ALAN VE MESLEK SEÇİMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
Advertisements

MESLEK TANITIM GÜNLERİ
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
PROGRAMIN AMACI: Ürün veya hizmet üreten kuruluşların verimliliğini yükseltmek amacıyla insan, makine ve malzemenin etkili bir şekilde kullanılması için.
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
ESPİYE YUNUS EMRE ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Alan ve Meslek Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
İlgiler ve Meslekler MURAT FİDAN MÜDÜR YARDIMCISI
John L. Holland ve Kişilik Tipleri
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
 SINAV.  YGS’ de 6 çeşit puan türü vardır. YGS-1 ve YGS-2 eski sistemdeki Sayısal YANİ MF puan türleridir.  YGS-3 ve YGS-4 eski sistemdeki Sözel.
TEPEDİBİ ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
Alan ve Meslek Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
DERS SEÇİMİ.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
2014 SINAV SİSTEMİ.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
“İSTEDİĞİNİZİ ELDE ETMENİN TEK YOLU NE İSTEDİĞİNİZİ BİLMEKTİR”
MESLEK SEÇİMİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
YGS-LYS SUNUMU.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
SÖKE CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
HAZIRLAYAN ÖZGÜL ÇELİKKALELİ KUTLUK
AVUKAT Mesleğin Gerektirdiği özellikler; Akademik ve sözel yetenekleri iyi olan, Olayları derinlemesine araştırma merakı olanlar, Akıcı konuşma becerisi.
ALAN SEÇİMİ TM TS MF DİL TAŞOVA ANADOLU LİSESİ Gökhan GÜNAY.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS-1 ( MATEMATİK ) LYS-2 ( FEN BİLİMLERİ ) LYS-3 ( EDEBİYAT-COĞ. )
GENCİN MESLEK SEÇİMİNDE ANNE – BABAYA ÖNERİLER.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
YETENEK VE İLGİ ALANLARI.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
MESLEK SEÇİMİ VE GELECEĞİN YÜKSELEN MESLEKLERİ
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI’NA HOŞGELDİNİZ… Daire Başkanı Saadet İLBAY.
2010 Yılı Alan Seçimi Fırat.
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘e’
MESLEK SEÇİMİ VE GELECEĞİN YÜKSELEN MESLEKLERİ
ALAN – DERS SEÇİMİ.
TERCİH.
MESLEK SEÇİMİ PSİKOLOJİK DANIŞMAN HASAN HÜSEYİN BAKIR.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘p’
OĞUZ EFE ULUÇAY.  1- Kendini Tanıma  Yeteneklerini bilme  İlgi alanlarını bilme  Değerleri ya da kişilik özelliklerini bilme.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
YGS ve LYS.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

ALAN VE MESLEK SEÇİMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR RECEP ONAL DRAMMEN MERKEZ CAMII DIN GOREVLISI

MESLEK NEDİR? Kişinin belli bir eğitimle edindiği ve geçimini sağlamak için sürdürdüğü etkinlikler bütünüdür.

MESLEK SEÇİMİYLE NELERİ BELİRLERİZ?  Hayatımızı nasıl bir ortamda sürdüreceğimizi,  Hayat boyu birlikte iş yapacağımız arkadaş çevremizi,  Çalışırken zevkle iş yapıp yapamayacağımızı,  Mesleğimizden tatmin olup olamayacağımızı,  İş bulma zorluk veya kolaylığını,  Ailemizin nasıl bir ortamda yaşayacağını,  Tatil sürelerimizi,  Genel yaşam biçimimizi,  Toplumda hangi konumda olacağımızı,  Nelerden ödün verip vermeyeceğimizi.

Meslek Seçiminde Rol Oynayan Faktörler

MESLEK TERCİHİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Meslek Tercihinde Dikkat Edilecek Hususlar 1- Kendini Tanıma Yeteneklerini bilme İlgi alanlarını bilme Değerleri ya da kişilik özelliklerini bilme

*Önce Kendini Tanımalısın.... En çok neleri yapmaktan zevk alıyorum? Nasıl biriyim? Özelliklerim neler? Neleri iyi yapıyorum? En çok neleri yapmaktan zevk alıyorum? En başarılı hissettiğim alanlar nelerdir? Nasıl bir ortamda daha rahat ve verimli çalışabiliyorum? 10 yıl sonra neler yapıyor olacağım?

MESLEK TERCİHİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 2- Meslekleri Tanıma

*Kendi Özelliklerimi aktarabileceğim meslekler nelerdir? *Mesleğin gerektirdiği beceriler neler? *Bu işlerde ne gibi faaliyetlerde bulunuluyor? *Bu meslekten kişiler hangi işlerde ve sektörlerde çalışabiliyorlar?

İnsanların çok çeşitli işleri değişik düzeylerde yapabildikleri bir eğitim programından yararlanmada bireyler arasında farklar olduğu bilinen bir gerçektir. Yetenek, bir eğitim programından bireyin ne derece başarılı olacağının ipuçlarını veren bilgi ve beceriler bütünü olup, kalıtımla getirilen öğrenme gücünün çevre desteği ve deneyimle geliştirilmiş kısmını ifade eder.

MESLEKLER HAKKINDA NELERİ BİLMELİYİZ?  Mesleğin faaliyet alanı nedir?  İyi ya da kötü yanları nedir?  Hangi ortamda çalışılacaktır?  Günde kaç saat çalışılacaktır?  Gece ya da gündüz nöbeti var mı?  Haftalık tatillerin, yaz tatillerinin süresi?  Özel beceri gerektiriyor mu?

 Ne gibi nitelikler gerektiriyor?  İşe başlarken ayrıca bir eğitime gerek var mı?  Kursa, staja gerek var mı?  Hangi okullardan mezun olmak gerekiyor?  Meslekte ilerleme olanakları nelerdir?  Gelir düzeyi ne olacaktır?  Ülkenin her bölgesinde mi sadece belirli yerlerde mi çalışma olanağı var?

Meslek Tercihinde Dikkat Edilecek Hususlar Meslek Tercihinde Dikkat Edilecek Hususlar 3-Akademik bakımdan güçlü olunan alanı/alanları bilme

MESLEK TERCİHİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 4- Gelecekle ilgili planları netleştirme

Meslek Tercihinde Dikkat Edilecek Hususlar 5- Dış etkenlerden arınma Aile ile uzlaşma Yakın çevrenin etkisinden kurtulma Toplumsal yargıların üstünde düşünebilme

Meslek seçerken sorgulanması gereken noktalar Mesleğin niteliği Çalışma ortamı Mesleğe hazırlanma Mesleğe girmek için aranan özellikler Mesleğe giriş ve emekli olma

Meslek seçerken sorgulanması gereken noktalar Meslekte ilerleme Mesleğin olumlu ve olumsuz yönleri İş bulma olanakları Kazanç durumu

MESLEKİ YÖNLENDİRME

MESLEK İLGİSİ VE KABİLİYETİ İlgi nedir? Gerçek meslek ilgisi Çevrenin etkilemesinden kaynaklanan ilgi Kabiliyet nedir? İlgi duymak yeterli değildir. Esas belirleyici kabiliyettir.

Meslek seçiminde dikkate alınması gereken kabiliyetler Soyut düşünebilme Akıcı bir dille yazabilme Başkalarını anlayabilme Şekil iletişimini görebilme Uzay ilişkilerini görebilme Mekanik yetenek

Meslek seçiminde dikkate alınması gereken yetenekler El- parmak becerisi Göz- el işbirliği Kas koordinasyonu Renk algısı Yapıcılık

YETENEK VE KABILIYETLERE GORE MESLEKLER

KABİLİYET NEDİR? Kendini Mesleki Açıdan Değerlendirme Nedir? Simdi sizlere verecegimiz soz konusu mesleki tanimlamalar tüm dünyada 22 milyon insan tarafından uygulanmış, bugüne kadar 26 dile çevrilmiş ve 500’ü aşkın bilimsel çalışma ile desteklenmiş bir envanterdir.

1. ( R ) Gerçekçi Tip Karakteristik Özellikleri - Makine, araç, gereç kullanmayı, tamirat işlerini severler - Başarı karşısında parasal ödül almaktan hoşlanırlar - Dürüst, sağduyu sahibi, kendilerine güvenli, politik görüşlerde tutucu kişilerdir Temel Meslekler - Marangoz, Elektrikçi,Aşçı, Tır Şoförü, - Malzeme Mühendisi, Makine Mühendisi, Rençber

2. ( I ) Araştırmacı Tip Karakteristik Özellikleri - İcatçı, keşfedici tiplerdir. Bilgi ve öğrenmek değerlidir. - Kesin ve kararlı olmak, elde etmek, sonuca varmak, özgür olmak onlar için önemlidir. - Meraklı, mantıklı,analitik ve sorgulayan bir yapıya sahiptirler. - Analitik veya entelektüel aktivitelerden, araştırmaktan zevk alırlar. TemelMeslekler - Kimya Mühendisi, Eczacı, Bilgisayar Programcısı, Sistem Analist - Cerrah, Psikiyatr, Veteriner Hekim

3. ( A ) Sanatçı Tip İlgi alanları ve temel özellikleri Karakteristik Özellikleri - Güzellik, kendini ifade edebilmek,hayal etmek ve yaratmak temel değerleridir. - Yaratıcı, bağımsız, açık, geleneksel olmayan orijinal tiplerdir. - Müzik, yazın, sahne sanatları, heykel gibi sanatsal alanlarda çalışmaktan ve entelektüel işlerden hoşlanırlar Temel meslekler - Reklam Temsilcisi, Mimar, Yazar, İngilizce Öğretmeni, - Film Yazarı, İç Mimar, Müzisyen, Fotoğrafçı

4. ( S ) Sosyal Tip Karakteristik Özellikleri - Başkalarına hizmet etmeye, eşit davranmaya, anlayışlı olmaya, empati kurabilmeye değer verirler - Arkadaş canlısı, güvenilir, yardımsever, nazik, sıcak ve cömerttirler. - Başkaları ile çalışmaktan, gurup çalışmalarından hoşlanırlar. - Grubu amacına ulaştırmak için kendilerini feda edebilirler. Temel Meslekler - Danışman, İlkokul Öğretmeni, Hemşire, Meslek Terapisti - Personel Müdürü,Polis, Politika Uzmanı

5. ( E ) Girişimci Tip Karakteristik Özellikleri - Başarı, statü, sorumluluk, - İhtiraslı, dışadönük, coşkulu, etkileyici, kendine güvenen tiplerdir. - Liderlik Etmekten, Satış Yapmaktan,Motive Etmekten, ve Çok İş Üretmekten hoşlanırlar. Temel Meslekler - Finans Planlama Uzmanı, Yargıç, Avukat - Yönetici Adayı (Herhangi bir Endüstride),Üretim Müdürü, - Proje Direktörü, Satış Müdürü, Şehir Planlamacı

6. ( C ) Görenekçi Tip Karakteristik Özellikleri - Kesin olmak, dürüstlük, ısrarcı ve düzenli olmak temel değerleridir. - Pratik, verimli, genellikle tutucu, detaylarda dikkatli olmak temel değerleridir. - Kesin ve net standartlara ulaşmak için, rakamlarla veya araçlarla çalışmaktan hoşlanırlar Temel Meslekler: - Muhasebeci, İnşaat Kontrolörü, Yayın Destek Elemanı, Yatırım Analisti, - Personel Özlük ve Tahakkuk Elemanı, Websitesi yayıncısı

Mühendislik Bilimleri Matematik ve Fizik yatkınlığı çok iyi olmalı Mekaniğe ilgi Üç boyutlu düşünebilme ve hayal gücü Bölümler: Bilgisayar, Elektrik Elektronik, Makine, İnşaat - Gemi İnşaatı Mühendisliği, Uçak mühendisliği Tekstil Mühendisliği, Teknik Eğitim Makine-Motor Bölümleri

Tıbbi Bilimler Kimya ve biyolojiye yatkınlık Hafıza gücü Ezber ve yorum dengesi İnsan sevgisi ve tahammül Bölümler Tıp, Eczacılık, Diş hekimliği Gen mühendisliği Biyoloji, Biyokimya Veterinerlik Hemşirelik

Sosyal Bilimler Kitap okumaya yatkın Tarih, Coğrafya ve Felsefe branşlarında iyi İnsanlarla iyi ilişkiler kurmak, İnsan sevgisi Toplumsal olayları yorumlama, Tarih şuuru Bölümler: Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe Antropoloji, Arşivcilik, Arkeoloji Gazetecilik, Halkla İlişkiler, Rehberlik-Danışmanlık, Sanat Tarihi, Sosyal Antropoloji, Tarih, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği,

İktisadi İdari Bilimler (EKONOMİ) Matematik ve Sosyal bilimler İstatistik merakı Liderlik Yazılı-sözlü ifade Prezantasyon kabiliyeti Hukuk SBF İktisat, İşletme, Ekonometri

Öğretmenlik İfade kabiliyeti İnsan sevgisi, Fedakarlık İkna gücü Bölümler: Okul öncesi öğretmenlikleri (Ana Okulu) Sınıf öğretmenlikleri Diğer öğretmenlikler Eğitim yöneticiliği

ALAN ve MESLEK SEÇİMİNDE YAPILAN ÖNEMLİ YANLIŞLAR Lise dönemi gencin grup ilişkilerine çok önem verdiği bir yaş dönemidir ve genç, gruptan ayrılmak istemez. Alan seçiminde de grubun çoğunluğu nereye yöneliyorsa genç, arkadaşlarından ayrılmamak için ilgi ve yetenekleri dışında bir alanı seçmek gibi bir yanlışa düşebilir. Öğrenci bazen de ailesinin, okulun, çevresinin ve hatta toplumun etkisinde kalarak ilgi ve yeteneklerine uygun olmayan alanı da seçebiliyor. 

Gençlerin meslek seçiminde önemli olan bir etken de çok popüler ve gelir getiren mesleklere olan eğilimdir. Eğer ders başarısı ve yetenekler bu mesleklere uygun değilse ve buna rağmen yine bu meslekleri seçiyorsa, öğrenimini tamamlayıp mesleki yaşama başladığında yaptığı işten zevk alamama, yeteneklerini kullanamama gibi olumsuzluklarla karşı karşıya kalır.  

ÖĞRENCİNİN ALAN ve MESLEK SEÇİMİNDE AİLEYE TAVSİYELER   Lise birinci sınıftan itibaren başlayan yıllar, öğrencinin geleceğine ilişkin yeni kararlar almasını ve bu kararları uygulamaya koymasını gerektiren yıllardır. Lise öğrencileriyle yapılan araştırmalar, öğrencilerin en çok “gelecek, meslek ve öğrenim”  konusunda kaygıya düştüklerini göstermektedir. O halde bu yıllar, kritik yıllardır ve aile, yani anne-baba ve gençle ilgili diğer yetişkin bireyler gence yardımcı olmalıdırlar.

Anne-babanın izlemesi gereken tutumlar Çocuğunuzun ders başarısını, ilgi ve yeteneklerini, serbest zamanlarında ne tür etkinliklerde bulunduğunu gözlemleyin. Seçmeyi düşündüğü mesleklerle ilgili araştırmayı birlikte yapın. Bazı durumlarda anne-baba kendilerinin gerçekleştiremedikleri idealleri çocuklarının gerçekleştirmesini isterler. Çocuğunuzun istek ve ideallerinin sizinkinden farklı olabileceğini unutmayınız.

Alanlara kaynaklık eden derslerdeki başarı çok önemlidir Alanlara kaynaklık eden derslerdeki başarı çok önemlidir. Çünkü bu dersler, seçmeyi düşündüğü alanda daha geniş ve kapsamlı olarak okutulacaktır. Bu derslerde zorlanıyorsa başarısı düşecek, bu da diploma notunun düşük olmasına, dolayısıyla orta öğretim başarı puanının düşük gelmesine sebep olacaktır.

Bazen de anne-babalar çocuklarının ilgi, yetenek ve isteklerini dikkate almadan kendilerine ait kurulu bir düzeni devam ettirmeleri için (baba tekstil işiyle ilgileniyorsa çocuktan tekstil mühendisi olmasını istemek gibi) onlara telkinde bulunmakta, hatta zorlamaktadırlar. Bireysel farklılıkları dikkate almak gerekmektedir.

Ailede eşler arasındaki çatışmalar veya ergenlik çağındaki gençle yapılan aşırı tartışmalar gencin başarısını ve sağlıklı bir alan/meslek seçimi kararını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Özellikle aile içi ilişkiler, iletişim ve desteğin olumlu bir şekilde yansımasında yarar vardır.

Seçebileceğiniz Kaç Alan Var? Türkçe Matematik - Eşit Ağırlık Fen Bilimleri – Sayısal Sosyal Bilimler – Sözel 42

Özel Yetenek Yeteneklerin ortaokul çağında keşfedilmesi Korumaya ve takibe alınması Bölümleri kazanıncaya kadar yapılacak işler Kılavuz bulunması, önlerinin açılması, teşvik.. Okurken dikkat edilecek hususlar Kaldıkları ortamın uygun hale getirilmesi Part-time iş yapacaklarsa uygun tercih

Alan – Alana Kaynaklık Eden Ders İlişkisi Fen bil- kaynaklık eden dersler 1. Matematik , Fizik , Kimya , Biyoloji Sözel /Sosyal bil alanına kaynaklık eden dersler 2. Edebiyat , Tarih , Coğrafya Türkçe – Matematik alanına kaynaklık eden dersler 3. Matematik , Edebiyat 44

HANGİ ALAN HANGİ BÖLÜMÜ TERCİH EDEBİLİR ? SAYISAL TIP FAK. MAT ,FİZ,BİY,KİMYA TÜM MÜHENDİSLİKLER DİŞ HEKİMLİĞİ MİMARLIK MOLEKÜLER BİYOLOJİ İŞLETME - İKTİSAT ECZACILIK vs… EŞİT AĞIRLIK HUKUK KAMU YÖNETİMİ ULUSLAR ARASI İLŞK. İŞLETME - İKTİSAT REHB.PSİK.DANŞMNLK SINIF ÖĞRT PSİK, FELS,SOSYOLOJİ ULUSLAR ARSI TİC.vs.. 45

HANGİ ALAN HANGİ BÖLÜMÜ TERCİH EDEBİLİR ? SÖZEL BASIN YAYIN TÜRK DİLİ ve TÜRKÇE ÖĞRT TARİH , COĞRAFYA SOSYAL BİLG.ÖĞRT HALKLA İLİŞKİLER RADYO - TV , GAZETECİ 46

GELECEKTE ELEMAN İHTİYACI OLACAK MESLEKLER Doktor, diş hekimi, eczacı, hemşire, veteriner, ilköğretim öğretmeni, Üniversite öğretim elemanı ile makine, endüstri, elektrik- elektronik, bilgisayar, kimya, jeodezi mühendisleri.

YENİ BİNYILIN GÖZDE MESLEKLERİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ Bilgisayar Mühendisliği; bilgisayar sistemlerinin yapısı, tasarımı, geliştirilmesi ve bu sistemlerin kullanımı konusunda eğitim ve araştırma yapar.

ÇALIŞMA ALANLARI : Bilgisayar Mühendisleri; hemen her sektörde, sistem analisti , programcısı, tasarım mühendisi, iletişim-ağ mühendisi, programcı, web tasarımcısı olarak çalışabilmektedir.

BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ Sağlık alanında teşhis ve tedavi amacıyla kullanılan mekanik ve elektronik cihaz ve sistemlerin tasarım, üretim, geliştirme, bakım ve onarım faaliyetlerini kapsamaktadır.

ÇALIŞMA ALANLARI Biyomedikal Mühendisleri; sürekli gelişen tıp alanında; hastanelerde, ilaç firmaları, tıbbi cihaz şirketlerinde ve araştırma merkezlerinde çalışabilirler.

ENFORMASYON TEKNOLOJİLERİ İşletmelerde bilgisayar kullanımı ve internet üzerinden iş yapılması için gerekli temel eğitim verilir. Bilgisayar ve Elektronik Müh. İle İşletme gibi bölümlerden ortak dersler alınır.

ÇALIŞMA ALANLARI Bölüm mezunları; hemen her sektörde, internet ve web sitesi hizmeti veren firmalarda yönetici ve bilgisayar uzmanı olarak görev alabilirler.

MATEMATİK- BİLGİSAYAR Yazılım ağırlıklı uygulamaya yönelik bir programdır. Matematik ve bilgisayar üzerine bilgi ve beceri ile donatılmış araştırmacılar yetiştirilmektedir.

ÇALIŞMA ALANLARI Bölüm mezunları ; programcı, tasarımcı, sistem analisti, sistem yöneticisi olarak tüm sektörlerde çalışabilmektedirler.

MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Canlı ile ilgili güncel ve temel konuların araştırılması, biyolojik olayların molekül yapısı ve hücre işlevlerinin araştırılması yönünde eğitim verilmektedir.

ÇALIŞMA ALANLARI Bölüm mezunları biyoloji, ilaç sanayi, sağlık endüstrisi, tarım, hayvancılık, biyokimya ve besi sektörlerinde çalışma imkanına sahiptirler.

TELEKOMİNİKASYON MÜHENDİSLİĞİ Başdöndürücü gelişmelere sahne olan telekominikasyon dünyasına otomasyon, mikroelektronik ve bilgisayar bilimi ile bağlantılı bilgi birikimine sahip, proje odaklı mühendislik eğitimi almış mühendisler yetiştirilmektedir.

ÇALIŞMA ALANLARI Telekominikasyon sistemleri ve enformasyon teknolojisine ilişkin alanlarda, kontrol sisteminin tasarım ve üretiminde, endüstriyel otomasyon sektöründe çalışabilirler.

İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ İşletmelerin teknik kadroları ile işletmeci kadroları arasındaki ilişkiyi kurabilecek nitelikli yönetim elemanları yetiştirilmektedir. Temel mühendisliğin yanında işletmecilik, bilgisayar, hukuk, pazarlama, yönetim ve organizasyon konularında eğitim verilmektedir.

ÇALIŞMA ALANLARI Mezunlar pek çok sektörde, fabrika ve şirkette değişik bölümlerde yönetici kademesinde rahatlıkla çalışabilmektedirler.

ENFORMATİK İşletme içinde gerekli bilgi akışının düzenlenmesi, işlenmesi ve yönetime yararlı hale getirilmesi için gerekli yazılım ve donanım bilgisinin verildiği ve uygulandığı bir bölümdür.

ÇALIŞMA ALANLARI Mezunlar ; işletmelerde bilgisayarın kullanıldığı tüm birimlerde, muhasebe, finans, bütçe ve pazarlama bölümlerinde bilgi akışının düzenlenmesi ve bilgisayar aracılığı ile kontrolü gibi alanlarda çalışabilirler.

ULUSLARARASI FİNANS Uluslar arası finans piyasalarından kaynak sağlayıp bunu en verimli ve etkin şekilde yatırıma dönüştürecek,banka ,sigorta ve borsa şirketlerinde yönetici olarak çalışabilecek mezunlar yetiştirilmektedir.

ÇALIŞMA ALANLARI Mezunlar ulusal düzeyde orta ve büyük ölçekli şirketlerde , Türkiye’de faaliyet gösteren uluslararası şirketlerde finansal analist, strateji planlama yöneticisi ve borsa uzmanı olarak çalışabilirler.

PSİKOLOJİ İnsan davranışlarının yapı ve süreçlerini bilimsel yöntemlerle inceleyen ve davranış bozuklukları ile gelişim sorunlarının teşhis ve tedavisinde faaliyette bulunan kişiler yetiştirilir.

ÇALIŞMA ALANLARI Mezunlar psikolog ünvanı alabildikleri gibi işletmelerde endüstri psikoloğu, insan kaynakları bölümünde araştırmacı, reklamcılık, halkla ilişkiler gibi alanlarda çalışabilmekte ayrıca okullarda psikolojik danışman olarak görev alabilmektedirler.

YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Bilgisayar programlama, sistem tasarımı, veri iletişimi gibi bilişim konuları ile organizasyon, ekonomi pazarlama, finans gibi temel işletme konularını dengeleyen bir eğitim verilmektedir.

ÇALIŞMA ALANLARI Mezunlar; kuruluşların insan kaynakları, işletme ve bilgisayar, organizasyon, pazarlama ve finans hizmetlerinde üst kademelerde çalışabilirler.

HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM Kurumları halka tanıtmak, hedef kitle üzerinde olumlu imaj yaratmak ve prestijlerini yükseltmeye yönelik çalışıp araştırma yapacak eleman yetiştirilmektedir.

ÇALIŞMA ALANLARI Mezunlar hemen her sektörde, reklam ve kamuoyu araştırmaları ile ilgili kuruluşlarda görev alabilirler. Ayrıca müşteri ilişkileri yöneticisi, danışman, ürün ya da hizmet sorumlusu olarak da çalışabilirler.

RADYO - TV - SİNEMA Hızla gelişen kitle iletişim sektöründe radyo ve tv yayıncılığı, sinema yapımcılığı alanında görev alacak nitelikli elemanlar yetiştirilmektedir.

ÇALIŞMA ALANLARI Mezunlar ; kameraman, yönetmen, senarist, yapımcı, görüntü yönetmeni, ses operatörü olarak film şirketlerinde resmi ve özel radyo-tv kuruluşlarında görev alabilmektedirler.

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI Bölümün amacı; yaratıcılığı en son teknolojik imkanlarla birleştirebilen, görsel iletişim alanında üretken bireyler yetiştirmektir. Pratik uygulamalarla görsel bilgi ve kavrayışı birleştiren bir programdır.

ÇALIŞMA ALANLARI Tasarımcılar; iletişim, medya ve reklamcılık alanından başlayıp, bilgisayar destekli grafik tasarımından özgün başyapıt yaratımına kadar uzanan geniş bir yelpazede çalışabilmektedirler.

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ Verimi yükseltmek amacıyla insan, makine ve malzemenin etkili bir şekilde kullanılması için yöntemler, teknikler geliştiren uygulayan ve bu konularda eğitim ve araştırma yapan bir bölümdür.

ÇALIŞMA ALANLARI Dunyada gittikçe önemi artan bir mühendislik alanıdır. Gerek kamu gerek özel sektörde endüstri mühendislerine ihtiyaç duyulmaktadır.

ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ Çevre kirlenmesinin yol açtığı estetik ve ekonomik kayıpların önlenerek insan sağlığına ve refahına uygun çevre koşullarının yaratılması konularında eğitim ve araştırma yapar.

ÇALIŞMA ALANLARI Kamu kurumları ile özel firmalarda araştırma, planlama işlerini yapabilmekte, şehir imar planlarını hazırlamaktadırlar. Ulaşım, tarihsel çevre, doğal çevre ve turizm planlaması alanlarında çalışmaktadırlar.

UNUTMAYIN!..... “HİÇBİR İŞİN GELECEĞİ YOKTUR, O İŞİ YAPAN KİŞİNİN GELECEĞİ VARDIR.”

BENI SABIRLA DINLEDIGINIZ ICIN TESEKKUR EDERIM…