İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
Advertisements

2012
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
İŞ PLANI NOT:Bilimsel amaçlı hazırlanmamış ve yayınlanmamıştır.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Google Analytics Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
İKTİSAT Girişimcilik - İş Stratejisi -.
Girişimci: Candan İŞVEREN
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
5. İşletme Dönemi Finansman Planının Hazırlanması
İKTİSAT Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz -. Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz  Faaliyet konusu. İşletme hangi ürün ve hizmetleri üretecektir?  Mülkiyet.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI (Yapım - Uygulama)
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
Fiyatlandırma ve Ödemeler
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
İŞ PLANI KAVRAMI VE ÖĞELERİ Pazar Araştırması Pazarlama Planı Üretim Planı Yönetim Planı Finansal Plan
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
STRATEJİK PLANLAMA.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Şirket Adı İş planı sunusu.
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
İş Planı.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Şirket Adı İş Planı.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
İŞ MODELİNDEN İŞ PLANINA GEÇERKEN
Sunum transkripti:

İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -

İş Planı Nedir? Girişimcilik – İş Planı

İş planı, işi açıklayan, hizmet edilecek pazarı İş Planı Nedir? İş planı, işi açıklayan, hizmet edilecek pazarı tanımlayan ve girişimcinin nasıl yol almayı planladığının ayrıntılarını içeren, işe kalkışan girişimcinin beceri ve yeteneklerini gösteren bir belge, bir yol rehberidir. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Sayesinde Girişimci… Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Girişimci… İşin bütün unsurları üzerinde düşünür, daha önce düşündüklerini gözden geçirir. Kurmayı düşündüğü işi eleştirel ve objektif bir bakış açısıyla görebilir. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Sayesinde Girişimci… Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Girişimci… Planın rekabet, ekonomik ve finansal analizler kısımlarını hazırlarken varsayımlarını dikkatli, verilere dayalı, gerçekçi ve ikna edici bir şekilde oluşturur. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Sayesinde Girişimci… Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Girişimci… Gerekli sermayeyi sağlamak için başvuracağı yatırımcılar tarafından ciddiye alınır. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Sayesinde Girişimci… Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Girişimci… Geliştirdiği iş stratejilerini sınar, dışarıdaki değerlendiriciler için de sonuçlar üretir. İşe başladıktan sonra planlanan sonuçların gerisinde kalındığında, nedenlerini soruşturma ve düzeltme fırsatı yakalar. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Sayesinde Danışılacak Kişiler… Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Danışılacak Kişiler… Zayıf noktaları, atlanmış fırsatları, dayanaksız varsayımları ve aşırı iyimser öngörüleri daha kolay fark edebilirler. Girişimcilik – İş Planı

Hedef müşteri kitlesini ve başarı etmenlerini somutlaştırır. Kime Ne Faydası Var? İş Planı İşletmenin… Özellikle ilk bir iki yıl işleri yürütmesinde yol rehberi işlevi görerek başarı şansını arttırır. Personel, reklam ve diğer giderlere ne kadar para ayırabileceğini belirler. Hedef müşteri kitlesini ve başarı etmenlerini somutlaştırır. Girişimcilik – İş Planı

Plandaki finansal tahminleri bütçe yerine kullanmasına yarar. Kime Ne Faydası Var? İş Planı İşletmenin… Plandaki finansal tahminleri bütçe yerine kullanmasına yarar. Planda belirlenmiş çeşitli amaçları kullanarak farklı amaçlara yönelik planlar oluşturmasına kaynaklık eder. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Sayesinde Yatırımcı… Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Yatırımcı… İşletmenin bütünü hakkında detaylı bilgiler edinerek finansal değerlendirmesini sağlıklı bir şekilde yapar. Kritik riskleri ve önemli olayları fark ederek işletmenin başarısı için olası senaryoları üretir. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Sayesinde Yatırımcı… Kime Ne Faydası Var? İş Planı Sayesinde Yatırımcı… Pazar potansiyeli hakkında bilgi edinir ve pazar payının nasıl korunacağını planlar. Kendisine başvuran girişimcinin planlama ve yönetim yeteneği konusunda fikir sahibi olur. Yatırımından bekleyebileceği getiriyi görür. Girişimcilik – İş Planı

Şirket, Ürünleri / Hizmetleri ve Stratejisi İş Planının Bölümleri İçindekiler Uygulama Özeti Fırsat Şirket, Ürünleri / Hizmetleri ve Stratejisi Yönetim Ekibi Girişimcilik – İş Planı

İş Planının Bölümleri Pazarlama Planı Faaliyet Planı Finansal Plan Ekler Girişimcilik – İş Planı

Planın genel olarak içeriğini ve konu başlıklarının İçindekiler Planın genel olarak içeriğini ve konu başlıklarının nasıl yerleştirildiğini gösterir. Böylece iş planını okuyacak kişiler, planı bir bakışta anlayıp istedikleri bölüme kolaylıkla ulaşabilirler. Girişimcilik – İş Planı

İki ya da en fazla üç sayfalık kısa bir bölümdür. Özet İki ya da en fazla üç sayfalık kısa bir bölümdür. Yatırımcılara ya da destekçilere planlanan işi tanıtmak ve gerekli destekleri sağlamak açısından tüm belgenin belki de en önemli bölümüdür. Girişimcilik – İş Planı

Özet bir önsöz ya da giriş değildir. Planlanan işi, zeki bir okura birkaç dakika içinde açıklayan bir anlatımdır. Girişimcilik – İş Planı

İş fikrinin sağlayacağı fırsatları tarif eder. Amaç planı okuyan kişinin bu fırsattan etkilenmesini, ikna olmasını sağlamaktır. İfadeler açık, net ve konuya odaklı olmalıdır. Girişimcilik – İş Planı

Şirket, Ürünleri/Hizmetleri ve Stratejisi İşletmeyi ve ürünlerini/hizmetlerini tanımlamak, amaçlar, iş modeli ve stratejisini vurgulamak amacını taşır. Burada öncelikle iş modeli ve stratejisi sürecinde oluşturulan bilgiler kullanılarak işletme ve ürünleri/hizmetleri tanıtılır. Girişimcilik – İş Planı

Kimlik bilgileri (adı, soyadı, doğum yeri, tarihi, medeni durumu vb.) Yönetim Ekibi Kimlik bilgileri (adı, soyadı, doğum yeri, tarihi, medeni durumu vb.) Eğitim geçmişi (aldığı eğitim, katıldığı özel kurs ya da stajlar vb.) Girişimcilik – İş Planı

Yönetim Ekibi İş tecrübesi (daha önce nerede, kimlerle, ne kadar süreyle çalıştığı; niçin ayrıldığı vb.) Mesleki ve kişisel başarıları (aldığı ödüller, çalıştığı yerlere kattığı değer, piyasadaki şöhreti vb.) Girişimcilik – İş Planı

Yönetim Ekibi Girişim fırsatıyla doğrudan ilişkili deneyimleri ve kişisel özellikleri (önerilen girişim fırsatını başarıya ulaştırmada işe yarayacak becerileri, yetenekleri, bilgileri vb.) Girişimcilik – İş Planı

Müşterileri özelliklerine ve gereksinimlerine göre gruplandırma Pazarlama Planı Müşterileri tanıma Müşterileri özelliklerine ve gereksinimlerine göre gruplandırma Müşteri gruplarına yönelik ürün ve fiyat alternatifleri Girişimcilik – İş Planı

Potansiyel müşterilerin sayısı ve potansiyel satış geliri Pazarlama Planı Potansiyel müşterilerin sayısı ve potansiyel satış geliri Satın alma kolaylığı, hızlı teslimat, kişiye özel ürün hazırlama gibi uygulamaların bu kesimler açısından önemi Satış ve promosyon yaklaşımı Girişimcilik – İş Planı

Satın alma kararlarının analizi Pazarlama Planı Satın alma kararlarının analizi Müşterinin fiyat konusundaki duyarlılığı Müşteri kazanma ve elde tutma maliyeti İşletme pazara girerken rakiplerin nasıl tepki verecekleri Girişimcilik – İş Planı

Girdileri, müşterilerin değer verdiği çıktılara dönüştürme Faaliyet Planı Girdileri, müşterilerin değer verdiği çıktılara dönüştürme sürecinin ayrıntıları üzerinde durur. Girişimcilik – İş Planı

İşletmenin öngörülen fon ve sermayesinden kaynakları Finansal Plan İşletmenin öngörülen fon ve sermayesinden kaynakları temin ve kullanım şekline kadar tüm nakit ya da nakit olmayan kaynaklarıyla ilgili bilgiler burada verilir. Girişimcilik – İş Planı

Organizasyon şeması, kurucu ya da kurucuların Ekler Organizasyon şeması, kurucu ya da kurucuların ve yönetim ekibinin biyografileri, eğer varsa pazar araştırması ve finansal tablolara yer verilir. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Yazarken Unutma! İş planını mutlaka kendiniz yazın. Böylece üzerinde tam bir hâkimiyet sağlayabilirsiniz. Kelimeleri ve cümleleri tutumlu kullanın; planınız olabildiğince kısa olsun. Farklı bölümlerde de olsa tekrarlardan kaçının. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Yazarken Unutma! Planı yazmadan önce her bölümünde ortaya koymak istediğiniz anahtar noktaları belirleyin. Planı düzgün bir şekilde organize edin. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Yazarken Unutma! Abartmalardan kaçının. Önemli riskleri aydınlatın. Fazla sayıda örneklemelerden kaçının. Girişimcilik – İş Planı

İş Planı Yazarken Unutma! Planın yazımında genel olarak üçüncü şahıs kipi kullanın. Okuyucunun ilgisinin kaçmayacağı tedbirler düşünün. Girişimcilik – İş Planı

Yatırımcı anlamazsa yatırım yapmayacaktır. Derdinizi anlatın! Unutmayın! Yatırımcı anlamazsa yatırım yapmayacaktır. Derdinizi anlatın! Girişimcilik – İş Planı