlan ve Kuyu Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, bir Keloğlan’la ninesi varmış. Bunlar çok yoksul insanlarmış. Keloğlan’ın.
DEMOKRASİ EĞİTİMİ ve DEMOKRATİK EĞİTİM
Sen hangisini seçerdin?
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ İÇİN YAKLAŞIM VE UYGULAMALAR İnsanların saygı ve şerefinin, itaat ve uyumunun kendinden maddeten değil, manen yüksek olanlar için gösterilmesi insan ruhunun gereklerindendir. Atatürk

AKREBİN DOĞASI Hintli bir adam suda bata çıka ilerlemeye çalışan bir akrep görür. Onu kurtarmaya karar verir ve parmağını uzatır , ama akrep onu sokar. Hintli tekrar akrebi sudan kurtarmaya çalışır ama akrep onu tekrar sokar. Yakınlardaki başka birisi ona, onu sürekli sokmaya çalışan akrebi kurtarmaya çalışmaktan vazgeçmesini söyler.

Ama Hintli adam söyle der: "Sokmak akrebin doğasında vardır . Benim doğamda ise sevmek var . Neden sokmak akrebin doğasında var diye kendi doğamda olan sevmekten vazgeçeyim?" Sevmekten vazgeçmeyin, iyiliğinizden vazgeçmeyin. Etrafınızdaki akrepler sizi soksalar bile…

Genel Çerçeve Değer ve Eğitim Kavramları ve İlişkisi Bazı Değerlerimiz Değer Eğitimi Nedir, Ne Değildir? Değerlerin Eğitim Açısından Özellikleri Değer Eğitiminde Bütünlük Değer Eğitiminin Özellikleri Değer Eğitiminin Bileşenleri Değer Eğitimi İçin Temel İlkeler Türkiye’de ve Dünyada Değer Eğitimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi

EĞİTİM DEĞERLER Değer Eğitimi Eğitimin Değeri Değerli Değer Eğitimi

Değerlerimizin BAZILARI * Adalet * Güleryüz * Gerçeğe Saygı * Dürüstlük * Öz Eleştiri * Sorumluluk * Onurlu Olmak * İnsana Saygı * Fedakârlık * Yardımlaşma * Sözünde Durmak * Nezaket * Hoşgörü * Cesaret * Sevgi * Diğergamlık * Sadakat * Saygı * Okumak * Sağduyu * Şefkat * İyilik * Sabır * Merhamet * Çalışkanlık * Kadirşinaslık * Azim * İyi Niyet …..

DEĞER EĞİTİMİ NEDİR, NE DEĞİLDİR? Çok yönlü öğrenmedir İnsanlaştırma sanatıdır Kişilik oluşturmaktır Âna ve geleceğe biçim verme gayretidir Süreç gerektirir Sosyo-kültüreldir Mekanik öğrenme değildir Robotlaştırma değildir Bilgi küpü inşa etmek değildir Yalnızca kuralları nakletmek değildir Anlık değildir Kalıtsal değildir

Değerlerin Eğitim Açısından Özellikleri Yaşama, kişiye, topluma, dünyaya biçim vermeyi hedefler…

Değerlerin Eğitim Açısından Özellikleri Sistem yaklaşımını gerektirir…

Değerlerin Eğitim Açısından Özellikleri Kurallar ve ölçütler silsilesidir…

Değerlerin Eğitim Açısından Özellikleri Gelişime ve değişime açık olmakla birlikte, değişmeyen yönü de vardır…

Değerlerin Eğitim Açısından Özellikleri Yaşanarak, gözlenerek ve hissederek öğrenilir…

Değerlerin Eğitim Açısından Özellikleri Bütüncül bir bakış açısı gerektirir…

Değer Eğitiminde Bütünlük Boyutları Yapısal Bütünlük İçerik Bütünlüğü Yöntem Bütünlüğü Vasıtalarda Bütünlük İnsanın Boyutlarında Bütünlük Hedef Kitlede Bütünlük Zamansal Bütünlük Mekansal Bütünlük

DEĞERLER EĞİTİMİNİN BİLEŞENLERİ İçerik Kurallar Yöntemler Öğrenen Eğiten Ortam Donanımlar DEĞERLER EĞİTİMİNİN BİLEŞENLERİ

DEĞER EĞİTİMİ İÇİN TEMEL İLKELER

İlke 1. Değerler boşluk kabul etmez… Değeri olmayan insan yoktur; Kötü değerlerle donanmış insan olabilir…

İlke 2. Kalıtımla geçmez; çevresel etkenlere göre biçimlenir Değerler, genetik yollardan geçmez; aile ve okul gibi ortamlarda öğrenilir…

İlke 3. Yaşayarak, görerek ve hissederek öğrenilir… Değerler, yaşadıkları ortamlarda; yaşanılarak, gözlenerek ve hissedilerek öğrenilir…

İlke 4. Her zaman ve her yerde eğitimi gerektirir… Tatilde Gençlik-yaşlılık İşyeri Ev Çocukluk Sanal alem Sabah-akşam Okul Medya İnsanın yaşadığı her zaman ve mekan, değer eğitiminin kapsamındadır…

İlke 5. Zihin, kalp ve davranış üçgenine oturur… Zihin ikna olmalı… Kalp, benimsemeli… Beden, sergilemelidir…

İlke 6. Red-kabul belirginliğine göre biçimlenir Değerler, toplumsal ve kurumsal kabul ve redlere göre biçimlenir

İlke 7. İç ve dış tutarlılık gerektirir… Hem değerlerler arasında hem de söylem-eylem arasında tutarlık gerekir…

TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA DEĞER EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI Yasal Düzenlemeler Bilgilendirme çalışmaları Sosyokültürel etkinlikler Yaşama ve gözlemeye dönük çalışmalar Özel Kampanya ve Eğitim Uygulamaları Araştırma ve yayın çalışmaları Kurumsallaşma çalışmaları Proje çalışmaları

Ulusal ve Uluslararası Yasal Düzenlemeler Türkiye ve Dünyada Değer Eğitimi Çalışmaları Hukuk değerlerin çerçevesini çizer; Değerler hukukun kaynağını oluşturur… Ulusal ve Uluslararası Yasal Düzenlemeler

Türkiye ve Dünyada Değer Eğitimi Çalışmaları Resmi ve Sivil Destekli Bilgilendirme Çalışmaları

Türkiye ve Dünyada Değer Eğitimi Çalışmaları Sosyokültürel Etkinlikler…

Türkiye ve Dünyada Değer Eğitimi Çalışmaları Yazılı ve Görsel Medya Çalışmaları (Belgeseller, Film vb…

Türkiye ve Dünyada Değer Eğitimi Çalışmaları Yaşama ve Gözlemeye Dönük Etkinlikler

Türkiye ve Dünyada Değer Eğitimi Çalışmaları Özel Kampanya ve Eğitim Uygulamaları

Türkiye ve Dünyada Demokrasi Eğitimi Çalışmaları Araştırma ve Yayın Çalışmaları

Türkiye ve Dünyada Demokrasi Eğitimi Çalışmaları Ulusal ve Uluslararası Kurumsallaşma Çalışmaları

Türkiye ve Dünyada Demokrasi Eğitimi Çalışmaları Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Proje Çalışmaları

İl ya da ülke bazında ne tür etkinlikler yapılabilir? Bunların dışında; İl ya da ülke bazında ne tür etkinlikler yapılabilir? Ne tür projeler hazırlanabilir; ya da uygulamalara gidilebilir?

Önemli Not: Yapılacak her türlü çalışmada; Farklı toplumsal kesimlerin (eğitim kurumları, sivil toplum örgütleri , medya vb.) katılımı ve desteğinin sağlanması, Düzenli bir geribildirim, kontrol ve değerlendirme-geliştirme mekanizmasının kurulması ÇOK ÖNEMLİDİR.

HABİB BABA Habib Baba, 4.Murad devrinin gizli, kimsenin bilmediği halk dostlarındandır. Yaşlı,fakir, garip ve iyi bir insandır. Yaşlı adam, uzun bir kervan yolculuğunun sonunda Anadolu'dan İstanbul'a gelmiştir. Yolculuğunun tozunu, yorgunluğunu atmak için bir hamama gider. Niyeti, şöyle iyice bir keselenip, paklanarak,bedenini de ruhunadenk kılmaktır.Fakat hamamcı : -'Bugün Sultan Murad'ın vezirleri hamamı kapattılar, dışarıdan müşteri alamıyoruz.' diyerek yaşlı adamı içeri almak istemez. :

Habib baba üzülür,ama yine de hamamcıya yalvararak: -'Ne olursun,kimseye varlığımı belli etmem, hemen yıkanır çıkarım. Bu hal ile ibadet te edemem' diye dil döker. Hamamcı yaşlı adamın haline acıyıp,insafa gelir. Kabul eder. Hamamın en sonundaki odayı göstererek: -'Baba şu odada sessizce,hızla yıkanıp çık, para da istemem. Yeter ki vezirler, senin farkına varmasınlar.' Habib baba sevinerek, sessizce hamamcının kendine gösterdiği odaya giderek yıkanmaya başlar... Az sonra hamamcının karşısında yeni bir müşteri daha belirir.

Boylu, poslu, genç biridir bu gelen. Onunda görünümü fakirdir Boylu, poslu, genç biridir bu gelen. Onunda görünümü fakirdir. Ama sadece görünümü çünkü bu İkinci müşteri kılık değiştirmiş 4.Murad'dır. Vezirlerinin o gün topluca hamam âlemi yapacaklarını haber alan padişah 'Hele bir bakalım, bizim vezirler, hamamda benden uzakta, kendi başlarına ne yaparlar, nasıl eğlenirler? 'demiş ve tebdil-i kıyafet ederek, hamama gelmiştir. Az önce yaşananlar bir kez daha tekrarlanır...Hamamcı 'vezirler var' der almak istemez. Genç adam ise yalvarır, yakarır ve o da hamamcıyı razı eder.

Hamamcı ona yaşlı adamın yıkanmakta olduğu odayı göstererek,yavaşça -'Şu odada bir ihtiyar yıkanıyor. Sen de sar peştemalı beline, gir yanına,sessizce yıkanın bir an evvel çıkın.' Ve ekler: -'Aman ha! Vezirler varlığınızı bilmesinler. ' Sonra 4.Murad da Habib babanın yanına süzülür. Beraber sessizce yıkanmaya başlarlar. Bu arada, hamamın büyük salonundan gelen tef, dümbelek, şarkı, türkü sesleri ortalığı çınlatmaktadır... Habib babanın gözü, genç hamam arkadaşının sırtına takılır. Biraz kirlenmiş gibi gelir ona.

Ama o yanındakinin tedbil-i kıyafet etmiş padişah olduğunu bilmemektedir. Yanındakini, görüntüsüne uygun, kendi gibi fakir biri zanneden Habib baba yumuşak bir sesle konuşur: -'Evladım' der, 'Sırtın galiba fazlaca kirlenmiş, müsade edersen bir keseleyivereyim. ' Padişah aldığı bu teklif karşısında şaşkınlaşır ve büyük bir haz duyar. Haz duyar, çünkü ömründe ilk defa biri ona,padişah olduğunu bilmeden, sırf bir insan olarak, karşılık beklemeksizin bir iyilik yapmayı teklif etmektedir. Memnuniyetle Habib babanın önünde diz çökerken:

- 'Buyur baba' der, 'ellerin dert görmesin' - 'Buyur baba' der, 'ellerin dert görmesin'. Bu arada içerideki âlemin sesleri hamamı çınlatmaya devam etmektedir. Habib baba, 4.Murad'ın sırtını bir güzel keseler. Fakat padişah kuru bir teşekkürle yetinmek istemez. Ne de olsa insandır ve o da her insan gibi kendine yapılan iyiliğin altında kalmak istemez. -'Baba' der, 'gel bende senin sırtını keseliyeyim de ödeşmiş olalım.' Habib baba, teklifin kimden geldiğinden habersiz, tebessümle; -'Olur evlad' deyip, sultanın önünde diz çöker.

Bu arada, Sultan Murad kese yaparken bir yandan da Habib babayı yoklar, ağzını arar... -'Baba' der, 'görüyor musun şu dünyayı. Sultan Murad'a vezir olmak varmış. Bak adamlar içerde tef, dümbelek hamamı inletiyorlar, sen ve ben ise burada iki hırsız gibi gizlice...‘ Habib baba Sultan Murad'ın cümlesini tamamlamasına fırsat bile bırakmaz, kendi hükmünü söyler.Sultan Murad'ın Habib babadan duydukları, ağzı açık bırakıp, keseyi elden düşürten cinstendir:

-'Be evladım' der, Habib baba, 'Sultan Murad dediğin kimdir -'Be evladım' der, Habib baba, 'Sultan Murad dediğin kimdir? Sen asıl Âlemlerin Sultanına kendini sevdirmeye bak ki, O seni sevince sırtını bile Sultan Murad'a keselettirir...

TEŞEKKÜR EDERİM...