ÜNİTE: Yaşadığımız Yer ÖĞRENME ALANI: İnsanlar, Yerler ve Çevreler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEREDE VE NASIL YAŞIYORUZ
Advertisements

TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
Köy altı yerleşmeleri.
TÜRKİYE’DE YERLEŞMELER
EKOSİSTEM İBRAHİM İMANCI FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ.
NECDET YILMAZ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ 2008 ISPARTA
Hazırlayanlar kimmiş biliyor musun?
Hazırlayan: Tarık ÇETİN
Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri
Doğu Anadolu Bölgesi.
Kazanım 5. Yaşadığı bölgede görülen bir afet ile bölgenin coğrafi özelliklerini ilişkilendirir.
Kazanım 3. Yaşadığı bölgedeki insanların yoğun olarak yaşadıkları yerlerle coğrafi özellikleri ilişkilendirir.
KONYA COĞRAFYASI.
ADIM ADIM TÜRKİYE.
Aşağıda bazı tarım ürünleri ile bunların en çok yetiştirildiği bölgeler eşleştirilmiştir. Bunların hangisi doğrudur? A-) Pamuk - Güneydoğu Anadolu Bölgesi.
TURİZM COĞRAFYASI.
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER 3. ÜNİTE: Bölgemizi Tanıyalım (Akdeniz)
MARMARA BÖLGESİ YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ:
DOĞAL AFETLER.
Benim gönül dostlarım: Dünyanın dört bir kö ş esinden derledi ğ im çiçekler.
Grup karakartal Karadeniz bölgesi.
Ülkemizin Kaynakları Ünitesi 1. Kazanıma uygun olarak hazırlanmıştır.
TÜRKİYE DE NÜFUSUN VE YERLEŞMENİN DAGILIŞINI ETKİYELEN FAKTÖRLER
Ülkemizin Doğal Kaynakları
COĞRAFYA PERFORMANS ÖDEVİ
BAŞLICA YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ.
ÜRETTİKLERİMİZ.
KARADENİZ BÖLGESİ.
EGE BÖLGESİ.
ÖĞRETMENİM: ÜMİT OĞUZHAN
Hazırlayan: Hüseyin CEYHAN Cengiz Topel İ.Ö.O. 5/B Sınıf Öğretmeni
TÜRKİYE’NİN BİTKİ ÖRTÜSÜ
Konu : türkiye’de iklim bölgeleri
İZMİR COĞRAFYASI Genel Bilgiler Yüzölçümü: km²
HAYAT BİLGİSİ PERFORMANS ÖDEVİ NUPELDA YÜKSEKOL 3/A
DÜNYADA NÜFUS DAĞILIŞI VE EKONOMİK FAALİYETLER
5.SINIF SOSYAL BİLGİLER BÖLGEMİZİ TANIYALIM “AKDENİZ BÖLGESİ”
5.sınıf 3. ünite Bölgemizi Tanıyalım
ÜLKEMİZDE NÜFUS ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
BÖLGEMİZİ TANIYALIM.
HAZIRLAYAN: FERİDE MÜRŞİDE ARSLAN
HAYAT BİLGİSİ DERSİ COĞRAFİ ŞEKİLLER
NE KADAR ÖĞRENDİK… İklim ve İnsan Faaliyetleri Hakkında Test
ÇEVRE.
YAZIM KURALLARI.
HAYAT BİLGİSİ 2.SINIF DÜNYA VE UZAY
TÜRKİYENİN İKLİM ÇEŞİTLERİ
DERS: Sosyal Bilgiler SINIF:4 SÜRE:40’+40’ ÜNİTE: Yaşadığımız Yer
TÜRKİYE.
EGE BÖLGESİ.
Yüzey şekilleri Yeryüzüne bakıldığında her yerin aynı yükseklikte olmadığını görürüz. Bu farklılıklar yüzey şekillerini meydana getirir.
İSİMLER (ADLAR) Varlıkları veya kavramları karşılayan sözcüklerdir.
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN BAŞLICA İKLİM TİPLERİ
MARMARA BÖLGESİ.
Ege Bölgesini Tanıyalım
TÜRKİYE BÖLGELER COĞRAFYASI Hazırlayan: Esra ARTUÇ.
KARADENİZ BÖLGESİNİ TANIYALIM
YAŞADIĞIMIZ BÖLGE.
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
YERYÜZÜNDE YAŞAM KAZANIM:FARKLI ÖLÇEKLERDE ÇİZİLMİŞ HARİTALARDAN YARARLANARAK ÖLÇEK DEĞİŞTİĞİNDE HARİTANIN DEĞİŞEN ÖZELLİKLERİ HAKKINDA ÇIKARIMLARDA BULUNUR.
ETKİNLİK ÇALIŞMA SUNUSU
EGE BÖLGESİ Ege Bölgesi adını komşu olduğu denizden almıştır.
Marmara Bölgesini Tanıyalım
BAŞLICA YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ.
Sosyal Bilgiler Bölgemizi Tanıyalım.
Sosyal Bilgiler Bölgemizi Tanıyalım.
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN DOĞAL AFETLER
TÜRKİYENİN SU VARLIĞI.
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER 3. ÜNİTE: Bölgemizi Tanıyalım
Yeryüzünün herhangi bir yerinde hava olaylarının ortalamasına
Sunum transkripti:

ÜNİTE: Yaşadığımız Yer ÖĞRENME ALANI: İnsanlar, Yerler ve Çevreler DERS: Sosyal Bilgiler SINIF:4 SÜRE:40’+40’ ÜNİTE: Yaşadığımız Yer ÖĞRENME ALANI: İnsanlar, Yerler ve Çevreler KULLANILACAK KAVRAMLAR: Çevre, beşeri ortam, doğal ortam KAZANIM: 1- Çevresinde gördüğü doğal ve beşerî unsurları ayırt eder. 2- Efsane, destan, öykü, türkü ve şiirlerden yararlanarak yaşadığı yerin coğrafi özellikleri ile ilgili çıkarımlarda bulunur. DOĞRUDAN VERİLECEK BECERİ Öğrencilerin yakın çevrelerini tüm unsurlarıyla birlikte tanımaları sağlanacaktır. TEMEL BECERİLER: gözlem, mekanı algılama. www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

Şirineyi çok seviyorum. Onun gönlünü kazanmak için ona bir hediye vermeliyim. www.egitimcininadresi.com

Şirine fotoğrafları çok sever Şirine fotoğrafları çok sever. Ona bir fotoğraf albümü hediye edebilirim. www.egitimcininadresi.com

Şirin Baba bana yardım et! Beşeri Unsurlar Doğal Unsurlar www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

Şirin Baba fotoğrafları doğal unsurlar ve beşeri unsurlar olarak grupladı. Peki bunlar ne anlama geliyor, niçin böyle bir ayrım yaptı? www.egitimcininadresi.com

Beşeri Unsur; insanlar tarafından ihtiyaçlar doğrultusunda Doğal Unsur; doğada kendiliğinden var olan insan müdahalesi olmayan unsurlardır. Beşeri Unsur; insanlar tarafından ihtiyaçlar doğrultusunda oluşturulan unsurlardır. www.egitimcininadresi.com

Peki çocuklar etrafımızda hangi doğal unsurlar vardır? www.egitimcininadresi.com

akarsu dağ orman ada www.egitimcininadresi.com

yarımada ova göl www.egitimcininadresi.com

Peki çocuklar bu doğal unsurların ne demek olduklarını biliyor musunuz? www.egitimcininadresi.com

Dağ; çevresine göre daha yüksek olan kaya kütleleridir. Akarsu; yeraltında veya yeryüzünde akış halindeki sular. Ada; etrafı sularla çevrili kara parçası. Orman; ağaç toplulukları. www.egitimcininadresi.com

Yarımada; sadece üç tarafı sularla çevrili kara parçası. Göl; karaların içinde oluşmuş büyük su birikintileri. Ova; çevresine göre alçakta kalmış düz araziler. www.egitimcininadresi.com

Peki çocuklar etrafımızda hangi beşeri faktörler vardır? www.egitimcininadresi.com

şehirler barajlar köprüler evler www.egitimcininadresi.com

yollar gökdelenler tüneller www.egitimcininadresi.com

Acaba bunların dışında etrafımızda hangi doğal ve beşeri unsurlar var? www.egitimcininadresi.com

Doğal Unsurlar Beşeri Unsurlar www.egitimcininadresi.com

Doğal unsur olarak kabul ettiğimiz ormanlar insanlar tarafından da oluşturulmakta bu durumda ormanlar nasıl doğal unsur oluyor? ? www.egitimcininadresi.com

Unsurlar insan hayatını nasıl etkiliyor? Peki bu doğal ve beşeri Unsurlar insan hayatını nasıl etkiliyor? www.egitimcininadresi.com

Doğal unsurlar, başta insanlar olmak üzere bütün canlılar için hayati önem taşır. İnsanlar, hayvanlar ve bitkiler hayatlarını bu unsurlar sayesinde devam ettirirler. Doğal unsurlar arasından canlılar için vaz geçilmez olanları toprak, su ve havadır. Beşeri unsurlar da insanların daha rahat yaşamaları için hayatlarını kolaylaştırır. www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

Etkinlik zamanı www.egitimcininadresi.com

Sınıf dört gruba ayrılır Sınıf dört gruba ayrılır. Her grup kendisine verilen kavramla ilgili akrostiş şiir yazar. grup: orman 2. grup: akarsu 3. grup: şehir 4. grup: köprü www.egitimcininadresi.com

Daha önceleri de insanlar böyle çevrelerinde olup biten şeylerle ilgili şiirler, türküler, masallar ve efsaneler yazmışlar. www.egitimcininadresi.com

Arkadaşlar peki niçin insanlar bu olaylarla ilgili şiir, türkü, masal ve efsane yazmış olabilirler? www.egitimcininadresi.com

Geçmişte insanlar doğada meydana gelen değişimlerden etkilenmişler Geçmişte insanlar doğada meydana gelen değişimlerden etkilenmişler. Çevrelerinde gördüklerini yazıya aktarmışlardır; dağlar, ovalar, denizler, mevsimler… www.egitimcininadresi.com

Bakalım yazılan diğer şiirler de bizim şiirlerimiz kadar güzel mi? www.egitimcininadresi.com

Yurdumuz Türkiye Türkiye güzel yurdum Karadeniz ılıktır Canım sana fedadır. Her mevsim yağmur yağar Kıyıları dağları Doğu’da kışlar soğuk Tarihte hep masaldır. Üstelik kar da var. Marmara Karadeniz Akdeniz ve Ege’de Ege ile Akdeniz Yazlar sıcak ve kurak. Sınırları korumak Kışlar ılık ve yağışlı İçin emrindeyiz. Paltoyu artık bırak. Türkiye'de her zaman Dört mevsim, dört iklim var. İsteyen suda yüzer, İsteyen kayak yapar. www.egitimcininadresi.com

Çocuklar siz beni yormayın Çocuklar siz beni yormayın. Bana bu şiire göre Türkiye’nin özelliklerinin neler olduğunu söyleyin. www.egitimcininadresi.com

Marmara Marmara bölgesinde Her türlü sanayi var İnsanla ürünlerle Doluyor fabrikalar Çanakkale destandır Hiçbir zaman geçilmez Boğazların değeri Dünyalarla ölçülmez Trakya bölgesinde Istıranca Dağları Uludağ’da yapılır Çoğu kış sporları. İstanbul, İzmit, Bursa Balıkesir, Edirne Tarihle bir yaştadır Muhteşem Selimiye Tarım ve hayvancılık Çağdaş yolla yapılır Her türlü mal ve hizmet Üretilip satılır. Balıkesir ve Bursa Ergene ovaları Sebze, meyve doludur Bahçeleri bağları. Türkiye’nin en zengin bölgesidir burası Doludur fabrikalarla İstanbul’u Bursa’sı Marmara, Büyükada Turistin uğrak yeri Gelibolu’da yatar Türk’ün Mehmetçikleri. www.egitimcininadresi.com

ŞAVŞAT Etrafı çevrilmiş çimenli dağlar, Cenneti andırır ilk baharı yazı, Dağların eteği yemyeşil bağlar, Göllerde ötüşür ördeği kazı Sol taraftan gelir, Şen ırmak çağlar, Şairleri çoktur çalınır sazı, Katmer katmer açar gülü Şavşat’ın Öztürkçe konuşur dili Şavşat’ın. Caddeler muntazam, sokaklar geniş, Buğdayı ilkbahar, güzden ekilir, Üzüm, incir, elma var her bir yer yemiş. Sümbül verir dalga dalga bükülür, İnanmazsan eğer gözle gör tanış, Güvercinler etrafına dökülür, Yalnız işlemiyor yolu Şavşat’ın. İşte hep nasırlı eli Şavşat’ın. Haziran 20’de dağa göçerler, Yaylalarda soğuk sular içerler, Kız gelini elvan nakış biçerler, Ferah ferah eser yeli Şavşat’ın. www.egitimcininadresi.com

Yüksek yüksek tepelere Ev kurmasınlar Aşrı aşrı memlekete Dağlar dağlar viran dağlar Yüzüm güler kalbim ağlar Yüreğimden kanlar damlar Yüksek yüksek tepelere Ev kurmasınlar Aşrı aşrı memlekete Kız vermesinler Evreşe yolları dar dar Bana bakma benim yarim var www.egitimcininadresi.com

Bu türküde Ilgaz dağının hangi özellikleri anlatılıyor? Ilgaz Anadolu’nun Sen yüce bir dağısın. Baharla yeryüzünde O cennetin bağısın. Yalçın kayalıkları Göklere yükseliyor. Senin dumanlı başın Bulutları deliyor. Yükseklerden akıyor Ne güzel berrak sular, Eteklerinde otlar Sürülerle kuzular. Bu türküde Ilgaz dağının hangi özellikleri anlatılıyor? www.egitimcininadresi.com

SARI KIZ Delikanlının biri güzeller güzeli bir kıza aşık olmuş SARI KIZ Delikanlının biri güzeller güzeli bir kıza aşık olmuş. Kız, evlenme şartı olarak, delikanlıdan gücünü ispatlamasını istemiş. Bu şarta göre delikanlı sırtına yüklenen tuz çuvallarını taşımak zorundadır. Delikanlının sırtına tuz çuvalları yüklenmiş. Yamaçtan tırmanırken çuvallar dengesini kaybetmiş ve delikanlı yuvarlanarak göle düşmüş. Tuzlar ıslandıkça çuvallar ağırlaşmış ve delikanlıyı suyun derinliklerine çekmiş. Köy halkı bu acıya sebebiyet verdiği için kıza öfkelenmişler. Ona yumurtalar atmışlar. Sarı Kız adı da buradan kalmış. www.egitimcininadresi.com

Öfkeleri yatışmayan köylüler babasına giderek kızını şikayet etmişler ve onu yok etmesini istemişler. Babası yumurtalara bulanmış kızını alıp tepeye çıkmış. Kızını öldürmeden önce abdest alıp namaz kılmak isteyen baba kızından su bulmasını istemiş. Kız delikanlının boğulduğu gölün suyundan getirmiş. Su tuzlu olduğu için babası yeniden tatlı su bulup getirmesini istemiş. Bunun üzerine kız ayağını yere vurmuş, o anda yerden bir kaynak suyu fışkırmaya başlamış. Durumu gören babası kızının ermiş olduğunu anlamış ve onu öldürmekten vazgeçmiş. Kimsenin zararı dokunmasın diye de suyun etrafını taş duvarla çevirmiş. www.egitimcininadresi.com

Kaz dağlarının zirvesindeki bu kaynak, bugün hala yörede şifalı olarak bilinmektedir. Ayrıca hem Sarıkız’ın, hem de babasının öldükleri yerler kutsal sayılmaktadır. Babasının öldüğü ve bugün kabrinin bulunduğu kabul edilen yere Kartaltepe veya Babatepe; Sarıkız’ın kabrinin olduğu tepeye ise Sarıkız Tepesi adı verilmektedir. Bu tepelerin ermiş bir kız ile babasına izafe edilmesi ise elbette ki eski Türk inanışlarındaki dağ kültünün bir yansımasıdır. www.egitimcininadresi.com

Kazdağı’nın zirvesinde bulunan Sarıkız’ın kabri bugün de yöre halkı tarafından ziyaret edilmektedir. Her yıl 14-16 Temmuz tarihleri arasında Akçay’da yapılan Zeytin Festivali’nde Sarıkız da temsil edilmektedir. Ayrıca Sarıkız’ın kabri başında herkesin dileğini yazabildiği büyük bir dilek defteri bulunmaktadır. www.egitimcininadresi.com

Peki çocuklar sizin de büyüklerinizden duyduğunuz böyle efsane veya türküler var mı? www.egitimcininadresi.com

S…………………….. I……………………… N………………….... F……………………... M……………………. Haydi bizde sınıfımızı anlatan bir şiir yazalım. S…………………….. I……………………… N………………….... F……………………... M……………………. www.egitimcininadresi.com

Neler öğrendik www.egitimcininadresi.com

Otoyol – apartman – dağ – orman – akarsu – çocuk parkı – baraj gölü – su kanalı – demiryolu – otobüs – uçak – ova – mağara – istasyon – deniz – hastane – tepe – dolmuş durağı BEŞERİ UNSURLAR ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ………………. DOĞAL UNSURLAR …………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………… ………………………………………. www.egitimcininadresi.com

Aşağıdaki kutucuklara yukarıda yazdığınız doğal ve beşeri unsurlardan birinin resmini çiziniz www.egitimcininadresi.com

Doğal ve beşeri faktörler arasında ne gibi farklar vardır www.egitimcininadresi.com

İnsanlar ve diğer canlılar doğal unsurlar mı, beşeri unsurlar mı olmadan yaşayamaz? www.egitimcininadresi.com

1-Aşağıdakilerden hangisi doğal çevreye örnek değildir? . şehir ve köyler . Ormanlar . millî parklar . akarsu yatakları 2- "insanların etkileri ile değişerek oluşan yeni çevreye..............................denir." ifadesini aşağıdakilerden hangisi anlamlı tamam­lar? . doğal çevre . yeni çevre . beşeri çevre .Lunapark 3-"Keskin ve dik yamaçlarla çevresinden ayrı­lan toprak parçasına...........denir. Yurdumuzun en yüksek dağı........................dır." ifadesinde boş bırakılan yerleri aşa­ğıdakilerden hangi seçenek doğru tamamlar? . dağ - Erciyes Dağı . dağ - Ağrı Dağı . göl - Nemrut Dağı . plato - Hasan Dağı A B C D A B C D A B C D www.egitimcininadresi.com

4-Yaşamımızı sürdürebilmek için gerekli ihtiyaçlarımızı aşağıdakilerden hangisi ile karşılarız? )Yakın çevreden )Arkadaşlardan )Marketten )Komşulardan 5- Sosyal Bilgiler dersinde öğretmen öğrencilerine yurdumuzdaki doğal unsurlara örnek vermelerini istemiştir. Öğrencilerden bazıları şu örnekleri vermiştir: Mert: Dağlar Sinan: Göller, denizler Suna: Ormanlar Deniz: Boğaziçi Köprüsü Öğretmenin sorduğu soruya öğrencilerden hangisi yanlış örnek vermiştir? )Mert )Deniz )Sinan ) Suna A B C D A B C D www.egitimcininadresi.com

6-İnsanlar çeşitli ihtiyaçlarını çevrelerinde yer alan kaynaklardan sağlarlar. Aşağıdakilerden hangisi buna örnek gösterilemez? Ağaçlardan mobilya elde etmek Akarsu önlerine barajlar yapmak Toprağı işleyerek ürün elde etmek Toprak üzerine bina inşa etmek   A B C D www.egitimcininadresi.com

MÜNAZARA Beşeri unsurlar yaşamımızda daha önemlidir. Doğal unsurlar yaşamımızda daha önemlidir. www.egitimcininadresi.com

EGE Yurdumuzun batısında İzmir liman kentidir, Bak ege bölgesi var. Dünyalara açılan. Denize dik olarak Aydın ile Denizli Uzanır tüm dağlar. Fabrikalarla dolan. Kışlar ılık ve yağışlı Menteşe, Aydın, Murat Ilımandır iklimi. Yunt ve Bey dağları var. Gördes’in meşhurdur Dağların arasında Halısıyla kilimi. Bulunur tüm ovalar. Yemyeşildir her taraf Büyük, Küçük Menderes Çoktur koylar, körfezler. Gediz ova ve nehir. Turistin uğrak yeridir Her türlü meyve, sebze Tarihi harabeler. Bölgede üretilir. Bergama, Milet, Selçuk Tarihin akan sesi. Aliağa’da vardır Petrol rafinerisi. www.egitimcininadresi.com

Yukarıda yazan şiire göre; 1- Ege Bölgesi Türkiye’nin neresindedir Yukarıda yazan şiire göre; 1- Ege Bölgesi Türkiye’nin neresindedir? 2- Ege Bölgesi’nin iklimi nasıldır? 3- Ege Bölgesinde hangi dağlar ve nehirler vardır? www.egitimcininadresi.com

Haydi bizde Çanakkale’yi anlatan bir akrostiş yazalım. Ç…………………………… A…………………………. N…………………………. K…………………………. L………………………….. E…………………………… www.egitimcininadresi.com

yıldız, göl, insan, gemi, çöp kovası, okul, köprü toprak güneş ev fabrika ay …….. hava baraj Gök cisimleri ………… yapılar ……… Doğal unsurlar Trafik lambası ………… Çevremizdeki varlıklar Beşeri unsurlar canlılar su deniz Diğer nesneler akarsu …….. taşıtlar ….............. bitki Elektrik direği hayvan otomobil tren uçak ……… yıldız, göl, insan, gemi, çöp kovası, okul, köprü www.egitimcininadresi.com

Yandaki resimleri doğal unsur ve beşeri unsur olarak sınıflandırın. Altlarına yazınız. ................................... ................................... ………………………………… ………………………………. ................................... ………………………………… www.egitimcininadresi.com

G T K Ö P R Ü B Y O L N A D A B Ş E H İ R R İ L A I O R M A N J M V A 1 G 12 5- Türkiye üç tarafı denizlerle çevrili bir ……………… dır. 6- Geniş düzlük. 7- Yeraltı veya Yeryüzündeki hareketli sular. 8- Etrafı sularla çevrili kara. 9- Akarsuların önüne kurulan büyük set. 10- İnsanların barınmak için yaptıkları yapıların tamamına verilen ad. 11- Toplu halde yaşayan insanların bulunduğu yerleşme. 12- Yer altından açılan yol. 13- Herhangi bir sebeple birbirinden ayrılmış iki yakayı birbirine bağlayan yapı. 14- Karaların etrafını çevreleyen büyük su kütleleri. 15- Sunumu hazırlayan ve sunan. T 9 5 Ö K Ö P R Ü B Y O L 10 13 4 N A D A B 8 Ş E H İ R R 6 İ 11 L A I O R M A N 2 J M V A A K A R S U 7 14 D D A Ğ 3 E N İ T A Y F U N K I Z I L K U R T 15 1- Karaların içindeki büyük su birikintileridir. 2- Ağaç toplulukları. 3- Türkiye'deki en yüksek ………… Ağrı’dır. 4- İnsanların, taşıtları bir yerden bir yere gitmek için kullandıkları doğrultu.. www.egitimcininadresi.com

1 2 3 Bunları Yapabilirim evet kısmen hayır Doğal unsur ve beşeri unsur kavramlarının anlamlarını açıklayabilirim. 2 Çevremdeki doğal ve beşeri unsurlara örnekler verebilirim. 3 Yaşadığım yerin coğrafi özelliklerini anlatan efsane, destan, öykü, türkü ve şiire örnek verebilirim. www.egitimcininadresi.com

Türkiye’nin en uzun akarsuyu Kızılırmak'tır. www.egitimcininadresi.com

Türkiye’nin en yüksek dağı Ağrı Dağı’dır. www.egitimcininadresi.com

Türkiye’nin en büyük gölü Van Gölü’dür. www.egitimcininadresi.com

Türkiye’ye bağlı en büyük ada Gökçeada’dır. www.egitimcininadresi.com

               www.egitimcininadresi.com

TEKRAR DÜŞÜNÜN www.egitimcininadresi.com  